|
[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]
Corben Dallas,
Ez azért komoly kihívás lesz!
Nekem van Starom, most már magam szerelem, úgy vélem ismerem is, de ebbe nem biztos, hogy bele mernék vágni...
Kellene két hátsó teleszkóp (arany árban vannak) ülés,(az se olcsó) kormány, gújtáskapcsoló, és még nem tudod, hogy a blokk egyáltalán talpra állítható- e.
Bowdenekről, fékekről, és a külcsínről még nem is beszéltünk.
Nem lebeszélni akarlak, de így ránézésre egy 50-70.000,- forintot simán rá lhet(ne) költeni, és akkor még lehet, hogy alábecsültem.
|
Szervusz Zsoel!
Készítettem képeket, ahogy írtad. Fényképező gépem nincs, így a jobbik telefonommal csináltam, de talán látszik majd a lényeg.
http://www.kephost.com/image/cqAu
http://www.kephost.com/image/cqAN
http://www.kephost.com/image/cqAl
http://www.kephost.com/image/cqAO
http://www.kephost.com/image/cqAh
http://www.kephost.com/image/cqAj
http://www.kephost.com/image/cqAK
http://www.kephost.com/image/cqAP
http://www.kephost.com/image/cqAI
http://www.kephost.com/image/cqAe
Mivel most nem indítható, így csak gyanús, hogy nem működik a kuplung, a sebességváltó 1 - üres - 2 állásba tudtam kapcsolni, a 3-ast nem sikerült, akksi nincs, az erdeti kormány nincs meg, a tankban mintha rozsda lenne, valami trutymák van lerakódva. Ja és a duda nem működik :)
A világításról sem tudni, hogy működik-e.
Nagyjából ennyit tudok eddig.
|
Kedves Zsoel!
Köszönöm válaszod, ha minden igaz, ma délután megejtjük a fotózást. Talán az évjáratát is megtudom majd.
Üdv!
|
Corben Dallas
Szia!
Elővigyázatosságod példamutató. :)
Ha megbeszélnéd a bácsival, hogy megengedi-e ezt, és készítenél a gépről jó fényviszonyok között 4-5 JÓ MINŐSÉGŰ, nagy felbontású képet (lehetőleg egyet a Simson jobb, egyet bal oldaláról, egyet elölről, egyet hátulról, egyet pedig felülről-hátulról, kb. a vezető pozíciójából), akkor kielemzem neked a járművet, amennyire lehet. A kormánycsere miatt mindenesetre túl sokat biztosan nem ér, mert ez már kizárja, hogy gyárias állapotban maradt volna meg a gép, továbbá az évek óta állás, illetve a jósolt alkatrészcsere sem feltételez túl sok jót. Megijedni mindenesetre nem kell, nem hinném, hogy a henger cserére, inkább csak fúratásra szorul.
|
Sziasztok!
Edig sosem volt motorom, de egy idős házaspár eladásra kínált egy Simson Star-t, és nagyon megtetszett...
Az alap probléma, hogy fogalmunk sincs, mennyit érhet a motor.
Az állapota nagyjából:
- Nem tudni, hogy beindul-e, a bácsi szerint hengert, dugattyút és gyűrűket kell benne cserélni, de attól eltekintve jó
- Szemre egyben van, nem eszi a rozsda, az ülésen minimális szakadás
- A kormány nem az eredeti, hanem "valami szélesebb", a bácsinak az tetszett
- Évek óta áll
A kérdések tehát:
Mire figyeljek oda, mit nézzek meg rajta, mielőtt megveszem? (Minimális ráfordítással akarok egy használható motort nagyjából 15 km heti 2-3-szori megtételére.)
Mennyit érhet a motor ebben az állapotában? (Sem magam, sem a bácsit nem szeretném átverni.)
Előre is köszönök minden segítséget!
Üdv!
|
IMO
Szia!
A 2016. 03. 02. 21:54-kor írt bejegyzésemben foglaltak az 1974-es évjáratú Schwalbéra is állnak (azok az alkatrészek, amelyek a gyártási évek során változtak, nagyjából mindkét típuson megegyeznek). De egyébként egy 1974-es Schalbét nem lehet csak úgy felismerni, úgy értem: ránézésre nem különbözteted meg egy 1975-östől. Ahhoz meg kell nézni az adattáblát, vagy legalább az alvázszámot.
|
Sziasztok!
1974es Schwalbét újítok fel összerakásnál tartok esetleg tudnátok-e segíteni 74es évjárat különleges dolgaiban vagy másképp jellemzőiben amiről felismerhető az évjárat.
gumik szegélyek színek stb.
|
PPisti,
Örülök, hogy sikerült!
|
Sziasztok!
Zsoel, köszi a gyors és alapos választ. Sokat segítettél, világos a dolog!
További szép napot mindenkinek!
|
ferdor
Szia!
8871.1-es cikkszámú töltőberendezés van benne gyárilag.
Mint a képről is láthatod, ennek két tekercse és öt kivezetése van. Ebből a két szürke-fekete csíkos vezeték a hátsólámpa-izzó, a maradék három pedig az akkumulátortöltés fojtótekercséhez szolgál, a következőképpen. (Egyszerűbb megértéséhez érdemes egy pillantást vetni a színes kapcsolási rajzra is.)
A piros vezeték a már egyenirányított töltőáram, amely közvetlenül az akkumulátorhoz megy, a zöld, illetve a zöld-piros csíkos pedig az alaplapi töltőtekercsről jövő piros-sárga vezetékkel van (egy finombiztosítón keresztül) összekötve. A töltés fojtótekercse háromlábú, vagyis ugyanolyan "csapolás" van rajta, mint az alaplapi töltőtekercsen. A véglábhoz van forrasztva a piros vezeték, a csapoláshoz a zöld-piros, a kezdőlábhoz pedig a zöld. A zöld és a zöld-piros vezeték közül EGYSZERRE CSAK AZ EGYIKET KELL BEKÖTNI. Gyárilag a zöld-piros van bekötve a hálózatva, a zöld tűzősaru egy szigetelőhüvelybe van belehúzva. Ez az egész pedig azért van, hogy a töltőáram erősségét két fokozatban lehessen változtatni. (A töltőberendezés tehát NEM feszültségszabályozó, hanem áramerősség-korlátozó.) Az áramerősség korlátozását a fojtótekercs végzi, attól függő mértékben, hogy melyik vezeték van bekötve, tehát milyen hosszú lesz az önkorlátozó mágneses mezőt felépítő vezetékszakasz. Értelemszerűen ha (mint gyárilag) a zöld-piros, 63 a jelű vezeték, vagyis a csapolás van bekapcsolva, akkor a tekercs teljes menetszámának csak egy része vesz részt a korlátozásban, vagyis a töltőáram erőssége nagyobb lesz. (Ha az akkumulátorunkat sokat használjuk, azaz, pl. városi közlekedésben sokat indexelünk, dudálunk, sokat működik a parkírozólámpa, illetve alacsonyabb fordulatszámon működtetjük a motort, célszerű ezt bekötni.) Ha viszont a zöld, 63 jelű vezeték van bekötve, akkor a fojtótekercs teljes menetszáma részt vesz az áramkorlátozásban, vagyis a töltőáram-erősség gyengébb lesz. Ezt olyankor használjuk, ha viszonylag ritkán működtetjük az akkumulátor áramát fogyasztó berendezéseket, illetőleg pl. dombos vidéken lakunk, ahol gyakran kell magasabb fordulaton pörgetni a motort. (Ha magas a fordulatszám, ezzel együtt a töltőfeszültség, indexelni, dudálni meg alig kell, akkor ugyebár nem sok fogy az akkumulátorban lévő "szuflából".)
Ettől függetlenül persze be lehet kötni bármilyen 4 vezetékes töltőberendezést is, de azon a töltőfojtótekercs csak kétlábú, így tehát nem lehet variálni a töltőáram-erősséget.
|
PPisti
Nem hiszem, hogy konkrétan ebben a kérdésben bármiben is segítségedre tudtam volna lenni, de azért szívesen. :)
|
starex
Azért az még odébb lesz, mire én ráérek, de majd szólok.
|
Sziasztok!
Azt szeretném megtudni Tőletek, hogy a Starhoz két tekercses négy vagy kéttekercses öt vezetékes töltő kell-e. Vagy esetleg mindegy?
Köszi előre is
|
Ma megérkeztek a nyerskulcsok. Ha valakinek hasonló problémája lenne, nyugodtan forduljon ehhez a céghez, nagyon segítőkészek voltak. Még egyszer nagyon köszönöm a tippet.
|
Zsoel
Ez jó hír. Ha ráérsz valamikor át is vinném a jótállási kiskönyvet. Írd meg mikor lenne jó, majd pontosítunk.
|
csuti
Én is ott szoktam venni küllőt, ha nagyobb felújítást csinálok, és többféle alkatrészt veszek. Nekem még sosem volt problémám a küllőanyamérettel, de lehet, hogy neked valami másik beszállítótól származó küllőket küldtek. (Ez annál is inkább valószínű, mert én krómozott küllőkkel szoktam dolgozni.) Lehet egyébként, hogy csak a kerékpánt furatait lepte be egy kicsit a szennyeződés. Próbálj meg különböző helyeken több küllőanyafuratot megtisztogatni, pl. körprofilú tűreszelővel, és úgy megpróbálni. Ha így sem megy, akkor majd javaslok pár helyet.
|
sziasztok,
Át szeretném küllőzni starom mindkét kerekét, sajnos a krom sok helyen lepattogott.
Vettem mofakerben küllő szettet, de egyrészt rozsdamentes acél nem krómozott, másrészt a anya keresztmetszete 1-2mm-el nagyobb mint a alufelni furat. Van tipp hol tudok jó minőségű, hozzá való küllőt venni?
köszi, csuti
|
starex
Igen, szerdán leszállítottam.
|
Blage
Nincs mit! Starhoz kevés alkatrész volt sajnos, szinte nem is láttam, pedig egy hibátlan kuplung szektort kellene szereznem a géphez még többek között. Szerencsés keresgélést!
Zsoel
Hogy állsz a szabadidőddel, a munka kész?
|
[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]
| |