|
[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]
Ormossy
Az a jó. Ez vagy azt jelenti, hogy rendben vannak a motorok, vagy (még inkább) azt, hogy mindenki pihenteti ilyenkor a gépeket, és átmenetileg biztonságosabb közlekedési módokra nyergelt át. Most a pihenés szezonja van.
Szép karácsonyi ajándékot kaptál, remélem, beválnak az új rugóstagok. Esetleg feldobhatnál róluk ide egy fényképet, meg majd a motorról is, ha felszerelted a "cuccot".
|
Nagy csend van erre felé...
Ha egy kicsit késve is, de ma megérkezett a Jézuska nekem is. Barátom németországból "meglepett" 4 db. gyári új lengéscsillapítóval, most bontottam ki a csomagolásból. Nagyon szépek!
Jöhet a motoros szezon!
|
Krisztián
Szia!
Amennyiben a berúgókar recézett agya szorosan ül a berúgótengely recézett végén, tehát itt nincsen meg nem engedett elmozdulás, akkor két lehetőséget tartok valószínűnek.
Az egyik, hogy a korábbi durva rugdalásoktól letörtek a berúgótengely végére hegesztett indító fogasív első fogai. Sajnos ez elég gyakori eset, ha valakinek "nehéz a lába", és a felső végpontból szó szerint izomból lerúgja a berúgókart, ahelyett, hogy a helyes gyakorlat szerint előbb finoman lenyomná a kart ütközésig, amíg a fogasív és a menesztőkerék fogai egymásba kapcsolódnak, majd csak ekkor taposná lefelé, de szintén nem túl durván, a kart. Ha ehhez még az is hozzájárult, hogy egyéb okok (hibás gyújtás, porlasztóbeállítás) miatt a motor nehézkes indulásra volt hajlamos, akkor szinte biztosan ez áll a problémád hátterében.
Itt látható az indító fogasív (előfeszítetlen állapotban, mert egyébként balra 270 °-ban elfordítva és ütközőcsappal kitámasztva kéne állnia), valószínűleg az első (vagyis itt felül lévő) 2-3 fog lehet félig-meddig vagy egészen letörve:
A másik lehetőség az, hogy valaki már szétszedte korábban a motort, és nem jól rajta össze. A berúgótengely innenső végén láthatod azt az alátétet, amelyiken két kis furat van. Ezek úgynevezett távtartó alátétek. Egy ilyen van a tengely innenső, és egy a túlsó felén. (A kis furatok arra szolgálnak, hogy rajtuk keresztül a tengely csapágyfurataiba befolyhasson a kenőolaj.) Ezek felelősek a berúgótengely pozicionálásáért, vagyis hogy tengelyirányban (vagyis ki-be) ne mozdulhasson el túlságosan. Ha azonban valamelyiket vagy mindkettőt szereléskor kifelejtik, akkor a fogasív és a vele szemben álló menesztő fogaskerék fogai nem kapcsolódnak helyesen, ami féloldalas kopást eredményez, és ez is okozhatja, hogy nem a teljes körpályán meneszt megfelelően a fogasív.
Sajnos a hiba javítása mindkét esetben a motor kiszerelését és teljes szétbontását igényli, és valószínűleg ki kell cserélni a teljes berúgótengelyt, valamint esetleg a menesztő fogaskereket is, illetve lehetséges, hogy pótolni kell a távtartó alátéteket is. Ez csak a szétszerelés után válik világossá. Ha azonban még nem csináltál ilyesmit, célszerűbb lenne, ha inkább hozzáértő szakemberhez fordulnál, mert kezdő motorszerelői lépéseknek ez egy kissé nagy falat.
|
Sziasztok!Tanácsot szeretnék kérni.Most jutottam hozzá egy Simson starhoz.Tavasszal szeretném rendbehozni.A berúgókar nagyon lent fog.Ennek mi lehet az oka,és hogy lehet orvosolni?
A vàlaszokat előre is köszönöm.Krisz. |
treverigall
Igen, ez a felső burkolócső. Kár, hogy fekete, pedig szürkét is ugyanennyiből állna gyártani. Biztos sokan megvennék.
Egy kérés: ha kép linkjét teszed be az oldalra, légy szíves, a szélességét mindig állítsd 300 képpontra, különben szétcsúszik ez a szutyok oldal. Ezt az utasítást még az oldal alapítója hagyta ránk.
|
Zsoel!
Ez a porvédő jó a Star teleszkójára ?
|
treverigall
Na ja, az egykori Kelet-Németország területén könnyebben lehet szép használt vagy pláne még elfekvőben maradt, eredeti, 40-50 éves gyári cuccokat találni, hiszen ott jóval több a Star sűrűsége, mint idehaza. Egyetlen szépséghiba, hogy kissé el vannak szállva az árakkal, illetve a szállítási költség is jóval magasabb, mint belföldön. De ha értesz németül, akkor főleg érdemesebb inkább ott kutakodnod, mint itthon.
Az alsó kettő különben szépnek néz ki, valami ilyesmire gondoltam. Erről át lehet szerelni a porvédőket. Csak kár, hogy felemás garnitúra, két járműről származik. Olyan rugóstag-összeállítást nem szereltek Simsonra, hogy elöl szürke-fekete, hátul csak fekete, illetve fordítva. Vagy mindegyik szürke-fekete volt, vagy az összes tiszta fekete.
|
Az E-bay-en találtam 20 euróért. Mivel beszélek németül alkudok egy kicsit :)
|
Szép estét!
Mind a négy rúgóstagról leporladt a műanyag burkolat. Honnan tudom pótolni?
üdv a Gall
|
Hello Zsoel! Bízom a tapasztalatodban és fényeztetni fogom.
|
treverigall
Szia! Nem vagy vele egyedül, de neked is csak azt tudom mondani, amit már sokaknak: a Simsonoknak nincsenek egységesen rögzített színkódjaik, akkor még ilyen rendszer nem létezett. A legjobb megoldás az, ha a vázon napfénytől védett helyen lévő, épségben megmaradt eredeti fényezés alapján kevertetsz színt autófestékboltban. Ilyen részek például a benzintartály lámpafejen belüli része, illetve belső oldala, kormányburkolat embléma alatti része,a nyereg alatti vázrészek, lábtartócső gumitól védett felülete.
Megközelítő színek bordónál a RAL 3003, tundraszürkénél a RAL 6013-RAL 7032 keveréke. De a németországi szakértők szerint a Volvo 129 (piros), és a Toyota 1528 (zöldesszürke) jobb eredményt ad. Ezt azonban nem tudom megerősíteni.
Olajzöld-alabástromfehér kivitelnél a RAL 6003-RAL 1015 jöhet szóba.
Én inkább fényeztetném, alapozó, töltőalapozó, matt bázis, fényes 2K fedőlakk réteggel, vagy ha olyan festéket tudnak keverni, akkor az is lehet kétkomponensű, ebben az esetben nem kell lakkozni. A gyári fényezés egyébként egy réteg szürke alapozó, valamint egy réteg színes beégetőzománc volt. Igen kemény, tartós volt különben, csak sajnos (jellemzően a nem szakszerűen tárolt járműveknél) napfény hatására nagyon hajlamos volt kifakulni, különösen a sötétebb színek.
|
Szép estét. Mindenkit üdvözlök. Múlt héten jutottam hozzá egy lelakott 1974-es Star-hoz. Motorikusan kiváló a festése gyalázatos. Ecsettel kenték paprika pirosra:) :) . A váz teljesen szétszedve homokoltatni fogom. Az eredeti szine bordó v.zöld volt. Szintereztessem vagy fessem?? RAL kódot szeretnék kapni.
üdv a Gall
|
Starex, Zsoel !!!
Köszönöm a gyors válaszaitokat!! Próbálom most akkor rendesen össze kötni a kábeleket. |
starex
Erősen kell ráperemezni, mert a membránlapnak tisztán és fémesen kell érintkeznie a kürtházzal. Ugyanis a ház nemcsak a rugalmas rögzítés és a rezgéscsillapítás végett, de azért is van vastag gumi illesztőgyűrűvel elszeparálva a lámpafejtől, mert nem érintkezhet vele. A kürtház csak akkor kaphat testet, amikor a kormányon megnyomod a gombot. Ekkor a kürt fémháza érintkezésbe kerül a testtel, ezzel együtt az akkumulátor negatív kapcsával, és az áram a házon, a membránlapon, az érintkezőkön át a tekercselésbe folyik. Ennek hatására mágneses mező alakul ki a vasmag körül, amely így magához húzza az acélfegyverzetet és vele a rajta lévő alsó érintkezőt, ez azonban ilyenformán elválik a membrán közepén lévő felső érintkezőtől: megszűnik az áram folyása, megszűnik a mágneses mező, és a fegyverzet rugója visszaugrasztja az alsó érintkezőt a felsőhöz. Így viszont megint áram folyik keresztül az érintkezőkön, amitől az elektromágnes ismét "berántja" alsó érintkezőt, és így tovább, amíg nyomod a gombot (adod a testet), és van szufla az akkumulátorban. Ez másodpercenként nagyon sokszor megismétlődik, és ez a rezgés (tulajdonképpen a membránlap "ütögetése") adja a kürthangot, melynek hangszínét a hangolócsavarral állítod, amennyiben az acélfegyverzet tartórugójának a dőlését-előfeszítését változtatod.
A fentiekből értelemszerűen következik, hogy nemcsak az alsó-felső érintkezőnek, de körben a membránlap kürtházra felfekvő részének, valamint a kürtház peremének is kifogástalanul fémtisztának kell lennie, valamint még a szigeteletlen, a fémházra közvetlenül rászegecselt 31b kapocsnak is. A megfelelő áramátvezetést a multiméter sípoló szakadásvizsgáló funkciójával tudod ellenőrizni. Nálad például a kürtház pereme elég szutykos állapotban van, ez is lehet a probléma oka. A díszrács peremezett része pedig már eléggé el van gyalázva, ezt már nehéz úgy összenyomni, hogy meglegyen a biztonságos fémes kötés, de azért csak próbálkozz. A szerkezetet egyébként úgy kell összeszerelni, hogy amikor a kapcsok hátul lefelé mutatnak, akkor elöl a rugó (tehát az acélfegyverzet zárt része) alul legyen. Hátul a felső csavar a vasmagot tartja, az alsó (a nálad eredeti, rozsdás, egyenes hornyú) pedig a fegyverzet tartólapját nyomja. Van ott alul, a kürt "bele" alatt egy kis műanyag szigetelőlap is, annak a helyes állására is ügyelj.
|
Zsoel
Ráperemeztem körbe a burkolatot a kürtre. Végülis szól, de nem úgy ahogy kéne, inkább zörög. Játszadoztam a hangolócsavarral, de nem sokat segített eddig. A peremezést mennyire kell erősen egyébként? Mert ezen még könnyen körbe tudom forgatni a burkolatot ha akarom. A motort már egyszer átfestették, szerintem a kürtöt is szétszedték(már előttem valaki lefeszegette a burkolatot, és be is horpasztotta), pl nem tudom belevaló-e egyáltalán a hangolócsavar, mondjuk elég rozsdás volt ahhoz, hogy eredeti darab legyen. Fordítva ugye nem lehet összerakni a belsejét, tehát 180 fokkal elfordítva? Mutatok egy képet a belsejéről és a hátuljáról is.
|
Zsoel
Köszi, holnap még megpróbálom a hézagos peremezést.
Gaborstar
A gyújtáskapcsoló a gyújtást csak kikapcsolja(és a világítást be-ki), ha nincs bekötve akkor mindig van gyújtás, feltéve, hogy a slussz kábel(2-es) nem ér hozzá a Starod egyik fémes alkatrészéhez sem, de ezt Zsoel már jól leírta. Van itt az oldalon kétféle kapcsolási rajz is a motorhoz, amelyiken jobban eligazodsz tanulmányozd át, mert ha előjön a gyújtás a kapcsoló kikötésével, akkor rendesen be kell majd kötni, ha ez volt a hiba forrása. És végül, de nem utolsósorban üdv a Starosok táborában!
|
Gaborstar
Szia!
Sajnos ez így elég tág körű problémabehatárolás. Ezerféle gond lehet még egy sokat állt motornál. Első körben a gyújtáskapcsolót iktasd ki, mert a leírás szerint valamit eltolhattál: a lendkerékmágnesből jövő barna-fehér (2-es jelű) vezetéket húzd le a gyújtáskapcsolóról, és ne engedd, hogy testhez (fém részekhez) érjen. Ha ekkor rendesen van szikra, akkor a gyújtáskapcsolót rosszul kötötted be. Ha így is összevissza ad, akkor viszont az alaplapon lesz valami gebasz, és ott kell körülnézni.
|
starex.
Elméletileg minden jó. Játszadozz még azzal az állítócsavarral, valahol ott lesz a gond. Szükség esetén 90 °-onként négy helyen nyomd vissza a rács peremét.
|
[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]
| |