Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]

2016.07.20. 08:00 Idézet

TopJoe

Akkor valószínűleg fordítva vannak benne a főtengelyszimeringek, látatlanul nem tudok másra gondolni. Ezzel viszont a motor szétbontása nélkül nem lehet mit kezdeni, úgyhogy tényleg nem marad más, mint hogy túletesd a motort, és pazarold a benzint.


2016.07.19. 22:05 Idézet
Zsoel Igen arra. Fúvóka táblázat a 16N1-6 tipusra 40-es alapjárati fúvókát ír, több honlapon is. Lehet ezert nem megy jol az 50-es főfúvókával. Nem pörog ki az 50-es fő ill. 35-ös alapjáratival. Ha félig ráhúzom a szivatót akkor kipörög. Még egy próbát megejtek ha megérkezik a rendelt alkatresz aztan ha nem jo akkor marad a nagyobb főfúvókás verzió. Falsot nem sziv,minden állitó csavarra jol reagál de csak 70. fúvókával pörög ki.

2016.07.19. 20:36 Idézet

TopJoe

?

Mármint az üresjárati fúvókára gondolsz, ugye? Hosszú, hengeres, a végén hornyolt fúvóka, amelyik a nagy tűsfúvóka elé van becsavarva. A szívató- (üresjárati) fúvóka az úszóház fenekén van elhelyezve.


2016.07.19. 08:58 Idézet

Zsoel

 

Nekem ez nem akar összejönni :) A német táblázat szerint a star fúvókája igaz 50-es de a szivató fúvóka 40-es. Ilyenem nincs csak 35-ös. Cseréltem 35-ös fúvókát amely talán nagyobb nyilású volt vagy csak annak látszott de nem megy 50-es főfúvókával. Sajnos 60-as fúvókával sem, csak a 70-el megy rendesen. A levegő csavarra viszont fél-egy fordulatot írnak. Szereztem a vaterán egy eredeti német gyári star karbu felső részt, ha megérkezik teszek vele egy próbát, aztán ha ez se akkor marad a nagyobb fúvóka.


2016.07.17. 09:36 Idézet

TopJoe

Nem arra gondoltam, hogy átereszt a szimering, inkább hogy fordítva van bent. Gyakori jelenség.
Viszont az alapján, hogy azt írod: az üresjárati keverékcsavar csak fél fordulatnyira van nyitva, arra következtetek, hogy az üresjárati fúvóka kisebb a kelleténél. Ezt a csavart ugyanis 1...2 fordulatnyira kellene kinyitni, az a normális. Ha ennyire be kell csavarni, az arra utal, hogy túl kevés üzemanyag megy át az alapjárati fúvókán, ezért el kell venni a hozzáadott levegőből is, hogy túlzottan el ne szegényedjen a keverék. Mivel azonban a 16N1 porlasztóknál az üresjárati rendszer a teljes fordulatszám-tartományban belejátszik a keverésbe (erről nemrég írtam), az eltömődött vagy túl kis furatú üresjárati fúvóka megindokolná, miért nem elegendő a motornak az 50-es főfúvóka (hiszen az alapjárati fúvókán át érkező benzin egy része kiesik, amit pótolni kell). Azt figyeltem meg, hogy elég nagy szórás van az üresjárati fúvókák között: sokszor nem egyezik két egymás mellé tartott 35-ös alapjárati fúvóka kalibrált furata. Esetleg meg kéne próbálnod más fúvókákat is.

A Schwalbéban azért van 67-es főfúvóka, mert annak a légszűrőedénye is jóval nagyobb. A részterheléstűik kúposságban különböznek: a Staré vékonyabb, 04-es, a Schwalbéé vastagabb, 08-as jelölésű.


2016.07.16. 15:00 Idézet

Zsoel

 

Ezt nem tudom majd kiderül. Szimering hibánál szerintem ha a jobbos rossz felpörög, ha a balos rossz az olaj miatt lefullad a motor. Ilyen hibát nem tapasztalok, szépen megy, stabil az alapjárat, hidegen igényel szivatót. Schwalbéban 67-es a főfúvóka. Olyat irnak a manualban, hogy az 5-ös ill. 6-os karbu között a síbertű tipusa más. Nem tudom nem-e ez okozza ezt a jelenséget? Az un. dúsító csavar 1/2 fordulatra van nyitva, szépen lehet állítani. Szívás részen az ovális furatban a tömités benne van.Légszűrőház,stb eredeti.


2016.07.15. 22:25 Idézet

TopJoe

Akkor valami mechanikai probléma van a motoroddal. Hibátlan Simson Star-nak 50-es fúvókával KELL jól működnie, ennél nagyobbal pedig egyszerűen nem szabad. Leginkább arra gondolok, hogy áteresztenek a főtengelyszimeringek, és emiatt a benzin egy része elvész, ezért túl kicsi az 50-es fúvóka.


2016.07.14. 19:00 Idézet

Zsoel !  Köszönöm a választ, csináltam is egy porlasztót de nem volt jó, a főfúvóka háza amiben mozog a síber tű oválisra volt kopva, nagyon sokat kapott a motor, nagyon füstölt,dőlt bele a benzin. Aztán családi nyaralás következett, ma már itthon, ezért előástam még egy porlasztóházat, kitakarit stb. Tökéletes viszont 50-es főfúvókával sehogy sem ment. Nem pörgött ki. 70-est tettem bele mert 67-es csak nagyon roncsolt volt. Ezzel rendesen megy, normálisan füstöl. Ami észrevehető a kis és nagysíberes között az annyi, hogy a naggyal jobban húz, emelkedőkön is könnyebben megy fel. remélem beválik.


2016.07.04. 16:47 Idézet

TopJoe

Tudomásom szerint az aluöntvényház megegyezik, csak a tüzelőanyag-beömlőcsonk kivitelében tér el a két porlasztó: a 16N1-6-é lineáris átfolyású, az N1-5-ön pedig szögben megtörik (a Schwalbe hátul elhelyezett tartálya miatt). De ez utóbbi csak be van sajtolva az öntvénybe, tehát ha ügyes az ember, akár ki is tudja cserélni.


2016.07.04. 16:43 Idézet

lukistar

Persze. Örülök, ha tudtam segíteni.


2016.07.04. 11:04 Idézet

Zsoel

Nekem most a kissúberes karbu van a motoron, szépen megy vele stb. Viszont találtam itthon egy szép 16N1-5 karbut. Ez schwalbe motorra való 67-es fúvóka van benne. Létezik, hogy minden furat,torok stb. ua. mint a star 16N1-6 porlasztójáé? mert akkor tennék bele 50-es főfúvókát és felszerelném ezt, lehet jobb lenne mint a 16N3. Kösz.


2016.07.03. 21:35 Idézet

Köszi a választ Zsoel! Megrendeltem. Lesz még biztos kérdésem, meg teszek fel néhány képet a motorrol hogy lássátok hogy áll...


2016.07.03. 15:53 Idézet

lukistar

Szia!

A görbe tartó és a sárvédő közé belülről mindkét oldalon egy-egy ilyen alumínium távtartódarab jön:

http://e-motorparts.addel.hu/43310-simson-schwalbe/626996-simson-schwalbe-tavtarto-elso-sarvedobe-alu-266515-deu

Kívülről pedig egy-egy megfelelő méretű gumigyűrű (ennek belső átmérője a távtartó darab kiálló részének méretével, külső átmérője egy normál 8-as fakötésű alátét átmérőjével egyezik meg, vastagsága úgy 5 mm körül van, fejből azt sem tudom), arra a már említett fakötésű alátét jön, és ebbe megy bele az M8-as csavar.

A sztendert csőtengely rögzíti a vázhoz, amely csőtengelynek az egyik végén bemarás található: ennek egybe kell esnie a sztenderben lévő kis furattal, ebbe pedig egy szabványos kúposszeg jön, amely a furatba szorul, és biztonságosan rögzíti a tengelyt.

 


2016.07.03. 15:42 Idézet

koken

Szia!

A gyújtáskapcsolón van egy foglalat az üresjárás-ellenőrző izzó részére. Oda beleteszed a megfelelő izzót, a pozitív kapocs a gyújtáskapcsolóból jön ki, a negatív kapocs (amely az izzót körbefogó gyűrűvel áll összeköttetésben) pedig le, a motorblokk jobb oldalán (a fedelek alatt) lévő testelőkapcsolóhoz megy. A 15/54-es kapcson keresztül az izzó mindig kap áramot, ha a kulcs "gyújtás" vagy "világítás" helyzetben van, a sebességváltóműben lévő érintkező pedig üresállásban testeli azt, tehát világít. Egyszerű, mint a faék.


2016.07.01. 07:55 Idézet

Ja és a sztender rögzítésére sem emlékszem pontosan, kell csavarozni, stiftelni?


2016.07.01. 07:10 Idézet

Sziasztok!

Jó régen nem jártam erre, most kezdem összerakni a motorom és felmerült néhány probléma, kérdés. Hátha tudtok rá segíteni...

- első lengéscsillapító felső része milyen csavarral, távtartóval van rögzítve a sárvédőhöz illetve a nagy kormány vashoz?

- kell-e valami puha alátét a sárvédő és az anyák közé?

Köszönettel!


2016.06.30. 14:49 Idézet

Sziasztok! Egy héttel ezelőtt én is tulajdonosa lettem egy Simson Star-nak (1971, sr 4 2-1 m) az előző tulaj fia használta, illetve javítgatta legalábbis próbálta a gyujtáskapcsoló kapcsolását nem jól kötötte ezért nem volt világítás és kürt se működött. Nekem is ez az első Simson-om az oldalon található kapcsolási rajz alapján bekötöttem (nagy segítség volt köszönöm szépen) a tompított, országúti lámpa érintkezőjét kitakarítottam, megcsiszoltam így működött de nem nemsokra rá el is romlott a gyujtáskapcsoló így elkezdtem keresni egy újat és mint kiderűlt egy s50 gyujtáskapcsolója volt benne . Most rendeltem hozzá egy újat ami hamarosan meg is érkezik. A kapcsolási rajzon látszik, hogy van üresjárati ellenőrző lámpája de sajnos nem tudom hogy ezt hova kellene kötni vagy hogy hol lenne ennek a vezetéke vagy hogy ebben a típusban van-e ezzel kapcsolatban elég bizonytalan vagyok. Ha tudnátok segíteni az nagy segítség lenne, szeretném vissza állítani a star-om amennyira csak lehet a gyári állapotára.


2016.06.22. 23:22 Idézet

starex

Bezony, az az ! :) A jobb oldala is szép, eddig ugyan jórészt szakavatatlan szemek látták, de csak gyűjtötte a dícséreteket az állapota.

Megmondom őszintén reméltem, hogy Pest m. / Budapest környékéről van Star-os a fórumról, akivel összefuthatok - segít az állítgatásban, de majd megoldom itt van S51-es, hellyel-közzel tud majd segíteni.

Majd meglátjuk remélem sikerül belőni a gépsárkányt .


2016.06.21. 22:33 Idézet

Natloz191

Köszönöm a dícséretet! Azért van rajta pár hiba, pl a tankon karcolások. 

Gratulálok a Starhoz, ez ugye az utoljára a jófogáson mutatott gép? A jobb oldala is szép? Szerintem a beállításokkal nem lesz sok gondod, a porlasztó bonyolultabb kicsit a Csepelhez képest. A gyújtás ugyanolyan nehézségű.


2016.06.20. 21:18 Idézet

csajkib14

A rugós oldal, tehát a tömítőél a tömítendő tér felé néz. Vagyis főtengelyszimeringeknél a forgattyúház (főtengely) felé, a baloldali motorfedélben lévő szimeringnél a tengelykapcsolótér felé, a jobboldali blokkfélre felcsavarozott két tartóban lévő szimeringeknél pedig a blokk irányába mutat a tömítőél.


[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?