|
[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]
TopJoe
Akkor valószínűleg fordítva vannak benne a főtengelyszimeringek, látatlanul nem tudok másra gondolni. Ezzel viszont a motor szétbontása nélkül nem lehet mit kezdeni, úgyhogy tényleg nem marad más, mint hogy túletesd a motort, és pazarold a benzint.
|
Zsoel
Igen arra. Fúvóka táblázat a 16N1-6 tipusra 40-es alapjárati fúvókát ír, több honlapon is. Lehet ezert nem megy jol az 50-es főfúvókával. Nem pörog ki az 50-es fő ill. 35-ös alapjáratival. Ha félig ráhúzom a szivatót akkor kipörög. Még egy próbát megejtek ha megérkezik a rendelt alkatresz aztan ha nem jo akkor marad a nagyobb főfúvókás verzió. Falsot nem sziv,minden állitó csavarra jol reagál de csak 70. fúvókával pörög ki. |
TopJoe
?
Mármint az üresjárati fúvókára gondolsz, ugye? Hosszú, hengeres, a végén hornyolt fúvóka, amelyik a nagy tűsfúvóka elé van becsavarva. A szívató- (üresjárati) fúvóka az úszóház fenekén van elhelyezve.
|
Zsoel
Nekem ez nem akar összejönni :) A német táblázat szerint a star fúvókája igaz 50-es de a szivató fúvóka 40-es. Ilyenem nincs csak 35-ös. Cseréltem 35-ös fúvókát amely talán nagyobb nyilású volt vagy csak annak látszott de nem megy 50-es főfúvókával. Sajnos 60-as fúvókával sem, csak a 70-el megy rendesen. A levegő csavarra viszont fél-egy fordulatot írnak. Szereztem a vaterán egy eredeti német gyári star karbu felső részt, ha megérkezik teszek vele egy próbát, aztán ha ez se akkor marad a nagyobb fúvóka.
|
TopJoe
Nem arra gondoltam, hogy átereszt a szimering, inkább hogy fordítva van bent. Gyakori jelenség.
Viszont az alapján, hogy azt írod: az üresjárati keverékcsavar csak fél fordulatnyira van nyitva, arra következtetek, hogy az üresjárati fúvóka kisebb a kelleténél. Ezt a csavart ugyanis 1...2 fordulatnyira kellene kinyitni, az a normális. Ha ennyire be kell csavarni, az arra utal, hogy túl kevés üzemanyag megy át az alapjárati fúvókán, ezért el kell venni a hozzáadott levegőből is, hogy túlzottan el ne szegényedjen a keverék. Mivel azonban a 16N1 porlasztóknál az üresjárati rendszer a teljes fordulatszám-tartományban belejátszik a keverésbe (erről nemrég írtam), az eltömődött vagy túl kis furatú üresjárati fúvóka megindokolná, miért nem elegendő a motornak az 50-es főfúvóka (hiszen az alapjárati fúvókán át érkező benzin egy része kiesik, amit pótolni kell). Azt figyeltem meg, hogy elég nagy szórás van az üresjárati fúvókák között: sokszor nem egyezik két egymás mellé tartott 35-ös alapjárati fúvóka kalibrált furata. Esetleg meg kéne próbálnod más fúvókákat is.
A Schwalbéban azért van 67-es főfúvóka, mert annak a légszűrőedénye is jóval nagyobb. A részterheléstűik kúposságban különböznek: a Staré vékonyabb, 04-es, a Schwalbéé vastagabb, 08-as jelölésű.
|
Zsoel
Ezt nem tudom majd kiderül. Szimering hibánál szerintem ha a jobbos rossz felpörög, ha a balos rossz az olaj miatt lefullad a motor. Ilyen hibát nem tapasztalok, szépen megy, stabil az alapjárat, hidegen igényel szivatót. Schwalbéban 67-es a főfúvóka. Olyat irnak a manualban, hogy az 5-ös ill. 6-os karbu között a síbertű tipusa más. Nem tudom nem-e ez okozza ezt a jelenséget? Az un. dúsító csavar 1/2 fordulatra van nyitva, szépen lehet állítani. Szívás részen az ovális furatban a tömités benne van.Légszűrőház,stb eredeti.
|
TopJoe
Akkor valami mechanikai probléma van a motoroddal. Hibátlan Simson Star-nak 50-es fúvókával KELL jól működnie, ennél nagyobbal pedig egyszerűen nem szabad. Leginkább arra gondolok, hogy áteresztenek a főtengelyszimeringek, és emiatt a benzin egy része elvész, ezért túl kicsi az 50-es fúvóka.
|
Zsoel ! Köszönöm a választ, csináltam is egy porlasztót de nem volt jó, a főfúvóka háza amiben mozog a síber tű oválisra volt kopva, nagyon sokat kapott a motor, nagyon füstölt,dőlt bele a benzin. Aztán családi nyaralás következett, ma már itthon, ezért előástam még egy porlasztóházat, kitakarit stb. Tökéletes viszont 50-es főfúvókával sehogy sem ment. Nem pörgött ki. 70-est tettem bele mert 67-es csak nagyon roncsolt volt. Ezzel rendesen megy, normálisan füstöl. Ami észrevehető a kis és nagysíberes között az annyi, hogy a naggyal jobban húz, emelkedőkön is könnyebben megy fel. remélem beválik.
|
TopJoe
Tudomásom szerint az aluöntvényház megegyezik, csak a tüzelőanyag-beömlőcsonk kivitelében tér el a két porlasztó: a 16N1-6-é lineáris átfolyású, az N1-5-ön pedig szögben megtörik (a Schwalbe hátul elhelyezett tartálya miatt). De ez utóbbi csak be van sajtolva az öntvénybe, tehát ha ügyes az ember, akár ki is tudja cserélni.
|
lukistar
Persze. Örülök, ha tudtam segíteni.
|
Zsoel
Nekem most a kissúberes karbu van a motoron, szépen megy vele stb. Viszont találtam itthon egy szép 16N1-5 karbut. Ez schwalbe motorra való 67-es fúvóka van benne. Létezik, hogy minden furat,torok stb. ua. mint a star 16N1-6 porlasztójáé? mert akkor tennék bele 50-es főfúvókát és felszerelném ezt, lehet jobb lenne mint a 16N3. Kösz.
|
Köszi a választ Zsoel! Megrendeltem. Lesz még biztos kérdésem, meg teszek fel néhány képet a motorrol hogy lássátok hogy áll...
|
lukistar
Szia!
A görbe tartó és a sárvédő közé belülről mindkét oldalon egy-egy ilyen alumínium távtartódarab jön:
http://e-motorparts.addel.hu/43310-simson-schwalbe/626996-simson-schwalbe-tavtarto-elso-sarvedobe-alu-266515-deu
Kívülről pedig egy-egy megfelelő méretű gumigyűrű (ennek belső átmérője a távtartó darab kiálló részének méretével, külső átmérője egy normál 8-as fakötésű alátét átmérőjével egyezik meg, vastagsága úgy 5 mm körül van, fejből azt sem tudom), arra a már említett fakötésű alátét jön, és ebbe megy bele az M8-as csavar.
A sztendert csőtengely rögzíti a vázhoz, amely csőtengelynek az egyik végén bemarás található: ennek egybe kell esnie a sztenderben lévő kis furattal, ebbe pedig egy szabványos kúposszeg jön, amely a furatba szorul, és biztonságosan rögzíti a tengelyt.
|
koken
Szia!
A gyújtáskapcsolón van egy foglalat az üresjárás-ellenőrző izzó részére. Oda beleteszed a megfelelő izzót, a pozitív kapocs a gyújtáskapcsolóból jön ki, a negatív kapocs (amely az izzót körbefogó gyűrűvel áll összeköttetésben) pedig le, a motorblokk jobb oldalán (a fedelek alatt) lévő testelőkapcsolóhoz megy. A 15/54-es kapcson keresztül az izzó mindig kap áramot, ha a kulcs "gyújtás" vagy "világítás" helyzetben van, a sebességváltóműben lévő érintkező pedig üresállásban testeli azt, tehát világít. Egyszerű, mint a faék.
|
Ja és a sztender rögzítésére sem emlékszem pontosan, kell csavarozni, stiftelni?
|
Sziasztok!
Jó régen nem jártam erre, most kezdem összerakni a motorom és felmerült néhány probléma, kérdés. Hátha tudtok rá segíteni...
- első lengéscsillapító felső része milyen csavarral, távtartóval van rögzítve a sárvédőhöz illetve a nagy kormány vashoz?
- kell-e valami puha alátét a sárvédő és az anyák közé?
Köszönettel!
|
Sziasztok! Egy héttel ezelőtt én is tulajdonosa lettem egy Simson Star-nak (1971, sr 4 2-1 m) az előző tulaj fia használta, illetve javítgatta legalábbis próbálta a gyujtáskapcsoló kapcsolását nem jól kötötte ezért nem volt világítás és kürt se működött. Nekem is ez az első Simson-om az oldalon található kapcsolási rajz alapján bekötöttem (nagy segítség volt köszönöm szépen) a tompított, országúti lámpa érintkezőjét kitakarítottam, megcsiszoltam így működött de nem nemsokra rá el is romlott a gyujtáskapcsoló így elkezdtem keresni egy újat és mint kiderűlt egy s50 gyujtáskapcsolója volt benne . Most rendeltem hozzá egy újat ami hamarosan meg is érkezik. A kapcsolási rajzon látszik, hogy van üresjárati ellenőrző lámpája de sajnos nem tudom hogy ezt hova kellene kötni vagy hogy hol lenne ennek a vezetéke vagy hogy ebben a típusban van-e ezzel kapcsolatban elég bizonytalan vagyok. Ha tudnátok segíteni az nagy segítség lenne, szeretném vissza állítani a star-om amennyira csak lehet a gyári állapotára.
|
starex
Bezony, az az ! :) A jobb oldala is szép, eddig ugyan jórészt szakavatatlan szemek látták, de csak gyűjtötte a dícséreteket az állapota.
Megmondom őszintén reméltem, hogy Pest m. / Budapest környékéről van Star-os a fórumról, akivel összefuthatok - segít az állítgatásban, de majd megoldom itt van S51-es, hellyel-közzel tud majd segíteni.
Majd meglátjuk remélem sikerül belőni a gépsárkányt .
|
Natloz191
Köszönöm a dícséretet! Azért van rajta pár hiba, pl a tankon karcolások.
Gratulálok a Starhoz, ez ugye az utoljára a jófogáson mutatott gép? A jobb oldala is szép? Szerintem a beállításokkal nem lesz sok gondod, a porlasztó bonyolultabb kicsit a Csepelhez képest. A gyújtás ugyanolyan nehézségű.
|
csajkib14
A rugós oldal, tehát a tömítőél a tömítendő tér felé néz. Vagyis főtengelyszimeringeknél a forgattyúház (főtengely) felé, a baloldali motorfedélben lévő szimeringnél a tengelykapcsolótér felé, a jobboldali blokkfélre felcsavarozott két tartóban lévő szimeringeknél pedig a blokk irányába mutat a tömítőél.
|
[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]
| |