|
[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]
Zsoel
pereggyes,azaz SR4-2/1,N1-6 karbival.Időközben megoldottam a problémát,ma picit a csomagtartóval foglalkoztam.Ha rájövök hogyan lehet képet beszúrni ide akkor megmutatnám a remekművet,pofás kis jószág lett :)
Már mintegy 60 km bele lett hajtva,csodálatosan suhan az országúton,50-es utazóval kimegy a világból is.Megmértük,66 km/h csúcsebességet lehet vele elérni sík úton,tele tankkal,ami azért gyári alapméretes hengertől 20 ezer km után egyáltalán nem rossz :D
Egyébként az enyémben is ilyen öntvényházas szimeringek voltak,meg is vannak a fémkarikák,de már új szimeringek vannak benne,amik illeszkednek a helyükre öntvény nélkül is
|
Köszönöm a segítségeteket!
|
TopJoe
Szia!
Azok a gyűrűs szimeringházak alighanem gyáriak lehetnek, mert az első 1-2 évjáratban valóban ilyen megoldásúak voltak a főtengelyszimeringek, de még én sem láttam soha, csak képen. Ha gyáriak azok a gyűrűk, akkor öntvények kell hogy legyenek, ebben az esetben pedig van bennük valamilyen cikkszám vagy gyári jelzés. (Két egymásba fonódó háromszög.)
A blokkfeleket (és a fedelet) mindenképpen tömítőpaszta+tömítés kombinációval célszerű összeszerelni. Ennyi idős (általában összevissza szerelgetett, megsértett) alkatrészek már nem simulnak úgy össze, mint új korukban.
Semmi trükk nincs. A rugó egyik fülét a blokkfélben lévő furatba, a másikat a fogasív furatába kell akasztani (a késői kivitelekben már csak egy furat van), majd fél fordulattal kell előfeszíteni, és az ütközőcsappal megtámasztani. Ha nincs gyakorlatod a szerelésben, esetleg kívülről rácsíptethetsz a tengelyre egy összezárt karosszériafogót, hogy szerelés közben szét ne ugorjon a berúgószerkezet. És ügyelj a fogasív mindkét oldalán a két kis furattal ellátott távtartó alátétre!
|
Rájöttem, 6V - os akku. ( olyan is van riaszto akkuban) |
Ormossy Úr! :) En 12V 4.5 Ah-s riaszto akkut hasznalok, allitva, fektetve is befér. Tobb motorban is hasznaltam, kicsiben, nagyban. Tökéletes es olcso.
|
Van valakinek ötlete, hogy hol lehetne venni 6 V 4,5 Ah akksit ami befér a Starba?
|
Üdv Zsoel ! Beszéltünk egy éve kb. egy blokkomról ami nagyon gyenge volt még frissen fúrt hengerrel is. No ma széthúztam és volt meglepetés.A szimeringek jó irányban voltak behelyezve de nem a megszokorr változat volt. Ezek 2 ajkú barna szinűek voltak, kis méretűek és külön külső fém persely volt rajtuk, hogy meg legyen a méret a házban. Ezek valami régifajta dolgok v kókányolás ? Az összes fogaskerék,kapcsolómű szinte újnak tűnik, csapágyak mind koyo márkájúak. Ami hiba: főtengely alul nagyon kopott, oldalirányba le-fel kotyog a hajtórúd, szokásos módon ha lógatva megütöm,csilingel. tehát most főtengely vadászat. Ami a gyengeséget okozhatta, az az, hogy tömités nélkül rakták össze a blokkfeleket, csak szilikonos ragasztót találtam rajtuk de a blokkon olajfolyás nyomok voltak,tehát volt tömitetlenségi probléma. A berúgótengely visszahelyezésénél van valami trükk ? értem ez alatt, hogy a fogaskerék ív hogyan álljon ill. a rugót kell-e előfeszíteni ?
|
Máté
Nincs mit.
Milyen Star ez? SR 4-II-es, 1968 előtti, gumi légszűrőházas, BVF 16 N1-1 porlasztóval, vagy SR4-2/1-es, 1968 utáni, műanyag légszűrőházas, BVF 16N1-6-tal?
|
Zsoel
Köszi,működik :D
Ma megvolt az első nagyobb,25 km-es kanyar a Starral.Hát még szokni kell a motort,de nagyon élvezetes kis jószág.Viszont akadt néminemű probléma:melegen kicsit belustul,nem húz annyira,valamint nehezen akar indulni,alapjárata pedig nincs,lefullad (ez utóbbi kettő összefügg,maxigázon azonnal indul,viszont nem tartja az alapjáratot,rángatni kell a gázt).Észrevettem azt is,hogy a henger és a hengerfej között a baloldali alsó (blokk felőli) csavarnál minimálisat kifúj,olajos lett a karbitakaró lemez,valamint a karburátorcsésze tömítése is fos,valamennyire szivárog ott a benzin (kb 2 órát tekeregtünk,megálltunk-mentünk-megálltunk,és éppen csak észrevehető a blokkon a benzin).Holnap cserélem a hengertőcsavarokat ( azthiszem talán pont ahol kifúj,az alapból szar,2 anyával van rátekerve),készítek valami vékonyabb hengerfejtömítést és a karbi tömítéseit is lecserélem.Okozhatják ezt a motorhőmérséklettel párhuzamosan felszívódó alapjáratproblémát a fenti dolgok,vagy másfelé keresgéljek? A szimeringek újak benne,30 km-et és kb 5 órát ketyegett eddig a blokk,főfúvóka 70-es (ebből lehet nem ártana 67-es),súbertű az most így passz hogy hanyadik rovátkában van.
|
Jó, hát csak egy ötlet volt... Nem ismerem személyesen a műhelyt, de nekem tavaly, amikor egy Puchhoz sehogy nem bírtam új hajtórúdkészletet találni egész Magyarországon, nagyon szépen megjavították ott az eredeti főtengelyt, viszonylag olcsón.
|
Ja, a Tábori...
Úgy vállanak ilyen munkát, hogy mindent cserélnek, + új főtengely, és kb. 60 felett lenne...
|
És ha az egyik nap - amikor jó Neked - elvinném, és megvárnám? (És még segítenék is.)
Persze minden tömítést, alkatrész simmeringet vinnék magammal.
|
Én. Add fel postán. :)
Viccet félretéve, sajnos nem tudom, nem vagyok ismerős Pesten.
Esetleg a Tábori Tuning?
|
Zsoel,
Persze, én is így gondoltam, csak nem ilyen részletesen írtam le, ahogyan Te.
Még az is megfordult a fejembe, hogy egy komplett főtengelyt kellene vennem, de elég húzós ára van.
Most már csak egy jó szerelőt kellene találnom Bp. körzetében. (De távolabb is elmegyek, ha érdemes.)
Van valakinek ötlete?
|
Ormossy
Nem. A forgattyústengely felújításához a következő alkatrészek szükségesek: új hajtórúd, új forgattyúcsap, és a kettő közé illeszkedő tűgörgős kosár (ezeket készletben adják).
De aki igazán igényes és elővigyázatos, az ezenkívül még a felső tűgörgős kosarat, valamint a dugattyúcsapszeget is kicseréli, hogy ezek az együtt mozgó alkatrészek mind újak legyenek, és együtt kopjanak össze. Ugyanis új hajtórúd fejébe nem célszerű visszatenni a már futott görgős kosarat, ha pedig az is új, akkor abba a már használt dugattyúcsapszeget, szóval itt több dolog egymásra épül.
|
Zsoel,
Persze, tudom, hogy nem mondtad.
De most azt gondolom, hogy inkább gyorsan még most megcsináltatom (megcsinálom) a motort, mert a nyári-őszi hosszabb túrákon soha nem lennék nyugodt, nem tudnám, mikor megy esetleg túra közben tönkre.
Egy Simsonon úgy ülni, hogy nem vagyok biztos a motor jó működésében, - no azt nem szeretném.
Remélem, hogy csak a tűgörgőket kell kicserélni. (Meg persze simmeringek, tömítések.)
|
Ormossy
Azt nem mondtam, hogy most aztán azonnal rohanni kell szerelőhöz. Csak figyelmeztettelek, hogy előbb-utóbb baj lesz belőle, de amíg nincs túl durva hangja a motornak (éles, fémes, kalapáló hang a hengerből minden fordulatszám-tartományban, de főleg alant), addig azért nem kell kétségbeesni. Ne most állj neki a javításnak, amikor éppen csak hogy megjött a jó idő. Nyugodtan motorozhatsz vele addig, amíg nem lesz túl vad a hangja; alkalmasint még az egész szezont kihúzza így, aztán majd a télen foglalkozol vele.
|
Értem... nem vagyok nagyon boldog.
Most akkor keresnem kell valakit, aki széthúzza a blokkot...
|
Hajtórúd.
És nem, ez nem annyira jó, sőt egyáltalán nem az. Nem megengedett a kisfejnél lévő érzékelhető oldalirányú elmozdulás, ide-oda hajlító erő hatására. Ha ilyet tapasztalsz, az azt jelenti, hogy túlságosan nagy a sugárirányú hézag a hajtórúdnagyfej és a forgattyúcsap, illetve a kettő között elhelyezkedő tűgörgős kosár között. Az ilyen forgattyústengely mielőbbi felújításra vagy cserére szorul.
|
[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]
| |