Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]

2016.06.20. 21:13 Idézet

Natloz191

Szép. Első blikkre mindenképpen vállalható külsejű, sokkal jobb, mint azok a förtelmes roncsok, amelyeket mutogattál. A műszaki belbecset majd apránként ki lehet pofozni.


2016.06.20. 13:00 Idézet

csajkib14

Szia

A szimering rugó befele nézzen, bár még máshogy nem is láttam :)


2016.06.20. 12:52 Idézet

Sziasztok!

Rakom összefele a blokkom és hallottam hogy sok probléma van a szimering behelyezésénél hogy milyen irányba kell, megtudnátok nekem mondani? Előreis köszööm szépen! :)

 


2016.06.20. 12:27 Idézet

http://kepfeltoltes.hu/160620/sstaaaarr_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


2016.06.20. 12:24 Idézet

Sziasztok,

"Ezer meg még egy éve, hogy írtam" :)

Először is, starex, nagyon frankó lett ez a kép és a machine is nagyon patika állapotban van.

Közben szert tettem egy kis Starra, alább egy nem tökéletes kép, de jobb mint a semmi és gondoltam megosztom Veletek.

Egy rugásra pöfög, szép csörgésmentes hang, jó erőben van, de még van mit hangolni-állítani, mert a tulajnak nem volt hozzá ingere-sem ideje: a héten szeretném a következőket:olajcsere,gyertyacsere(régi isolator van benne), szívócső gumi csere, karbi hangolás, úszóház gumi csere, benzincső csere, kuplungdekni le aztán mielőtt feltöltöm olajjal megnézem-kitörlöm, hogy tényleg semmi redva ne legyen benne, ja a kipufogót is szeretném kiganézni, végül megszakító-előgyújtás állítás.

Az utolsóval azonban bajban vagyok, a hétvégén mondom megnézem a karbit hogyan állítgatták, levegőcsavar 4 fordulatra volt kitekerve és ilyenek,  lekaptam a gyújtás dekit főtengely nem lóg, aztán kedvet kaptam hozzá este, hogy belőjjem a megszakító hézagot, utoljára a Csepelnél bűvészkedtem a megszakítóval, azzal nem volt gondom, így ebben is könnyűszerrel belevágtam, elkezdtem tekerni a lendkereket, a hézag nagyon pici volt a nyitás holtpontjánál, nem akart a hézagoló közé menni, a csavart picit fel is lazítottam, de aztán a pogácsák összeis ugrottak és nem is akartak szétjönni állítás után sem, szóval arra gondolok, hogy a megszakító tengelyét meg kellene tisztogatnom, mert egyébként egy cseresznyefa alatt letakarva pihent a gépezet(bár még így is találtam egy túlérett cseresznyét a borítólemez belsejében a takarításnál) :)

Hirtelen ennyi jutott eszembe, vagyis még valami: még ezen a nyáron tervezünk Budapest-Csepel szigetről menni egy Balaton körbemotorozást, nem tudom érdekelne bárkit is.

A nap lejutás - kódorgás, B nap a körbemotorozás, C nap pedig haza.

 


2016.06.19. 21:55 Idézet

Ma megvolt a nagyobb próba is. Csak 30 km jött össze, mert rövidítenem kellett egy helyen, de így is elég volt azt hiszem. 60 km/h-nál megáll a gyorsulás, egyenlőre nem is erőltetem. Ez amúgy utoljára is így volt, nem ment 60 fölé soha. Kicsit dús lehet a keverék, mivel kereszteződéshez érvén egyesig visszakapcsolva induláskor habozott. A második próbálkozásra felvette a fordulatot. Kicsit kijjebb fogom tekerni a pótlevegő csavarját. A gyújtás oldalán csöpög lassan a váltóolaj állásában. Szerintem a szimmeringháznál van tömítetlenség, arra még ránézek, olajcsere előtt nem volt ilyen probléma. Továbbá meg kell húznom a dob és könyök csatlakozásánál a bilincset, mivel mire hazaértem a dobb hátrább csúszott. Azt még le is tömítem ott, bár szinte semmi füstje nins a motornak az 1:25-ös keverék ellenére, pedig sima ásványi Agip keverékolajat használok el benne jelenleg. Hígabb keverékeknél Fina félszintetikust, korábban azzal is ugyanígy ment.


2016.06.18. 20:54 Idézet

Ormossy

Igen, az alapjárati ellátás volt szegényes. Összehasonlítva a porlasztóval amit küldtél láttam, hogy a járatok beszűkültek. Vékony dróttal sikerült fellazítani, majd pumpával kifújni a lerakódásokat. Szóval egyenlőre a saját porlasztója marad a helyén, eddig szépen működik.


2016.06.18. 20:21 Idézet

starex,

végre jó hírek!

Az kiderült, hogy végül is mi volt a baj?


2016.06.18. 20:13 Idézet

Jó hírrel jelentkezem én is. Úgy tűnik teljesen rendben van a Star Ma kipróbáltam, miután az udvarban jól ment. Becéloztam a vadont hogy a teljesítőképességéről meggyőződjek. Földesutak, emelkedők de jól vette az akadályokat. Visszafelé aszfalton mentem, ott sem rakoncátlankodott. Igaz hogy megállt, de az az én hibám volt, ugyanis amikor megálltam és elzártam a csapot elfelejtettem induláskor kinyitni. Az aszfaltúton fogyott csak el a nafta, persze épp akkor ért oda két kínai dongós bicajos is szemből, úgyhogy igyekeztem tervezett megállásként álcázni a kényszerpihenőmet Ezen kívül minden rendben volt, holnap ha lesz időm elmegyek kb 50 km-es karikára, had gyűljenek a km-ek. Miután ma hazajöttem kapott egy olajcserét is. Kb 3 dl olaj volt csak benne, most hogy többet fog menni figyelni fogok a szintre, az elején biztos, ha nem fogy akkor nincs baj.

Még egy kép a végére, hogy lássátok nem crosspályán kínoztam a gépet, hanem kellemesebb környezetben


2016.06.17. 07:19 Idézet

Tegnap "megkergettem" egy hosszabb távon immáron rendes benzinnel, utána megnéztem a gyertyaképet, szép barna volt,elektródák inkább szürkék. Utána egész nap egy star porlasztóval játszottam aztán csak visszakerült a "kissúberes". A 2 tartalék tűszelep teljesen be volt rágódva, nem zárt el. A felújítókészletben lévő utángyártottat pedig inkább nem minősitem. No meg nem lenne rossz ha lenne tömítés a tűszelep alá a készletben. Majd ha szerzek egy eredeti jó tűszelepet akkor ismét próba. Addig marad a kicsi az legalább teszi a dolgát ahogy kell.


2016.06.16. 07:50 Idézet

TopJoe

Az olaj keverési arányát mindenképpen ellenőrizni kell, mert ha olajosabb a kelleténél, az nagyon kormozza a gyertyát. Ez egyébként csalóka lehet, mert az, hogy helyes a porlasztó- és gyújtásbeállítás, és a gyertyahőérték is megfelelő, önmagában még nem jelent semmit. A tökéletes égési körülményekről árulkodó, szürkétől a szép sötét őzbarnáig terjedő gyertyakép kialakulásához ugyanis az is kell, hogy előzőleg hozzan közlekedjünk üzemmeleg motorral, hogy a gyertyának legyen ideje "kiégni". Ha hideg motorral járunk rövid távokon, a gyertya esetleg akkor is sötétté, kormossá, olajossá válhat, ha máskülönben minden rendben van.

Az általad "kissúberesnek" nevezett (ami valójában síber, mert a súber tolózárat jelent), azaz 16N3-as karburátor a Starhoz nem jó. Illetve jó lehet, de az eredeti méretű fúvókákkal biztosan nem. Megmondom, miért.
A BVF 16N1-es sorozatú karburátoroknál a főfúvóka- és az üresjárati rendszer nem különül el egymástól, szervesen összetartozik: az alapjárati fúvóka nemcsak a tolattyú zárt állásában, de a teljes fordulatszám-tartományban, tehát ütközésig felhúzott síber mellett is belejátszik a keverékképzésbe. Ezért nagyon nem mindegy, hogy egymáshoz képest mekkora a fő- és az alapjárati fúvóka furatának az aránya. Ha az előírtnál nagyobb az alapjárati fúvóka, akkor magasabb fordulaton is dúsabb lesz a keverék a kelletnél, mivel nemcsak a fő-, de az alapjráti fúvókán keresztül is kerül benzin a motorba. Ugyanígy kicsi a lehetőség a főfúvókával való "játékra" is: ha kicsivel is nagyobb, mint kellene, már fullad a motor, hiszen nem egyedül a főfúvóka határozza meg a keverékképzést. Ezért lehetséges, hogy a Star viszonylag kicsi, 50-es főfúvókával is tökéletesen működik, mert mérete úgy van összehangolva az alapjárati fúvókával, hogy magasabb fordulatokon a kettő együtt állítja elő a megfelelő arányú keveréket.
A BVF 16N3-nál viszont az üresjárati rendszer teljesen elkülönül a főfúvókás keverékképzéstől, vagyis itt csak a tolattyú alaphelyzetében játszik szerepet az üresjárati fúvóka. Ennek következtében azonban egy Star esetében nem lehet jó az 50-es fúvóka, mert önmagában ez a méret a magasabb fordulatszámokon kevésnek bizonyul, hiszen itt nincs meg az üresjárati rendszer "rásegítő" funkciója, tehát túl szegény keveréket kap a motor: hörög, nem megy, túlmelegszik stb. Ilyen esetben tehát ki kell kísérletezni, hogy milyen főfúvóka válik be leginkább, de a legjobb az, ha eredeti, BVF 16N1-6-os karburátort használunk.
Ez a különálló üresjárati rendszer egyébként alighanem vakvágány volt, mert a mai modern porlasztókon sem ezt alkalmazzák, hanem a hagyományos kialakítást.


2016.06.15. 19:11 Idézet

Benzinre tippelek, a babettás kannámból tettem bele, lehet, hogy 33.nál is olajosabb. Hoztam ma tiszta benzint, szépen kiadagolom a belevaló olajat és járok vele igy, aztán ellenőrzés. A karbum szerintem jó, igaz nem ehhez való hanem az un. kissúberes verzió de eredeti ndk, ( teljes verzió nem folytott ) eredeti belsővel gyári méretű fúvókákkal. Alapjáratot nagyon szépen lehet szabályozni, az alig puffogótól magasig. Max esetleg a tűn állitok egyet vissza ha ezt egyáltalán lehet.


2016.06.15. 13:45 Idézet

Üdv!

Én  csak "Zsoel" hozzászólását szeretném hangsúllyozni, nem okoskodásból írok, de starba nem véletlenül M14-280-as hőértékű gyertyát raktak a gyárban, nem csak "különcködni"  akartak vele vagy az ISOLATOR-t támogatni!!! Ráadásul mai napig lehet kapni a boltban is 280-ast. Egy nem megfelelő hőértékű gyertya is nagyban tudja befolyásolni a blokk élettartalmát...


2016.06.14. 22:37 Idézet

TopJoe

Starhoz a legmagasabb hőértékű, 280-as gyertya kell. Ha 260-assal kormozódik, akkor ott nem a hőértékkel van a gond, más baj van: túl dús keverék (nagy főfúvóka, magas benzinszint, pontatlan alapjárati fúvóka stb.), sok olaj, pontatlan gyújtásbeállítás. Ezen pedig a 240-es gyertya sem fog segíteni.


2016.06.14. 22:29 Idézet

Ezért akartam mindenképp kicserélni a gumit:

Most már legalább ez is rendben van.


2016.06.14. 22:24 Idézet

Kis haladás a Starral. Ma vettem rá új szívócsőgumit a pótlevegő csavarját pedig szinte teljesen betekertem, egyesben hibátlan, de még mindig nem az igazi. Ezért levettem a porlaszót mindenestől, elsimítottam ahol görbeséget találtam. Új papírtömítésekkel és olajálló tömítőpasztával összerakom, benzinálló sajnos nincsen, de eddig ez is tökéletesen bevállt. Ha szerencsém van, nem a blokkfelek, vagy a főtengelyszimmeringek környékén szívja a levegőt. Ha nem változik a helyzet Ormossy féle porlasztóházzal próbálom összerakni, ha nem segít szét kell húznom a blokkot. 


2016.06.14. 08:11 Idézet

sarilaci,

köszönöm a dícsérő sorokat, igyekezem bemutatni az engem érdeklő régi tárgyakat, esetleg azok történetét.

Elérhetőségem: +36-30-931-1418

ofk@freemail.hu

Dunakeszin lakom.


2016.06.14. 07:47 Idézet

Igazad van ! starex  ! Figyelhettem volna, de azért remélem Ö is olvassa .Köszönöm. sarilaci


2016.06.13. 23:50 Idézet

sarilaci

Szia!

Az igaz, hogy itt is akad a ház körül jó pár ,,holmi", de szerintem Te Ormossy kollégára gondolsz, nekem nincs honlapom. 

TopJoe

Ez jó hír, kívánom, hogy több szarvashibát ne kelljen orvoslnod. Jó motorozást! Én még küzdök egy kicsit.


2016.06.13. 22:06 Idézet

Sikerült ma kiszednem mindkét oldalról a porvédőket, szerencsére semmi baja a csapágyaknak ( mázli ) Főtengely kis fogaskereket feltettem azt amelyik eredetileg együtt futott a kuplung kosárral és rendes hangja lett a motornak. A gyertyám viszont elég kormos, igaz a benzin 1:33-as. 260-as a gyertya, lehet próbálkozom 240-essel talán akkor letisztul. Amúgy alapjárat szép, inditani hidegen szivatóval lehet ( tehát nem dől bele a sok benzin) szépen megy, nem füstöl túlzottan. Eddig kb. 100 km-t tettem meg. Élvezem, alig várom,hogy ráülhessek. Megnézik rendesen a városban. Nagymotort elő se vettem mióta a start hajtom.


[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?