Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]

2016.12.30. 14:37 Idézet

Csak a fele távtól lejt, igen hátszél is volt és csupán 65 kg voltam akkor. Amúgy tegnap összeraktam a 2017 évi blokkot a 60-as hengerrel, tűgörgős kosaras főtengellyel, tirisztoros gyújtással. Bitang kompresszió van benne, tavasszal próba.  ( a megfázás a hideg garázsban csak ráadás lett ) BUÉK mindenkinek !


2016.12.27. 11:43 Idézet

Hát igen. A jó hátszél fontos !!! BUÉK !! minden motoros társamnak .


2016.12.24. 09:16 Idézet

TopJoe

Na, hát úgy emlékszem, arrafelé éppen igencsak lejt az út. Egy időben Szákszendre "udvaroltam", és volt eset, hogy onnét busszal mentem Kisbérre (majd Kisbérről Győrbe, Győrből Halászira). Emlékeim szerint Vérteskethely után a vezető sokszor üresben gurult lefelé a busszal, mert az ereszkedő úton vitte a lendület.


2016.12.21. 22:07 Idézet

Zsoel

Ez az érték a hivatalos és kellemetlen volt. 1986 nyarán a 81. úton Vérteskethely-Kisbér közötti egyenes szakaszon mértek be trafipaxal. Kisbéri behajtó előtt állitottak meg. A felvételeken 82 km/h szerepelt. Nem tudom mennyire volt pontos az akkori rendőrségi sebességmérő eszköz de rendőrségi és gyámügyi eljárás következett, megúsztam mert tanuló révén nem volt jövedelmem és volt egy kicsi segitségem. Amúgy épp főtengelyért mentem kisbérre a Villisicshez aki akkor egy elismert alkatrészboltos és simsonos szaktekintély volt. Másik simsonos tudós szőnyben volt a Dudás. Ha oda elvitted a járgányt, hazafelé már repültél. Illett hozzá elvinni. Akkor ha nem ismerted Dudást nem voltál rendes simsonos :)


2016.12.21. 20:43 Idézet
PPisti

Zsoelnek igaza van, a sebességmérő óra sokat csal. A nyáron én kíváncsiságból megmértem az óra szerinti és a valós, GPS segítségével mért értéket. 5-6 km/h eltérés mindig megvan pluszban óra szeint a valós sebességhez képest, és mintha magasabb sebességnél ehhez még jönne 1-2 km/h. A végsebességet én nem próbáltam ki, mert nem akartam feleslegesen kínozni a gépet, valahol 65-70 km/h között lehet a vége a motoromnál (ez nem átalakított gép). Egyébként a mérést egy GPS vagy okostelefon segítségével könnyen el lehet végezni.


2016.12.21. 11:59 Idézet

TopJoe

82 km/h esetleg szakadéknak, hátszéllel. :)

Értsétek meg: hogy mit mutat az óra, azt nyugodtan elfelejthetjük, de egy "alap" Simson egyszerűen nem mehet ilyen gyorsan, különben nem kapott volna típusengedélyt a kismotorkerékpárként ("Kleinkraftrad") való gyártásba vételhez.
Mielőtt egy ilyen engedélyt megadnak, bekérik és átnézik a tervezési dokumentációt, és bevizsgálják a motorkerékpárt - ha nem felel meg a szigorú követelményeknek, vagyis max. 50 köbcenti, és max. 60 km/h, akkor nincs gyártás, és kész. Nem véletlenül 49,6 cm3 a hengerűrtartalom, és a ténylegesen elérhető végsebesség (melynek bemérését szabványosított körülmények között végezték) is kb. 60 km/h. Amit úgy 5 %-kal talán még valóban túlléphet a gép, de 35-tel?... Ami erre képes, az már nem kis-, hanem könnyű motorkerékpár ("Leichtkraftrad"), mint például a Simson Sperber. (Az a jármű ebbe a kategóriába tartozott, és nem is lett túl sikeres, éppen mert a magasabb végsebesség miatt már nem lehetett kismotorkerékpárra szóló engedéllyel vezetni, csak nagymotoréval. Az ára viszont megközelítette a 125-ös MZ-ét, amely már "igazi" motorkerékpárnak számított, így a fiatalok inkább spóroltak még egy kicsit, és azt vették meg.)

Egyébként pedig teljesen fölösleges ez a sok szájtépés a végsebesség körül, mert ma 45 km/h a rendszámra nem kötelezett segédmotor-kerékpárok legnagyobb megengedett sebessége, így tehát hivatalosan egyetlen Simsonnal sem volna szabad ennél gyorsabban közlekedni. Igaz, még sosem láttam rendőrt, aki Simont vagy robogót kapcsolt volna le gyorshajtásért, de azért az ördög nem alszik.
Én különben mindig azt mondom, hogy a Simson egy nagyon jól, átgondoltan megkonstruált motor, de kismotor, tehát úgy kell elfogadni, ahogy kitalálták. Tapasztalatból beszélek, nem éri meg a ráfordítás: kísérletezésnek, mert kíváncsi voltam én is kipróbáltam a nagyobb, négy felömlőcsatornássá tett hengert, de akkora javulást semmiben sem okoz, hogy az a beleölt pénzzel arányos lenne. A Simson 50 km/h körül így is kiviszi az embert a világból, de ennél nagyobb sebességet fölösleges kicsikarni próbálni belőle, mert visszaüt (például a főtengelycserén). Jól a meglátásod: aki gyorsabban akar közlekedni, vegyen nagyobb motort.


2016.12.21. 07:59 Idézet

Zsoel

 

Én is csodálkozom ezen a tempón, kicsit kevésnek találom. Anno 1985-ben kaptam egy új S51N simsont, csak kicsit piszkáltuk meg. Igazából a gyári folytások lettek eltávolitva, henger átalakitás az 51B nyilásaira,némi polir, egyel nagyobb lánckerék és ment mit a mérgezett egér. Hivatalos iratom volt 82 km/h-ról, de tanuló voltam igy egy hivatalos figyelmeztetéssel megúsztam. Tatabánya-Győrszemere távot sokszor 90 perc alatt tettem meg, ez 60-as átlag. Igaz 4 év alatt 2 főtengelyt, csapágyastól elhasználtam. Később váltó átalakitva gyári 4 sebességesre de a vég áttétel az ua. maradt. Haver ezer éves schwalbéja is ment 75-öt. A mostani starom óra szerint könnyen kimegy 65-ig de annál feljebb nem. ( mint kiderült 13-as a lánckerekem csupán.már beszereztem az új blokkhoz a 14-est és van egy 15-ös is. )  Rokonnak volt star még rendszámos verzióban, azt mondta 2 személlyel simán mentek 60-at. A nagyobb tuning hengertől nem várok valami csodát, tehát nem végsebességre gyúrok meg száguldásra mert arra ott van a nagymotorom. Egyszerűen egy kis utazó sebesség javulást és erőt várok. Henger faragó már feladta a cuccot csak még nem ért ide, gondolom posta most alig győzi. Mondjuk tavaszig van idő.


2016.12.20. 20:46 Idézet

Potsdam

Szia!

Hogyne, az előfordulhat, hogy a mutató annyit mutat - csak éppen attól még a jármű nem megy annyival. Általában legalább 5 km/h-val mutat többet az óra a valós sebességhez képest, de gyakran még nagyobb az eltérés. Hozzá még többnyire kalimpálni is szokott az a mutató.

Több mint fél évszázados, 50 köbcentiméteres kismotor-konstrukcióról beszélünk, amelynél ráadásul tervezési szempont volt a legfeljebb 60 km/h-s "Höchstgeschwindigkeit" (ugyanis ennyiben volt maximálva a korabeli NDK-ban a kismotorkerékpárok legnagyobb mengedett sebessége). Egy kis termetű vezető jól előrehajolva, ellenszél nélkül egy kifogástalan állapotú, teljesen széria Simson Star nyergében elérheti a tényleges 65 km/h-s végsebességet, az ennél 5-10 km/h-val magasabb értékek azonban már a tündérmesék világába tartoznak.


2016.12.20. 20:39 Idézet

 Zsoel Köszönöm várok türelmesen.


2016.12.20. 20:25 Idézet

Juhász Lajos

Nekem van egy. Ha nem nagyon sürgős, akkor majd lefényképezem és beméretezem neked. Csak ne azt mondd, hogy tegnapra kellene, mert most nagyon nem érek rá ilyesmire.


2016.12.20. 16:13 Idézet

Sziasztok!

Most olvasom a hozzászólásotokat a nagyobb furatú hengerről, és a "nagyobb" végsebességről. Minősíteni nem szeretnék senkit, vagy semmit, de még az újabb típusok ( sr4-II/I ) is, persze szakszerű bejáratás után tudták a 70-75 km/h fölötti végsebességet futni optimális körülmények között, persze nem utazósebességként. Az optimális körülmények alatt ilyesmit értek pl.: 70-80 kg közötti testsúllyú sofőrrel, megfelelő nyomású gumiabroncsokkal, egybefüggő, jobb minőségű úton, (szélmentes időben, sík terepen) fokozatosan fölgyorsúlva...  Egyébként elsőtulajos 74-es motorunk is és a 66-os is 74 km/h fölött tud teljesíteni, ha muszáj.


2016.12.20. 12:00 Idézet

ha lenne kép meg méret gyártanák magamnak

 


2016.12.20. 08:38 Idézet

Juhász Lajos

Vaterán időnként szokott fölbukkanni egy-egy darab, de most sajnos épp nincsen. Mihez kéne róla fénykép?


2016.12.19. 21:53 Idézet

Sziasztok! Valaki tudna-e segíteni Simson Star ügyben. Keresnék egy kábel sint ami a tank alatt a vázra van fogatva kellene fénykép vagy méret. Esetleg valakinek  van eladó ? Választ elöre is köszönöm!


2016.12.14. 13:32 Idézet

TopJoe

Ha minden egyéb (légszűrő, kipufogó) marad az eredeti, akkor nem kell (és nem is szabad) módosítani a karburátor beállításain, és természetesen a szívótorkon sem. Nálam is csak a henger-hengerfej más, mint az eredeti.

A hangja kellemesebb, teltebb lett tőle a motornak, és lendületesebben húz a magasabb fordulatszám-tartományban. A végsebesség körülbelül 65 km/h lett.


2016.12.13. 21:03 Idézet

Zsoel

 

A 63 cm3-s hengereddel kapcsolatban. Talán nekem is meghozza a jézuska a fa alá a 4 felömlős szettemet végre. Tehát olvastam, hogy gyári porlasztóval, gyári fúvókakészlettel használtad. Elég az 50-es főfővóka, bevált vagy nagyobb kellett végül. Torok maradt 16 mm ? Nyomaték,esetleges nagyobb utazó sebesség észrevehető? Fogyasztás? 


2016.12.12. 20:58 Idézet

Zsoel

Köszönöm válaszod!


2016.12.12. 16:29 Idézet

Elnézést mindazoktól, akik nem kapnak azonnal választ a kérdéseikre; sok a dolgom mostanában, az időm meg kevés, nem tudok mindennap feljönni a fórumra, de kérem, legyenek türelemmel, legkésőbb 2-3 napon belül válaszolok, ha tudok.


2016.12.12. 16:28 Idézet

Kovati88

Az első keréktengely 143, a hátsó 150 mm hosszú.
Az első lengővilla tengelye 170, a hátsóé 205 mm-es.


2016.12.12. 16:21 Idézet

Rats

Képet sajnos nem lehetséges közvetlenül feltölteni a fórum hasábjaira.
A megjeleníteni kívánt képet előzetesen valamilyen képfeltöltő oldalra kell felvarázsolni. Ezután az ott kapott közvetlen hivatkozást (direkt link) kell elhelyezni itt olyanformán, hogy előbb rákattintasz a fejlécben található "Kép" ikonra (a B betű alatt), a hivatkozást beilleszted a "Hivatkozás" sorba, a kép szélességét 300 pixelre állítod (ez fontos, különben "szétcsúszik" az oldal), majd rányomsz a "Rendben" gombra, és kész.

Sajnos kissé komplikált, de a gporta.hu-n csak így lehet megoldani.


[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?