|
[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]
Minden Simsonosnak kívánok boldog, békés karácsonyt!
|
Ormossy,
köszönöm a gyors választ. Most az ünnepek miatt alszik az ügy, majd januárban megyek a motorért (Debrecenből Nyíregyházára). A felújításaimat dokumentálni szoktam, blogot vezetek róluk, majd ha lesz Staros vonatkozású, ide is belinkelem. Első körben a használhatóvá tétel a cél, aztán majd meglátom, mit lehet/érdemes kihozni belőle.
Üdv
|
Vermestibi,
Sajnos a Simsonoknál is az a helyzet tapasztalatom szerint, hogy az utángyártott alkatrészek egy forintot sem érnek. Nagyon sok utángyártott alkatrészt dobtam ki a motorozásom elején, mire rájöttem, hogy teljesen felesleges őket megvenni.
Ez vonatkozik szinte mindenre, a bowdentől a megszakítóig, a gyertyától a berúgótengelyig, vagy a gyújtástrafóig.
Az óta az interneten "vadászom" a régi, eredeti, de még jól használható alkatrészeket, és semmi bajom velük.
Sok sikert a felújításhoz, és jó lenne, ha beszámolnál itt a felújításról, akár fotókkal is.
|
Sziasztok!
A közeljövőben egy Star tulajdonosa leszek. Egy öreg bácsi elesett vele kb. 15 évvel ezelőtt, azóta áll, nagy baja nincs, az apróságok még ezután fognak előkerülni. Újítottam már fel néhány motort, Verhovinát, Rigát, Babettát, de Simsont még nem. AZt szeretném kérdezni, hogy mennyire lehet kapni hozzá HASZNÁLHATÓ utángyártott alkatrészeket. Én azt tapasztaltam, hogy pl. Babettához is lehet kapn szinte mindent, de botrányos minőségben: vagy be sem szerelhető, vagy beszerelhető, de rögtön tönkremegy. Úgy hallottam, Simsonoknál sem sokkal jobb a helyzet. Jártam úgy, hogy fúratás után, új főtengely-dugattyú-gyűrűkkel jobban csörgött a motor, mint felújítás előtt, mert annyira selejtesek voltak a (nem éppen olcsó) új alkatrészek. Simsonnál is így van ez, vagy lehet kapni használható utángyártott cuccokat is?
Köszönöm a segítséget.
|
Kellemes ünnepeket kívánok mindenkinek!
|
Minden Simsonosnak, és ide tévedőnek Békés Karácsonyi Ünnepeket kívánok!
|
PPisti
Én is örülök, hogy bevált a dolog. :)
|
PPisti,
Örülök, hogy rendben van a géped, és bevált a javaslat.
Sajnos egyre rosszabb az idő, valószínűleg már csak jövőre lehet motorozni. :-(
Apró kis javításokat megcsinálok rajta én is a télen, aztán jöhet a tavasz!
|
Ormossy, Zsoel
Kívülre tettem egy O-gyűrűt, már rajta van két hónapja, azóta egy csepp olajat sem engedett. Úgy tűnik működik a dolog.
|
Zsoel
Köszi! Így már a négyből háromról bebizonyosodott, hogy elsőtelók, a negyedik talán hátsó, csak azon nem látszik jól a jelzés. Az lesz, hogy a kettő legszebbet kiválasztom és átpakolom a sérült hátsótelőim belsejét, ha rendben szétjön minden.
|
starex
Hali!
A vékony fejeket nézd, ahol a keresztcsap (kúposszeg) van beütve. Valahol a kúposszeg furata alatt kell lennie a V vagy H betűnek, sokszor sajnos elég elmosódottan. Próbáld meg előtte drótkefével letisztítani a fejet, de ne túl durván, mert az alumínium puha, könnyen összekarcolja a drót, aztán akkor még annyira se látszik a betű, mint előtte.
Itt a bal oldalon elég szépen látszik a V, jobboldalt a H betű.
|
Ha kép is kellene holnap tudok fotózni, de én nem látok semmi jelölést.
|
Sziasztok!
Vettem a Starhoz négy jó állapotó(nem repedt) rugóstagot, de nem tudom melyik való előre és melyik hátra. Elvileg az elsőkön egy V jelzés van valahol alul, de ilyet én nem látok egyiken sem. Lehet hogy mindegyik hátsó? Ez mondjuk nem is lenne baj, mivel csak a hátsók repedtek, az elsők szépek.
|
Ormossy, Zsoel
Köszönöm a részletes választ és a tippet. Az eredeti alkatrészeken semmilyen módosítást nem terveztem, ahogy írtam is, ezért én is O-gyűrűben gondolkoztam volna a külső oldalon, hogy ne is kelljen szétszedni emiatt. Ezek szerint működhet a dolog, valószínűleg kipróbálom.
|
PPisti
"A váltó csőtengelye és a berúgókar között van valamilyen tömítés gyárilag?" Nincsen. Az S51 indítótengelyén van beszúrás egy O-gyűrűnek, a korábbi modellek esetében nincs, és utólag se jusson eszedbe ilyesmi, mert lecsökken a tengely csavaró igénybevételre méretezett keresztmetszete.
"A bokk rajzán én nem látok, akkor viszont minek kellene megakadályozni, hogy ott eressze az olajat?" Azért nem látsz, mert nincs is. Pusztán a cső és a tömör tengely felülete közötti aránylag szoros illeszkedés tömít.
Az általad említett 1-1 csepp olaj megjelenése teljesen normális, amennyiben a váltótengely belső és a berúgótegely külső felülete sérülésmentes, nincs nyoma rajta korróziónak, berágódásnak vagy hasonlónak. Erősebb szivárgás esetén szét kell szedni a motort, és felülvizsgálni az említett alkatrészeket.
"Amennyiben nincs ott tömítés, házilag lehet valahogy gyártani rá úgy, hogy egyetlen alkatrészt se kelljen hozzá módosítani?" Én még nem kísérleteztem ilyesmivel, az általam javított motorok esetében nem volt indokolt, de próbáld meg az Ormossy javasolta trükköt, hátha beválik. Nem tartom károsnak, csak arra mindenesetre vigyázz, hogy a csőtengely ne kerüljön túlságosan kijebb, mert akkor nekifeszül a fedélben lévő furat peremének, és megszorul.
|
Ppisti
Barkácsboltban lehet kapni kis rekeszes dobozba különféle méretű, tömítő gumikarikákat. Abból ki lehet választani azt a méretet, aelyik elég szorosan megy rá a tengelyre
Én tettem egyet belülre és kívülre is, a váltót mozgató tengely végeihez. Egy csöpp olaj sem jön ki az óta.
|
Zsoel
A váltó csőtengelye és a berúgókar között van valamilyen tömítés gyárilag? A bokk rajzán én nem látok, akkor viszont minek kellene megakadályozni, hogy ott eressze az olajat? Nálam minimálisan ereszt (egy-egy csepp megy a kipufogóra), nem vészes, mennyiségileg egyáltalán nem, csak esztétikailag zavar. Amennyiben nincs ott tömítés, házilag lehet valahogy gyártani rá úgy, hogy egyetlen alkatrészt se kelljen hozzá módosítani?
|
Zsoel
A motorral eddig a defekten kívül soha nem volt probléma út közben, az esőtől tartottam csak. Itthon mielőtt betoltam volna a helyére persze letakarítototam. Az MZ-et nem tervezem eladni mostanában, szóval biztos lehetsz benne, hogy jár majd felétek:)
|
starex
Jól van, örülök neki. Gondoltam, ha nem jelentkezel magadtól, akkor úgyis rád írtam volna, hogy minden oké volt-e, de örülök, hogy visszajeleztél, és rendben lezajlott az utazás. Köszi a könyvecskét, igyekszem hamar lemásolni, meg tetszett az MZ is, remélem, látom még. :)
|
Zsoel
Rendben megérkeztem, amikor megnéztem az órát egy kicsivel a hazaérkezésem után 19:48-at mutatott, szóval valamivel több mint egy óra alatt megjártam az utat. A gép ment ahogy kell. 80 km/h körül szoktam használni, azt szereti. Az autósok még ha 90-el mennék is mindenképp meg akarnának előzni. Dunaszegig csöpörgött az eső, utána szerencsére már nem volt semmi. Örülök, hogy jónak talltad az MZ-et, kíváncsi voltam, hogy valaki akinek többel is volt dolga mostanában hogy érzi. Amikor csináltam az A korlátozottra a jogosítványt 150 és 250-es ETZ-vel mentem, de azokhoz nem szerencsés hasonlítani. A 250-es mondjuk rendben volt, de a másik elbírt volna egy felújítást. A zörgéseket megszüntetem rajta, az akkumulátor fedelének sem kell gyárilag zörögnie ezek szerint, a berúgó visszahúzó rugóját pedig cserélem. Amit még meg kell rajta javítani az a hátsó rugóstag. Amikor megvettem sem volt benne sok olaj, és azóta csak még kevesebb lett. A jótállási kiskönyvet ha beszkennelted majd írsz és elmegyek érte, sietni nem kell vele.
|
[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]
| |