|
[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]
gabekfreehu
Féceszen gondoltam. :) Ez az oldal sajnos túl primitív hozzá.
Milyen típusú az a porlasztó?
|
videót hol tudok feltenni? |
köszönöm,konkrétan mindent kicseréltem amit lehet,gyári adat szerinti fúvókák,04-es tű,kondi,megszakító,szimeringek,minden kipucolva,kifújatva kompresszorral,durrogás alatt azt értem,mintha lőnének.próbáltam 70es fő fuvokával de ugyanaz a helyzet,elvileg ma lesz másik karbi,ha azzal megjavul akkor ott a gond,ha nem akkor máshol keresem.
|
gabekfreehu
Az előgyújtás, ahogy már itt megjegyezték, picit sok: 1,5 mm-re kell állítani. (1,8 mm az S51-nél van előírva, mert annak némileg hosszabb a lökete.) 0,3 mm eltérés azonban önmagában ilyen problémákat nem okozhat. Durrogás éppen ellenkezőleg, inkább a túl kicsi előgyújtás miatt léphet fel.
Azonban a durrogás lehet tüzelőanyag-hiány következménye is. (Már amennyiben tényleg durrog az a motor, mert az utóbbi időben azt vettem észre, hogy időnként nem ugyanaz a fogalomtárunk a tőlem segítséget kérőkkel.) Végül is pontosan miket cseréltél ki? Kondenzátor, megszakító, gyújtógyertya? Esetleg gyújtótekercs, -vezeték, -pipa? Milyen méretűek a fúvókák? A levegőcsatornák tiszták, a porlasztóház vagy valamelyik ki nem cserélt alkatrész nem sérült? A részterheléstű (kúpostű) sem mindegy, milyen, mert többféle van belőle, hossza és kúpossága típusonként változik; a Star BVF16N1-6-os karburátorába 04-es jelű tű kell, ennek 39,4 mm a hossza.
Aztán gondoltam arra is, hogy készíthetnél egy kis videót a hibajelenségről (bemelegített, alapjáraton ketyegő motor reakciója gázadásra), de mivel az adatlapodon látom, hogy győri vagy, ha nagyon nem boldogulsz vele, akár el is hozhatod nekem a gépet, és majd kiderítem, mi a gond. Én Halászin élek, már többen jártak nálam győriek-Győr közeliek a fórumról. Ha nem akarod elhozni, akkor viszont tényleg jó lenne a videó, az többet mondana a leírásnál.
|
gabekfreehu
Így van, ahogy Ormossy kolléga is mondja, 1,8 mm az s51-es előgyújtása. Starnál 1,5 mm a helyes ahogy én tudom.
|
gabekfreehu
Én mintha 1,5 előgyújtásra emlékeznék, az 1,8 az már az újabb gépeknél van, - de lehet, hogy tévedek.
|
ZSOEL köszönöm,közben megoldodott,most ott tartok hogy kicseréltem mindent,viszont a gyújtás + karbi beállítás megyszivat,elvileg belőtem a gyújtást, jó a megszakító hézag,1.8mm fhp előtt nyit,stb... viszont ha elindítom alapjáraton szépen megy,amint gázt adok ledurrog,vissza a légszüröbe,új fúvókák,tűt bárhova rakom semmi változás,ha kicsit is kitekerem a melléklevegőt akkor leáll,benzinszint beállítva.
ötletem sincs már hogy mi lehet a gond.
megköszönném ha valaki tudna segíteni,akár facebookon is vagy ha ad elérhetöséget akkor felhívom,FB-m Prikler Caracalla Gábor.
első Simsonom :)
Köszönöm.
|
Imate99
Jól van, akkor majd beméretezem a hétvégén.
Addig is egypár kép (jobb egérgombbal kattintva nagyíthatók).
Mire vagy még kíváncsi?
|
Zsoel
Köszönöm szépen a segítséget! :) A beépítési méretek,illetve bármilyen rajz,egyéb ilyen dolog jól jönne,a cél a teljesen gyári állapot,megbízható üzemeléssel :) Majd valamelyik nap előtúrok pár fotót,amin még egyben látható gépsárkány,hát eléggé lehangoló volt szegény...
|
Imate99
Szia, üdv a klubban!
Nem is az új lábtartó felhegesztése a nehéz itt, inkább a régi lábtartó "levarázsolása", mivel nem oylan könnyű nekiesni a flexszel, mint ahogy gondolod. Én mégis inkább ezt javaslom, mert azon a ponton, ahol a lábtartó el szokott törni, sokkal nehezebb azt a helyén meghegeszteni, mint kivágni az egészet, és behegeszteni a helyére az újat. Különösen igaz ez abban az esetben, ha a törött részt már "javították", mert azt általában kontárok végzik, a jármű komplett állapotában (beszerelt motor és egyebek), és ezt a munkát így nem lehet igényesen elvégezni. Magam is találkoztam már ilyen módon rakott "gólyafészekkel".
Ezért inkább vágd ki a régit, és vegyél ilyen újat:
https://www.mofaker.hu/termek/Labtarto-hid-SR4-2-STAR-(Elsolabtarto-resz)_Simson__102508
Néhány hete foglalkoztam én is ezzel a dologgal, egy házi készítésű lábtartót cseréltem ki erre egy Star felújítása során. Tanúsíthatom, hogy jó minőségű, megfelelő anyagból készült, tisztességesen meghegesztett alkatrész, nyugodtan be lehet építeni.
Persze csakis megfelelő hegesztőgéppel és hozzáértő kéz útján, mert az eredménynek nemcsak szépnek, de biztonságosnak is kell lennie: ez a vázelem tartja a vezető lábának (sőt, adott esetben egész testének) súlyát, és ebben van csapágyazva a hátsófék-pedál is. A nem megfelelő munka súlyos balesethez vezethet!
Kérésre tudok küldeni beépítési méreteket, illetőleg 2014. október 24-én már foglalkoztam a kérdéssel, ott vannak képek is (3524-3505-ös hozzászóláscsoport).
|
Sziasztok!
Nemrégen kaptam egy Start.Egy ismerős öreg bácsi adta oda,neki már nem kellett,így csak úgy odaadta.A motor szürke forgalmi engedéllyel,index-szel és az összes gyári tartozékával rendelkezik (bontatlan izzószett,szerszámkészlet stb).A motor utoljára 1993-ban volt használva,egyedül a külső gumik nem gyáriak rajta.Második gazdás gép,1970-es évjárat.A blokk felújítása jól halad,csupán szimering és berugótengelyt kellett cserélni benne ( egyébként gyári alapméretes henger,15 ezer km-et futott motor).Egyedül a lábtartó van eltörve,illetve nem is eltörve,rohadva.A váltókar felőli vége egyszer letörhetett,és ugyan vissza lett hegesztve,sajnos lerohadt az idők során.Mivel a motor teljes felújításon esik át (újrakábelezés,újrafényezés) ezért valahogyan ezt cserélnem kellene.Néztem,hogyan lehetne újrahegeszteni,de azt igényesen megcsinálni nagyon nehéz lenne,sok időbe és energiába kerülne,de ez rá van hegesztve a fővázra.Ezt a gyári hegesztési varratnál megfogom és leflexelem,és a helyére a boltban vásárolt úját odahegesztem? Főleg a festés munkadíjánál szeretnék ezáltal spórolni,profi karosszéria lakatoshoz viszem festetni,biztos megcsinálná ar géti is,de nem mindegy,hogy 3000-ért kapok újat vagy 10-ért ezt hegesztgetjük...Válaszokat hálásan köszönöm! :)
|
starex:
Használtam már többféle 2T olajat az elmúlt pár évben, de nekem ez a Stihl-es vált be a legjobban. Jól megy vele a motor, nem füstöl, vagyis gyakorlatilag nekem alig észrevehető a füstje. (KIvéve a múltkor, amikor ködöt csináltam magam után.)
Igaz, egy kicsit drágább, mint a többi, de mgéri, meg hát úgy sem napi használatban van a gép, szinte csak "örömmotorozásra" használom.
Előnye az is, hogy 1 dl-es, nem kell számolgatnom, pontosan 5 l benzinhez adom, és ha hosszabb túrán vagyok, tankolok 5 litert, egy flakont beleöntök, nem kell méricskélni, a falkon a kukába, nem kell visszazárni, nem csorog-csöpög, stb. 3-4 db. 1 dl-es a szerszámok mellett simán elfér a szerszámtartóba.
Igaz, nem vízhatlan a Star gyújtása, de én sámtalanszór mentem vele át patakon, vizeken, gyakran félblokkig érő vízben, de lekopogom, még egyszr sem volt ebből gondom.
|
Zsoel
Köszönöm a tippet! Írtam nekik egy e-mailt, remélem tudnak küldeni.
Ormossy
Akkor elvileg a benzinnel nem lehetett baj.
Én mostanában Mol Sprint 2T-vel használom a gépeket. Egyszer vettem Lukoil kúton szükségből 2 T olajat mert épp kifogytam, érzésre az is jó volt. Kicsivel talán sűrűbb. Amúgy meg vésztartalékként a fűkasza Agip ásványi olaja. Ha jól be van állítva a gyújtás szerintem nem nagyon számít az olaj. Persze a rövid utak nem kedvveznek a kipufogó tisztaságának.
A gyújtás pedig nem teljesen vízhatlan a Staroknál, azért vigyázz vele legközelebb További jó utat Nektek! Elvileg hamarosan nekem is lesz új bowdenem, ha meg előtte nagyon elszakadozik már a jelenlegi talán van itthon jobb állapotú a kimustrált darabok között.
|
starex
Mindig ugyan arról a kútról hozom a benzint, mert általában műa. kannában hozm, itthon keverem, kivétel, ha hosszabb túrán vagyok. Én 1:50 keveréket használok, és ezt az olajat szoktam hozzá adni 5 l benzinhez:
http://www.stihl.hu/STIHL-termékek/Olajok-kenőanyagok-és-kannák/Üzem-és-kenőanyagok/21073-73202/HP-kétütemű-motorolaj.aspx
Én is nagyon vigyázok rá, megkap tőlem mindent, amire vágyik de azért használom is rendesen.
Pl. most amikor legutóbb Egerben jártam, és elmentem a Bükk-be is egy kicsit, átmentem egy olyan patakon, hogy a blokk feléig ért a víz. Jól bírta.
|
Ormossy
Olaj az nekem is szokott benne lenni(nem volt hülyeség régen az olajos légszűrő). A gépet természetesen én sem szoktam kint hagyni, mert megérdemlik a törődést ezek az öreg gépek. Ha nyári napon kell hagynom, azért is sajnálom ha ez nem is egy hosszú időt jelent.
Remélem továbbra is rendben lesz a Starod, és sikerült kiadnia a baját!
Egyébként ugyanannál a kútnál tankoltál ahol már korábban is? Én elhasználtam idén 2 liter régebbi keveréket keverve a frissel, azzal nem ment túl jól, alapjáraton le is állt. Aztán amikor tankoltam megjavult. 1:33-as keveréket használok, ha beleteszek 1-2 ezer km-t, teszek egy próbát 1:40-es keverékkel. Félszintetikus olajat használok.
|
Köszönöm az ötleteket.
Starex:
Légszűrő dobozom száraz (no talán lehelletnyi olaj szokot benne lenni, ha pár havonta sétszedem) esőben nem szoktam kint hagyni, egyébként is ateraszon, fedett helyen van tárolva, váltó olajam nem fogy.
TopJoe:
Két éve vettem a vadonat új kipufogót, eddig nem volt vele bajom, páralecsapódást em tapasztaltam még.
Zsoel:
A benzin szennyeződés elképzelhető talán, mint írtam is, olyan érzésem volt közepesgáznál, mintha egy kis részleges dugulásom lenne.
Még egyszer kösz mindenkinek. Remélem még egyszer nem jelentkezik ez a probléma. Mentem vle az óta kb. 30-40 km-t, éssemmi gond, gyönyörűen megy. (Gyorsan lekopogom alulról balkézzel, háromszor, keményfán)
|
Ormossy
A légszűrődobozod száraz? Bár szerintem nem hagytad kint múltkor amikor volt az a sok eső A váltóolajból nem fogyott?
Kis országunkban árulnak szürke bowdenházzal Starhoz bowdeneket? Spirált nem azt kerestem már egyszer, de nemsokára a kuplungbowdenem is elszakad, úgyis fekete, ha már veszek szürkét tennék fel helyette. E-motorpartsnál, kamioldmotor és mofakerben nem találtam Starnál, vagy inkább Schwalbénél keressem?
|
Ormossy
Üdv ! Netán nem volt tele páralecsapódással a kipuffogó ?
|
[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]
| |