|
[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]
Az előbb lehet, hogy hülyeséget írtam. Nemrég tömítettem le a külső szimmeringházat, de alatta csak a hézagoló lemezek voltak, majd a csapágy. De lehet, hogy nálam ez az alkatrész hiányzott. Amikor széthúztam a blokkot a szimmeringházat nem bántottam, mert nem volt olajos a blokk, csak idén kezdte. A csapágyakat meg már kicserélték. Csak a belső szimmeringeket kellett normálisan betennem.
|
csabi208
Szia!
Kb kettő éve raktam össze utoljára turbós Simson blokkot, de úgy rémlik, hogy olajterelő tárcsa a gyújtás felől van, mégpedig a külső szimmeringház és a csapágy között. Mi lett a motorddal, hogy szét kellett szedni? Vagy ez egy másik már? Csak azért kérdezem, mert ismerős a neved régebbről.
|
Ki tudna segíteni,olajterelő lemezzel kapcsolatban? Melyik oldalra melyik kell,és cimerin vagy csapágy közé . STÁR.
|
Zsoel
Köszönöm a tippet! Írok is nekik a spirál ügyében.
Veled mi újság? Jótállási füzetet mikor vihetem a szkennelésre?
|
Kovati88, Blage, ne szemérmeskedjetek, valamelyikőtök vigye már el Ormossy tükrét! Amit adnak, el kell fogadni. :)
|
Sziasztok Starosok!
Régen írtam, és kezdeném is egy kis helyzet jelentéssel. Mostanában ha jó idő van a Starral megyek dolgozni. 10-12 km-es út, autóval sem érek oda sokkal előbb. Elég jól működik minden a Staron, a fékek lehetnének erősebbek, a hátsó kereket úgy is ki akarom venni, mert ott szinte semmi fékhatás nincs, talán már teljesen elkoptak a fékpofák, plusz nem villan fel a féklámpa sem. Tudom, hogy kívülről, állítással is meg lehetne oldani, de talán egy kis kontakt tisztítás is ráférne. Még a nyár elején a porlasztó finomhangolása miatt nem szereltem fel a jobb oldali motor takaró lemezt, de egyszer elment az öcsém motorozni a géppel, viszont ő felszerelte és alá szorította a km spirált, ami hamar el is törött. Szerencsére a meghajtónak ahogy néztem nem lett baja, de ez majd csak az új spirállal fog kiderülni. Az egyetlen jó a dologban, hogy fekete volt, és ki akartam cserélni szürkére. Tud valaki ajánlani egy boltot itthon, ahol kapni Starhoz? A Schwalbére való sajnos hosszú. A tavaly felrakott csomagtartó gumi szíj már teljesen elmacskásodott. Vágok helyette egy újat autó belsőgumiból, az talán hosszabb életű lesz:)
|
No, úgy látom a végén senkinek sem kell ez a jó kis tükör.
Nagy kár, mert egyébként ingyen adtam volna...
|
Sziasztok!
Ormossy, Blage
Pont nyaralni voltam, ezért nem tudtam írni, meg tanfolyam közepette is vagyok...
Nagyon rendes vagy Blage tényleg, de nem akarom előled elhalászni, nem erről szól a dolog. Majd lesz a motoromon idővel ilyen tükröm, a motorod meg előbb-utóbb úgyis elkészül. :)
Üdv:
kovati88
|
Blage,
Korrekt.
kovati88,
ofk@freemail.hu, vagy t-mobil-93egy-14egy8 telfonon keressél meg.
|
Ormossy, kovati88
A motorom tropa, nem tudom mikor lesz belőle működő képes gép, amire rákerülhetne a tükör.
A tükröt kovati88 kérte elsőként, így átengedném neki, 10 nap nem a világ, de egy szép tükör már igen :)
Üdv
Balázs
|
kovati88,
A tükörrel kapcsolaban vártam a jelentkezésedet, de mivel 10 napig nem jlentkeztél, így odaígértem a Blage-nak, amit itt alább meg is írtam.
|
Zsoel
Így már teljesen egyértelmű, köszönöm a kiegészítést.
|
norbi
Szia!
Terjeszd elő!
|
sziasztok
segítséget szeretnék kérni
|
PPisti
Elnézést, én fogalmaztam pontatlanul: azt az "akkumulátor kapcsait" úgy értettem, hogy annak a két vezetéknek a végén mérhető ennyi (az akkumulátor rákötése nélkül), amelyik a pólusokra csatlakozik. Számomra értelemszerű, hogy bekötött akkumulátor nélkül nincs ott ekkora feszültség, csak már késő volt, amikor azt a bejegyzést írtam, álmos voltam, és nem gondoltam át egészen a dolgot. Kijavítom.
|
Zsoel
Nem haragszom, köszönöm, hogy segítesz. A probléma az volt, hogy korábban egyáltalán nem változott az érték a motor fordulatszáma függvényében, most már látok némi változást pl. 6,25V nyugalmi érték esetén megemelt fordulatszám mellett akár 6,35V is megjelenhet. Ha ez így rendben van, annak csak örülni tudok, az zavart meg, hogy korábban azt írtad, hogy a motort megpörgetve az akku kapcsain 8-10V körüli értéket kellene mérnem. Nálam ilyen érték nem jelenik meg az akkun, 1-2 tizedet emelkedett (most már) az eddigi tesztek alatt.
|
PPisti
Ne haragudj, ez így, elmondás alapján teljesen rendben lévőnek tűnik, mármint hogy összeépített rendszer esetén megemelt fordulaton pár tized volttal az akkumulátor feszültsége fölé csúszik a töltőfeszültség.
Ha a töltőtekercsen mérsz mondjuk 7,5 V-ot, akkor abból a töltőberendezésben (ami egyébként mindössze egy vékony, zománcozással szigetelt rézvezetékből készült, vasmagos tekercsből - úgynevezett fojtótekercsből - meg az egyenirányító diódából áll) is keletkezik veszteség, a vezetékcsatlakozási pontokon is képződik ún. átmeneti ellenállás, ami szintén veszteséget okoz, valamint főleg az akkumulátor töltése eléggé megterheli azt a kis tekercset. Ha tehát te álló helyzetben mondjuk 6,2 V kapocsfeszültséget mérsz az akkumulátoron, azután beindítod a motort, és jó megpörgetve tudsz mérni úgy 6,7-6,8 V-ot, az már akkor teljesen oké. Már korábban hangsúlyoztam: ez a töltés csak az akkumulátor gyors "lehalását" képes megakadályozni, vagyis hogy ne kelljen minden héten külső töltőre tenni azt, hanem kicsit tovább lavírozzon el az üzemi körülmények között. Ne várj tőle olyan látványos teljesítményt, mint egy autónál, hogy 12,8 V-os feszültségű akkumulátor a motor beindítása után felugrik közel 14 V-ra.
|
Ormossy, Zsoel
Nem hagyott nyugodni a dolog. A kapcsolási rajzot végignéztem és minden szóba jöhető vezetéket újra kimértem, a sarukat széthúztam, megnéztem, visszaraktam a helyükre.
Járó motornál a piros-sárga vezetéken a biztosítéktáblán megvan a megfelelő feszültség, a biztosíték másik oldalán a piros zöld vezetéken szintén megvan. Ha a feszültségszabályzó piros vezetékét lehúzom a biztosítáktábláról és azon mérek, az egyenirányított feszültség ezen is jelen van, ha visszadugom a helyére, akkor viszont az akku feszültségét mérem. Talán annyi változás történt a korábbi állapothoz képest, hogy míg az korábban fixen az akku feszültsége volt, most a fordulatszám növekedésével néhány tized voltot emelkedik. (Bár az egyik mérésénél nagyon furcsa volt, mert a fordulatszám növelésére elkezdett csökkenni a feszültség. Nem tudom, ez mitől lehetett, előfordulhat, hogy csak én rontottam el valamit.)
Nem tudom, ez így normális-e? Lehet, hogy csak valami kontakt hiba van még valahol?
|
[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]
| |