|
[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]
Zsoel
Köszi a választ! Szóval nem a fojtással van összefüggésben a furatok száma.
Rendben van, ma délután elindulok Halászira.
|
starex
Ezt nem a motor típusa dönti el. A két keresztfuratpáros tűfúvóka azokhoz a porlasztókhoz való, ahol a szívótorkon lévő alsó segéd-levegőfurat nincs betömve (pl. a BVF 16N1-6), az egy keresztfuratpáros pedig azokhoz, ahol be van, és helyette a szívótorok alján van egy hasíték (pl. 16N1-11).
Kedd vagy szerda délután oké nekem.
|
Zsoel
Ez sem lesz teljesen Star, csak Simson:) Egy kollégám S51-esét akarom feléleszteni, de nem ismerem teljesen a típust. Először a benzin útját teszem rendbe. Az a fúvókatartónál rendben van, hogy nem 4, hanem csak 2 pici furat van a nyakán? Ez egy B-s gép amúgy. Nekem úgy rémlik, mintha csak az N-eseken lenne 2. A porlasztója 16 N 1-11.
A cikk jó vollt, a tavalyi útjukat is elolvastam egy éve. Szép teljesítmény!
A jövő héten mikor tudnám elvinni a jótállási kiskönyvet?
|
Én Starral idepöfögni gondoltam, az az igazi kaland, élmény, kihívás... :)
|
Zsoel
nem az ajánlatot utasítottam vissza,hanem egyenlöre a szálítéssal vagyok gondban,mivel Twingo-m van így azzal nehézkes lenne elvinnem :)
|
gabekfreehu
Hát én ajánlottam, hogy hozd el hozzám, Halászira, és belövöm neked tökéletesre, de elengedted a füled mellett.
|
norbert
Milyen rokkantkocsi? Ez?
|
starex
Semmi gond, úgyis rengeteg dolgom volt.
|
PPisti
Helyes, nagyon örülök neki. :)
Köszönjük szépen a beszámolót!
|
Zsoel
Bocsi, már későn olvastam. Talán egy másik alkalommal.
|
Sziasztok!
Segítséget szeretnénk kérni vettem egy a kaposvári finommechanikai gyárban 1974-ben gyártott SIMSON STAR SR4-2/1 háromkerekű rokkant kocsit valaki tud esetleg dokumentációt róla?
|
Zsoel
Megvan az új kipufogó! Nagyon jól néz ki vele a gép, előtte sem volt csúnya a gyárival, de ezzel olyan, mintha most jött volna le a gyártósorról. :)
Leírom a tapasztalataimat egy kicsit bővebben, hátha hasznos valakinek, aki ilyen kipufogó beszerzésén törné a fejét. A motorom SR4-2-es, nem SR4-2/1, így a megállapításaim is erre vonatkoznak. Ezt mindenképpen vegyétek figyelembe, nem tudom SR4-2/1 esetében mi lenne a helyzet!
A https://www.zweirad-schubert.de webáruházból rendeltem hegesztési varratok nélküli kipufogódobot (https://www.zweirad-schubert.de/de/auspuff-chrom-s505153-1-1), valamint - mivel ezt csak S50-51-53-as típushoz árulják az ahhoz való hangtompítóval és végdarabbal -, egy Star-hoz való végdarabot (https://www.zweirad-schubert.de/de/auspuffendstck-chrom-kr511).
Mind a dob, mind a végdarab külső megjelenése megegyezik az eredeti gyári (amivel a motort szállították) változatéval, a kidolgozás és krómozás minősége is azonos. Én se a gyárit, se az újonnan beszerzettet nem nevezném 100%-osnak (talán 98%-ot adnék nekik), véleményem szerint mindkettőt minimális ráfordítással közel tökéletesre meg lehetett volna csinálni. Az mindenesetre biztos, hogy nagyon jól néz ki, a minőségét nem lehet egy lapon említeni az általam látott varratokat tartalmazó távol keleti példányéval. Egyetlen minimális eltérés van külsőleg a gyári dobhoz képest, mégpedig a könyök felőli vége, ugyanis a cső sokkal meredekebben szűkül le a legvégén (a korábban említett távol keleti változat is ugyanilyen, pedig az Star-ra való), ezért a gyári bilincs egy picit ferdén áll rajta, de ettől függetlenül szépen rögzíti. A gyári dobon a bilincs szélességében gyakorlatilag egyforma a cső átmérője és sokkal hosszabbak a rajta levő bevágások is. Az új dob végének kialakítása azt eredményezte, hogy a dob jobban pozicionálható, ezáltal távolabb került a hátsó fékkar tengelyétől, az nem ér hozzá, mint ahogy tette az eredetivel.
A kipufogó belső felépítése már némi elétrést mutat az eredeti dobhoz képest. A szűkítőkúp ebben is benne van, előtte a perforált tárcsa megegyezik az eredetivel (amennyire kívülről látszik tökéletesen egyformák), azonban a kúp palástján az új változatban négyszer két darab furat található, ami az eredetin nincs. Az eredeti dobban a kúp és a dob palástja tökéletesen illesztett, nincsenek hézagok, az újban ilyen precizitásra már nem figyeltek, sehol sem zár tökéletesen, kb. 0,1-1,5 mm hézag van a kúp pereme és a dob fala között. A kúp palástján van egy hosszanti nyílás is, nem ügyeltek a lemezek tökéletes összeérésére, mint a gyári változatnál.
A végdarab belső felépítése egyezik a gyárival, azonban itt is ugyanolyan illesztési pontatlanság van a hangtompító betét tárcsái és a palást között, míg az eredeti tökéletesen illeszkedik.
A motoron kipróbálva az első tapasztalat az volt, hogy mintha egy picivel hangosabb lenne, mint az eredeti, menet közben viszont azt tapasztaltam, hogy a motor alacsony és közepes fordulatszám tartományban elgyengült, lomha lett, amikor már megvolt a kellő fordulat, akkor viszon ment rendesen, a hangja rendben volt. Egyértlemű volt, hogy a probléma forrása a belső felépítés eltérősége. Vettem egy kis tubus kipufogótömítő pasztát, a dobban zsírtalanítottam a szűkítőkpot és a dob palástját, majd a pasztával megszüntettem a kúp és palást közötti rést, a hosszanti rést, valamint a furatokat a kúpon. Ugyanúgy megszűntettem a réseket a végdarab palástja és a hangtompítótárcsák között is. A paszta hő hatására kikeményedik és eltömíti a réseket. Ez így is történt. A menetpróba során a motor tökéletesen üzemelt, mintha a gyári dobja lett volna rajta, a hangja is halkabb lett, pont mint a gyári dobbal. A lomhaság megszűnt, minden tartományban szépen húz.
Összességében elmondhatom, hogy megérte a beruházás, nagyon jól néz ki, jó minőségűek az alkatrészek és a fent vázolt átalakítással tökéletesen úgy működik, mint az eredeti gyári kipufogó.
|
Zsoel
pontosan ez volt a gond az első hibajelenségnél,uatána blokk szétkap,összes szimering (3 naposak) kicserél újra,most már jó irányba,ugyan változott nagyot a dolog de még mindig nem az igazi,bár ez már csak apró bibi amivel azért lehet élni :)
|
gabekfreehu
Akkor neked sem tudok mást mondani, hogy valószínűleg az a gondod, hogy a főtengelyszimeringek nem jól vannak beszerelve. Elmondásod alapján más most már nemigen maradt. Az elmúlt öt évben négy ilyen esetem volt, ahol utólag kellett a frissen felújított motort újra ki- és szétszerelnem, majd rendesen beszerelnem a főtengelyszimeringeket. Ha ugyanis rugós felükkel kifelé állnak, az elősűrítéskor fellépő nyomással a tüzelőanyag egy része a tengely mentén elvész, és a benzin-levegő arány eltolódik a levegő irányába, amitől a motor a túl szegény keverékkel való üzemeltetés tüneteit mutatja.
|
kristoph08
Szia!
Tüzelőanyag-hiány. A legvalószínűbb a helytelen benzinszint, a nem megfelelő kúpostű, fúvóka (érdemes többet is kipróbálni, mert rettentő nagy a szórás: két azonos névleges méretű fúvóka kalibrált furata eltérhet), illetve a hamislevegő-beszívás. A főtengelyszimeringeket is kicseréltétek akkoriban? Rugós felével befelé?
|
Kristoph08
pontosan ugyanebben a cipőben járok,elsőre a benzinszintet álítsd be,én is mondent cseréltem már,a főfúvókát most 60-ra cseréltem és már csak az elindításhoz kell a szivató.utána megy rendesen,ha erőtlen akkor érdemes a gyertyát is megnézni . de vannak itt nálam profibbak akik több tanácsot tudnak adni.
|
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni a következő problémával kapcsolatban: birtokomban van egy Simson Star motor, amit pár évvel ezelőtt elkezdtünk felújítani(szétszedtük a blokkot, mindent megtiszítottunk, a fontos alkatrészeket cseréltük). Akkoriban ez a felújítás abbamaradt, azonban pár hónapja megint elkezdtem dolgozni rajta és odáig jutottam, hogy teljesen megtisztítottam a karburátort, különböző fúvókákat, úszót cseréltem benne, nagyon sokat babráltam a beállításokkal. Jelen állapota szerint, szívatóval beindul a motor és tökéletesen jár, az alapjárat is rendben van. Viszont amint visszaengedem a szívatót rögtön lefullad a motor, elindulni nem is lehet vele, csak szivatóval, de akkor is erőtlen, intezívebb gázadásnál már nem megy. Tudnátok segíteni, hogy mi lehet a probléma? Valószínűleg szivató nélkül nem kap elég üzemanyagot a motor, erre tippelek, de ehhez is mindent cseréltem a karburátorban amit csak tudtam. Jelenleg azon gondolkodom, hogy veszek egy új komplett karburátort, de mivel elég borsos ára van, inkább szeretnék valami tanácsot kapni előtte.
Előre is köszönöm a segítséget!
|
Zsoel
a szűrőházat hermetikusan letömítettem,volt 1 kis repedés a házon a karbi és a szűrőbetét között,gondolom onnan kapott több levegőt,de már megcsináltam,az összes illesztés letömítve.
|
starex
Mondjuk a kedd délután jó lenne, ha erre jársz.
|
[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]
| |