Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]

2017.07.31. 21:26 Idézet

Ormossy

Szia! Nem tudom, elmondás alapján teljesen tanácstalan vagyok. A fehér füst (a sikeres pápaválasztáson túl ) annak a jele, hogy a hűtőfolyadék (víz) bekerült az égéstérbe, de mivel a Star ugye nem folyadékhűtéses, erről itt nem lehet szó. Talán valamilyen szennyeződés volt a benzinben, átmenetileg, és eltartott egy ideig, amíg a motor kipucolta. Másra nem tudok gondolni.


2017.07.31. 20:53 Idézet

Sziasztok!

Érdekes dolog történt velem - vagyis a motorommal - tegnap.

Egy rövidebb, kb. 50 km-es túrán voltam este felé. Az indulás után egy darabig minden rendben volt, de aztán a következő hiba lépett fel: a motor az alsó tartományban jól húzott, majd közép tájon egy kicsit bizonytalan lett, de ha elérte a felső tartományt, ismét ragyogóan ment.

Nem értettem a problémát, eleinte kis dugulásra gondoltam. (De akkor miért ment a felső tartományban kiválóan?)

Egy egyenes, sík szakaszon kb. 3 km-en jól meghajtottam. És ekkor jött a második meglepetés: a hátam mögöt tlévőket sűrű fehér füsttel borítottam be a 3 km. alatt.

Megjegyzem, a gépem egyáltalán nem füstöl a normál használatban.

Visszavettem a gázból, és normál tempóra váltottam, a füstölés megszünt. (És nem is jött elő a további kb. 30 km-en, még ha padlót nyomtam, akkor sem.)

De a középtáji bizonytalanság nem múlt el. Kb. 10 km. után megálltam egy 15 percre, és ettől kezdve a motor ugyan olyan kiválóan ment, mint előtte.

Mi történhetett?

 


2017.07.27. 07:56 Idézet

gabekfreehu

Szia!

Sajnos megszűnt az a tárolóoldal, ahová fel volt töltve, és mindenestül eltűnt onnét az anyag, de ha lesz egy kis időm, majd beszkennelem, nekem két példányban is megvan.
Rövid időn belül te vagy a harmadik, akinek az a kézikönyv kell, úgyhogy megpróbálok mielőbb időt szakítani erre, csak hát nagyon sok a dolgom.

"még 1 kérdés,tömítés szettet vennék,a star ventisé jó a turbóshoz?"

Ezt nem egészen értem, mivel "turbósnak", vagyis turbóhűtésű (magyarul kényszerléghűtésű) motornak azt nevezik, amelyiken "venti", azaz ventilátor-járókerék van, de egyébként kétféle tömítésgarnitúra létezik.

Ez az eredeti gyári Star-motor, valamint az 1975-ig gyártott eredeti Schwalbe-motor tömítéskészlete:

Simson Starnál elvileg csak ilyennek találkozhatsz. Ez azokhoz a motorblokkokhoz való, amelyeket 1975-ig gyártottak a madárszéria tagjaihoz. Arról lehet megismerni, hogy a blokk hátsó részén csak egy felfogató fül van, és az nagy, szilentgumival és acélpersellyel ellátott, rezgéscsillapított felfogatás.

Starba és Schwalbéba beépítve ezek a motorok kivétel nélkül ventilátoros hűtésűek.

1975 után gyártásba vették az új S50 típust, és ennek blokköntvényét kicsit megváltoztatták az új váz motorfelfogatásának megfelelően: a felső rögzítőlyukat kisebbre vették, és eltűnt belőle a szilentblokk, alulra pedig új felöntés került, amelybe egy alsó motorfelfogató lyukat tettek.

A garnitúra ehhez a motorblokktípushoz tartozik:

Jól látszik a módosított felső és az újonnan megjelent alsó rögzítőlyuk.

Mint mondtam, ezt a motorblokkot alapvetően az S50 gyártásba vételéhez fejlesztették ki, de, ahogy az ábrán is látszik, a fedélrögzítő furatok megmaradtak (a bal oldalon is), tehát minden további nélkül fel lehet rá szerelni a klasszikus, Simson-feliratos, gömbölyded bal fedelet, meg jobbról a ventilátorházat és a rácsos kis fedelet is. A blokk ezen felül is lényegében változatlan maradt, a felső felfüggesztő furat középvonala is ugyanott van, ezért ezt a motort is ugyanúgy be lehet szerelni bármelyik, az S50 előtti típus vázába, mint a szilentblokkos felfogatású változatot. (Bár nem célszerű, erről már korábban írtam.) Sőt, 1975 és 1980 között a Schwalbékat gyárilag is ezzel szerelték. A felcserélhetőség miatt utólag is nagyon gyakran előfordul, hogy későbbi motort raknak egy korábbi típusba.

Azonban a két változat blokkféltömítése nem kompatibilis egymással! A Star és az S50 tömítéskészlete egyébként ugyanaz, de a blokktömítés különböző. Ezért meg kell nézned, milyen felfogatófül van a motorblokkodon hátul fent. Ha olyan, mint az első, tehát szilentgumis, akkor a felső, ha kicsi, gumi nélküli változat van, mint a másodikon, akkor meg az alsó garnitúrára van szükséged.


2017.07.26. 20:53 Idézet

sziasztok,új vagyok ,szeretnék 1 star 1971 s szerelési kézikönyvet,ami itt az oldalon van link az nem működik.

még 1 kérdés,tömítés szettet vennék,a star ventisé jó a turbóshoz?

 

köszönöm.


2017.06.29. 20:39 Idézet

Kedves Vágvölgyiné asszony!

Először is engedje meg, hogy kinyilvánítsam részvétemet a férje halála miatt.

Másodszor: kérdése megválaszolásához több tényezőt kell ismerni. Hányadik tulajdonosa volt az Ön férje a motorkerékpárnak (ha az első és egyetlen, az például igen pozitív dolog), milyen célokra használta (pl. csak műúton, munkába járásra, vagy terepen is sokat, pl. telekre, hétvégi házhoz, szántóföldre járni), mennyire volt gondos - a rozsdásodást leszámítva - az állagmegóvásban (karbantartás). Továbbá, ami a legfontosabb: mennyire eredeti állapotú az a motorkerékpár (egy "egészségesen" leharcolt, de egyébként közel 100 %-ban eredeti motor akár többet is érhet, mint egy kiglancolt, de utángyártott, típusidegen alkatrészekkel telezsúfolt példány), illetve netán vannak-e eredeti tartozékai (pl. szerszámkészlet, pumpa); ez mind áremelő tényező. Esetleg ha néhány képet fel tudna tölteni, többet tudnék mondani.


2017.06.29. 14:28 Idézet

Kedves Uraim!

Tanácsot szeretnék kérni, a férjem egy hónapja meghalt, és volt Neki kb 45-50 éves Simson Star (swalbe), mintha így mondta volna.Van lábvédője is.Eléggé elhanyagolt állapotban van pl. a küllők rozsdásak.Kitől tudnám megkérdezni mennyit érhet. Hálásan köszönöm a segítséget.(kpéet tudok csinálni ha az kell egy kb ár megsaccolásához.Ma délután jönne vki megnézni.

Köszönöm Vágvölgyiné


2017.06.26. 09:12 Idézet

exiles

Na, igen, konkrétan erre most éppen elfelejtettem külön felhívni a figyelmet (pedig szoktam, többször is leírtam már a fórumon, de nekem sem jut mindig minden hibalehetőség az eszembe, pláne, ha sietek az írással).

Sajnos egyre gyakrabban tapasztalom ezt az esetet a gumidugóval kapcsolatban. Ugyanaz a kategória, mint a nemrég elátkozott úszóháztömítés: az utángyártott porlasztóalkatrészekkel (is) képtelenek a gyári szintű minőséget nyújtani, a modern benzinálló(ként eladott) anyagok az NDK-snak a nyomába sem érnek. Röhej, hogy a 40-50 éves úszóháztömítés jobb anyagú, mint a frissen gyártott, amely két leszerelés után már a másfélszeresére dagad és használhatatlanná válik. A szívató gumidugójával ugyanez a helyzet: a benzin hatására idővel feldagad, ruganyossá, csúszóssá válik, és egyszerűen kimászik a tolattyú végében lévő fészekből. Onnantól pedig ugyebár már nem nyomja a hidegindító búvárcső szájára a tolattyú túloldalán lévő rugó, következésképpen a az indítófúkán keresztül olyan többletbenzin áramlik a porlasztó keverőcsövébe, amelyre a meleg motornak nincs szüksége, és jönnek az üzemzavarok.
Ezenkívül még az is a gond, hogy az utángyártott dugó nem hengeres, mint lennie kéne, mert a kivágószerszám összenyomorítja, ezért inkább ilyen formája van:

Emiatt én mindig úgy nyomom be a fészekbe, hogy a nagyobbik átmérőjű vége kerüljön belülre, ellenkező esetben nagyon gyorsan kiesik. De még ez sem életbiztosítás. Esetleg meg lehet próbálni pillanatragasztóval rögzíteni, az talán kicsit javítja a helyzetet.


2017.06.25. 19:34 Idézet

kovati88

Szervusz!

Volt szó itt még az ősszel egy Star-os túráról a megyében. Talán rendben lesz a gyújtó tekercsem, mert munkába járáskor nincs vele nagy gond. Alapjáraton meleg állapotban, pl amikor beérek a városba és meg kellett állni egy lámpánál akkor volt, hogy leállt. Lehet az is, hogy csak a meleg miatt, mert már indításkor nem szabad neki szívatót húzni. De én bízom benne, legfelejebb majd pihenünk az árokparton 10-15 percig, majd megyünk tovább. Ezek a régi gyújtótekercsek már csak ilyenek, de azért ilyen kényszerpihenőt ez a darab még nem produkált. Romettel már jártam így. Szóval egyeztessünk ki jön és mikor, na és merre. Én a Rábaköz felé mennék.


2017.06.24. 01:41 Idézet

Köszönöm a segítséget!

A szivatóból volt kiesve a gumi dugó. Amikor szétszedtem a karbit mindig csak azt néztem, hogy abba nincs-e beleragadva. Ilyen banánhéjon elcsúszni. De a lényeg, hogy jó lett minden.

Köszönöm

Üdv: Zsolt


2017.06.21. 12:30 Idézet
Adeebacsi

Zsoel

Üdv!

Köszönöm,mindig tanul az ember. :-)

Alátét bent egyenlőre,egy normális bowdent meg kerítek vhonnan.


2017.06.19. 22:01 Idézet

Adeebacsi

Szia!

Nyilván utángyártott fékbovdened van, amely csak 5 mm-es külsővel rendelkezik. Az eredeti bovden 6 mm-es tokozású volt (a hátsó pláne 7), jó vaskos bovdenvéggel; az ugyan nem csúszott be. Ezek a kisipari kacatok meg sz@rt sem érnek. Igaz, tény és való, hogy elég halvány az átmérőkülönbség a vészek és az átmenő furat között, tehát nem kikopva van, hanem eredetileg is ilyen, de ismétlem, a gyári bovdennek épp elég.

Különben meg egy Ø4-es alátétet kell elcsípni fogóval, és a bovdenvég elé tenni, majd összenyomni. Beleszorul a fészekbe, és nem engedi átbukni rajta a bovdentokot.


2017.06.19. 10:24 Idézet

Üdv urak!

Az első fékbowdenem egy erősebb fékezésnél egyszerűen becsúszik a fékalaplapba.

Láttam olyan bowdent ahol kúpos a külső-belső lezárása ill .van ahol olyat árulnak,ahol van egy plussz "alátét" a lezáró után.Nálam egy hagyományos bowden van bent.Vagy a fékalaplap bowdenbevezetése lenne kikopva belülről?Mintha abba lenne egy belső szűkítő perem.Köszönöm.


2017.06.14. 13:02 Idézet

exiles

Szia!

Azt mondod: most lett felújítva a motor. Ez úgy hangzik, mintha a felújítás előtt nem állt volna fenn ez a probléma. Amennyiben előtte minden rendben volt, akkor lehet, hogy a felújítás során lett valami eltolva (habár nem igazán tudok olyan munkafázist említeni, amelyiknek helytelen kivitelezése ilyesmit eredményezne). Ha viszont már előtte sem volt jó a motor, illetve még a kipróbálása előtt mindjárt motorfelújítással indítottál (mert például most szerezted a járművet), akkor azt mondom, hogy egyszerűen túl sokat kap a motor. Ha nincs rajta a szívászajtompító a porlasztón, akkor nem szabad, hogy jól működjön, gázadásra fuldokolnia, hörögnie kellene. Ha így, azaz a szívászajtompító és a benne elhelyezett légszűrő szabad légáramlást akadályozó, depresszáló hatása nélkül üzemel jól a gép, az azt jelenti, hogy a kelleténél nagyobb fúvókák vannak a porlaszótban, illetve túl magas a benzinszint az úszóházban. Első körben tehát ellenőrizd ezeket:

Porlasztó típusa: BVF 16N1-6 (más típus nem igazán jó; különösen fontos, hogy a szívótoroknál meglegyen mind a három kis levegőfurat, amelyek közül az alsó a fűfúvókát tartó tűfúvókához vezet: a tűfúvókán KÉT keresztirányú kis levegőfuratnak kell lennie!)
Főfűvóka: 50 (ez a szám a kalibrált fúvókaátmérő századmilliméterben kifejezett értéke, tehát egy 50-es főfúvóka 0,50 mm-es belső átmérővel rendelkezik; szemmel is látható, ha ennél jóval nagyobb)
Üresjárati fúvóka: 35 (ha ez nagyobb a kelleténél, az is túleteti a motort, mivel ennél a karburátornál a teljes fordulatszám-tartományban szerepet kap az alapjárati fúvóka is)
Üzemanyagszint: 9 mm-re az úszóház felső élétől (összeszerelve; ha nem tudod ellenőrizni, akkor közelítőleg jó értéket ad, ha a kézzel a porlasztóra szorított úszóházat feltöltöd, majd - a csapot elzárva - óvatosan leveszed: ekkor a benzinszintnek körülbelül az úszóház hátulján elhelyezett hosszanti borda tetejéig, illetve 1-2 milliméterrel magasabbra kell érnie)
Részterheléstű (kúpostű, síbertű): 04 jelű (ha már nem eredeti, akkor a hosszmérés segíthet: az ebbe a porlasztóba való tű hossza 39,4+/-2 mm)
Részterheléstű állása: 3. rovátka (fentről számítva; a tűtartó lemez alsó lapja számít)


2017.06.14. 07:08 Idézet

Sziasztok!

Felújításra került a blokkom a starban. Viszont valami nem franko. Ha felteszem a karburátorra a légszűrőt lefullad a motor. Ha leveszem minden jó. Az a nagyobb fajta légszűrőm van a sárga műanyag.

Amit próbáltam, szétszedtem, kimostam, ellenőriztem a nyílásokat, kicseréltem a szűrőt. Próbáltam a szűrőházat üresen is de úgysem jó.

Elakadtam....

Előre is köszönöm a segítséget.

Üdv: Zsolt


2017.06.06. 19:48 Idézet

Zakics Sándor

Ne. Alaplapot, hacsak el nem törik vagy használhatatlanná nem deformálódik, nem kell és nem is szabad kicserélni. Fölösleges beruházás, amellett az utángyártott alaplap anyagminőségében is, kidolgozásában is silány, pontatlan, a gyárinak nyomába sem ér.


2017.06.06. 13:13 Idézet

Zakics Sándor,

írtam e- mailt.


2017.06.06. 10:59 Idézet

azt néztem, hogy én egyben lecserélném az alaplapot a tekercsekkel, megszakítóval együtt. 

Hol érdemes megvásárolni? a neten van ilyen, hogy simsonbolt.hu, vagy simson.boltaneten.hu...

Vagy más ötlet?

Tudsz segíteni?

emailezhetünk privátban is...

kösz


2017.06.03. 07:42 Idézet

Zakics Sándor!

Eszedbe ne jusson új, médintávolkelet tekercset venni! Gyakorlatilag semmire se jók, a motor nem akar velük menni, és általában gyorsan megadják magukat. Silány termékek, tapasztalatból mondom.

Hirdetési oldalakon felbukkannak alkalmanként eladó régi DDR tekercsek, csak ezeket szabad beépíteni.

Ha nem találsz ilyet, szólj, segítek.


2017.06.01. 07:57 Idézet

Szia!

Köszi az infókat. A tekercs kivételével már mindent próbáltam, cseréltem, akkor az jön.

Sanyi


2017.05.30. 21:40 Idézet

Zakics Sándor

Szia!

Valami gyújtászavar lesz.
Első körben a gyertya a legvalószínűbb, hiába tűnik látszólag jónak. Próbálkozz a cseréjével, próbálj ki többféle márkát, a magasabb (260-280-as) hőértékcsoportból. A legtöbb Simsonnak bejön az NGK B8HS, de van olyan példány is, amelyik rövid idő alatt kinyírja ezt, és mondjuk azt az ócska román Isolatort igényli, amelyik meg a Simsonok 80 %-ának nem megfelelő. Szóval ezt ki kell kísérletezni, hogy a te motorod "ízlésének" konkrétan mi felel meg. Az ugyanis, hogy a hengeren kívül a gyertyaelektródok között szikra képződik, még abszolúte semmit nem jelent. Érdemes megnézi egy másik gyertyapipát is, mert a benne lévő ellenállás is okozhat működési zavart.

Ha ez nem vezet célra, akkor ki kell mérni a tekercsek ellenállását, nincs-e bennük menetzárlat, mert egy hibás tekercs zavart keltő mágneses tere a többire is hatással van. Tehát például egy menetzárlatos fényszórótekercstő is dadoghat a motor, hiába nincs fizikai kontaktusban a gyújtás áramkörével. Ebben az esetben ki kell cserélni a tekercseket; célszerű egyszerre mind a hármat.


[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?