|
[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]
Sziasztok! Új simson star tulajdonos vagyok! Mamámtől örököltem egy 1969 es szépséget. Az a baja csak hogy most nem olyan szép(még) és nem indul! Sokat állt a motor. Amit eddig csináltam rajta: henger felújítás, olaj csere, karburátor tisztítás , új biztosító doboz, új gyújtás kapcsoló. Körülbelül ennyi. Az lenne a kérdésem, kérésem hogy segítsetek valami ötlettel hogy tudnám beindítani, elindítani. Szikrám van de csak akkor ha folyamatosan kapcsolgatom a gyújtás kapcsolót. Mi lehet a probléma? Hol keressem a problémát? Köszönöm előre válaszotokat !!!! |
Üdv mindenkinek!
Pénteken összeraktam a Simson kürtöt, de a burkolatot nem peremeztem rá a kürt házára, ha mégsem jó ne kelljen újra lefeszegetni. Amit csináltam a kürttel: pótoltam a hiányzó rögzítőcsavart, a + vezetéket visszaforraszottam a helyére majd a két érintkezőt csiszolópapírral megcsisoltam, ezek nem lettek olyan fényesek mint egy megszakító wolframérintkezői, de tiszták. Rátettem a membránt a helyére és arra a fedelet is. Nem szorosan volt rajta, de kézzel amennyire szabad rászorítottam(hogy be ne horpadjon a fedél). Rákötöttem egy másik motor kürtjének a vezetékeit és próbáltam a dudát. De nem szólt, csak behúzta a membránt, tehát kattant egyet néha többet. A saját kürtje jól szólt annak a gépnek, tehát az akkuban elegendő a feszültség. A hangolócsavart egészen kitekertem, aztán pedig be, de nem nagyon változott a helyzet. Csak ha ráperemezem azután működne rendesen, és így ne is várjam hogy megszólaljon, vagy valami hibádzik még? Délután visszakeresetem a fórumon, mert emlékszem, hogy volt már ilyen problémáról szó, de nem jártam sikerrel. 2015 novemberétől indultam és 2013 október közepéig néztem át az összes hozzászólást, pár érdekes dolgot fel is elevenítettem közben. Például a saját Starom korai, nehéz időszakát is, régebbi fórumozók, na meg indexes dolgok és a teleszkópfelújítás, ami utóbbi ezen a télen nekem aktuális lesz, de a kürtös részt nem találtam, valószínüleg még korábbra kellett volna isszamenni.
Tehát a kérdésem újra, összeperemezetlen állapotában ha behúzza a membránt a mágnes tekercs az elég és véglegesen összeépíthetem a kürtöt, vagy inkább ne, mert így úgysem fog szólni?
|
Mivel úgy néz ki, hogy vége a szezonnak, megnéztem az ez évben futott km-t: 3.210 km-t mentem a kis aranyossal.
|
Zsoel
Köszi, akkor mindenképp berögzítem valamivel. Már tiszták az érintkezők úgyhogy szólnia is kell ha összeraktam.
|
starex
Igen, közönséges, szabványos, tövig menetes csavar. De rögzítsd valami menetragasztóval, mert különben kirázódhat. Gyárilag festékcseppel rögzítették, de 50 év alatt az is megrepedhetett, szóval lehet, hogy magától lazult ki.
|
Igen, lassan beszorolunk a garázsokba/műhelyekbe. Én elő is vettem egy Simson kürtöt(Star/Schwalbe fajta), nem szólt, és ha mozgattam a belsejében zörgött valami. Szétszedve a kürtöt egyből világossá vált a helyzet. A belsejét rögzítő csavar nem volt a helyén. Talán azzal akartak állítani rajta, mert máshogy nem eshet ki remélem. Egy ilyen kürtöt sem szedtem szét idáig, ide egy sima tövigmenetes csavar kell, vagy valami speciális darab?
|
Ormossy
Mivel a jövő heti időjárás-előrejelzés már állandó 5 °C alatti hőmérsékleteket prognosztizál, úgyhogy bizony előfordulhat. Így se panaszkodhatnak a motorosok: hosszú, meleg ősz volt, ki lehetett használni idén a járgányokat.
|
Ma is tettem egy kb. 100 km-es kört. Csepel sziget-Halásztelek-Dunaharaszti.
Lehet, hogy ez volt a szezon utolsó túrája...?
|
Kiss Imre
Szia!
Műszakilag éppen lehetséges, csak mivel az eredeti lengéscsillapítók csupán 300 mm hosszúak (lyuktól lyukig értve), az S51-éi meg 40 mm-rel hosszabbak, iszonyatosan rondán fog kinézni a motorkerékpár, mintha a hátulja gólyalábakon állna, és orra akarna borulni. Vagy a lengéscsillapítót kell lerövidíteni (ami nem egyszerű feladat), vagy pedig a lengővillán lévő két bakot alacsonyabbra venni, illetve teljesen levágni, és új, egész rövid tartóvillákat készíteni és hegeszteni fel, mint ahogy az az S51-nél van, de igazából még úgy is látható (és szerintem elég csúnya) lesz.
|
Üdv! Érdeklődnék hogy a star hátsó teleszkópját ki tudnám-e váltani az s50/51-es ével? Válaszokat előre is köszönöm.
|
Mivel ma is nagyon szép idő volt, reggel úgy döntöttem, hogy megyek egy kört...
200 km. lett belőle, a következő útvonalon: Dkeszi-Hatvan-Pásztó-Galyatető-Mátraháza-Gyöngyös-Dkeszi.
Nagyon szépen sütött a nap, gyönyörű volt az erdő, és az illata...!!! Már ezért megérte elmenni!
|
Így igaz. Mind ennél, mind a hagyományos színű Starnál a kormányburkolat, a tartály, az oldalfedelek és a hátsólámpa-ház aránylag keveset változott. Habár ha például egy kormányburkolatnál levesszük a rajta lévő emblémát, azért látszódni fog az alatta lévő eredeti szín és a környezet közti színeltérés, de ez inkább csak fakulás. Azonban úgy az olajzöld, mint a bordópiros szín az idő és főleg a napfény hatására kifejezetten barnássá válik. Úgy fest a dolog, mintha az alkotóelemek egy része egyszerűen elpárologna, és a fényezés nagyon jellegzetesen, foltosan-szálasan elbarnul, kifakul. Hát, ez van. Alighanem az NDK állandó nyersanyaghiánnyal küzdő vegyipara valamiért nem tudta tartósabbra keverni ezt a festéket.
|
Zsoel
Köszi, ez megmagyarázza, hogy miért nem volt ismerős a színösszeállítás. Inkább barna lett a zöldből az idő múlásával. Érdekes, hogy többnyire a váz-sárvédők-lámpafej színe változik. Az üzemanyagtank és oldallemezek színe nagyjából változatlan. Talán mert alapból is világosabbak. Itt is a többi alkatrészen szinte gyári árnyalatú a festék. A lábvédő a bordó Starok másik színét hordozza.
|
starex
Olajzöld-bézs (olivgrün-beige) színösszeállítás az, csak kifakult. A régi Simsonokhoz használt festékek napfény hatására rendkívül nagy mértékben mattultak el és változtatták meg a színüket. "Újszülötten" ez is így nézett ki:
Amúgy elég ritka kombináció. Ez alapvetően a Habicht (SR4-4) típus színe, Star nem sok készült ilyen fényezéssel, és még kevesebb jutott el hazánkba.
|
A tegnapi Győri veteránbörzén láttam ezt a ritka színű gyári lábvédős Start, amit 125 ezerre tartottak. Teljesen eredetinek látszott, a gyártási évet meg kellett volna néznem, de lehet még jövőre is eladó lesz, ezt akkor majd bepótolom.
Ennek a színét is nehéz behatárolni. Volt mellette egy Mofa, ami szintén ritka látvány, de arról külön nem készült kép.
|
1966 SR-4 ll. Stár színkód
|
Egy valami azért kimaradt, az utat tegnap tettem meg, ma már nem lett volna túl barátságos a hőmérséklet.
|
Na előbb elveszett a hosszú írásom, a lényeget gyorsan leírom. Megvolt az út, kb 110 km, Kocson Attila barátomnál egy kis pihenővel, majd sietés haza mivel kezdet lemenni a nap. Világításom persze működik, de a két pulóver és dupla nadrág ellenére nem volt melegem már hazafelé. Volt egy rövídtés odaúton, de itt aztán beporolt egy traktoros szerelvény. A mai mosást ezért mindenképp megérdemelte a Simson. A gödör amire a tábla fgyelmeztet az autósoknak szól, Starral ez nem jelentett akadályt. Aztán következett a kocsi szülőföldje.
Hazafelé Kocs és Kisbér között nem kellett visszaváltanom annak ellenére hogy egymást érték az emelkedők, mindenhol elment legfeljebb 40-re lassult le, aztán Bakonybánknál van egy nagy emelkedő, ott kapcsoltam a kettest. Jól ment a gép, egy szavam sem lehet rá. Alapjáraton a nyáron tapasztalt alapjárati kihagyások sem jelentkeztek, lehet, hogy porlasztó problémára vezethető ez vissza. Kíványcsi vagyok, hogy mikor jelenntkezik újra. Lehet, hogy csak jól meg kellett járatni a gépet hogy kiadja a problémáját.
|
Ormossy
Újabb szép teljesítményt írhattok a listátokra a Starral, gratulálok!
Köszönöm szépen a felajánlást, de még a bolti készlet pár hónapot biztos kibír, és tavaszra mire majd kell meglesz az
|
[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]
| |