|
[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy nincs-e eladó burkolat tartó lemeze párban valakinek?
Üdvözlettel:
kovati88
|
eagle
Önmagában ennyitől nem lesz számottevően nagyobb a motor teljesítménye. Egy kicsit növekszik, persze, mivel a négy felömlőcsatorna jobb hatásfokú töltéscserét biztosít, viszont a nyomatékgörbe karakterisztikája némiképp változni fog: négy felömlőcsatornás hengerrel szerelt Simson alacsony fordulatszámon kevésbé lesz "nyomatékos", kicsit jobban kell majd pörgetni. Igazán jelentős teljesítménynöveléshez azonban jobban át kell(ene) faragni a hengert, ahhoz hozzáhangolni a karburátort, légszűrőt, kipufogót, könnyítéseket alkalmazni főtengelyen, kuplungkosáron stb., ami nem biztos, hogy megéri az anyagi ráfordítást a majdani végeredményért cserébe. De konkrét információkat sajnos nem tudok adni, én ehhez nem értek. A tuningolás egy külön szakág.
Egyébként 63 ccm-es henger felszerelése érezhetőbb változást hozna, de én mindig azt mondom, hogy aki nagyobb teljesítményt és végsebességet akar, az vegyen nagyobb motort. Az ilyen farigcsálásoknak általában úgyis az a végük, hogy utólag a kliens is belátja ennek a bölcsességnek az igazát.
|
Zsoel
...koszi,kozben kiigazodtam az oldalon es talaltam tobb jonak latszo uzletet.
Egy kerdes foglalkoztat.nos,van egy -69-es Starom,nos,kulsoleg szeretnem gyarira megcsinalni,most homokfuvoztam le....jon a festes stb.?..nezegettem egy szoci motoros oldalt es ott tobb tipushoz koztuk a Starhoz is van tobbfelomlos henger.amit irnak hogy ugye tobb loero stb.
A kerdesem hogy jobb egy gyari alap cucc vagy valoban jelent valamit ez a hengeratalakitas.?koszonom a valaszt.
|
Zsoel
Világítás marad az eredeti de a tirisztoros gyújtást megépítem ( ha már beszereztem hozzá mindent ) Majd mérek, fotózom és dokumentálom, pláne ha sikeres lesz :)
|
TopJoe
A fényszórótükröt (ez a szabályos neve, a foncsor valójában az az anyag, amellyel a parabolafelületet bevonják) valóban ki kellene hozzá cserélni, mert egyrészt a 35 W-os izzó feje nem is megy bele az eredetibe, másrészt ha belemenne is, akkor sem a megfelelő helyre esnének az izzószálak, tehát nem jól vetítené előre a fénysugarakat. Az viszont nem olcsóság.
|
Menjen csak és ugy nézzenki mint egy star. Az a lényeg !
|
Igazad van Top Joe . Akkor marad az illuzió hogy néked simson stárod van ! Az se semmi.
|
starex
Semmi baj. Köszönöm válaszod.
|
kovati88
Bocsi, most olvastam csak a kérdésedet. Győrságon lakom.
|
sarilaci
Veteránozni nem tudnám mert vannak rajta utángyártott alkatrészek és nem minden csavar eredeti. Kinézete viszont mint egy új motor. Én folyamatosan használom, nem probléma ha egy modernebb gyújtás vagy jobb világítás kerül rá.
|
Top Joe ! Tulajdonképpen mit akarsz egy jó és szép veterán motort vagy egy összevissza tákolt másolatot ???
|
Sracok!Starhoz keresek a kormany lemezen levo lampat,hejzetjelzot...vagy nem tudom hogy hivjakot.
Ha tud valaki ujat vagy jo allapotut kerem jelezze,koszi!
|
Zsoel
Az a baj a 12 V világitással, hogy a star fényszóró foglalatába nem lehet 12 V izzót kapni. Ki kellene cserélni a foglalatot és talán még a foncsort is. ( bár ez nem biztos ) Tekercseim vannak 12 voltosak ha netán rászánnám magam. Kb. 2 hónapja szembe jött velem egy star, szerintem halogén izzó volt benne mert úgy világitott mint a vaku. Egyébként éjjel ritkán megyek. Nagymotorral is egy kezemen meg tudom számolni, hogy hányszor mentem éjjel az elmúlt 10 évben.
|
TopJoe
Pedig akkor már inkább a világítás 12 V-osításának van több értelme, mint a gyújtás átfaragásának, mert az tény, hogy a Star 15 W-os fényszóró-világítása elég gyengus. Bár ha jó a fényszórótükör, tiszta a lámpaüveg, jó az izzó, meg a tekercs teljesítményleadása is rendben van, azért azzal is el lehet evickélni, a szédületes max. 50 km/h-s sebességhez megfelel. :)
|
Zsoel
Valamit mindig kell csinálni ezért most tirisztoros gyújtást készitek. Azt még nem döntöttem el, hogy a világitás részt átépitsem 12 V-ra vagy marad a régi 6 V. Régen szoc.autóimra saját magam épitettem tirisztoros gyújtást és egyéb elektronikákat most már készen szereztem be. Minden tirisztoros alaplapon megvan a 3 furat, az eredeti ndk és az utángyártottakon is, igaz a körmökkel kell az 51-es tipusokon rögziteni.
|
Koszonom a kimerito valaszod!
Sokat segitettel!
|
eagle
Nincsen színkód, mert amikor ezek a motorok készültek, még nem létezett egységes nemzetközi szabványos színkódrendszer. A színeket csak kikevertetni lehet eredeti fényeszésű alkatrészeken jó állapotban megmaradt festékminta alapján. (Pl. a piros színnél a nyereg vagy a hátsó lámpa alatti vázrészek, a szürke színnél a kormányburkolat alsó részén vagy az emléma alatt, esetleg az oldallemezek belső felén. De korábban már sokan kérdezősködtek erről, és többször írtam róla itt a fórumban, hogyan lehet közelítőleg kikeverni, úgyhogy vissza tudod keresni.
Nem minden akkori Simsonba ütöttek be CM 49 jelzést, van, sok megúszta. (Jellemzően azok, amelyeknek ekkoriban lejárt a műszakijuk, és utána nem közlekedtek velük hosszabb ideig.) Az én két Simson Starom sincs megjelölve, és nem is kell ezt a kérdést erőltetni, ma már a rendőrök sem foglalkoznak ilyesmivel, mikor a Simsonnál sokkal "durvább" motorok futnak az utakon segédmotor-kerékpár gyanánt.
Egyébként, ha van CM 49 jelzés, akkor azt az alvázszám mellé, illetve az adattáblába kellett beütni, tehát a nyereg jobb oldalának a középső tája alatti részen kell keresni mindkettőt.
|
TopJoe
Nem tudom, ennek mi oka lehet. A Simson gyárban nemigen végeztek szükségtelen (és pluszköltséget jelentő) munkafolyamatokat, és nem tartom logikusnak, hogy az 1980-as évek közepe körül kijött tirisztoros alaplapra készítettek három fölösleges furatot, amikor akkor már vagy 10 éve minden Simson-modellen körmös felfogatású volt az alaplap, tehát nem volt szükség rájuk.
Ettől függetlenül, ha sikerül, ráfaragnod a Starra, közkinccsé tehetnéd itt a pontos helyzetét annak, hová kell készíteni az új furatokat. Ha valakinek kedve támadna ezzel "pancsolni", legyen neki ennyi támpontja, bár én továbbra is azt mondom, hogy nem éri meg a befektetés.
|
Sziasztok!
Ha esetleg valakit érdekelne és a közelben lakik.
http://www.veteran.hu/esemenynaptar/327
Üdv
|
[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]
| |