|
[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]
pjanos
Ha eljössz egyik hétvégén (8.ker, Vajda Péter u.) megnézhetjük tudunk e vele valamit csinálni. Van otthon gyári alkatrész is, amivel ki lehet zárni pontosan mely alkatrésznek a hibája okozza.
Üdv
Balázs
|
ma szolgálatbn vagyok de lefényképezem az a problémám hogy van két komplett kormányom és képtelen vagyok összerakni még egy ismerős is megprobálta de sajnos nem jutottunk semmire mindenkinek nagyon köszönöm a segitségét a segitséget még Blagenak köszönöm hátha ő tud ebben nekem segiteni
2016.05.25 22:07 starex „
Még valami eszembe jutott. Ha nem jó a csúszka íve, az is akadályozhatja a működést és megakad. Persze több más dolog is közrejátszhat még.
|
Még valami eszembe jutott. Ha nem jó a csúszka íve, az is akadályozhatja a működést és megakad. Persze több más dolog is közrejátszhat még.
|
Peresztegi János
Üdv!
Ha jól gondolom, nekem szól az előző hozzászólásod.
Olvastam a problémádat, Zsoel jól leírta, hogy az utángyártott alkatrészek nem használhatók mindig tökéletesen, de a legtöbb esetben egy kis otthoni túlórázással megoldhatók a problémák. Nálad ha feltekered a csúszkára a gázcsövet nem bírod forgatni, ha jól értettem. Én eddig csakis gyári gázkarral találkoztam, ott csak arra kellett figyelni, hogy legyen jól bezsírozva minden alkatrész, és hogy a felrakáskor a bordát sikerüljön a csúszka hornyába irányítani. Ha ezek nálad mind stimmelnek az jut eszembe, hogy a csúszka hornya, vagy a gázcső belső bordája túl meredeken(vagy épp hogy nem) emelkedik. A csúszkánál ezen könnyen lehet alakítani. Ha tudnál mondjuk egy képet küldeni az alakatrészekről az sokat segíthetne. Van felújítás előtt lévő motorban ilyen alkatrészem, szóval onnan kiszerelve és lefényképezve össsze lehetne hasonlítani, amennyire ez monitoron keresztül lehetséges.
|
van egy stárom gázt kéne valahogy beállitani egy pár dolgot kérdeznék nagyon megköszönném a sgitségedet
|
furikk79
Szervusz!
Szerintem annyira nem kényesek az olaj minőségére a Simsonok. Arra kell figyelni, hogy az előírt mennyiség legyen benne, akkor nem lehet gond. Az enyémben jelenleg Trabant hajtóműolaj van, ha esedékes lesz az olajcsere Q8 15W40 kerül bele. Ilyet tettem az MZ-be egy tanács hatására. Ez amúgy jó téma, remélem többen is írnak.
|
Sziasztok!
"Turbós blokkba" ( még bronzperselyes ) szeretném lecserélni a váltóolajat minőségire, nem arol, castrol, record... és hasonlókra, hanem belevaló minőségire! Ebben szeretném kérni a segítséget, ki milyet ajánl.
János
|
Hali!
Most nézem a klub tagnévsort, és megláttam, hogy valakinek van egy 1965-ös gépje!!??? Lehet tudni róla valamit???
|
pjanos
Nem mondanám magam "jó szerelőnek" így ha csak pár beállítani valód van szívesen segítek.:)
Mit szeretnál rajta megcsinálni?
|
jo szerelő kéne aki átnézné a sztaromat budapesti vagyok nagyon köszönöm
|
pjanos
"pedig mundent ujjonan vettem"
Pont ez a gond. A csúszkát Tajvanon gyártották, a gázcsövet mondjuk Indiában, az egyik is hasonlít a gyárira úgy nagyjából, a másik is, csak éppen véletlenül sem passzolnak össze. Sajnos egyebet nem tudok tanácsolni, mint hogy meg kell próbálni úgy megreszelni a csúszka hornyát, hogy "bevegye" a gázcső belsejében lévő spirális lemezbordát, és az könnyen járhasson benne. Meg lehet próbálni a csőborda sorjás éleit is megmunkálni, pl. vékony körreszelővel, de ez elég nehéz. Legcélszerűbb lenne megpróbálni gyári alkatrészeket keríteni; nem baj, ha használtak, azok biztosan működnek egymással.
|
Blage
Köszönjük az élménybeszámolót!
|
udv segitséget kérnék,,képtelen vagyok a csuszkás gázkart müködésre birni pedig mundent ujjonan vettem becsiszoltam a kar sint kézzel tudom normálisan müködtetni ha ráhuzom a gázfogantyut nem müküdik elfogadnék minden tanácsot köszönöm
|
Corben Dallas
"Ha jól sejtem, ez egy kifejezetten nagy futásteljesítmény."
Nem kicsi, de nem is vészes. Ne felejtsd el, hogy ez egy fél évszázados jármű.
Csak a miheztartás végett: apukám 2009 márciusa óta télen-nyáron motorral jár dolgozni, durván napi 10 kilométert téve meg, és azóta 17300 km-t "tekert bele" a motorba (éppen a hétvégén néztem meg). Ez évi kb. 2000 km-es futásteljesítménynek felel meg, pedig a munkába járáson kívül gyakorlatilag sosem ül rá.
Tételezzük fel, hogy a bácsi csak tavasztól nyárig, de esetenként nagyobb távolságokat futott a gépével, és így, teszem fel, évi 1500 kilométert ment, 1967-től mondjuk (6 év állással számolva) 2010-ig, ami 43 éves használati idő. Szorozd össze a kettőt, és 65 ezer kilométert kapsz. Ugye, hogy így már nem is tűnik olyan durvának az az 56 ezer kilométer (még ha feltételezzük is, hogy időnként elszakadt a spirál, tehát nem volt hajtás, nem mért az óra, miközben közlekedtek a motorral)? Nem is a futásteljesítmény az, ami miatt lebeszéllek a járműről, hanem az egyéb körülmények.
Letörni azért nem kell... Mondom, hogy lehet találni bár nem 100 %-osan gyári, de szép és megbízható állapotú Starokat, csak keresgélni kell. Biztos, hogy elkőbb-utóbb horogra akad egy sokkal szebb és jóval használhatóbb példány. Azért egy 45 éves Simsonnal pöfögni egészen más élmény, mint autózni. :)
|
Ja és még egy kis '"adalék": 56.000 km felett jár a számláló... Ha jól sejtem, ez egy kifejezetten nagy futásteljesítmény. :)
|
Üdv Mindenkinek!
Köszönöm szépen a részletes, kimerítő válaszokat!
Sikerült lebeszélni a motorról... :)
Igen, ahogy utánaolvasgattam a Star fejlődésének, tegnapra már nekem is feltűnt, hogy sok mindenben elüt az eredetitől. És bár aprópénzért akartam épp a használhatóság határán innen lévő motort, amire aztán azért költök, hogy szebb és jobb legyen, viszont a minden megtett méterért folyó folyamatos küzdelmet nem kívánom felvállalni minimális műszaki szakértelemmel, pusztán lelkesedésből.
Szegény bácsin az elejétől azt éreztem, hogy már csak a "dicső múlt szép emlékeit" látja a motorban, és neadj'isten majd az árat is ennek megfelelően lövi majd be, de az általatok megkapott információk tükrében nagyon gyorsan elfelejtem. Valószínűleg nem véletlen, hogy sem a gyermekeinek, sem az unokáknak nem kellett a motor...
Nagy kár, mert nekem egyre jobban tetszenek a régi idők tárgyai, és egy apró lépést láttam ebben a mociban a veteránozás felé. Valószínűbbnek tartom, hogy a veteránozás úgy fog utolérni, hogy a mostani 15-20 éves technikák öregszenek majd rám... :D
A most megspórolt pénzt pedig inkább lendületből rálocsolom a 15 éves Alfámra, hogy amikor eljön a 30. szülinap, ennyivel is jobb állapotban legyen majd.
Még egyszer nagyon köszönök minden választ, nagyon sokat segítettetek!
További szép napot, és boldog Star-os éveket kívánok Nektek!
Üdv,
Renner János
|
Corben Dallas
Nem szeretném letörni a lelkesedésedet, de két szóban meg tudom fogalmazni a javaslatomat: felejtsd el! Az ilyen Startól sikítva el kell menekülni, ilyet még akkor sem szabad elfogadni, ha ingyen kínálják fel (hacsak nincs szükséged egy alkatrészdonor járműre, vagy nem akarsz szó szerint százezreket beleölni a kipofozásába, de esetedben nincs szó ilyesmiről). Az ilyen mértékű legyalázást már oktatni lehetne, ennek a járműnek minden részletéről ordít a hozzá nem értő, hanyag, lelketlen, sőt lelkiismeretlen használó keze nyoma. Tipikusan olyan motorkerékpár, amelyiknek csak tulajdonosa van, nem gazdája.
Nem szeretnék nagyon belemenni a részletekbe, hogy mi az, ami nem passzol rajta, és miért. Ez a gép olyan mértékben le van lakva, hogy kis ráfordítással biztosan nem jutsz vele dűlőre. Túl sok mindent kéne már csak a külső tekintetében is helyrehozni, és mivel ez még egy 1967-es, tehát SR4-2 típus, ezért vannak olyan sajátosságai, amelyek miatt nehéz (és költséges) hozzá alkatrészt keríteni - ezt már többen leírták, helyesen. Még ha a motort (amelybe ugye nem látunk bele) valamilyen csoda folytán be is tudnád indítani, a külseje alapján megbízható biztosan nem lenne, és csak sz*pnál vele. Az állás nagyon nem tesz jót a motornak, főleg egy kétüteműnek. Valószínű, hogy legalább a motort mindenképpen teljesen regenerálni kéne ahhoz, hogy üzembiztosan és megfelelően működjön, de ilyen külsejű és általános állapotú motorkerékpárral rettentő ciki lenne bárhol is megjelenni, és akkor még nem beszéltünk a hányadék gumiabroncsok, nem erre a típusra való lengéscsillapítók, esetleg nem kellő intenzitással lassító fékek és hasonlók okozta veszélyekről.
Egy szó mint száz: ha jót akarsz magadnak, kívánj sikeres üzletkötést és további szép napot a bácsinak, és keresgélj tovább. 80-100 ezer forintért már olyan szép állapotú és olyan megbízható Start lehet találni, amilyet ebből a roncsból akkor sem tudnál kihozni, ha a dupláját ráköltenéd.
|
Corben Dallas
Ritka darab, a bordó kivételével tán még eredeti festéssel. A kormány bal oldala Babettás, talán a kormány is abból lett hajlítva(kiskormányos fajta). A jobb oldalán viszont Simson szektor lehet. Én 30-at mondanék a bácsinak, kb annyi lehet a reális ára. Ha nem akarsz egyből restaurálni szerintem szerezz rá Star hátsó rugóstagokat. A későbbiekkel is működik, és nem áll el ennyire a sárvédőtől a kerék. Amúgy S51-esé van rajta jelenleg. Meg egy rávaló kormányt és lehet vele motorozni. Egy festés persze mindenképpen ráfér, de a festendő részek a kormány kivételével mind megvannak rajta. A blokkal általában el lehet boldogulni.
Szóval szerintem ha nem kérnek érte sokat és van kedved és persze pénzed egy felújításhoz, akkor vedd meg.
Üdv: starex
|
Corben Dallas!
Szia/üdv!
Ez addattáblája szerint 1967 es motor, ami itthon annyit tesz, hogy egy egész vagyon, és évek kellenek hozzá, ha eredetiségre törekedve szeretné valaki rendbehozni!!! Ráadásul, így ránézésre sincs túl eredeti állapotban. Nekem van 60-as évekbeli starom, és eredeti ritkának mondható cuccaim, de 15 éve "gyűjtögetek"!! Nem kezdem el részletezni az alkatrészeket, de jól mondja Ormossy kolléga, pl.: az alu teleszkópok, a szürke/fehér ülléshuzat, a 4 harmonikás szakadásmentes láncvezetők, a régimintás hátsó lábtartók, alu visszapillantó, alu kormány vég közdarab jobb oldalon, régi "egy lyukas" csomagtartó, Pneumant K4-es gumik...stb. itthon fehér holló kategóriák, még a szerencse fiainak is pénzről nem beszélve!!
Ezt nem azért írtam, le, mert le akarlak beszélni róla, de próbállak képbehozni Téged, hogy legyen róla fogalmad!
Sok sikert kívánok, ha belevágsz!
|
[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]
| |