|
[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]
PPisti,
Hol vettél 280-as Isolator gyertyát? Milyen alátét van alatta? (réz, fém?)
Szerintem lehet, hogy ez az Isolator gyertya valami Made in Távolkelet hamisítvány...
|
lacus
Szívesen segítenék személyesen is, de nem hiszem, hogy ez menne, mert én Halászin élek. Elég messze van Tatabányától.
|
Zsoel
Kipufogó ügyben azóta sincs semmi fejlemény, továbbra sem reagálnak. Közben sikerült helyben találnom egy szakembert, úgyhogy elképzelhető, hogy az eredeti dob lesz majd felújítva, ha összejön a dolog.
Lenne viszont még néhány kérdésem.Biztos, hogy korábban meg lettek válaszolva, de nem igazán tudok keresni a honlapon (vagy csak elnéztem valamit és ez esetben elnézést):
Gondoltam, hogy veszek tartalék gyertyát a motorba, hogy ha szükség lenne rá legyen. Találtam is 280-as hőértékű Isolatort (AKA Electric gyártmány), így vettem egy darabot. A motorban levő eredeti (NDK) Isolatort és az újat összehasonlítva azonban az fogalmazódott meg benne, hogy ez jó lesz-e a motorba, ugyanis az új gyertya nem olyan méretű mint a régi. A két gyertya teljes hossza megegyezik, szemre a menetes részek hossza is egyforma, azonban az új gyertyának az elektródája ránézésre kb. 3-4 mm-rel hosszabban kilóg mint a régié. Bele merjem tenni ezt a motorba vagy inkább ne (nem láttam még Sar blolokkot bontva, nem tudom mennyi hely van a gyertya és a dugattyú teteje között a felső holtponton)? Amennyiben ez nem használható, úgy milyen gyertyát ajánlasz, ami biztosan jó a motorba (méret, hőérték)?
Milyen olajat ajánlanál a keverék előállításához? A neten végigolvastan jónéhány véleményt, van ahol az ásványi (a régi hengerek kenésére elviekben jobb) van ahol a szintetikus (magasabb hőmérséklettartományban működik, jobban elég, nem füstöl, nem rakódik le annyira a kipufogóban, a forgattyúsház alkatrészeinek jobb) olajokat részesítik előnyben, van ahol a két fajta keverését ajánlják. Talán egy közös pontot találtam, miszerint sok helyen az Arol 2T olajat ellenjavallják. Neked mik a tapasztalataid e téren?
Milyen olajat érdemes a blokkba tölteni? Itt is hasonlóan vegyes kép rajzolódik ki a véleményekben. Van ahol motorolajat ajánlanak, van ahol óva intenek ettől, van ahol hajtóműolajat (mely különböző fajtái között szintén nagy a szórás az ajánlott és nem ajánlott típusok tekintetében). A gépkönyv motorolajat ír, de tartok tőle, hogy az valamilyen régebbi szabvány szerint van megadva, mert a mai olajakon nem ilyen jelölés van.
|
Zsoel
Köszönöm a megerősítést a döntésemben . Az asszonykám is áldását adta mikor megvettük . Ez egy jó kis projekt lesz nekem és a gyerekeimnek . Bár ők így is szeretik , de még jobb lesz eredeti éllapotban menni vele . Remélem tavaszra kész lesz és sikerűl megfelelő piros-vajfehér színt találni hozzá amíg lecsiszoljuk ezt a csodaszép bugyilila festéket . Ha úgy alakul tudsz-e privátban beszélni vagy találkozni velem . Én tatabányai vagyok , de elég sok találkozóra járunk a következő már csak a karcagi , de Aug. 6-án is megyek oda . Köszi Lacus
|
szóráth lászló
Nem tudom. Ez egyéni ízlés kérdése. Attól függ, hogy néz ki a motor, milyen állapotban van, nincs-e nagyon elcsúfítva. Ha csak annyi a "hibája", hogy piros helyett lila színe van, akkor el lehet vele járni, ha ezzel együtt tudsz élni. (Bár nálam mindig nagyon rossz pont az, ha olyan motort látok, ahol az adattáblát is átfestették, mert ez hanyag, gondatlan hozzállást feltételez az egész jármű kezelésére vonatkozólag.)
Én egyébként inkább most az elején teljesen szétszedném és rendbe tenném, pénzt nem sajnálva, mielőtt használatba veszem. Egy szép, ízléses, műszakilag megbízható, erős, fürge motorral sokkal nagyobb élvezet járni, mint egy ronda, megbízhatatlan, lomha szutyokkal, ez ugye nyilvánvaló.
|
Szia Zsoel
Elnézést kell kérnem mindenkitől ugyanis megtisztítottam a cimkét rendesen mert vastagon lila festék borította és kiderült , hogy 1971-es így már tiszta a kép . Én az eladónak hittem hisz az adásvételin is így szerepel . Most már csak az a kérdés, hogy : Szerinted érdemes lenne eredeti állapotába vissza állítani vagy némi átalakitással járni vele. Most lila színben pompázik és ha rásüt a nap még csillog is az ecsetvonások csíkjainál . Tehát egy festés mindenkép kell . A segítséged előre is köszönöm és a rajzot
|
lacus
Szia!
"Nem rég vettem egy 1961-es star-t"
Olyat biztosan nem. 1964-től gyártották, és mindjárt az elején volt benne akkumulátor, meg az azzal működtetett üresjárásjelző, kürt, parklámpa és irányjelző, éppen ezek a tulajdonságai voltak az "adu ászok" a (jellemzően fiatal) vásárlóközönség számára. (Az már más kérdés, hogy a Magyarországra érkező példányokra a korabeli közlekedési rendelkezések és szabványok értelmében a gyártó nem szerelte fel az irányjelző-berendezést.) A Staron a gyártás 10 éve során csak a külső megjelenésén és a motor egyes jellemzőin (ideértve a szívó- és kipufogórendszert is) módosítottak, a villamos hálózaton nem, következésképpen a vezetékhálózat a legelső és legutolsó Staron is teljesen egyforma, a tiédet is nyugodtan bekötheted az oldalon is megtalálható kapcsolási rajz alapján.
Az izzók közül az azonos vezetékágon lévő hátsólámpa- és műszervilágítás-izzó szokott kiégni, a töltőberendezésben lévő hátsólámpa-fojtótekercs hibája miatt. (Azonban fontos tudni, hogy mivel ez egy érzékenyen méretezett rendszer, ezért ha az egyik izzó kiég, akkor a túláram miatt rövidesen a másik is ki fog, tehát pl. ha a kilométeróra-világítás tönkrement izzóját nem cseréjük ki rögtön, akkor néhány kilométer múlva jó eséllyel a hátsó izzó is cserére szorul majd.) A fényszóróizzó külön tekercsen van, az ritkán megy tönkre. (Persze túl nagy fényszórótekercs, hibás vezetékezés stb. esetén ez is előfordulhat.)
|
elek ferenc
Az alapjárati benzin-levegő keverékcsavart 1...2 (jellemzően 1,5) fordulatra kell kicsavarni, de ha ettől nem javul a helyzet, akkor más baj van: eltömődött, helytelen méretű fúvókák, rosszul beállított benzinszint stb.
|
Sziasztok Nem rég vettem egy 1961-es star-t a kolegámtól , mert ő nemhogy nem ért hozzá de még csak motorral menni se tud . Így felesleges volt neki és évekig csak állt egy fészerben . Én megvettem mert rég szerettem volna egy simsont . Ez az első simsonom . nagyon sokat kellet dolgozni azért , hogy el tudjam indítani . Most már addig eljutottam , hogy működik és használható az utakon is , csak annyi benne a fölös vezeték , hogy jobb lenne újra vezetékelni . Az új izzok mindig kiének és ez így nem egészséges szerintem . Május óta kutatok villamos kapcsolási rajz után , de ilyen évjáratut nem találtam még . Ezért fordulok hozzátok a segítségeteket szeretném kérni . Irányjelzői gyárilag nincsenek mert csak 1962 után szerelték fel , üres visszajelző és kilóméter óra világítás van . Előre is köszönöm Lacus.
|
akkor az uzem anyag csavart hascsam kiljebb
|
bemelegszik és nem pőrőg fől nics alap járatom
|
TopJoe
Mondjuk, ha ezt előbb megemlíted, hogy neked ilyen "sliccelt" torkú karburátorod van, akkor hamarabb a végére juthattam volna a találgatásnak... Starhoz ez NEM jó, mint tapasztalhattad. De örülök, hogy megoldódott a probléma.
|
Natloz191
Annyit nem ér az egész, amennyit barkácsolni kell vele. Ha kifogástalan állapotúak az alkatrészek, minden meg van kenve (a gázbovdent is beleértve), akkor az eredeti csúszkás megoldás is nagyon könnyedén, finoman jár, annyival nem jobb az S50/51 megoldása.
Egyébként nem lehet megcsinálni, ugyanis a fenti típusok konzoljain nincsen tartófül a kormányburkolat számára. Persze amúgy a kormánycsőre rámegy, és lehet barkácsolni a burkolathoz valami házilagos tartómegoldást, de nem lesz olyan szép és igényes, mint a gyári (a burkolat nélküli kormány látványáról nem is beszélve), ráadásul nagyon hülyén és zavaróan mutat a tank mellett levezetett hosszú bovden (ha meg nem hagyod szabadon lengeni, hanem befűzöd a kormány alá, akkor ugyanolyan nehézkesen fog járni, mint az eredeti megoldás, szóval csöbörből vödörbe kerülsz). Hidd el, nem véletlenül csinálták ezt meg úgy, ahogy, jobb az eredeti kialakítás.
|
lukistar
A Starokon nincs és soha nem is volt fékrúd, az csak az S50-től van. Külső fékkulcsos megoldás van 1974-től, ahhoz viszont ép bovdentámasszal rendelkező féktányérra van szükség. Azon megtámaszkodik a bovden, és a menetes véget a fékkulcson átdugva egy hengeres anyával rögzítjük. Semmiféle rugó nincs ott.
Az nem feszültésszabályozó, hanem csak egy egyszerű fojtótekercs, egy, a töltőáram-erősséget korlátozó berendezés, beépített áramkorlátozóval a hátsó helyzetjelző izzó részére; feszültségtől függetlenül működik, tehát alkalmazható 12 V-os névleges feszültség esetén is. De ha csak a fényszórót szeretnéd 12 V-osítani, akkor nem is kell semmihez hozzányúlni, mert az külön tekercsről működik, tehát elég csak a fényszórótekercset kicserélni, illetve esetleg a fényszórótükröt is, ha nem megy bele a nagyobb izzó. A gyújtást csak trafósra lehet átalakítani, a trafós S50 alaplapjával, tirisztorosra nem, mert az S51 főtengelyén máshol van elhelyezve az íves retesz. Egyébként szerintem nem érdemes. Erre a motorra minden pont jó, amit rátettek: ha jók az alkatrészek, és rendesen be van állítva, a megszakítós gyújtás is tökéletesen üzemel rajta, és erősebb világítás sem kell, hacsak valaki nem közlekedik vele minden áldott éjjel koromsötétben.
Vezetékezés:
Remélem, segít valamennyit.
|
Natloz191 Ne offoljuk szét a fórumot, adataimnál van gmailos email oda irj és elmondom a trükköket :)
|
Köszi szépen Joe! :)
Ha esetleg emlékszel komplett gáz szektort honnan vettél?
Sajnos a balos linkeken csak külön-külön gázház-markolat van és szerintem így drágább.
Danke schön!
|
Zsoel
Tegnap megérkezett a neten vásárolt 16N1-6 karbu felsőrész. Ez mint kiderült első szériás lehet, nem túlfolyó cső van csupán egy furat az oldalán. Szivó oldalon nincs meg a kivágás alul viszont az ovális furat nyitott nincs lezárva .Nagyon jó állapotú. Tettem bele 50-es főfúvókát gyári videó szerint beállitva és rendesen üzemel vele, szabályozható. Tehát a lomis ki tudja honnan származó porlasztókkal volt a baj. Jelenleg örülés van :)
|
Natloz191
Bizony rá lehet tenni de ne 51-est hanem a régebbi 50-es simsonét tedd rá. Nekem is ez van rajta, "pattog" a gáz. Fékkarokat én visszatettem az eredeti star karokat, mert állóhelyben féket behúzva eltörött a kellőképpen direkt kikönnyített silány magyar műanyag termék. Ha ez forgalomban történik ,baleset. Én azért cseréltem a szektorokat mert a kormányomon a csúszka kivágása nagyon kopott volt és állandóan kiugrott a gázcső belőle. Leghosszabb gázbowden kell és akkor el tudod vezetni a lámpafejen át és nem törik meg. tehát : NE TEGYÉL FEL MŰANYAG FÉKKART, ÉLETVESZÉLYES az utángyártott.
|
Sziasztok,
Nem szeretnék nagy szentségtörést elkövetni, de a Star gáz bowdenem nem olyan szép pattogós, mint pl. az S51-en. Annál nagyon szépen visszahúzza.
Próbáltam a csúszkát minden jóval megáldani, de megálljra intett az egyik ismerősöm, miszerint a star-schwalbe gáz bowden kialakítása nem teszi lehetőve.
A karbi rugó is patika, tehát a kérdésem, hogy rá lehet operálni Simson Starra az S51 gázszektorát?
Kööösziii!
ui.: csak egy jó hely van New York city, de Kispirics a pálmát visziii
Jön valaki jövőhéten Sirokra motoros találkozóra?
|
Sziasztok!
Alakul a moci, de megint elakadtam... A hátsó fék át volt alakítva pálcásra egy bazinagy visszahúzó rugóval a kipufogóba akasztva, kérdés hogy volt-e ilyen kivitel, vagy inkább próbáljam visszaalakítani bowdenesre? A fékfedél külső kulcsos, viszont az a része ahová a bowden palástja kellene menjen le van törve....
Ha 12V-os világítást szeretnék, akkor az eredeti fesszabályzó nyilván nem lesz jó ha jól sejtem. valaki csinált már ilyen átalakítást? Érdemes vesződni vele? Gyújtás módosítás külső trafósra esetleg tirisztorosra?
És még esetleg nincs véletlenül valakinek képe az újra vezetékelésről? Nem rajzra gondolok, hanem hogy magán a motoron hogy néz ki. Sajnos nincs "minta" a környéken....
Köszönöm előre is a segítséget!
|
[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]
| |