|
[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]
starex
"Ez utóbbi lehet már vagy 6-7 hónapos is. Lehet hogy a megromlott etanolos benzin miatt kevesel szegény gép?" Naná! Én mindig azt tanácsolom, hogy ha valaki 1-2 hónapig nem használja a motorját, akkor legalább hetente egyszer feltétlenül indítsa be, vagy menjen vele egy kis kört, és 3 hónapnál hosszabb tervezett tárolási idő esetén eressze le a benzint, járassa ki a porlasztóból az utolsó csöppöket, nyissa ki a benzincsapot és vegye le a tanksapkát. Nem hagyunk fél évig benzint a tartályban! Valóban romlékony, ha sokan nem is tudják.
Azt egyébként nem tudom, mi csöpög belőle, de biztosan nem benzin, mert az azonnal elpárolog, ha a motorból elégetlenül távozott (ugyanis a kipufogókönyök forró, és elpárologtatja). Legvalószínűbb, hogy páralecsapódás.
|
Natloz191
Én igazán nem akarom elvenni a kedvedet, de tényleg tapasztalatból beszélek (ugyanis elég sokat foglalkozom motorszereléssel): minél gyalázatosabb, igénytelenebb külcsínében egy Star (vagy bármi egyéb), annál valószínűbb, hogy a belbeccsel is gondok vannak, vagyis hogy egy ilyen lepukkant vacak megvételével szopórollerre szállsz. Még egy külsőleg szép, igényes állapotú Starral is meg lehet szívni (a héten adtam vissza egy ilyen példányt a gazdájának), hát még az eleve rusnyával...
|
Vagy csak kondenzvíz kicsöpögését láttam?
|
Natloz191
Igazán nincs mit!
Foglalkoztam ma kicsit a Starral, indításkor a könyök és a dob csatlakozásánál elkezdett csöpögni valami. Nem olaj volt, az ujjamra véve megszagoltam, szagtalan. Gondoltam az íze csak utal majd valamire, hát megízleltem. Különösebben íze sem volt(amúgy működnek az érzékeim) Benzin íze biztos hogy nem. Lehet, hogy az el nem égett üzemanyag csöpögött belőle? Kb fele-fele arányban van benne új, és a benne talált benzin. Ez utóbbi lehet már vagy 6-7 hónapos is. Lehet hogy a megromlott etanolos benzin miatt kevesel szegény gép? Ugyebár a mai üzemanyagoknak csak úgy mint egy kenyérnek van lejárati időpontja, csak nem hirdetik nagyon róla.
|
Ígyvan, Pest megye, volt már próbálkozásom, hogy legalább félútig, de az sem kevés, és rizikós+eladónek is költség és természetesen nem vállalták.
Bízom benne én is :) köszi a buzdítást. Naponta frissítem a weblapot, hátha!
|
Natloz191
Igen, ez az utóbbi egész jól néz ki. Ilyesmi állapotúakat érdemes keresned ezen az áron. Ha jól sejtem Pest megye környékéről írsz. Onnan tényleg messze vannak a tegnap linkelt motorok(igaz főként összehsonlítási alapnak szántam őket), de biztosan lesz a közeledben is hasonló Star eladó, e miatt nem kell aggódnod.
|
Fiúk, először is nagyon köszönöm a részletes leírást - tanácsokat, ötleteket :) tényleg!
Némelyik hozzászóláson nagyon jót nevettem, mert hát igaz ami igaz:
"Még szerencse, hogy nem mártotta bele mindenestül egy kád piros festékbe."
Az igazat megvallva a legtöbb Star, pl. amik linkelve is lettek az ország számomra legtávolabb részében vannak, az út rendszerint alaphangon 200-200 km, sőt, Elek 250 km oda, 250 km vissza, és akkor a motor valódi állapota szemmel látható, és ennyit utazni hát...nem éppen kellene, hogy zsákmamacska legyen.
Vagy a motor szép, de szintén oda vissza majd 250 km+autópálya...legalább egy huszas lenne.
Remélem nem néztek ilyen kényesnek, mert dehogynem utazok én, csak megvannak a határaim -anyagilag-lehetőségileg- ebben is :)
Várok türelemmel, aztán hátha kifogok egy közelit nem ilyen igénytelen állapotban, mint az általan korábban linkelt.
Hibák ide - logó madzag,lefújt kipuff +egyebek oda, elfogadnám, de természetesen a határ mellett van 350 km oda, 350 vissza.... :)
http://www.jofogas.hu/szabolcs_szatmar_bereg/Simson_Star__50250528.htm?first=1
Szóval még egyszer köszönöm, türelmesen várok, elfogadtam és tudom, hogy olcsó húsnak híg a leve, dehát a hülyének is lehet szerencséje, illetve majd idővel több lesz a zsebemben és jobban bele tudok nyúlni így magasabbra tenni az elfogadható árat.
|
Natloz191
Körülnéztem a jófogáson Star ügyben. Csak az első oldalt. Annál amit mutattál lehet jobbakat találni.
Ha ezt újítanád fel is jobban járnál. Kicsit hiányos, mondjuk az adattáblája is hiányzik:
http://www.jofogas.hu/veszprem/Simson_star_3sebeseges_50219995.htm?first=1
Ez tetszik a legjobban. Kár hogy ragasztottak a hátsó rugóstagok, és kifúrkálták a lámpafejet, de amúgy nagyon szép, igaz nem is olcsó:
http://www.jofogas.hu/gyor_moson_sopron/Simson_Star_elado_50231606.htm?first=1
Ez 80 ezer, de klasszisokkal jobb, mint a 78 ezres. Kicsit kopott a festése, de egy polírozás talán megoldaná(kivéve a lámpatest):
http://www.jofogas.hu/bekes/Simson_star_50ccm_Elado__50241863.htm?first=1
Nekem furcsa így piros üléssel, de ha a legjobb ár-érték arányt keresed szerintem ez lehetne a Tied:
http://www.jofogas.hu/bekes/Elado_Simson_Star_50241443.htm?first=1
Szóval van azért választék. Sok szerencsét az igazi megtalálásához(nem csak ezek játszanak)!
Zsoel
A szintet időközben tovább emeltem, már eléri a vállat. Továbbá kicseréltem a még korábban vett Star síbertűre a bennelévőt. Ahhoz képest vékonyabb, reméltem, hogy azonnal megoldja a szegény keverék problémáját, de nem. Most fals levegő után kutatok tovább.
|
starex
Az üzemanyagszintnek az úszóház felső élétől 8 mm-re kell lennie (összeszerelt állapotban). Ezt az úszó pontos beállításával lehet elérni, de a személyes tapasztalatom szerint megfelel a szint, ha az az úszóház levételekor az úszótengelyt biztosító függőleges borda teteje körül van (egy picit alatta). Amit leírtál, az erősen utalhat az alacsony benzinszintre. Az előgyújtásnak egyébként pontosan 1,5 mm-nek kell lennie, a megszakítóhézag meg 0,4 mm legyen.
|
Szia!
Felejtsd el ezt a förmedvényt. Hosszú évek motorszerelői tapasztalata azt mondatja velem: aki ennyire lusta és igénytelen, hogy félig összerakott állapotban fényez(tet)i meg a motorkerékpárja vázát, attól semmi jóra nem számíthatsz más tekintetben sem, vagyis jó eséllyel a motor is egy rakás sz@r lesz. Ez undorító! Még a kábelek meg a duda is piros, te jó ég! Még szerencse, hogy nem mártotta bele mindenestül egy kád piros festékbe. Ennél már csak az lett volna lejjebb. Egyébként is egy rakás szutyok: a lengővilla lengéscsillapító-bakjai félbe vannak vágva, valami típusidegen rugóstag van rajta, a hátsófékbovden-támasznál valami lemez van ráhegesztve a vázra (biztos egy "extra" féklámpakapcsoló tartójának), a lábtartó környéke össze van taknyolva hegesztéssel, a gázmarkolatház nem eredeti, a nyereg nem rá való, a benzincsap sem, a láncvédő tömlők hiányoznak, és nem is sorolom tovább. Ez egy szemétdombra való kacat. Ne vedd meg, mert csak szívás lenne vele a sorsod. Tegyél hozzá inkább még egy kis pénzt, amit kérnek érte, és 80-100 ezerért különb állapotú Simsont is lehet kapni.
|
A dözs csillapítású rugóstagok mosogatását csak higítós ronggyal törölgetve gondoltam még mielőtt bárki nekibuzdulna az írásomtól beáztatni az egészet:) Szóval azokat csak óvatosan.
|
Natloz191
Én a telibe fújásra alapoztam főként, hogy nem éri meg az árát. Kis híján 80 ezer. 100 körül biztos szebbeket kapni, bár mostanában én nem követem a Starok árainak alakulását. Ha a blokk tényleg igényesen lett felújítva és összerakva akkor már nem olyan eltúlzott, de még nem éri el a hirdetett árat. Ha én venném meg, nekiállnék a lefestett csavarokat és rugóstagokat elmosogatni nitrohigítóban. A kürtöt talán nem ártana szét is szedni, a membránnak hátha nem tett jót a plusz festékréteg. A kipufogóját legalább újra cserélhették volna ilyen árnál. Egy új kipufogó árát kéne lealkudni(csak a dob kb12-13ezer Ft) belőle szerintem. És megemlítheted, hogy a hátsó lengővilla sem illik egészen a képbe. Viszont ha a csavarokat és a rugóstagokat letisztítod és kap új kipufogót egy szép motor lehet belőle. Onnan a patika állapot sincs messze...
Szóval próbálj meg alkudni belőle, ha nem megy várj a következőre. Starokból még elég sok van az országban, biztos felbukkan egy másik is a közeledben.
|
Blage kéne a telefonszám hogy megbeszéljük hová és mikorra vigyem a start
|
Blage kéne a telefonszám hogy megbeszéljük hová és mikorra vigyem a start
|
Köszi a hozzászólásokat srácok, megmondom őszintén picit el vagyok kenődve, mert egyébként megnézve a piacot, ennél lényegesen rosszabb állapotban levők vannak nem sokkal olcsóbban és az árak pedig úgy az átlagban magasak, tehát 100 ezer vagy ugye a patika példányok sokkal több.
Hazudnék, ha azt mondom, hogy nem szeretnék egy patikát, csupán arról van szó, hogy nem tehetem meg.
Úgy gondoltam, hogy 70ezer forint jó ár lehet érte(ezekszerint még kevesebbet ér?), főleg ha nem csak képek alapján, hanem a valóságban is szép a fényezés.
Telibe lett fújva ahogy írtad, a blokkot az eladó rakta össze, egyébként az egészet kosárból szerelte össze. Az alkétrészek, és ide tartoznak a csapágyak is német.
Van kapcsolási rajzom(innen az oldalról, köszi innen aki feltöltötte), nézegettem, deeee megmondom őszintén, hogy villamosságilag teljesen 'kuka' vagyok:)
|
Sziasztok
megnéztem én is ezt a motort a hátsó lengővilla nekem is szemet szúrt ( amúgy én is gondolkoztam már ilyen megoldásban ) schwalbinyó lengővilla kell hozzá és így be lehet rakni az s 50 51 hosszabb és olajos teleszkópokat , de még nem próbáltam .
a lényeg hogy így nem dől el a motor
amúgy szerintem is lehet alkudni ,de közelebbről kellene megnézni
|
Natloz191
Bocs, a lényeg meg kimaradt, ez az ár szerintem megas ehhez a motorthoz. Ha nincs más a közeledben alkudj keményen. Hogy szép legyen, még sokat kell vele foglalkozni. Költeni ha jó a mechanika talán nem kell rá sokat.
|
Natloz191
Üdv a fórumon!
Érdekes motor. Úgy néz ki, hogy az egészet a tank, blokk és oldallemezek nélkül egybe fújták. Így kicsit igénytelen, de a festés a képről szépnek tűnik. A hátsó lengővilla még érdekes. Olyan mintha Schwalbéről való lenne. A Staroké kicsit más. A vezetékek bekötése nem vészes, persze ha van hozzá kapcsolási rajzod. Az, hogy a henger fúrva van kb hatezer Forinttól megkímél, ha a legolcsóbb kínai csapágyak, vagy a szimmering fordítva van benn, akkor szét kell szedni. Ezeket ránézére nehéz megállapítani, szerintem kérdezz rá. Ha az eladó rakta össze, tudnia kéne. Szimmeringnél a rugós rész nézzen befelé, úgy a jó.
Üdv: János
És lenne egy kérdésem a nagyérdeműhöz nekem is, mekkora nálatok a porlasztóban a benzin szintje? Felkerült az immár felújított ülés a motorra, két hete pedig nekiálltam felkészíteni a motorásra egy kis üzemanyagrendszer tisztítással kezdve. Zöld lerakódást eltüntettem, a fúvókák tiszták. A szint viszont ellenőrzéskor alacsonynak tűnt. Emeltem rajta egy picit, még akkor sem érte el az úszóházban lévő váll tetejét. Most ahogy indítottam, és próbáltam vele menni, olyan mintha szegény lenne a keverék. Emeltem egyet a síbertűn, most a legdúsabb állásnál eggyel szegényebb, de így is, ha nem húzkodom a gázt lefullad. Alapjárati csavar telejesen be van tekerve Egyesben erőtlen, az indulásnál nagyon kell pörgetni, kettest nem bírja. Én az alacsony szintnek tudom be a jelenséget, ki mit gondol?
A gyújtást leellenőriztem, 1,3-1,5 mm az előgyújtás, hézag 0,35 mm, gyertyahézag 0,4 mm. Pipát levéve a kábelvég 5 mm-ről áthúz a hengerre, úgyhogy szerintem a tekercsem is jó. A gyertya fekete(igaz sok ideje nem volt kiégni), és száraz.
|
Sziasztok,
Üdvözlök mindenkit a fórumon, újdonsült tag vagyok:)
Egy 1957-es D Csepel birtokosaként egy balatoni túra során jutottam el oda, hogy a körülvevő S51, Schwalbi; Star tömeg magával ragadjon, ennek már 2 éve és kinéztem egy közelben levő Start, amiről szeretném ha látszat - ár alapján elmondanátok a véleményeteket:
http://www.jofogas.hu/pest/Elado_50cm3_Simson_Star_49450076.htm
Szemet szúrt a sajnos telibe pirossal lefújt első-hátsó teleszkóp, még a csavarok-duda is, illetve a gázkar-kezelőszervek sem típusazonosak, emellett a korából adódoan, ha jól tudom nem is ilyen üléssel szerelték.
Beszéltem a tulajjal, a motor újra lett fúra, és igazából elektronikai-bekötés maradt hátra, jön-megy, de féklámpa-duda nem üzemel a bekötés hiányából adódóan.
Vélemény? :)
Zoli
|
rendben megyek de jo lenne egy telefonszám hogy feltudjuk venni a kapcsolatot az én számom 0630-964-17-04 üdv
|
[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]
| |