|
[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]
Ormossy
Szia!
Természetesen teljesen jogos a felvetésed :)
Sajnos felénk Gy-M-S megyében nem sok ilyen találkozó és börze van, szóval ezt a keveset is ki kell használni.
u.i.
Mindenesetre, ha meggondolnád magad, akkor ott biztosan találkozunk!
Üdv:
kovati88
|
kovati88,
"Csornáról ketten biztosan indulunk,"
Hát onnan könnyű, próbálnád ezt Dunakesziről. :-))))
|
Sziasztok!
Május 6-án szombaton jön valaki a "VI. Mosonmagyaróvári Veteránjármű-találkozó és alkatrészbörzére" ?
Amit tudok, hogy Csornáról ketten biztosan indulunk. :)
Üdvözlettel:
kovati88
|
Zsoel,
Két-három éve még vettem olyan parafa tömítést, ami hosszabb ideig is bírta, és nem volt egy számmal nagyobb, mint a porlasztó. Igaz, én soha nem raktam vissza kétszer ugyan azt a tömítést.
De sajnos a mostani parafákat kidobhatom, mert szörnyű minőségűek, és ahogyan Te is írod, kilógnak a perem alól. Úgy látom, ma nem érdekli és nem is érdeke a gyártónak, hogy jó minőséget gyártson. Olcsó anyagból készülhetnek, úgy is ezt kell megvenni, nincs más.
Az alkatrészekre is igaz, hogy 40-50 éve jobb minőségben készültek. Sokszor kritikán aluli, hogy milyen rossz minőségű utángyártott alkatrészeket lát az ember. Én a hirdetési oldalakon vadászom a régi eredeti alkatrészeket ha kell valami, a legritkább eset, hogy utángyártottat veszek.
Keresek majd valami jó anyagot tömítésnek, és megpróbálom elkészíteni.
|
Starex,
Köszönöm a gratulációt.
Amikor a motoromat a magukat "Simson-szerelő"-nek tartó emberek után rendbe tettem, eleinte én sem merészkedtem nagyobb túrákra. De amikor láttam, hogy minden rendben, nekiindultam hosszabb távoknak is. (Eger, Bükk, Mátra Pilis, stb.) Simán teljesíthető a napi 300 km.
A nyáron a Tátrába, Zakopane-ba szerenénk eljutni
|
Ormossy
Az a parafa sz@r sajnos tűzre való vacak, a gumival egyetemben. Agyon kéne csapni, aki gyártja. Pontatlan, 1-2 úszóházlevéltel után kidagad a benzintől, és körben kilóg a perem alól. Nem jó semmire.
Egyszerűen agyrém, hogy eltelt 4-5 évtized, és az 1960-as-70-es években jobb minőségű benzinálló gumilemezt tudtak gyártani, mint ma! Az eredeti tömítés, amíg a sok megfeszítéstől szét nem megy, még mindig ezerszer jobb a ma kaphatóknál. Én ajánlom a vékony bőrből vagy műbőrből való tömítésvágást, azzal többre mész, nem eszi meg a benzin, nem mállik szét, és nem is dagad meg nagyon.
|
Ormossy
Ez igen, gratulálok a teljesítményetekhez! Hol van ehhez az én 30 km-em Jó, mondjuk az csak próba volt az évre. Egy Balatoni táv nekem sincs elérhetetlen távolságra, de eddig 60-70 km-nél messzebb nem merészkedtem a Starral. Ideje lenne kibővíteni a kört. A motor amúgy Dinnyésről való. Az sem lenne egy lehetetlen távolság Simsonnal, és ott van még a Velencei-tó is.
A parafa tömítéssel csak az volt a bajom, hogy 1X 2X leszereltem, és már nem volt értelme visszarakni, mert annyira összenyomódott. A gumi tömítésben van olyan, ami megdagad a benzintől, de van belőle egy jobb fajta is, ami bírja. Ha szerencsém van, most ilyen van a motoromon.
Erről jut eszembe, a Pápai börzén sikerült szert tennem egy csavaros úszóházú porlasztóra, szóval ha valamiért mégsem akarna rendesen menni a gép már egyszerűen le tudnám ellenőrizni a benzinszintet.
|
Tegnap a barátommal mi is abszolváltuk az ez évi első komolyabb túrát; ellátogattunk a Balatonhoz - Balatonfűzfőig mentünk - és bekukkantottunk Veszprémbe is. A Velencei tónál kávéztunk, a Balatonnál ebédeltünk, - hát kell ennél több?
Bő 300 km-t gurultunk, majd nem azt írtam, hogy hiba nélkül, pedig sajnos nem.
Veszprémben ki kellett cserélnem a porlasztó parafa tömítését, amit pár napja vásároltam, és tettem bele. Simán engedte a benzint, olyan volt, amikor kivettem, mintha két számmal nagyobb lenne. Gyakorlatilag kilógott a porlasztó alól, nem lehetett vissza se tenni, mert olyan nagy volt. Még serencse, hogy volt nálam másik tömítés.
Ezt leszámítva kiválóan teljesítettek a motorok, a barátom Schwalbija is.
|
Ma végre megvolt a nagyobb róbaút, kb 30 km. Úgy érzem, hogy jól megy a gép. A sebességet nem tudom, mert a spirál hibája miatt még mindig nem mér az óra. Szürke spirált akarnék rátenni, ha már lecserélem a rajtalevőt.
|
Zsoel,
köszönöm!
Vigyázok is rá, és megkap tőlem mindent, amire vágyik!
Cserébe sok hosszabb-rövidebb úton cipel magával.
|
Ormossy
Köszönjük!
Nagyon szép állapotú a motorkerékpár.
|
Üdv Urak!
Én ebben az évben így kezdtem a motorozást:
http://ofk.hupont.hu/48/simsonturak-2017
Remélem a folytatás is hasonlóan jó lesz.
|
Zsoel
Szívesen, legalább volt mit írnom:) Kipróbálni nem tudtam azóta, mert nem volt rendes motoros idő, de most ott van az üzemanyagszint a porlasztóban, ahol jó volt.A gyújtásnak is jónak kell lennie.Írok ha megvolt a próbakör.
|
marshall
Szia!
A csavarok és anyák mind galvanizálásos felületkezelést kaptak. Festésről nem tudok, pláne nem a jármű színére. A Starnál minden vázelemet külön fújtak színre, és külön csavaroztak össze.
Ha a csavarokon nálad festékmaradvány van, akkor az már nem eredeti festék, hanem valaki utólag festett rá arra a részre, és akkor lettek festékesek a csavarok is (ami egyébként elég kókány munkára vall).
|
starex
Köszönjük a leírást, Jani!
Az úszó beállításánál nem érdemes a szervizkönyvi méretleírásra hagyatkozni, mert az a gyári úszóra vonatkozott, gyári értékekkel rendelkező motor esetére. Egy 40-50 éves használt motornál, utángyártott úszónál csak tapasztalati-gyakorlati módon lehet úgy belőni a benzinszintet, hogy az jó is legyen.
|
sziasztok!
Egy kérdés a hátsó sárvédőt a vázhoz rögzítő csavarok eredetileg festve voltak? Mert nekem eredeti ESKA csavarjaimon látszik a bordó szín belül az anyákon is!
Köszönöm!
|
Sziasztok!
Leírnám a mai nap Staros vonatkotású történéseit, hátha segít másnak így a szezon elején, vagy később.
Ma elég jó idő volt, mentem hát egy kört a Starral. Még múlthétvégén csökkentettem az Mz-emen a benzinszintet, mivel 4 litert fogyasztott, utána a Starnál is hasonlóan jártam el, mivel erőtlennek éreztem 3-asban, amúgy pörgött ahogy kell. Akkor csak a másik keletnémettel mentem, ma került sor a Starra. Próbáltam a végét, hogyan megy, de nem győzőtt meg. Pár kilométer után teljes gáznál elkezdett lassulni. Mintha kifogyna az üzemanyag. Gázkart visszaengedve ez a jelenség megszűnt. Egy felüljáró is útba esett ott csak kettesben ment fel, pedig korábban ez hármasban ment simán egy kis rágyorsítással. Nemsokkal később megálltam pihenni, már magától állt le, nem várta meg a gyújtás elvételét. Mjad nem is akart rúgásra elindulni, ami furcsa egy Simsonnál. Kivettem a gyertyát alig volt szikra, pótgyertyával még annyi sem. Gondoltam, hogy vagy megszakító vagy tekercs hiba. Összébb ütöttem a gyertyahézgot, amit Starnál 0,4 mm-re állítok alapesetben. Így már be is indult, sikerrel hazagurultam. Itthon megnéztem újra a benzinszintet, újra módosítottam rajta, a lehrvideós értékeket nem tartom mérvadónak egy utángyártott úszónál. De ha egy gyárinál a nyelven állogattak valamikor, ott sem lesz pontos az úszodobok 32 és 27 mm-es értékre állítása. Azthiszem ezek az értékek szerepelnek benne. Én az úszóház aljától mértem a benzinszint tetejét, kb 14,5 mm volt, de nem jegyeztem meg pontosan, mert úgysem volt viszonyítási alapom. Eg picivel a kis oszlopszerűség alatt volt. Ezek után megnéztem a megszakítót, és a hézag egy picit kevés volt. Beállítottam 0,4 mm-re, utána jó is lett a szikra, könnyen indult a gép. Szóval egy megszakító ellenőrzést ha lehet nem árt beiktatni így tavasszal minden Starosnak.
Széles utat mindenkinek!
|
A sárvédő törés meg a csomagtartóra felrakott 60 kg. fa miatt lehetett...
|
Szerintem mentek vele, amíg meg nem állt benne a motor (vagy valami más) aztán pár évet állt a fészerben, most előkerült, és ugye kell a pénz...
|
[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]
| |