Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]

2019.06.28. 16:29 Idézet

Sziasztok Simson Star 1970 utáni jolvan az alvázszám? Köszi


2019.06.28. 06:50 Idézet

starex,

Én nem tennék bele új tekercset, nekem csak a bajom volt vele, ki is dobtam. Én a hirdetési oldalakon "vadásztam" régi, eredeti alkatrészekre, pl. gyujtástekercsre is. Évek óta kiválóan, hiba nélkül működik, - pedig mentem vele sok kilométeert - míg az újat egy hét után ki kellett dobni.

(Azt hiszem van még "raktáron" 1-2 példány, ha szükséges küldök egyet.)


2019.06.27. 22:51 Idézet

Ebben a melegben városi forgalomban rendetlenkedett a szikrám, szerintem kicserélem a gyári tekercset egy bolti újra. Zsoel ha jól emlékszem Neked hazai gyártmányú tekercsed van valamelyik gépedben, ha teszi a dolgát akkor nekem is megfelel, de látok MZA tekercset is, az annyival jobb lenne mint amennyivel drágább? Van valami tapasztalatod vele, vagy másnak a fórumról?


2019.06.05. 22:06 Idézet

Ma jártam Budapesten és Ormossy kollega által javasolt helyen sikerült néhány originel DDR Isolator 260 gyertyát vennem. Nem csalódtam, de hogy a minimum 25 éves a 20-30 darabos csomag épp előttem lett kibontva az csak hab volt a tortán. Kíváncsi vagyok, hogyan muzsikál egy Simsonban, de egy MZ-ben is akár.

Ormossy

Jól láttam,,hogy hírdeted a Starodat? Egy Velencei-tó kerülést még be szerettem volna iktatni, mivel írtad egyszer, hogy szoktál arrafelé motorozni.


2019.05.29. 21:23 Idézet

Ormossy

Szia! Azért az se semmi. :) Mintha én egy lendülettel elrobognék Pestig. (Pedig nekem a fele is elég volt Star nyergében, amikor a barátnőmhöz mentem vele egyszer-egyszer, aki közel 90 kilométerre lakott.) Ráadásul nincs is most olyan hej, de motorozni való időjárás. Bár igaz, vasárnap még jóval kellemesebb volt, de akkor se volt olyan meleg, mint pl. egy éve ilyentájt. Előtte is hűvös volt az idő, azóta is visszahűlt. Egyelőre nem túl motorosbarát hónap a május.


2019.05.29. 07:54 Idézet

Sziasztok!

Mostanában egy kicsit kevesebbet tudok motorozni, mert építkezésbe kezdtünk, kevesebb lett a szabadidőm.

Vasárnap azért tettem egy délutáni túrát. A Ráckevei-szigetre mentem, Dunaharaszti, Tököl, Ráckeve, Makád volt az útvonal, elmentem egészen a sziget déli csücskéig, a gátig. Kellemes kis délutáni túra volt, jó időben, és persze a motor hiba nélkül teljesített.

Össz 180 km-t mentem.


2019.05.06. 22:29 Idézet

Sanyi4032

Szia!

Igen, valóban csináltam ilyet, de elsősorban magamnak. Megrendelésre nem szívesen vállaltam és most már egyáltalán nem is vállalok ilyet, pont azért, mert a fényezés egy külön szakma, és e téren a szükséges szakismeretek, megfelelő felszerelés, nem utolsósorban pedig gyakorlat nélkül nem lehet minőségi munkát végezni. Ez nem olyasmi, amit könyvből tanul meg az ember, csakis a gyakorló szakember által átadott tapasztalat, illetve a saját gyakorlat hozza meg előbb-utóbb a gyümölcsét.

Én két fő dolgot tartottam szem előtt.
Az egyik a tisztaság: minden egyes munkafázis előtt alaposan megtisztítottam a felületeket: a vázelemeket először fémtisztára, zsírmentesre, majd a töltőalapozás és annak megcsiszolása után szintén zsír- és pormentesre.
A másik: amit felépítünk, az egy bevonatrendszer, tehát kizárólag összetartozó anyagokkal szabad dolgozni, amelyeket együtt veszünk meg a festéküzletben. Jó eredményt csak neves autófesték-rendszerekkel (pl. Urki-System) lehet elérni, tehát pl. Celloxin zománcfestékkel nem festünk motort, azt hagyjuk meg a kerítésajtóra.
Az autófényezői munka alapja a professzionális felszerelés. Fényezőkabint és több százezres fényezőpisztolyt mi természetesen nem használhatunk, de meg kell tenni mindent annak érdekében, hogy kiküszöböljük a káros hatásokat. Csak alaposan kitakarított, zárt helyiségben dolgozzunk, ahonnan előzetesen kiiktattunk minden zavaró tényezőt (pl. hámló, potyogó vakolat, pókháló, röpködő rovarok, amelyek a festékbe ragadnak stb.) A padlót és mindent le kell fedni takarófóliával, részint, hogy ne verjük fel munka közben a port, részint, ne legyen minden tiszta festékköd a végére. (A csiszolást NE ITT végezzük, ide mindig csak a közvetlenül fújásra szánt, kész elemeket vigyük be.)
A kompresszor mindél nagyobb tartályú legyen lehetőleg, a nyomóágra pedig (a vizet és piszkot kiszűrő) filtert, valamint nyomásszabályozót kell tenni: 1-1,5 barnál nagyobb nyomás nem kell a modern pisztolyokhoz.
Ami még nagyon fontos, és láthatólag magadtól is rájöttél már: a hideg a fényezés legnagyobb ellensége. Hideg felületen a festék nem tapad jól: összefut, megfolyik, ráncos lesz. A fényezőkabin fűteni is tud, és a fényező csak akkor kezd munkához, amikor már a benne elhelyezett munkadarabok átvették a kabin hőmérsékletét, vagyis úgy 50-60 °C-ot. Ugyanígy maga a festék sem szabad, hogy hideg legyen, mert a hatás ugyanaz lesz. A helyiségben ezért fűteni kell, pl. gázzal vagy villannyal működő hőlégbefúvóval. (Fényezéskor ügyeljünk erre: a használt festékek és oldószerek igen tűzveszélyesek!)

Tehát a helyiséget előkészítettük, lefóliáztuk, bevittük az előzetesen karcmentesen fémtisztára letakarított vázelemeket, felfűtöttük a helyiséget, felmelegítettük a festendő alkatrészeket, és készen áll a kompresszor is.

Első körben alapozót kell felvinni 1 vagy 2 rétegben. (1,4 mm-es fúvókával)

Második körben kétkomponensű töltőalapozót egy rétegben, de vastagon, amelyet kikeményedés után finoman átcsiszolunk és portalanítunk, zsírtalanítunk. (1,7 mm-es fúvókával)

Ezután vagy matt bázisfestéket hordunk föl 1-2 rétegben, amelyet 1 rétegű színtelen, kétkomponensű fényes fedőlakkal teszünk fényessé (én így csináltam), 1,4 mm-es fúvókával, VAGY kétkomponensű fedőfestéket hordunk fel, két rétegben. Ez az edzővel összekeverve, felhordva rövid idő alatt kikeményedik a felületen. Kevesebb gyakorlat esetén inkább ezt ajánlom.

Ami a felszerelést illeti: hozzáértő szakember egy pár ezer forintos kacattal is gyönyörűen tud fújni, az ügyetlen kezdőnek a félmilliós pisztollyal sem menne ugyanaz. Sajnos itt minden az egyedi tudáson és gyakorlaton múlik. Én egyébként egy kb. 10 ezer forintos, felső tartályos Güde pisztollyal dolgoztam, a beállításokra nézve viszont sajnos nem tudok támpontokat adni, mert ezer tényezőtől függ. Mindenképpen ajánlom azonban, hogy a festék betöltése után előbb valami nagy felületen kísérletezz a helyes szóráskép beállításával. A nyomás, a levegőmennyiség minél alacsonyabb legyen, és ehhez állítsd be az anyagmennyiséget: a pisztoly se túl sok, se túl kevés anyagot ne terítsen, egyenletesen képződjön a festékköd, de nagyon sok múlik a kézmozgáson, a billentyű kezelésén is. Munka közben látni kell, hol van már elég anyag, hova kell még „lőni” egy keveset, hogy szépen összefolyjon, elterüljön. Erre mondom, hogy ezt sajnos kizárólag saját tapasztalat alapján tanulhatja be az ember. Mindenesetre próbálj arra törekedni, hogy inkább „szegényen” (több levegő, kevesebb anyag) hordjon a pisztoly, de vigyázz, ne legyen túl sok sem a levegő, mert akkor úgy jársz, mint ahogy írtad. Inkább emiatt volt szemcsés a felület, mint a festék tényleges szennyeződése miatt, ettől függetlenül célszerű gyakran cserélni a szűrőbetétet a pisztolyban (a tartály alján).

Hát, nagyvonalakban ennyi. A képek azért tűntek el, mert a képfeltöltés.hu közben sajnos megszűnt. Én még egyszer föl nem töltögetem őket, az biztos, és külön ide se teszek föl, mert nagyon nehézkes és macerás, de ha írsz egy e-mail címet, tudok küldeni pár referenciaképet.


2019.05.06. 03:22 Idézet

Még annyi, hogy az is érdekelne,milyen festékkel dolgozol, milyen pisztoly, milyen beállítás "keverék" képzés.


2019.05.06. 03:19 Idézet
Szia Zsoel! Régebben jártam itt, és úgy rémlik, te saját magad fényezed a motorokat. Tudnál nekem egy leírást adni a műveletekről? Megpróbálkoztam vele énbis: az előkészítés (gittelés,csiszolás,szórógitt,csiszolás) nagyon jól sikerült, de a fényezés már kevésbé. Sajnos megfolyt a festék, ahol meg nem,ott nagyon narancsos lett. Maradtak ki részek, ezért vennem kellett megint egy pici festéket, és a második alkalomkor meg valahogy tele lett apró kis szemcsékkel a festék,mintha köpködött volna. Végül megpróbáltam vizes papírral valahogy normális külleművé tenni, nagyjából sikerült is, de nem egy szép fényezés lett,inkább olyan, mintha egy befakult, gyári festés lenne. Talán az is lehetett a probléma, hogy még februárba,hűvösebb időben fújtam odakint. Tehát a legjobban annak örülnék, ha szóról szóra leírnád, te hogyan csinálod, mert képeken,videókon visszaemlékezéseim szerint elég szép a munkád. Sajnos képeket már nem találok sehol, egyet se, pedig szerettem csodálni régebben. Köszönöm előre is!

2019.04.25. 21:38 Idézet

Ormossy

Szép túrák! Jól muzsikált az öreg járgány. :)


2019.04.22. 07:41 Idézet

Tegnap is tettem két kört.

Délelőtt ellátogattam Királyrétre, mert már elég régen jártam ott, talán akkor, amikor az öreg büfét elbontották. Most egy kis élelmiszer üzlet van a helyén. Királyrét után elmentem egészen a Szénpataki kulcsosházig, több gyalogos-hátizsákos és kerékpáros túristával találkoztam arra felé. Az egyik kerékpáros hölgy odajött hozzám, hogy szeretné lefényképezni a motort, hogy a fiának megmutassa, aki éppen most akar venni egy Simsont. Elmondta, hogy ő is motorozott valamikor, MZ 250-est hajtott, de ismét kedvet kapott hozzá, valószínűleg venni fog egy motort ő is.

Ebédre értem haza, de aztán ismét a gépre pattantam, és Acsa-Szanda-Terény térségében gurultam. Megálltam Kiskérpusztán a Szentgyörgyi-emlékháznál egy kis pihenésre.

Összesen 250 km-t mentem. (Természetesen műszaki hiba nélkül.) 


2019.04.20. 09:02 Idézet

Még valami:

Hazafelé indulván megálltam Eger végében tankolni. Ekkor odajött hozzám egy kb. velem egykorú férfi, motoros ruhában, ő is tankolta a gépet. Megdícsérte a motoromat, hogy nagyon szép állapotban van, majd átadott egy névjegykártyát, hogy ha valami gondom van vele, bátran keressem meg. Az illető ugyanis motorrestaurátor!

Illetékes helyről kaptam a dícséretet.

Itt a honlapja: http://holle.5mp.eu/web.php?a=holle

 


2019.04.20. 08:55 Idézet

Ma már nem fenyeget az a veszély (legalábbis remélem) hogy eldugul a csap. Tavaly kibéleltettem a tankot, és rendszeresen használom a tartalék állást a hosszabb utakon.

Tegnap volt az első hosszabb túrám, természetesen Eger volt a cél. Nagyon jó idő volt, Felsőtárkány után a lillafüredi úton elmentem egészen Tamás kútjáig, ahol a vendégházban egy fiatal vidám társaság sütögetett, szórakozott.

Bedobtam egy gulyáslevest a városba, majd a barátommal az egyik cukrászdában kávéztünk egy somlói kiséretében. 

Nagyon szépen ment a motor, szinte repült!

A több, mint 300 km-t egy nyikk nélkül teljesítette, 2,5 literes átlagfogyasztással.

Este nyolcra értem haza, már nagyon hiányzott egy ilyen egész napos túra!


2019.04.14. 20:13 Idézet

Ormossy

Tapasztalt motorosként talán nem lesz új dolog Neked, de ha kevésbé tapasztaltak is követik a fórumot út közben ha ilyen bajság ér utol a porlasztóról benzincsövet lehúzni és ahogy van tartalékállásban a csap jó erősen belefújni. Ha van kéznél pumpa az talán mégjobb. Szerencsés esetben ekkor megindul a benzináram. Esetleg bizonyos időközönként meg kell ismételni amíg két keréken haza nem ér a motoros. Aztán következhet egy üzemanyag rendszer takarítás. Ha nincs belekötve az iszap a csapba akkor ez a módszer tökéltesen működik. Ám ha nem így van akkor elő a szerszámokkal és le a tankkal, a takarítást előrébb kell hozni.

A telefonos segítség az olyan újmódi, de kétségkívül szintén hatásos


2019.04.13. 19:50 Idézet

Amikor én megkaptam a fiaimtól a motort, nagy öremmel motoroztam vele. Egyik alkalommal este kb. még 10 km. volt hazáig, amikor kifogyott a benzin. Gondoltam semmi baj, átteszem tartalékra...

Áttettem.Semmi, egy gram sem jött belőle, pedig az alján lötyögött még legalább egy liternyi.

A fiam hozott egy kanna benzint, hazajutottam. Másnap levettem a benzincsapot, és a tartalék lefolyó tele volt nagyon finom, púder-szerű kosszal. Tisztítás után minden rendben lett, de az óta nagyobb túrák során én is 10-20 km-re át szoktam tenni tartalékra, hogy ne ülepedjen le benne.semmi.


2019.04.07. 19:42 Idézet

starex

A benzincsap bizony olyan, hogy eldugul. Különösen a tartalékállás hajlamos rá, a tartály alján idővel összegyűlő üledék miatt. Ezért javaslom mindenkinek azt a fogást, hogy 100 kilométerenként 10 kilométert tartalékállásban is motorozzon, így a benzináramlás mintegy "kipucolja" a tartalékállás furatát, nem tud kialakulni a lerakódás. Fő, hogy megvan a gond.

Jó, majd jelentkezz.


2019.04.06. 10:04 Idézet

Banális hiba miatt nem indult el a Starom még a télen. Miután darabokra szedtem a porlasztót és kimostam az úszóházat(dugulás megszüntetésre nem volt szükség) ellenőrizni akartam az üzemanyagszintet de kinyitott csapnál nem jött semmi, csak tartalékállásban, tehát télen is ez volt  a probléma. Szóval a Star újra működik, immár nyikorgásmentes és helyesen elosztott rugóstagokkal. Most jöhet végre már az akku valamikor.


2019.04.04. 22:03 Idézet

Ormossy

Ha nem változtattak rajta sokmindent, és az alsó tagja elfér a láncédő búra mellett, akkor még talán a felső porvédők cseréjével lehet próbálkozni amennyiben a régi is takar kellőképpen. Persze ha a rugó nagyobb átmérőjű akkor bukott a dolog, vagy tovább mész a cserékkel. Most nézem Te voltál az első Star-os tag az oldalon?

Zsoel

A számod megvan még az első utamtól, ez már kb 5 éve volt. Jól gondoltam hogy még kellhet:) Azért itt is írok még előtte pár nappal a biztonság kedvéért.


2019.04.04. 07:24 Idézet

starex

Rendben. Majd azért előtte hívj föl, légy szíves, hogy biztosan itthon legyek.
06 30 407 4825 a telefonszámom, habár tavalyelőtt ősszel emlékeim szerint kölcsönösen számot cseréltünk, legalábbis nekem megvan a tiéd.


2019.04.03. 19:32 Idézet

Starex,

Csak a porvédők vastagabbak a kelleténél, a felfogató szemek rendben vannak.


[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?