Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]

2016.08.14. 21:16 Idézet

Szia Ormossy!

Köszönöm szépen!

A tükör érdekelne. Kapcsolatot hol tudom felvenni Veled?

Üdv:
 

kovati88


2016.08.13. 21:33 Idézet
PPisti

Ormossy, Zsoel

Minden elektromos berendezés tökéletesen működik, egyedül töltés nincs.

Kábelsarukat megnéztem, oxidációt nem látok, az érintkezések rendben levőnek tűnnek.

Biztosítékokat kivettem, érintkezőket megtisztítottam (a tartót és a biztosítékokat is), a biztosítékok jók.

A töltő zöld-piros vezetéke van bekötve (kipróbáltam a másikkal is, a helyzet változatlan).

A piros-sárga vezetéken van feszültség, a korábban Zsoel által említett 6-8-> volt mérhető a fordulatszám függvényében.

Kábeltörést nem tudom, hogyan tudnám vizsgálni, illetve, hogy egyáltalán melyik kábelt kellene? A töltő kábelei külsőleg tökéletes állapotban vannak, külséremi nyom nincs rajtuk.

Lehet, hogy az egyenirányító része ment tönkre? Ez milyen alkatrészeket tartalmaz? Ezek beszerezhetőek valamilyen elektronikai boltban?

Esetleg nincsen valakinek egy felesleges, komplett töltőberendezése?

 

 

 


2016.08.13. 20:57 Idézet

Huhhh...!


2016.08.13. 18:05 Idézet

Ormossy

Ez tévedés: a féklámpa a féklámpatekercsről (töltőtekercs) működik. Arra már tényleg nincsen felkészítve sem az akku méretezése, sem a töltése, hogy még a féklámpát is táplálja. Ha nálad így van bekötve a féklámpa, akkor az valami utólagos tákolás.


2016.08.13. 07:59 Idézet

PPisti,

A féklámpa az akkuról megy.

Én először is minden kontaktot - biztosítékot is! - megtisztítanék, majd - ahogyan már Zsoel is jelezte, a zöld-piros vezetéket kötném be. Ha így sem működik, akkor az egyenirányító egységet nézném át.


2016.08.13. 07:58 Idézet

PPisti

A féklámpatekercs összteljesítménye 18 W, a bekapcsolt hátsó lámpa és műszervilágítás ennek alig az egyharmadát használja fel. (A féklámpaizzó működtetése teljesen más tészta, mert az éppen 18 W-os áramfelvételű, tehát maradéktalanul "elfogyasztja" a tekercs által termelt árammennyiséget, ami sötétben jól észrevehető abból, hogy működtetett féklámpa mellett teljesen elsötétül a hátsó lámpa alsó része és a kilométeróra számlapja is.) Nem kell aggódni, a bekapcsolt villágítás mellett is bőven jut teljesítmény az akkumulátor táplálására.

Ha töltés nincs, de amúgy féklámpa és hátsó világítás van, akkor két eset lehetséges.

Kontakthiba: meglazult tűzősarus csatlakozások, törött, bizonytalan érintkezésű vezetékek, esetleg hiányzó vagy szintén bizonytalan érintkezésű biztosítók a táblában. Mindent ellenőrizz le, hogy jól van-e bekötve, és nincsenek-e eloxidálódva az érintkezési pontok. Kezdésképp pedig ellenőrizd, hogy a biztosítótáblára menő piros-sárga vezetéken (ez jön a töltőtekercs "megcsapolásáról") van-e feszültség. Ha itt van (de vigyázz, mert ezen még váltóáramot kell mérni), akkor a tekercs rendben van.

Ha itt elvileg minden oké, akkor sajnos a töltőberendezés hibás: elégett a tekercselés, tönkrement a dióda stb. Mivel ez az átlagos motoros számára nem javítható, célszerű, ha szerzel egy másikat.


2016.08.12. 22:24 Idézet
PPisti

Blage, Zsoel

Köszönöm az infókat. A motor kábelezése gyári, hozzányúlva nem lett, úgy van bekötve, ahogy ott elkészült. A lámpahasználat kapcsán csak arra gondoltam, hogy úgy tudom a töltőtekercs táplálja a hátsó helyzetjelzőt, a sebességmérő világítását és a féklámpát, tehát működő világítás mellett kevesebb jut a töltésre.

Az akkut feltöltöttem külső töltővel, visszatettem a motorba és multiméterrel rámértem működő motor mellett (alapjáraton, és kicsit pörgetve is). Szerintem nem tölt, mivel az akku feszültségét mutatja a műszer, nem emekedik semennyit. Ilyenkor mi a helyzet? Mi mehetett tönkre?

 

 


2016.08.12. 21:02 Idézet

Starex,

PPistinek már küldtem 3 darabot, remélem meg lesz vele elégedve.


2016.08.12. 20:11 Idézet

Nemrégiben volt téma. Star S51-es gázkarral:http://veteranapro.hu/segedmotoros-kerekpar/59279-segedmotor-kerekpar-gyujtemeny-simson


2016.08.12. 20:04 Idézet

Blage

Sajnálom a balesetet, és részvétem a Schwalbéért! A burkolat miatt egy kisebb koccanás is sok lakatos munkával jár, ami ötvenes sebességnél mégtöbb. Mielőbbi jobbulást! Engem egyszer 15-20 km/h-al haladva burított fel egy tolató autós MZ-vel, utána 2 hétig nem tudtam rendesen aludni a lábszáramon keletkezett zúzódások miatt. A gép szerencsésen megúszta, még le sem állt

Ormossy

Megnéztem az oldaladon a feltett képeket. Szerintem ez még DDR-es Isolator gyertya lehet. Azt hiszem nekem is meg kéne látogatnom azt a boltot. A Star amúgy megy szépen, rendesen letömítve a gyújtás alatt a szimmering tartót(új tömítés+paszta) a motorozások után sem csöpög az olaj. Csak kicsit olajos alul ahogy szokott. Összerakáskor lehetőség hiányában nálam kimaradt a blokkfelek síkolása. Ha most raknám össze valahogy igyekeznék megoldani.


2016.08.11. 23:08 Idézet

PPisti

Azért azt nem várhatjuk el, hogy az a nyomorult kis tekercs az alaplapon úgy töltse az akkumulátort, mint egy dinamó vagy generáror. Persze, a körülményektől függően táplálja, de nem kell meglepődni azon, ha az akkumulátor pár hónap után kimerül.

Ami fontos: a töltőberendezés kétfokozatú, üzemi körülményektől függően változtatható a töltőáram erőssége. A zöld vezeték nagyobb, a zöld-piros vezeték kisebb mértékben korlátozza le ezt. Gyárilag egyébként a zöld-piros vezeték van az áramkörbe csatlakoztatva. Szintén lényeges, hogy az egyenirányító dióda jól működjön. Ha tehát jól megpörgeted a motort, és multimétert dugsz az akkumulátorhoz menő két vezeték kapcsára (az akkumulátort ehhez a művelethez le kell kötni a hálózatról), egyenáramot kell tudnod mérni, amelynek feszültsége ilyenkor 8-10 V-ig, vagy akár még magasabbra is felszaladhat. (Fix maximális határértéket itt ne várj, ez a háromtekercses elrendezés egy önszabályozó rendszer, amely más alapelven működik és nem olyan hatékony, mint pl. a háromfázisú generátor, elektronikus feszültségszabályozóval.) A feltöltött akkumulátor kb. 6,3-6,5 V körüli feszültséget mutat.
A lámpáknak az akkumulátorhoz semmi közük: ami a kapacitásából kivesz, az kizárólag (elsősorban) az index, illetve a duda, az üresjárásjelző és a parkírozólámpa.
Teljesen kimerült akkumulátort nem tudom, mennyi idő alatt képes a motor feltölteni, de szerintem semennyi idő alatt. (Lásd: első bekezdés.) A jármű inkább csak életben tartja a kis akkumulátort, hogy ne hervadjon le túl hamar, de időnként azért így is fel kell tölteni külső áramforrásról (akkumulátortöltővel). De ha a rendszer egyébként rendben van, a töltés működik, az akkumulátor jó minőségű és szakszerűen lett üzembe helyezve, hónapokig ki kell bírnia a legkülönfélébb üzemeltetési körülmények (város, hegymenet, indexhasználat, duda stb.) mellett is.


2016.08.11. 22:54 Idézet

TopJoe

Minden szimeringnek a tömített tér (forgattyúház, hajtóműtér) felé kell fordulnia a rugós felével.


2016.08.11. 15:57 Idézet

Sziasztok!

Köszönöm a jókívánságokat, az új moci már fejben épül, szépül, de a vállam és a bordasérülésim miatt még jó pár hónap mire villáskulcsot foghatnék a kezembe :)

PPisti

A töltésnek külön tekercse van az első világítástól így a felkapcsolt világítás nem számíthat (ha jól van kötve minden)
A fojtó trafónál van elvileg két kivezetés a töltésnek, amit váltogatni lehet. (zöld és zöld piros, ha jól rémlik). a zöld a nagy fordulathoz kell a zöld-piros, pedig a kicsihez (városi használat). Lehet neked a zöld van rádugva és így kis fordulaton sokat elvesz a tekercs a naftából és nem elég a töltés.

Multiméterrel rá lehet mérni. 6 V-os akksi esetén 7,2V kell egyen az ideális töltő feszültség, tehát ha pörög a gép, ennyit jó ha mérsz az aksi sarkain ha kevesebb az nem tölt jól, ha több, az meg az akksinak árt.
Kivett akkumulátornál ha a feszültség 6,15 V akkor kb 50%-os a töltöttség, de ha leesik 0.2-0.3 voltot 6,13-ra vagy alá tuti tölteni kell.

Vigyázzatok magatokra! Széles utat és kevés szabálytalan autóst kívánok mindenkinek :)


2016.08.08. 22:27 Idézet
PPisti

Zsoel

Hogyan lehet megállapítani, hogy az akkutöltő megfelelően működik-e? Olyan érzésem van, mintha az akkum le lenne merülve, bár az is igaz, hogy nem sokat mentem a motorral, tehát lehet, hogy teljesen normális a jelenség.

Hány voltot kellene mérjek a feltöltött, illetve a lemerült akku kapcsain, illetve multiméterrel ki lehet-e mérni a töltés elégséges voltát?

Egy lemerült akkut a motor kb. hány kilométer megtétele árán lenne képes teljesen feltölteni? Városi használat esetén (sok indexelés, viszonylag alacsony fordulatszámok, működő világítás) a motor képes az akkuba annyit visszatölteni, amennyit az index kivesz?


2016.08.08. 20:44 Idézet

Zsoel

Egyenlőre megoldom a legegyszerűbb módon,vettem egy komplett blokkot, talán a hét végére megérkezik. Eladó megesküdött, hogy jól megy,csendes, nem zörög stb. :) Mostanit félreteszem aztán kiderül majd melyik lesz tényleg általunk felújítva. Ahogy néztem a blokkot belül, nem igazán szedném szét mert nem ismerem a belsejét. 85-ben kaptam anno egy új S51 N-H-t azt csukott szemmel szétszedtem,összeraktam,felújítottam stb. ( no meg volt blokk széthúzóm,csapágy kinyomó-benyomó,csapszeg kihúzó-behúzó hozzá )de azóta eltelt sok-sok év. Utca végén lakik egy ismerős ő szokott schwalbékat, 125-os régi MZ-ket felújítani, majd megvesztegetem. Netán fellelhető valami képen a szimeringek beépitési helyzete?


2016.08.08. 20:32 Idézet

Blage

Őszinte sajnálatom a baleseted miatt. Remélem, mielőbb maradéktalanul felépülsz. Tesközelből tudom, milyen sz@r dolog ez. Apukám 2012 nyarán járt így: egy autós szabálytalanul eléje kanyarodott, ő pedig nekicsapódott az S51-ével az oldalának. Szerencsére ő "csak" 40-nel ment a fékezés előtt, és szintén "csak" könnyű sérüléseket szenvedett, de így is egy hétig alig bírt járni, majd utána hónapokig érezte a két alkarját (amelyeket védekezésül reflexszerűen maga elé rántott, így azok szenvedték el a becsapódás erejének javát). Neki legalább a motorja megmenekült: csodával határos módon mindössze az egyik első indexlámpa és a két tükör törött össze, elgörbült a kormányszarv egyik oldala, és picit megsérült az első sárvédő eleje. Remélem, te is mielőbb rendbe jössz annyira, hogy ismét fel tudsz építeni egy szép új gépet.


2016.08.08. 20:16 Idézet

TopJoe

Sajnálom, hogy mégis ez látszik kiderülni. Remélem, lesz rá időd, hogy orvosold. Egy fél nap alatt meg lehet csinálni, a blokk tisztességes megtisztításával is, nem egy veszélyes meló.


2016.08.08. 19:41 Idézet

Blage,

A fenébe!! Szerencse, hogy nagyobb baj nélkül megúsztad, 50-el kenődni, az azért már komoly. :-(

Ha holnap reggelig az előző kollega - kovati88 - nem jelzi, hogy kell neki a tükör, akkor természetesen a Tiéd.

Tettem most fel róla 2 képet, az ofk.hupont.hu honlapra a legutolsó "Blage" menüpontban.

Ezért nem vállalok felelősséget, hogy a DDR-ben készült, de szerintem egy nagyon szép darab. Nekem kb. 2 hétig volt a motoron.

Keress, a honlapon lévő e- mail címen, de pár hozzászólással lejjebb a telefonszámom is megtalálható.

PPisti,

Ugyan ebben a menüpontban tettem fel képeket a ma vásárolt gyertyákról is. Sajnos, csak hármat sikerült szereznem, de nem adom fel, ha kell hetente visszamegyek és 3 darabonként felvásárolom a készletet!

Várom a kollegák véleményét is, hogy ő szerintük valóban eredeti DDR gyertyák- e a képen láthatóak.


2016.08.08. 16:58 Idézet

Ormossy

Sajnos 1 hónapja egy szabálytalan autós miatt a gépem elhalálozott. (50-el kenődtem fel az oldalára). Szerencsére megúsztam törés nélkül repedésekkel, zúzódásokkal, de a motoron minden elem sérült, az eleje összecsukódott.. stb... 

Rengeteg nehezen beszerzett eredeti jó állapotú alkatrész ment tönkre tört le, hajtott el, pl. a kopás mentes gyári tükröm is kiflibe hajlott..

Ha a lenti kolléga nem él a lehetőséggel és még megvan a tükör, szívesen megvásárolnám! :)

Már fejben épül az új gép, bár a testem még nem akarja építeni.. elsőként a vállamat kell normális működésbe hozni, de amit lehet már bespájzolnék.

Kösz!

Balázs


2016.08.08. 01:41 Idézet

Zsoel

Bejön az amit jósoltál. Tuti forditva van az a fránya szimering. Egyik karbuval sem akar húzni rendesen 3.-ban. Ráhúzom a gázt és alig történik valami csak a hang változik. Üzat kap,szint megfelelő, az éppen rajta lévő karbu fúvókái eredeti méretűek. Ha kivárom vagy sik az út akkor kigyorsul 60-ig. Viszont egyes-kettesben megy mint a mérgezett egér, nagyon húz de háromban elfogy a kraft. Ennek nem igy kellene mennie. henger első túlméretes, levettem belenéztem,sehol gyűrűtörés, dugó szép tiszta,nincsenek leégés nyomok tehát kompresszió gond nincs. Viszont a fordulatot magasnak találom, lehet,hogy első generációs blokk? Ha minden összejön akkor lesz egy jó blokkom,azt beépítem ezt pedig holt időben szétkapom és rendesen megszimeringezem és kicserélem a már csak fél porvédős csapágyakat is. Kis hiba és nagy bosszúság.


[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?