|
[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]
kovati88
Nem megy. Ahogy Jani is mondta, a jelenleg árult egyetlen üléslemez a KR51/1 S és K kivitelű, illetve az 1975 utántól, egész pontosan '77-től gyártott valamennyi Schwalbéhoz való fajta. Ez nemcsak formára más, de jóval hosszabb is, mint a Star eredeti üléslemeze (melyen csak kisebb módosításokat hajtottak végr), tehát az eredeti szivacs és huzat semmiképpen nem passzol rá. Újonnan ugyan kapható hozzá megfelelő szivacs és huzat is, de ezt a fajta ülést semmiképpen ne tedd Starra, ha jót akarsz, mert hosszú és bumfordi formája miatt nagyon csúnyán mutat rajta, valamint a csomagtartó felső részén lévő fogantyút is le kell szerelni hozzá, hogy elférjen.
Eredeti ülés:
A szóvan forgó hosszú ülés:
További képek:
http://www.használtmotor.hu/hasznaltmotor/hasznaltmotorok/202303/SIMSON_STAR.html
Látod a különbséget, ugye? Ezért nem ajánlom az újfakta nyerget (-lemezt). Próbáld inkább megjavít(tat)ni a régi lemezt, vagy szerezni egy jobb állapotú használtat.
A gumileffentyű méretére semmiféle szabvány nincs, az nem gyári alkatrész, csak sokan tettek házilag a motorjaikra. Sőt, úgy tudom, egy időben kötelező tartozék is volt, nehogy a kerék felvágja az apró kavicsokat a mögötte közlekedő járműre, és betörje annak lámpáját, szélvédőjét. Ez a haszna ma is megvan, illetve még az is, hogy esős, sáros időben nem lesz a rendszámtáblatartó meg a sárvédő külső része csupa mocsok. Tényleg egyéni ízlés dolga, mekkorát teszel fel, de ha engem kérdezel, én mindig 150 mm hosszúságúra vágom a leffentyűt, ha valakinek csinálok, és a saját motorjaimon is ilyen van. A szélessége értelemszerűen a tartóéval egyezik meg, vastagságra pedig 3-4 mm-es gumilemezt ajánlok. Kicsivel vastagabb lehet ennél, csak vékonyabb ne legyen, mert akkor a menetszél elfújja, és nem tudja hatékonyan ellátni a feladatát.
|
kovati88
Ami utángyártott üléslemezeket árulnak azok 1975 után gyártott típusokra valók. A korai Schwalbéknek az üléslemeze jó lenne a Starokra, de 75-től azoké megváltozott. Ezt a fajtát árulják. Erre nem passzol a Star szivacsa, sem a huzat. Átalakítással menne csak.
Sárvédő leffentyű hossza szerintem ízlés dolga. Gyárilag nem volt egyiken sem.
|
Sziasztok!
Új üléslemezt nézegetem a neten, de furcsállom, mert ami motoromon van gyári az íves, de amit látok különböző oldalakon annak az eleje egyenes. Szivacsom van eredeti, de nem tudom ha rendelnék ilyen üléslemezt, meg rá még szürke üléshuzatot, hogy működne-e a dolog, vagy alakítani kellene a lemezt...?
Másik:
A rendszámtábla tartóra rögzített gumi sárhányóra van valamilyen féle pontos méret, vagy ahogy jólesik? A szélessége adott a tartó végett, hosszára lennék kíváncsi.
Köszi!
kovati88
|
kovati88
Sajnos én nem tudtam tippet adni, nekem ha jól emlékszem a hátstó repedtek lettek előre berakva a sárvédő alá. Egy burkolatcserét egybekötve a belső felújítással viszont a jövőben el tudnék képzelni...
Zsoel
Köszönöm, valami hasonlóra gondoltam magam is, vagy esetleg MZ ES. De tudtommal ott csak vajszín volt. Egyenlőre marad a gyári repedt. Amúgy az egyik mellékepületünk padlásán van kettő vajszín keret, de mindegyik el van repedve. Úgy tűnik, ez új korukban is problémát jelentett.
|
starex
A szürke fényszórókeret utángyártott szín, eredetileg nem létezik, de szükség esetén a vajszínű keret kiváltható vele, nem olyan nagy az eltérés.
|
Sziasztok!
Zsoel, TopJoe, starex
Köszi a tippeket.
A jelenlegi fekete teleszkóp is fekete zsugorcsővel van megcsinálva, mert eléggé rossz állapotban voltak a meglévők, akkor nem gondoltam erre a fehér színű zsugorcsőre.
De ezekután úgy gondolom, jó lesz az feketén is. :D
|
Sziasztok!
Tegnap megvolt az első motorindításom idén, a Star volt az alany. Még talán október-november fordulóján volt indítva utoljára. Gyújtás nélkül rárúgva, majd gyújtással meglepően könnyen indult. Nem akartam számolni, mert talán lelombozna ha túl sok, de másodikra el is indult. A szívatót azt tovább kérte, mint általában, de ez érthető. 3-4 percig járattam változó fordulatokon, nagyrészt alapjáraton. Igazság szerint menni is kellett volna vele tudom, de tegnap havazott éppen. Két-három napja az olvadás előtt teljesen szárazak voltak az utak, talán akkor tényleg kimentem volna vele egy körre.
Rendeltem a héten motorosboltból, többek között egy régi fajta tükröt is, ami jobban illik hozzá, mint a fekete műanyag. Azt tettem oda mellé. A kínálatot nézegetve ötlött fel bennem újra a kérdés, hogy amit árulnak szürke lámpakeretet az mihez is való? Mert a Star-Schwalbe típusokon vaj, vagy fekete volt eredetileg. Egy vaj színűt kellett volna nekem is venni, de ahonnan rendeltem nem volt.
|
kovati88
Amit TopJoe ajánl, arról nem tudok nyilatkozni, de ha nem tudsz együtt élni a fekete színnel, és amennyiben szerkezetileg jó állapotúak (nem karcoltak, repedezettek, töröttek) a felső porvédők, egy ügyes aufófényezővel akár meg is lehet fújatni őket a kívánt színre. Megfelelő előkészítés és alapozás esetén jól tapad a festék a műanyagra is.
|
kovati88
Csak egy ötlet: lehet kapni zsugorcsövet fehér, szürke színben is, 4-5-6 cm átmérőkben is. Régi hüvelyre ráhúzni,rámelegiteni és klassz lesz.
|
Zsoel
Köszönöm válaszod. Amit neten néztem, csak fekete színűbe lehet kapni, mármint porvédőt. Legyártani meg sajna drága lenne, szóval úgy nézem akkor marad a fekete rajt, csak jól mutatna rajta a fehér színű. :)
|
kovati88
Az a baj, hogy mivel teljesen védtelen, szabadon érik az időjárás behatásai, ezért aztán jellemzően minden motoron tönkrement. Ezzel párhuzamosan a belső csillapítószerkezet is megsínylette a nagyobb terhelést, és hosszabb, kíméletlenebb használat során általában az is tönkrement, legalábbis a dugattyúrúd műanyag vezetőperselye többnyire szétkopik. Azonban mivel az első lengéscsillapítók általában jobb állapotban maradnak (rejtett, védett elhelyezés, kisebb terhelés), annak a burkolatait fel lehet használni a hátsó lengéscsillapítókhoz, viszont maga a belső csillapítószerkezet nem kompatibilis, első és hátsó különbözik. Mindezek miatt többnyire csak az tud használható hátsó lengéscsillapítót összerakni, aki rendelkezik egy jó állapotú elsővel is, és a burkolatokat arról átszereli, azonkívül vagy
a) több hátsó lengéscsillapítója van, és kevésbé elnyűtt alkatrészekből összerak aránylag használhatót
b) le tudja gyárta(t)ni a felújításhoz szükséges alkatrészeket
Azért mondtam, hogy fehér hollót keresel, mert ép állapotban megmaradt komplett hátsó teleszkóp, pláne szürke (azaz régebbi gyártású) porvédővel...ma már gyakorlatilag nem létezik.
|
Akkor megnyugodtam! :D
Köszi a válaszod! :)
|
kovati88
Fehér hollót akarsz zsákmányul ejteni.
|
Sziasztok!
Nincsen valakinek eladó fehér színű, jó állapotú hátsó teleszkópja?
Üdv:
kovati88
|
Akkor az Schwalbe, és nem a kormány-, hanem a nyeregzárról van szó. A Schwalbe típusnál az ülés alatt van a tartály, és mellette található az ülést rögzítő zár is. Ott valóban a nyílásban marad a zárbetét, illetve Schwalbénál a kormányzár is.
|
ez mind tudom és értem is nyitott álapotban kiesik veterános szakitol hallotam van tartoja a vázon a tank alatt de szerintem kamu azt mondta gyári könyvébe van kép
|
Juhász Lajos
Szia!
Elnézést, nem tudom kihámozni ebből a szóhalmazból, hogy pontosan mi a probléma, úgyhogy inkább leírom, hogyan zajlik a kormány lezárásának művelete.
A Star kormányzára egy különálló kis zárbetét, amelyet csak akkor lehet a vázhomlokcsövön lévő zárfelvevő nyílásba behelyezni, ha előbb bedugjuk és 90 fokkal balra elfordítjuk a kulcsot. Ekkor a zárbetét hátsó, hengeres részén lévő kis rögzítőfül egy vonalba kerül a zártest alján végigfutó bordával, így a zárbetétet a kulccsal együtt betolhatjuk a zárfelvevő nyílásba (e művelet előtt a kormányt teljesen el kell fordítani jobbra). Miután ütközésig betoltuk a zárbetétet, a kulcsot visszafordítjuk eredeti állásába, majd kihúzzuk. Ezzel a kormány reteszelve van.
A kormányzár oldásához bedugjuk és 90 fokkal balra fordítjuk a kulcsot, majd kulcsostul kihúzzuk az egész zárbetétet.
Ennél a típusnál nyitott állapotban sajnos nem lehetséges, hogy a zárbetét nyitott állapotban is a nyílásban maradjon, tehát a zárat kulcsával együtt mindig magunkkal kell hordanunk. Csak a használat (vagyis a motorkerékpár lezárt kormánnyal való parkolása) idejére lehet betenni a nyílásba, használat után pedig gondosan el kell tenni.
|
SZÉP NAPOTvalaki tud segiteni star kormány zár tarto van e külön tarto a motoron állitolag van azért kérdezem ha nyitott álapoba van kiesik a tartobol kérnék infot
juhász lajos
|
Boldog új évet részemről is mindenkinek!
|
Minden fórumot látogatónak kívánok nagyon boldog új évet!
|
[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]
| |