|
[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]
Zsoel,
A hajtókar felső vége jobbra-balra elmozdítható pár mm-t.
|
Ormossy
Attól függ. Egészen pontosan mit értesz "lógás" alatt?
|
Máté
Szia!
Elsőre eltoltad a vásárlást, az egészen biztos. Az elektromechanikus indexrelék (egészen pontosan: irányjelző-ütemadók) nagyon kényesek a megadott üzemi feszültségi és teljesítményértékek, valamint az izzók darabszámának betartására. Csakis ebben az esetben működik pontosan az ellenálláshuzal és a fűtőszál. Magyarul: hiába ugyanúgy 6 V-osak, 2×21 W-os relé NEM fog működni 1 db 18 W-os izzóval (relé esetében a szorzásjel előtt álló 1, illetve 2 alatt az azonos oldalon elhelyezett irányjelzőizzók számát értjük).
A második esetben már jó relét vásároltál, de ez sem fog működni, csakis akkor, ha egyébként minden rendben van.
Először is nézd meg, hogy mindkét kormányvéglámpában biztosan 6 V 18 W-os izzó van-e. (10 W-os is izzó ebben a méretben, tehát a lámpákba betehető, de azzal sem működik a villogás.)
Másodszor: ellenőrizd, hogy jól kötötted-e be a relét. Két kapcsa van: 49 és 49a. A 49-es kapocsra jön a betáp, amit a biztosítótábláról viszünk oda, gyárilag fehér csíkos fekete vezetékkel. A 49a kapcsot pedig az indexkapcsoló közös, 83 pontjával kell összekötni, fekete vezetéken keresztül. Ez a kapcsoló zárja az áramkört a 83 R (jobbra), vagy a 83 L (balra) kapocs zárásával, és ekkor kezd villogni az adott oldali lámpa. Ha a 49 és 49a kapcson felcseréled a vezetékeket, nem villog, csak világít.
Harmadszor: a gyenge akkumulátorfeszültség vagy a túl kis -kapacitás is lehet az oka annak, hogy nincs villogás, mert ebben az esetben ugyan világít az izzószál az indexlámpában, de a villogóautomata szerkezetének műkődésbe hozzatalához nem elég erős. Tehát 6 V 4,5 Ah legyen az az akkumulátor, és legyen teljesen feltöltve. (Minimum 6,5 volt).
Ha mindennek ellenére sem villogtat a relé, akkor valóban lehet gyári hibás, de ez ritka eset. Egyébként ha nem a restaurálandó gyári állapot a szempont, csak a gyakorlati célszerűség, használhatóság, akkor inkább az elektronikus relét javaslom, az megbízhatóbb.
|
Kollegák,
Normális az, ha a hajtókarnak jobbra-balra van egy kis lógása?
|
Üdvözlet!
Korábban már írtam ide,valószínűleg más névvel,már nem emlékszem :D
A probléma:1970-es évjáratú Sztár,indexekkel.
Netről rendeltem 6 voltos Simson indexrelét,ezt a tajvani cuccost:https://www.mofaker.hu/termek/Villogoautomata-6V-2x21W-S50-S51-TW-(indexrele)_Simson__120900
Szépen be is lett kötve,úgy ahogy kell,maga az index működik is,de nem villog.Folyamatosan világít,ha a baloldalit kapcsolom akkor az,ha jobb oldalit akkor az.Nem is hallani azt a kattogó hangot,amit ilyenkor egyébként lehetne.Irány a helyi üzlet,hoztam egy ugyanilyet,az előző vásárlása és beépítése között eltel jó fél év (érettségi stb miatt lassan egy éve került elbontásra szegény motor,de már legalább üzemképes).Kicseréltem a relét,de a probléma ugyanez,bárhogyan kötöttem be,nem villog,hanem világít.Ha pedig leszedem a relé csatlakozóiról a vezetéket,nem is világít,tehát be van kötve a megfelelő áramkörbe.Közben másik honlapon találtam egy másmilyen 6 voltos relét,ezt:https://futarmotorosbolt.hu/termek//simson-schwalbe-star-indexrele-6v-1x18w----6942
Az első 2x21W-os,ez a második pedig 1x18W teljesítményű.A kérdésem az lenne,hogy most csak 2x sikerült hulladékot vennem,vagy valóban a második lenne a belevaló? Sajnos nekem nincsen másik motorom (illetve egy 51-es igen,de az 12 voltos,index nélküli),valamint az ismeretségi körömben sem akad más,akinek ilyen "komoly" felszereltségű 6 voltos Simsonja lenne.Valakinek valami ötlete a problémára? (üresjelző,parkírlámpa,minden más tökéletes,csak az index nem)
|
Zsoel,
Köszi, majd megpróbálom. A kivett tömítés egyébként teljesen szabályosan van összenyomódva, azaz az összeroppanás után körben teljesen párhuzamos.
|
Ormossy
Valószínűleg az van, hogy hiába csiszoltad le szépen a kipufogócsonk peremét, a perem síkja nem merőleges a kipufogónyílás hossztengelyére. Magyarul: amikor megszorítod a hollandi anyát, könyök pereme, a tömítés, valamint a kipufogócsonk pereme nem lesz tökéletesen párhuzamos, és nem simul egymáshoz.
Próbálj meg a kipufogókönyök pereme alá is tenni egy tömítőgyűrűt (lehetőleg mindkét gyűrű az aszbesztmagos alumíniumkarika legyen, az jobban alakul, mint a réz), vagy ha nem fér oda, legalább egy kis azbesztzsinórt tekerj rá menetirányban.
|
Kollegák,
egy kis segítség kellene.
A hengeremen a kipufogó csonkon a menet már gyászmenet volt, ezért egy gépműhelyben raktak rá új menetet. Nagyon szép lett, kellemesen rá lehet tekerni a hollandert is. Összeraktam, kapott új tömítést, előtte a menet végét síkra csiszoltam, és precízen illeszkedik a kipufogó csonk peremezéséhez.
Összeraktam, próba, kifúj, köpködi az olajat. Újra szét, új tömítés, jól meghúzva, próba, kifúj, ugyan úgy...
Mit rontottam el? Van valakinek ötlete?
|
Még jó. Sok ezer kilométeren át nyúzták ezeket a motorokat Ázsia kietlen tájain, mielőtt sorozatgyártásba kerültek.
|
1972-ben még egészen más állapotok uralkodtak. A forgalom töredéke volt a mostaninak, jóval lassabb is, és plusz még éjszaka mentük. Alig volt autó a városban.
Akkor voltam életemben először egyedül járművel Pesten. Előtte pl. Mátraháa, vagy Miskolc volt a legtávolabbi uticél.Visznt arra emlékszem, hogy a motorral egész úton semmi probléma nem volt.
|
Biztos túl jól sikerült az üdülés. :)
Bátrak voltatok amúgy, én még autóval se mernék keresztülvágni Pesten, nemhogy kismotorral, két személlyel. Persze nyilván 1972-ben nem volt még olyan iszonyatos járműforgalom a fővárosban, mint manapság, de akkor is.
|
Zsole,
Pesten mentünk keresztül, és hajnalban az Erzsébet híd lábánál igazoltattak a rendőrök. El sem akarták hinni, hogy honnan jöttünk és hova megyünk.
Eger-Siófok jelenleg is 245 km. és az 1972-ben még több volt, mert nem volt még M3-as.
Aztán két nap múlva természetesen visszafelé is megtettük az utat. (Érdekes, hogy az oda útról nagyon sok mindenre emlékszem, míg a visszaútrol egy "képem" sincs.)
|
Hát az még keményebb, mint a 140 kilométer, mert ez legalább egy százassal több.
Pesten mentetek keresztül, vagy Kecskemét felé indultatok, és Földvárnál keltetek át a Dunán?
|
Zsoel,
igen egyetlen Simsonon (a rendszáma LO 82-60 volt)
Jahh kérem, fiatalok (18-19 évesek) és szerelmesek voltunk!
|
Mármint EGYETLEN Simsonon tettétek meg KETTEN (+ a táska) az utat?
|
Zsoel,
És abban a 140 km-ben volt pár km. földút is, kicsit sziklás, felfelé az erdőben.
Egyébként a 140 km. nem is olyan sok, Az Egri vagy Veszprémi túrákon gyakran 300 km. felett vagyok estére, mire hazaérek.
Én élvezem.
(1972-ben a rendszámos Starommal, a barátommal és egy nagy táskával a hátam mögött éjszaka elindultunk Egerből, és kora reggel Siófokon landoltunk. Szép idők voltak!)
|
140 km Staron, az már kemény, egy fenékkel lehúzni. :)
|
Sziasztok!
A hét végén elég sok családi program volt, de vasárnap ebéd után jutott egy kis idő a motorozásra is. Az Apc-i tengerszem volt az uticél, ahova elkísért a barátom is a Schwalbejával. kellemes kis túra volt csodálatos környezetben pihentünk egy órácskát, és élveztük a csendet.
Kb. 140 km-t teljesítettünk.
|
Ormossy
Köszönjük a gazdag élménybeszámolót. :)
|
Meg volt az Eger-túra, nagyon szépen ment a motor, estére meg volt a 300 km. A hosszú hétvégén összesen több mint 500 km-t mentem, hiba nélkül.
Szép idő volt a motorozáshoz, bár Egerben egy rövid zápor elkapott, de a Szarvaskői úti pincesor eresze alatt azt is átvészeltem, több motoros és kerékpáros társammal együtt.
Zsoel,
Valóban sok a barom vezető az autósok között is, de a motorosok sem angyalok. Néha úgy ment el mellettem süvöltve egy-egy motoros, hogy szinte ijesztő volt. Egy váratlan helyzetnél esélyük sem lenne korrigálni annál a sebességnél. (Ami szerintem meghaladja esetenként a 150 km/órát.)
A másik nagy gond a rengeteg úthiba. Alig győzi az ember kerülgetni.
|
[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]
| |