|
[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]
Zsoel
Ezer hála! Amint lesz időm már alkalmazom is a leírtakat. Remélem megoldja a problémámat!
Köszi mégegyszer!
|
Stex06
Szia!
Igen, két M6-os ütközőcsavar van a blokk tetején, ellenanyával biztosítva. A hátsó a lefelé kapcsolásnál, az első a felfelé kapcsolásnál határolja a léptetőszerkezetet. A szerkezet beállítása a következőképpen történik.
Lazítsd meg az ellenanyákat. Kapcsold a váltót lefelé, I-es fokozatba, és tartsd lenn az egyik kezeddel alsó végállásban a kapcsolókart. Kezdd el kifelé tekerni a hátsó ütközőcsavart, egészen addig, amíg érzed, hogy közben mozdul a másik kezed alatt a kapcsolókar. Ha már nem mozdul tovább, vagy eleve nem is mozdult el, akkor kezdd el finoman befelé tekerni a csavart, egészen addig a pontig, amíg megérzed, hogy a másik kezednél megmozdul a kar. Ebben a helyzetben tartsd meg a csavart, és rögzítsd az ellenanyával.
Majd állítsd a szerkezetet felfelé, III. fokozatba, és egyik kézzel tartsd felső végállásban. Kezdd el kifelé tekerni az első ütközőcsavart, egészen addig, amíg érzed, hogy közben mozdul a másik kezed alatt a kapcsolókar. Ha már nem mozdul tovább, vagy eleve nem is mozdult el, akkor kezdd el finoman befelé tekerni a csavart, egészen addig a pontig, amíg megérzed, hogy a másik kezednél megmozdul a kar. Ebben a helyzetben tartsd meg a csavart, és rögzítsd az ellenanyával.
Ennyi az egész. Ettől elvileg jónak kell lennie. Ha mégsem, az azt jelenti hogy valami komolyabb rendellenesség, túl nagy játék, kopás, lötyögés, elhajlás van a szerkezetben, valamint az is előfordulhat, hogy nem kapcsol szét rendesen a tengelykapcsoló, emiatt nem lehetséges puhán és biztosan kapcsolni az egyes fokozatokat. Ez utóbbi problémák elhárítása (különösen a kapcsolószerkezet javítása, amihez ki kell szerelni és szét kell bontani a motort) azonban már komolyabb felszerelést és szakértelmet igényel.
|
Sziasztok!
A váltó beállításával kapcsolatban tudna valaki segíteni? Elég pontatlan, és nehézkesen veszi. Csak azzal a két menetes szárral lehet állítani? Esetleg van ehhez valami leírás, bevállt módszer?
Nagyon köszi! Üdv
|
Zsoel,
Köszönöm a válaszodat, marad a 35-ös.
|
Ormossy
Nem igazán. Azt inkább a légszűrőedény mérete határozza meg, azon pedig ugye a hengerűrtartalom-növeléssel nem változtatunk. Az én 2-es Starom 63 köbcentis, négy felömlőcsatornás, ennek ellenére 50-es főfúvókája és 35-ös főfúvókája van, mint a gyári henger esetében, és gyönyörűen üzemel.
|
starex
Nem tudtam még foglalkozni az MZ-mel, nagyon sok a javítanivalóm, nem bírok nekiállni. :( A saját Starommal se mentem már több mint egy éve.
A gyertyákkal sok szívás van, sajnos. Sok márkát, típust ki kell próbálni, mire az ember megtalálja a leginkább megfelelőt.
|
Zsoel,
A 60 ccm-re fúrt motor indokolhatja, hogy az alapjárat fúvóka 35 helyett 40-es legyen?
Köszönettel,
|
Zsoel
Szerintem nem Ő volt az. Szebb a Starja, járt nálam is pár éve vele. Azóta pedig kapott egy gyári lábvédőt a Simsonja, arról könnyen felismerhető lenne. Azért gondoltam rá hogy ismered az illetőt, mivel szoktál javítani motorokat. Jobban mondva, inkább másnak javítasz, az MZ-ednek neki tudtál állni?
Az én Starom a héten rendetlenkedett indításkor, hamar leállt. Ha sikerült felpörgetni nem állt meg. De csak délután. Reggel rendben volt. Arra gondoltam először, hogy alapjárati fúvóka eldugult teljesen, vagy részlegesen. Úgy sem takarítottam ki már egy ideje a porlasztót hát szétszedtem. De nem javult a helyzet. Akkor megnéztem a szikrát, amit kevésnek találtam. Rendszereztem nemrég a régi Isolator gyertyáimat hőérték szerint. A nagyja 175-ös, de van 240 és 260-as is. Ez utóbbiból próbáltam ki egy darabot, az indulás teljesen más, eddig bíztató, pedig használt gyertyák vannak csak. Ami benne volt idáig, az egy Denso W16FSU. Lehet valami kínai utánzat(Japán kéne hogy legyen), mivel 1000 km-t sem bírt ki. De ilyenek ezek az új gyertyák.
|
starex
Köszi.
Nem hiszem, hogy ismerném. Egyetlen ilyen gép volt eddig a kezemben, Kránitz Zsolti (maggio65) Starja, de az a gyárival megegyező színű, csillogó-villogó, szalonállapotba hozott jármű volt, azonkívül ő győri, nem tudom, mit kolbászolt volt Halászi és Püski között.
Persze ettől még lehetséges, hogy esetleg ő volt, de nem tudom, mi van vele, ezer éve nem láttam a fórumon.
|
Zsoel
Rendben, nekem ráér, lassan de biztosan elkészül ezek szerint.
Ma egyébként a Halászi és Püski közötti úton szembejött velem egy zöld-vajszín Star(szerintem nem gyári árnyalatú, bár alaposan nem tudtam megnézni). Püski felé ment. Talán ismered, netán javítottad is a gépet?
|
starex
Így van.
A könyved itt van az asztalomon, nincs elfelejtve. Már nekiugrottam, a háromnegyedével el is készültem, hogy majd folytatom, aztán szépen elmaradt. Kis türelmedet kérem még, nagyon el vagyok havazva.
|
Zsoel
Az oldal tetején látható bal oldali Star esetében látszik is, akkor ez a követendő. Tehát jobb oldalon megy a gáz-szivató és fék bowden, bal oldalt pedig a kuplung bowden és a bilux kapcsoló vezetékei ha minden igaz.
A ,,kiskönyv" szkennelése időközben megtörtént? Mikor láthatjuk az oldalon?
|
starex
A bal oldalon kell feljönnie. Rosszul fűzted be.
|
Zsoel
Köszi, ezt a bowdentokot eddig nem ismertem. Szerintem ez lesz a megoldás. Már elég sokat kell az állítócsavaron kitekerni, szóval minenképp aktuális a csere. Ez a mostani kuplungbowden egyébkét a lámpaház jobb oldali résén jön ki a többivel együtt. A bal oldalon az elektromos vezetékek mennek. Így volt ez gyárilag, vagy a kuplunng inkább a bal oldalon jön fel?
|
starex
Az összes utángyártott Simson-bovden kivétel nélkül egy nagy rakás trágya a gyárihoz képest, sajnos alig lehet valamelyiket is átalakítás nélkül használni. Rendelj inkább egy első fékbovdent ilyen szürkéből, aztán rövidítsd méretre.
De kapható szürke bovdentok tekercsben is. Érdemes lehet akár egy ilyet is megvenni, és hozzá sodronyt, abból aztán annyi bovdent gyárthatsz, amennyit akarsz.
https://robogoalkatresz.odormotor.hu/alkatresz/E_BOWDEN_KULSO_4_6_MM_10M_SZURKE.php
|
Sziasztok!
Rendeltem nemrégiben a futármotorosboltból pár alkatrészt, pl egy szürke kuplungbowdent Starhoz, de sajnos nincs hozzá sok köze. Túl rövid, ezért azt nem fogom tudni használni. Van valami jó forrás, vagy inkább keressek egy eredetit? A spirállal megoldható lenne, mert van egy eredeti házam, ahhoz már csak belsőt kellene gyártatni. Nehéz ügy, egyenlőre maradnak a fekete bowdenek.
|
Zsoel ! Köszönöm szépen ! Megpróbálom !
|
Helló Zsoel!
Köszönöm, a napokban megvizsgálom az elektromos részeket!
Lesz még meló rendesen, mint kiderült, mert a karburátor szörnyen nézett ki belüől, pl az úszó megtelt üzemanyaggal... Aztán ugye új tömítés kell mindenhova, majd a váltóművet is szét kell majd szedni.
Üdv!
|
ksonimar
Szia!
A gyújtótrafó szekunder áramkörében kis energiájú, de nagyon magas feszültségű áram keletkezik, 20-25 kV, azt nem lehet multiméterrel megmérni.
Először is vedd le a pipát, mert az is meghibásodhat (van benne egy zavarszűrő ellenállás, ami ha tönkremegy, nem adja át a szikrát). Közvetlenül a gyújtóvezeték végét tartsd 4-5 mm-re a motor fémtestéhez. Ha így sem ugrik át szikra, akkor én először lehúznám a gyújtáskapcsolóról a lendkerékmágnesről jövő 2-es vezetéket (barna-fehér), hogy a gyújtáskapcsolót mint lehetséges hibaforrást (zárlat) kizárjam.
Utána tűreszelővel megreszelném a megszakító érintkezőit, hogy fémtiszta legyen a kapcsolat.
Ha ez segített, akkor kondenzátorcsere (mivel túlságosan szikráznak az érintkezők), ha nem, akkor is (mert ez esetben a kondenzátor is lehet túlságosan lecsökkent kapacitású, vagy épp zárlatos).
Ellenőrizni kell a gyújtóvezetéket is, nincs-e pl berozsdásodva, valamint a vezetéket a gyújtótrafóból a blokkon át kivezető bakelitet is, nem repedt, törött-e.
Ha mindezek nem vezetnek eredményre, akkor sajnos a trafó ment tönkre, és ki kell cserélni. Ezzel együtt mindenképpen javasolom a megszakító, kondenzátor, gyújtóvezeték és -pipa cseréjét is, valamint egy új gyújtógyertyát.
|
Szántó Gyula
Szia!
Látatlanban nehéz pontos diagnózist adni, de valószínűleg túl sok benzint (illetőleg túl kevés levegőt) kap a motor. Amíg hideg, ez jót is tesz, hiszen a hideg hengerfalon a benzin egy része lecsapódik a keverékből, ezért eleve dúsabb keverék szükséges, de bemelegedve már megfullad.
Én először a szívató (indítóporlasztó) tolattyúja háza táján néznék körül: biztosan elzárja-e a gumidugó az indítóakna száját, nem esett-e ki a dugó, nem feszül-e a bovden, ilyenek. Azután lehet túl magas benzinszint, túl nagy fúvókák, eltömődött légszűrő is a háttérben.
|
[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]
| |