Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]

2017.08.21. 14:52 Idézet

zsoel köszönöm. akkor ez türelem játék lesz.


2017.08.21. 08:16 Idézet

starex

Hát igen, egy Habicht jó lenne.
Na meg egy Sperber és egy Spatz, utóbbiból mindhárom változat. Meg még a Starból is az SR4-II, mert nekem /1-es típus van. De a Dárius kincse se lenne elég hozzá, hogy minden ritka típust beszerezzen egyet az ember, pedig nagy álmom lenne egy kis Simson-magánmúzeum. :)


2017.08.21. 07:19 Idézet

gabekfreehu

A henger felől lévő ferde ütközőcsavart kell kijjebb tekerni, ezzel egy bizonyos határon belül szabályozható a léptetővilla kitérésének mértéke. (Persze mondanom sem kell, hogy ennek sem lehet ész nélkül nekiesni és csavargatni, mert ez az 1-es fokozatból a 2-esbe való kapcsolásra is hatással van.) Azonban ha ez nem segít, akkor valami belső mechanikai gond van, elgörbült, eltört, megkopott alkatrész, és azt csak a motor szétszerelésével lehet elhárítani.


2017.08.20. 23:15 Idézet

starex,köszönöm,facebook on be tudsz jelőlni,?


2017.08.20. 22:31 Idézet

Üdv!

 

Ma voltam a Siófoki börzén, és sikerült vennem többek között szürke kuplungbowdent. Elvileg német, egy készletből lett kivéve, kérhettem volna mellé spirált és fékbowdent is, mert azok még feketék a gépen, de majd legközelebb. Viszont mintát nem ártana vinni, mert ez a kuplung rövidebb, mint amit vevettem a motorról. A régit már csak 4-5 szál tartotta távol a szakadástól, szóval legalább annyi haszna volt a mai vásárlásomnak, hogy leszereltem a régit. Az új bowden teljes hosszúsága egyébként a régi fekete bowdenházának a hosszúságával egyezik meg. A lámpafejen jobb oldalt húzom le a többi bowdennel együtt, aztán a blokk fölött egy helyen a vázhoz van erősítve, és innen megy lefelé. Úgy gondolom, hogy nem az elvezetéssel van gond, egyszerűen rövid. Lehet, hogy Schwalbére való lenne? Pénteken lelazult a kipufogó hollander hazafelé jövet, és aznap nehezebben is indult reggel. Igaz hogy szivatóval kezdtem az indítást, amt ilyenkor nem szokott kérni. Szerintem kicsit pihenni szeretne, de lehet, hogy csak kezd eldugulni a porlasztó.

Volt sok Simson a mai börzén, főként újabb típusok, viszont Starból szerintem most több volt , mint Schwalbe, és volt egy Habicht is, amit le is fényképeztem, de most nem tudom hogyan megy a képfeltöltés, mert a kepfeltoltes.hu oldal megszűnt, az utolsó használatom óta. Amúgy 2-essel kezdődött a vételára, persze nem húszezer Ft. Mondjuk eredeti állapotban volt. Állt melette egy nagyjából felújított Star is, 130 ezer Ft...

gabekfreehu

Győr környékén lakom, ha nagyon nem boldogulsz a Starral talán én is tudok valamit segíteni benne. Mondjuk a váltóval soha sem volt bajom, néha ha túl finoman váltok nem veszi be, de ez talán nem is számít hibának. A többi dologgal viszont már én is találkoztam.


2017.08.20. 20:39 Idézet

jogos,az  allitasom   annyiban kimerult hogy kicsit kicsavartam aztan vissza ahol alt. bocs de angol billentyun irok                                                                                           


2017.08.20. 16:42 Idézet

gabekfreehu

Ezt te írtad: "próbáltam álítani de nem jó" Most akkor állítottál valamit, vagy nem?


2017.08.20. 10:15 Idézet

egész pontosan semmit, alapbol kidobja


2017.08.19. 20:06 Idézet

gabekfreehu

Egész pontosan mit állítottál és hová?


2017.08.18. 22:37 Idézet

szisztok,mér csak 1 komolyabb gondom van  a paripával,kidobál néha 3.-bol,főleg  magasabb fordulaton,próbáltam álítani de nem jó.esetleg ötletek? netalán tudja valaki a gyári mértet hogy hány cm kell belógnia ? köszönöm


2017.08.16. 09:45 Idézet

Iti

Hát nem sok támpontot adtál. Lehet hirtelen fellépett gyújtásprobléma, de tüzelőanyag-ellátási gond is, habár a korábban jól működött motornál nehezen tud csak úgy elromlani bármi is a porlasztóban. Ha úgy nem megy a motor, hogy gázadásra hörög, fulákol, de egyébként sima lenne a járása, akkor benzinprobléma, ha úgy érzed, hogy a motor menne, ha tudna, de ki-kihagy, dadog, mintha menet közben ki-be kapcsolgatnád a gyújtáskapcsolót, akkor szikragond van. Ezen túlmenően csak valami mechanikai sérülést tudok elképzelni, pl. eltörött valamelyik dugattyúgyűrű, letörött a dugattyúból egy darab, elszakadt a szimering rugója, netán kifordult a lendkerékmágnes alatti kis szimering a fészkéből (a többi nem tud, mert nincs hozzá elég hely), de ezek mind nagyon-nagyon extrém, szinte elképzelhetetlen esetek.


2017.08.16. 08:22 Idézet

Iti

"az alkatrészek java gagyi"

Nos itt a baj. A médintávolkelet alkatrészek gyakorlatilag semmire sem jók. Még egy ilyen alkatrész is tud komoly problémákat okozni, de ha a többség ilyen a motorban, abból a motorból rendesen működő szerkezet soha nem lesz.


2017.08.16. 00:16 Idézet
Üdv!
 Hááát.... Széthúztam pár 50-es blokkot, hellyel-közzel tákoltam Simsont. Azt gondoltam nagyjából értek hozzá... A saját 20-on éve nálam lakozó Star készít ki idegileg. Pedig mindíg megbíztam benne. A saját hülyeségem miatt kellett toljam párszor anno ,: benzin elfogyás, több éves ricinussal kevert benzin mert annak jobb az illata.  :-) . 
 Helyzet.: Pár évig állt a gép. Elővettem, jártam vele pár hétig. Szimeringek azt mondták, "ájjfeládin". Kipufogó tele volt váltóolajjal. Blokk szétránt. Moped kft remek terméke után 2 hét múlva ismét, máshol vásárolt szimeringekkel kellett megajándékozzam a gépet. Megint ment. Gondoltam lesz időm, pénzem "felújítsam". Újra bowdenezés, fékek rendbetétele, új megszakító, kondenzátor. Karburátorban is csere: úszó (lyukas volt), súber, súbertű, fúvóka, szivató gumicska... És, ha minden működik szét kapom, lefestem...
Hiba jelenség Terhelés alatt nem pörög ki a gép (nem tudom mikor kezdődött): a vas rugásra indul. Terhelés nélkül szépen kipörög.  Alapjárati csavarra nem sokat reagál. Küzdöttem vele, porlasztó sokszor szét, meguntam, kiraktam a hóra. Szó szerint. Máshol nem volt hely. Kb 2 hónap múlva, újra nekifutottam. Másik bolt, másik gáztű (kicsit más a hossza, kúpossága), a motor életre kelt. Gondoltam megoldottam a problémát. Jártam vele pár hónapot, jól működött a gép. Aztán.. Kuplung bowden elszakadt, két nap múlva megoldottam. Lett kuplungom, de a motor ismét azt produkálja mint előtte. 
Biciklis tempóban tudok haladni. Gyujtótekercsen kívűl mindent cseréltem. (igen, az alkatrészek java gagyi) De??? Pár hónapig működök aztán két nap múlva megint  nem..

2017.08.16. 00:12 Idézet
Iti

?

 


2017.08.15. 20:16 Idézet

gabekfreehu

Használt hengerben nem cserélgetünk csak úgy sem dugattyút, sem gyűrűket. Eredeti <=> utángyártott alkatrészek vonatkozásában különösképpen kerülendő ez.

Simsonnál legfeljebb körülbelül 2000-2500 km-ig lehet újnak tekinteni egy hengert, illetve hengerfuratot. Ha ezen belül történik dugattyú- vagy dugattyúgyűrű-törés, akkor - de csakis ha a hengerfal sérülésmentes maradt - a sérült alkatrészt (alkatrészeket) ki szabad cserélni megfelelő méretű új darab(ok)ra. Ha a futásteljesítmény ennél nagyobb, vagy a hengerfalon olyan súlyos sérülés keletkezett, amelyet csiszolókővel nem lehet elsimítani, akkor a következő túlméretre kell köszörültetni a hengerfuratot, és új komplett dugattyút kell beépíteni.

Mellesleg: szerintem az a legjobb megoldás (én mindig ezt alkalmazom és másnak is ezt ajánlom), hogy ismeretlen előéletű vagy nagyon rossz műszaki állapotú motornál mindig teljes felújítást alkalmazzunk: Csapágy- és szimeringcsere, hengerfúratás, ha szükséges, a főtengely felújítása vagy cseréje, valamint minden sérült, túlzottan elkopott alkatrész cseréje. Ez nem kis egyszeri költség, viszont utána hosszú időre megkímél minket mindenféle macerától, és sok ezer kilométerre hibamentes, kifogástalanul üzemelő motort kapunk.


2017.08.15. 12:57 Idézet

megvan :) én balf...asz nem testeltem le ,kiszedtem a kapcsolót mert izzót cseréltem és úgy teszteltem,de ugye akkor nincs test. :)

köszönöm a válaszokat,elég balga kérdéseim vannak,de ez az első Simsonom,és nem igazén végom a motoros dolgokat,de lassan belejövök,még 1 fontosabb kérdés,vettem belel üzletben dugót,a régi 40.48,az új szintén 40,48 viszont ha belerakom alapjáraton ok,de terhelés alatt 0 az erő,ha a régit visszarakom akkor tökéletes,gondoltam a gyürükre is de az sem lehet mert a régi is új gyürüt kapott így az ovális kopást kizárnám,mi lehet a gond,az üzletben direkt Star-hoz kértem.


2017.08.15. 07:58 Idézet

Ormossy

Ez nagyon sokban függ attól, hogy mennyire volt előzőleg legyengülve a mágneses mező. A Simson lendkereke elég jól tartja az erejét. Én 2008-ban vittem el Pestre, a Fertő utcába delejeztetni két Pannónia-lendkereket, meg a '72-es Simsonomét. A szaki azt mondta, a Simson-lendkerék mágnespólusai gyakorlatilag telítődve voltak, 95 % körül álltak. A pár évvel idősebb Pannónia-lendkerekek sokkal gyatrább állapotban voltak, azoknál valóban érződött a gyújtáson a delejezés hatása; a Simsonomon semmi változást nem éreztem utána. Jellemzően azok a lendkerekek veszítik el jobban a mágnesességüket, amelyeket leszerelve tároltak, anélkül, hogy a vasmagos tekercsekkel ellátott alaplap bennük lett volna.


2017.08.15. 07:50 Idézet

gabekfreehu

Furcsa eset, mert a semmitől nem szoktak elhárulni a bajok, de hát majd meglátod: ha marad minden rendben, akkor csoda történt. :)

A világítást illetően nem tudok hozzászólni, még nem találkoztam ilyennel, hogy helyet cserélnek a gyújtáskulcsállások. Meg olyannal sem, hogy a gyújtáskapcsolóval nem áll le a motor. (Mindenesetre ha az összes vezetéket lehúzod, akkor nem is fog, mert a 2-es, a barna-fehér csíkos vezeték nem a motor működését, hanem a leállítását szolgálja: O állásban ezt a vezetéket testeli a gyújtáskapcsoló, amivel rövidre zárja a gyújtótekercs primer áramkörét, és így nem keletkezik szikra.) Esetleg azt tudom elképzelni, hogy eltörött a gyújtáskapcsoló alsó és felső érintkezőtárcsáját vagy épp a gyújtáskulcsot befogadó legfelső forgótárcsát a felső érintkezőtárcsával összekötő csapocska, így ezek a tárcsák elmozdultak egymáshoz képest. Mindenenestre furcsa egybeesés lenne.


2017.08.15. 07:31 Idézet

Kollegák!

Soha nem gondoltam volna, hogy a lendkerék újra mágnesezése (delejezés) ennyit javít a gépen.

Tegnap ezt történt a lendkerekemmel, és a motor határozottan kellemesebben megy, és persze a világítás is jelentősen javult.

Ajánlom mindenkinek.


2017.08.14. 21:41 Idézet

úgy néz ki most megjavult,századszorra szétszedve a karbis,kitakarítva átnézve ,igazábol semmi komolyat nem csináltam,és láss csodát megjavult :)

a feketeleves ezután kövtkezett , nem tudom leállítani csak szivatőval,gy.kapcsolora nem reagál semmit,vezetékekhez nm nyúltam minden volt ahogy eddig (rendesen mőködött) viszont most semmi a világítás is a 2. állásbol átmeent a 3.-ba,lehúztam az összes gy.alapra menő vezetéket és így sem áll le,csak szivatóval,azt már nem is említem hogy a 3. sebességböl néha kidob,főleg magasabb fordulaton.

kicsinál ez a gép :)

valaki segítsen Facebook-on mert ott egyszerűbb.

Prikler Caracalla Gábor,vagy csörögjön meg visszahívom. 06202488928

köszönöm.


[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?