Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]

2018.06.25. 13:53 Idézet
Hézag méretet is beállítottam.

2018.06.25. 12:19 Idézet
Ksonimar
Sziasztok! Lenne egy kérdésem. Simson Star motorom újítom fel. Gyújtás problémával küzdök. A régi és új gyertya se ad szikrát, viszont multiméterrel kimértem, van áram a pipában... Ha valakinek lenne ötlete, azt szívesen veszem! Köszönöm!

2018.06.24. 17:00 Idézet

Sziasztok ! SR 50-es motorom hidegen indul szépen majd 2-3 km után leesik a fordulat és leáll ! Ha visszahűl megint indul elsőre ! Mi lehet a hiba ?


2018.06.04. 08:09 Idézet

Még egyszer mondom: 50-es főfúvókával és 35-ös üresjárati fúvókával kell jól üzemelnie ennek a motornak. Hanem teszi, akkor valami más egyéb probléma is van a tüzelőanyag-ellátásban, vagy mechanikai hiányosság áll fenn (tömítetlen forgattyúház vagy szívócsonk). Első körben a porlasztó előtti részre gondolok, vagyis hogy a légszűrőháznál van melléklevegő-szívás, így nincs meg az a szükséges ellenállás, amely ahhoz kell, hogy a megfelelő "benzinfelszívó" hatás kialakuljon a porlasztó keverőcsövében. Szerintem te azt csak úgy gondolod, hogy nem "szív félre".  Nem kell hozzá nagy sérülés vagy látványos tömítetlenség, hogy falsot szívjon, sok kisebb beáramlási hely összeadódása is épp elég hozzá. Szereld le a légszűrőházat, és a porlasztóval összekötő csonkot szívd meg jó erősen úgy, hogy a nyúlványnál a két kis beömlőnyílást befogod. Érezhető vákuumnak kell kialakulnia a szádnál. Ha szinte akadálytalanul tudod szívni a levegőt, akkor alighanem ez lesz a baj.
Emellett az összekötőgumi állapotát is alaposan vizsgáld meg, erősen rá kell feszülnie a porlasztó végére és a légszűrőház csonkjára, és természetesen azon sem szabad repedésnek, szakadásnak lennie. Ha van, cseréld ki a gumit.

Arra is felhívtam a figyelmedet, hogy a kúpostű kúpossága sem mindegy. Lehet, hogy valaki nem megfelelő tűt szerelt bele korábban. Emiatt előfordulhat, hogy adott tolattyúállásnál kisebb keresztmetszetet hagy szabadon a tűfúvókából, mint kellene, ezért az amúgy helyes méretű főfúvókával nem tud elég benzin feláramolni a keverőcsőbe.

Első körben ezekre gondolok.

Egyébként 39,5-es dugattyú nem lehet Star-hengerben. 40,00 mm a henger alapmérete, +0,03 mm tűréssel, és az illesztési hézag is 0,03 mm, ezért a létező legkisebb dugattyúátmérő 39,97 mm.


2018.06.04. 00:58 Idézet
Zsoel barmit probaltam az 50-es keves neki,nem hajlando menni.40-es az alapjarati fuvoka,negyedgazon jol huz de harmadikba 35-nel megtorpan,nagyobb gaznal meg fulladozik,erezhetoen keves neki.39.50-es dugo van benne,nem tudom,ez mennyivel nagyobb ha egyaltalan nagyobb a gyarinal,de az elozo gazdaja biztos nem tuningolta :D mar csak azert sem mert 84 eves :D legalso tuallasnal valamennyivvel jobban ment se ugysem lett az igazi. levegot biztosan nem sziv felre,csereltem a tomiteseket is. 70-essel egesz jo volt de sokat zabalt es nem volt hu de nagy ereje,holnap egy 60-assal kiprobalom. ui:delutan csak allo helyzetben probaztam,most ejfel korul tesztelgettem de igy meg annyira se jo. talan az alapjarati a nem jo neki vagy nem tudom. valami tipp?

2018.06.03. 20:55 Idézet

Máté

Az is azért volt annyira kitekerve, hogy kapjon levegőt szerencsétlen motor, mert máskülönben belefulladt volna a benzintöbbletbe. A normál állása olyan 1...1,5 fordulat az enyhe ütközésig való becsavart állapottól számítva visszafelé.

Nagyon hullámzó minőségűek azok a tömítések. A régebbiek jobbak voltak, de az utóbbi 5-10 évben egész biztosan kritikán aluli minőségű vacakokat gyártottak.


2018.06.03. 14:22 Idézet

*levegőcsavart kellett mókolni a fúvkacsere után..Már 50-es dolgozik benne,csak ez lemaradt :D


2018.06.03. 14:19 Idézet

Zsoel

igazad lett,erősebb is lett a gép,meg lényegesen kevesebbet is eszik.A levegőcsavart kellett kb háromnegyed fordulatot betekerni.Amúgy nekem sikerült rendesen beletenni a sima magyar parafatömítést,évek óta azzal üzemel az offtopic 51-es is.

Mostmár nagyjából vágom a képfeltöltést,még a hátsó felnit kell felpolírozni,és esztétikailag is rendben lesz


2018.06.02. 07:12 Idézet

starex

Nem ismerem az utángyártott hengereket, nekem mind a kettő készlet ( star ) eredeti ddr hengerből lett nagyobbra fúrva. Viszont a sima 60/2 szinte alig más mint a gyári 50 cm3. De a 60/4 nekem piszok erős. Az bevált és nem fordulatra dolgozik. Hengerfejet is át kell szabatni a 60 cm3-hez. Én egy "maszekkal" csináltattam a 60/4-et és úgy kértem, hogy ne kelljen pörgetni de legyen erő. Igy is csinálták. Még a szaki szerint lehetne jobbá tenni nagyobb torokkal de ez már nem az én műfajom.


2018.06.01. 09:10 Idézet

Top Joe

Köszi szépen az infókat! Az előbb meg is néztem a 60/4-est, abból egy Almot gyártmány szerepel fent az 51-es alkatrészek között, azt meg szabad venni? Azt írják, hogy elkészülési idő 1-2 hét, tehát lehet különféle kérésekkel rendelni(nyomaték-végsebesség)? Neked a sűrítés maradt gyári? Én a gyári hengerfej mellett maradnék.

Zsoel

Neked is köszönöm a gyors választ! Első körben megnézzük a webáruházas lehetőséget, ha szükséges, akkor pedig megkeresem Gombkötő Attilát.


2018.06.01. 08:02 Idézet

TopJoe

Ott is játék van. Először a felmelegített jobb blokkfelet kell a készre szerelt balra helyezni (a hajtó tengely kis 6000-es csapágyával, valamint a főtengelyszimeringgel a helyén), majd kívülről kell beszerelni a főtengelycsapágyat és a hajtott tengely jobb csapágyát oly módon, hogy a belső gyűrűjüket előzetesen melegítőgomba segítségével felmelegítettük.

A kép sajnos nem jelenik meg, valamit eltoltál.


2018.05.31. 23:19 Idézet

22x35x7.  pont így nézett ki. ( ez egy netes kép nem az enyém )


2018.05.31. 23:05 Idézet

Zsoel

A főtengelyt hűtöttem csupán. A csapágyfészkeket melegítettem természetesen. Én sem a külső kis szimeringről beszéltem aminek a házát 3 csavar rögzíti. A belső főtengely szimeringekről. Kicsi méretűek de nem öntvény gyűrű volt rajtuk hanem ugyanolyan profil de vékony lemezből készitett.Lehet ez valami utángyártott cucc régimódinak csinálva.


2018.05.31. 23:02 Idézet

starex

Szia!

Az koprodukció volt: a dugattyút egy dugattyúkészítő céggel készítettem el (ugyanolyan méretekkel mint a gyári, csak megnövelt átmérővel), a fúrást-hónolást apukám munkahelyén csinálták meg, a reszelést, vagyis a "négy felömlősítést" pedig egy Gombkötő Attila nevű srác végezte. (A simson.hu fórumán megtalálod.)

Én teljesen elégedett vagyok vele különben: kicsit nyomatékosabb lett a motor, és talán picit jobban húz alulról. De már sajnos vagy 3 éve nem mentem vele, nincs már időm motorozni. Másoknak javítom a motorokat, a sajátjaimmal meg nem tudok foglalkozni.


2018.05.31. 22:51 Idézet

TopJoe

Nincs mit.

Alighanem eleve tartalékalkatrésznek készült motortömbről van szó, mert azokba nem ütöttek motorszámot. Ritka madár. Motorblokkot, hacsak csúnyán meg nem sérül valamitől, nem szokás csak úgy cserélgetni, ezért aztán ilyen tartalékalkatrészt sem készítettek sokat. A legtöbbet összeszerelték, beépítették, és azokba természetesen került motorszám.

Pár megjegyzés.

Nem a lemezházas külső kis szimeringekről beszéltem, a lendkerékmágnes-alaplap és a lánckerék alatt, azok a kezdetek kezdete óta olyanok, amilyenek az S50 típusú motorok gyártásának befejezéséig voltak. Kezdetben, talán 1966-ig vagy 1967-ig, a belső főtengelyszimeringek is kisebb méretűek voltak, tehát nem a később szokásos 22×47×8 mm-es, hanem csak az első és utolsó méret stimmelt, a külső átmérő nem. A pontos méretét nem tudom, de az a lényeg, hogy egy olyan öntvénybetétbe sajtolták, amelynek a külső átmérője volt 47 mm-es, és ezt illesztették a csapágyházba. Nem tudom, hogy ennek mi volt az értelme. Lehet, hogy akkor még nem gyártottak ilyen méretű szimeringet. Passz.

A Simson csapágyai játékkal vannak a fészkükbe illesztve, vagyis a lyuk pár század milliméterrel nagyobb a csapnál. Csapágyszerelésnél ezért elég az öntvényt felmelegíteni, a csapágyat nem célszerű lehűteni, mert a két felület érintkezésekor deformációk, mikrorepedések keletkezhetnek az anyagban a hirtelen hőmérséklet-változáskor, ami később töréshez vagy a csapágy idő előtti tönkremeneteléhez vezethet. Ezt a szerelési módszert csak fedésnél, zsugorkötés alkalmazásakor szabad használni, és nagy elővigyázatossággal kell végezni a fentiek miatt.


2018.05.31. 22:18 Idézet

starex ! 

Van egy garnitúra 60/4 ejp féle henger szettem is és most amit feltettem az egy 60/2. Mindkettő eredeti régi NDK henger-hengerfej, megfelelő dugattyúval. Nézz körül a simson keletimotor webáruházban, 14-20 ezer Ft között kapni komplett NDK fúrt 60-as szetteket dugattyústól. ( rakom vissza a 60/4-et mert ég és föld erőben a kettő. Nem fordulatra kértem,hanem nyomatékra ,a készitő 6-7 Le-re mondta a teljesitményét. Nem járok gyorsan kb. 50 a tempóm a starral de sok az emelkedő amerre járok. Nagyon megy a dombokon a 60/4-es.


2018.05.31. 21:31 Idézet

Top Joe

Látom nálad is volt egy kis fejlesztés henger ügyben. A kérdésem az lenne, hogy ez miféle henger? Lengyel, vagy a németnek mondott keleti(talán Tajwani?)?


2018.05.31. 21:15 Idézet

Zsoel

Látom, most épp felújítási témákról van szó. Lenne egy kérdésem nekem is ebben a témakörben. Egyik barátom fel szeretné újítani az S51-esét, amit korábban túl sokáig reszelt. A sima 60 ccm-re fúrt henger talpából elvettek(meg még ki tudja mi lett megváltoztatva), majd az így megerősített Simson rövid úton ,,kifeküdt". Még működik, de nincs már jó erőben. A motor pár évre félre lett rakva, szerencsére kezd benőni a feje lágya a tulajdonosának, és engem kérdezett, hogy maradandó károsodást nem okozó tuningú hengert honnan érdemes szerezni, nagyon gyorsan nem akar már menni, de 60-as utazó jó lenne. A bolti hengerben nem bízik. Én ajánlottam neki, hogy egy jó állapotú gyári hengert csináltasson meg olyan karakterisztikájúvá, amilyet szeretne, bár én nem ismerek senkit, aki ilyennel foglalkozik. Neked viszont van egy jól sikerült 60-as hengerű Starod, arról referálhatnál nekem az eddig megtett kilométerek alapján, és ha elégedett vagy a készítőjének a címét is elkérném. De lehet roosszuul emlékszem, és az egy sima bolti henger?
Régen nem találkoztam az ominózus Simsonnal, de mivel sokat nem sikerült vele menni, talán megúszta maradandó károsodások nélkül, úgyhogy én elsőre csak henger-dugattyú cserére buzdítanám a barátomat. Ha nagyon rossz, akkor lehet széthúzni, és csapágyat cserélni meg főtengelyt felújíttatni, de reméljük a legjobbakat.


2018.05.31. 12:29 Idézet

Szia Zsoel ! Kösz a fotót, és a tájékoztatást. Minden rendben, ( volt egy klassz ddr video a neten, szépen lassan rakják össze a blokkot, ez is nagy segitség volt ). Én rendes széthúzóval vettem szét, van 50-es és 51-es tipushoz is a szerszámaim között. Összerakásnál melegités, főtengely lefagyasztás. Szépen összement minden. A kis főtengely szimering nekem nem öntvény volt hanem lemez gyűrű. A blokk feleken semmi sérülés,feszitési nyom nem volt,teljesen sima. Szerintem új blokkfelek mert ahol a számnak kellene lenni ott egy kb 1,5x3 cm-es kiemelkedő üres felület van,számok nélkül. Blokk feleken vannak számok, összetartoznak.Nem kicsiszolt, ez ilyen. Valaki erre a blokkra sok pénzt költhetett, még a gumi szilent is új volt benne és a belső alkatrészek is szinte használatlannak tűntek. Full tiszta volt belül, még a léptetővillán is alig látszott használati nyom. A váltója egyszerűen patent. Azt viszont nem értem miért raktak bele egy agyonhasznált főtengelyt ? Egy kis csodálkozás volt részemről, egyszer csak találtam az asztalon egy kb. 4-5  mm átmérójű acél golyót. De hamar rájöttem, hogy ahhoz a bordás váltó alkatrészhez kell a léptető villába. Rugó is megvan. Télen vettem a keleti motoralkatrészesektől egy akciós 60-ra fúrt ddr henger-dugó-hengerfej kombót, most azt tettem fel. Tegnap kipróbáltam, finoman mentem az esti "hűvosben" 10 km-t ill. ma dolgozni is a starral jöttem. Tiszta új hang. Új főtengely  ( sonkákban nincsenek lyukak, tömör ) csapágyak, henger. Szinte új motor. Újból járathatom. Előbb kellett volna ezt meglépni. No és egy kis negatívum : 3 napja leesett menet közben a bal karbu takaró lemezem,köszönhetően a silány minőségű műanyag hollandernek és annak, hogy nem néztem rá. Egy teherautó átment rajta. Olyan lapos lett, mint ahogy Hans 1975-ben kivágta egy tábla lemezből. Újra hajtogattam, javitgattam de kell másikat szereznem. Ez van.


2018.05.31. 08:10 Idézet

Máté

Ez így biztosan nem jó. 70-es főfúvóka iszonyatosan nagy, még az SR4-II-höz is.
Ha szakszerűen, melléklevegő-beszívás lehetősége nélkül van összerakva a rendszer. tehát megfelelően tömített a forgattyúház, a szívócsonk, a közdarab, szívászajtompító edény (gyárilag a bal oldali félrész és a jobb oldali félrész között, valamint a jobb oldali félrész és a légszűrőfedél között is van tömítés, nem véletlenül!), helyén van a légszűrő, és egyéb szempontból (pl. benzinszint, tolattyúkopottság, tűsfúvóka kopottsága, kúpostű) rendben van a porlasztó, akkor az 50-es fúvókának elégnek kell lennie, ez a gyári méret, és a kifogástalan Star vígan muzsikál is vele. Ha a te motorod majdnem másfélszer ekkorát igényel, akkor ott valami nagyobb gebasz van. Vagy rengeteg felesleges levegő kerül valahonnét a rendszerbe, vagy az üresjárati fúvóka keresztmetszete van lecsökkenve (ugyanis ez a fúvóka nemcsak üresjáratban, de a közepes fordulatszám-tartományban is belejátszik a keverékképzésbe), vagy a kúpostű nem megfelelő (különböző hosszúságú és kúposságú típusok vannak). Lehet, hogy így is megy a motorod, de egy csomó benzint megzabáltatsz vele feleslegesen, anélkül, hogy fel tudná dolgozni.
A magyar gyártmányú úszóháztömítések egyébként felejtősek, se a gumiból, se a parafalemezből készültet nem érdemes megvenni, mert kidagad a benzintől. Újabban lehet kapni egy kemény, fekete tömítőlemezből készült német gyártmányt, az jó, nem deformálódik.

Képet ide csak közvetetten lehet feltölteni.
Fel kell tenni a megosztani kívánt képet egy képfeltöltő oldalra, aztán a közvetlen linket kimásolni, rákattintani a szövegszerkesztő ablak fejlécében a "Kép" ikonra, a hivatkozás sorába betenni a címet, a szélességet 300-ra állítani (különben szétcsúszik az oldal), majd leokézni. Sajnos kicsit komplikált, de másként nem megy, az oldalra való közvetlen feltöltés nem lehetséges. Úgy látszik, a G-Portál egy kicsit megragadt a múltban.


[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?