Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]

2019.04.02. 21:59 Idézet

Zsoel

Ebben biztos vagyok, ezért is nem nagyon sürgettem a dolgot, de már azért belenéznék, mert el is felejtettem mi van benne:)

Az utolsó rugóstagot is kitakarítottam ma délután, majd visszakerült a helyére, de holnap még nem idulok Halászira. Majd valamikor tavasszal megejtem azt az utat.


2019.04.02. 21:28 Idézet

starex

Jól van, innét nem szalad el sehová.


2019.04.02. 08:17 Idézet

Ormossy

Ez tényleg rossz hír, pedig az ilyen 150 km-es úton jól jön a hatásos lengéscsillapítás. A porvédők vastagok csak, vagy az felfogató szemek is?

Zsoel

Rendben, Amint lábra áll a Star elmotorozok vele feléd, úgy is rég járt már arrafelé. Szólok amint aktuális lesz.


2019.04.01. 20:54 Idézet

Ormossy

Sajnálom.

Az az igazság, hogy már a németek se a régiek. Sok területen már csak az őseik által felépített hírnévből élnek.


2019.04.01. 20:31 Idézet

starex

Látom, zajlik nálad az élet. :) Csak dolgozz, így, szezonindítónak jót tesz egy kis motoros szöszmötölés.

Jut eszembe: alig másfél év után már sikerült is beszkennelnem a garanciafüzetedet, úgyhogy ha a környéken jársz, beugorhatsz majd érte.


2019.04.01. 12:50 Idézet

Tegnap meg volt a szezonindító gurulás nekem is. Barátom is elkísért a Schwalbejával, a Vác-Diósjenő-Kemence-Zebegény-Vác útvonalon. Nagyon szép idő volt, gyönyörű napsütés, és nagyon jól esett már egy kicsit szívni a benzingőzt. 

Mentünk cca. 150 km-t, persze mondanom se kell, hiba nélkül.

De sajnos van egy rossz hírem is...

A barátomtól Németországból kapott teleszkópok nem jók... vastagabbak, mint az eredetiek, így nem lehet őket felszerelni, nem férnek el. (Úgy vettem észre, talán még 5 mm-el hosszabbak is, talán...) Maradnak a helyükön a régiek.

Nem értem ám ezt a német precízséget... kifejezetten a Simson Star SR 4/2-1 típushoz kértük a teleszkópokat... ők nem tudják, hogy milyen való bele?


2019.03.31. 22:07 Idézet

Ma három rugóstaggal végeztem, a negyedik, egy első rugóstag nem akart szétjönni, ugyanis az alsó szemből nem bírtam kiütni a tüskét. Majd valamit kitalálok rá. Kiderült a tegnapi rejtély, ugyanis csak az egyik hátsó rugóstag lett előre téve, de már visszaállt a rend. A vásárolt rugóstag amelynek a porvédőid felhasználtam első rugóstagnak van jelezve, de ennek ellenére egy hátsó rugót találtam a belsejében, továbbá valami műanyagot alakítottak bele a csillapítjához, a gumi tuskó beszorult a zsíros rugójába szóval megvan hozzá az is. Külsőre elég durva munkának tűnt a beépített darab, de ha benyomtam az alsó szárat alig bírtam kihúzni mondjuk, tehát csillapítása valami biztos van. Ezt már valaki szerelte egyszer, de én megelégedtem a motoron lévővel, így azt építettem vissza.

A felső az eredetileg a motoron levő, a zsír elég jól leszáradt már, az alsó porvédőben még volt, azt szinte nem is kellett volna lemosni.

A csillapító részét teljesen kihúzva majd vissza nyomva az útjának az elején van egy kattanás, ezt korábban hallottam többször is, mindig amikor leugrasztottam sztenderről a Simsont. A szárat bőven mostam gázolajjal, reméltem hogy segít a kattanáson valamelyest, de nem így lett.

A csavart meg kellett görbítsem, mert az első elgondoláshoz képest átfordítottam a húzórészt, így megnőtt a távolság amit a menetes szárak már nem tudtak áthidalni, de ennél a megoldásnál jobban tudom tekerni az anyákat, így egyszerűbb a munka. Aztán közben kiderült, hogy egy bizonyos mértékű összehúzás után elég csak az egyik anyát tekerni, mivel a másik oldalt a görbített csavar miatt automatikusan húzza maga után. Így néz ki összehúzás közben:

Amelyik része jelenleg lefelé néz azt kicsit meg kellene még dolgoznom, mert nem teljesen sík, eredetileg nem így volt kigondolva a szerszám. Egy megfelelő keresztmetszetű cső amire kétoldalt egy-egy 8-as anyacsavar van hegesztve.

 


2019.03.30. 20:19 Idézet

Akkor most megtöröm a csendet. Természetesen nem Ormossy márkatársam tartott távol idáig engem sem, csak egyszerűen hideg volt, aztán jöttem az egyéb ház körüli tavaszi munkák.

De ma sikerült a Star-ral is haladni egy picit, ugyanis a korábban leszerelt egy-egy hátsó és első rugóstagot szétszereltem egy összehúzó szerszám segítségével. Képeket nem készítettem, de holnap pótolom, mert e nélkül nem sikerült volna, így másnak is hasznos lehet aki hasonló munkán gondolkodik. Érdekes, hogy a hátulról leszerelt egyik rugóstag valóban hátsó volt, bár annak idején a rossz állapotú porvédőkkel külsőre csalódást okozó hátsó rugóstagok az első sárvédő alá lettek elrejtve. Ezek szerint csak az egyik, de ha visszakerülnek a helyükre és jön a másik oldali pár akkor kiderül mennyi első és hátsó rugóstaggal vettem én a motort. A nyikorgás miatt a belső szár és a rugó le lesz takarítva, majd vastagon zsírozva összerakva. A felső szemet nem áll szándékomban lehajtani, úgyemlékszem a korábbi irományok szerint ez amúgy sem jó ötlet a nagy valószínüséggel összerohadt Alu és vas miatt. Bár ezeket én speciel külsőre nem látom olyan veszélyesnek, melegítés után szétszerelhető lenne, de a csillapítás elővarázsolásához nem vagyok elég felkészült, így maradok a nyikorgásmentesítésnél és a porvédő cserénél. Utána meg jöhet egy porlasztó takarítás, mivel utoljára a szétszerelés előtt már nem sikerült életet lehetni a berúgókar lenyomásával a motorba, és ez bosszant még. Ma viszont ennek ellenére sikerült egy kicsit motoroznom is egy MZ-el. Akku már korábban feltöltve, két szivató rúgás után a harmadik gyújtásosra már be is gyúlt a keverék a hengerben. Amint lement a Nap azért örültem hogy már hazafelé tartok, mert hamar lehült a levegő.


2019.02.14. 07:46 Idézet

Ormossy

Nem hinném, hogy kiverted volna. Én vagyok az adminisztrátor, engem pedig nem zavar, és hát  igazad is van, nem mindig örö és bódottá az élet. Szomorú történet, de okulásnak is jó, miszerint a benzin és a tűz nem játék. Eszemben sincs kitörölni, maradjon csak.
Hogy az azóta eltelt három hétben senki nem írt ide, ilyen előfordult már máskor is, főleg így, holtszezonban. Biztos téli álmot alszanak a simsonosok. :)


2019.02.13. 19:34 Idézet

Úgy látom, kivertem a biztosítékot a 26-i bejegyzésemmel.

(Kérem az adminisztrátort, hogy törölje.)


2019.01.26. 09:40 Idézet

Ez így van, de sajnos ez ettől még megtörtént, és nem a "jó sztori" írása vezetett, hanem a valóság. És hát ahhoz ez is hozzá tartozott. 

(Legközelebb majd vidámabbakat írok.)


2019.01.25. 20:21 Idézet

Hát, ez a második nem volt annyira jó sztori... :(


2019.01.25. 19:35 Idézet

Most jutott eszembe egy szomorú történet, aminek egyik főszereplője szintén egy motor...

Általános iskolás voltam, kb. 8-9 éves, amikor két fiú osztálytársam az egyikük otthonában játszottak, a szülők nem voltak otthon. A fészerben egy Pannónia állt, és a két fiú azon vitatkozott, hogy a tankjában lévő benzin robban, vagy nem...

Kipróbálták...

Csak előtte még magukra zárták belülről a fészer ajtaját, elővették a gyufát, és...

Az egyik fiú összeégve kimászott egy szűk ablakon, de látta, hogy a barátja bennt maradt, visszamászott érte. Kettőjük közül ő halt meg. 


2019.01.25. 19:25 Idézet

Zsoel,

Sajnos én is több olyan esetet tudnék sorolni fiatal koromból, amikor a motor végzetes volt. Főleg, amikor megjelentek a P 20-asok, amik szinte "elszálltak" a vezetője alól. Több esetről is tudok, akik nem élték túl. A régi Danuviák és P5 P10-esek után egy versenymotornak számított.

A bukósisakra én úgy emlékszem, hogy már kötelező volt abban az időben, a rendszámos motorokon, legalábbis rajtam mindig volt, és az utasomon is. Persze ez abban a szituációban semmire nem lett volna elég.

És akkor megint egy kis multidézés:

1968-72 között jártam Egerben gimnáziumba. 48-an voltunk fiúk az osztályban, (!) nagyon összetartó osztály voltunk, és vagyunk a mai napig is. (Akikmég élünk...)

3. 4. osztályban már sok osztálytársamnak volt "nagymotorja" azaz kétszemélyes. Oly annyira, hogy gyakorlatilag az egész osztály egyszerre el tudott indulni - ha akart - ha utasként vittük a motor nélkülieket. Volt 1-2 olyan társunk is, akinek Komár, Riga és egyéb ilyen motoja volt, ők korábban indultak. 

Volt mindenféle motor: ott volt ugye az én Simson Star-om, volt Schwalbe is, aztán Danuviák, MZ szinte minden akkor kapható változata, CZ Jawa 175, és egyéb Jawak, 1-2 Pannónia, és a non plus ultra, egy 250-es Csepel.

Gyakran mentünk kirándulni Eger környékére 15-20 motorral. De esténként is sok esetben összejöttünk egy kis beszélgetésre a Főszékesegyház (no jó, mi Nagytemplomnak hívtuk) és a Líceum közötti téren, majd a késő esti órákban mentünk a Belvárosban egy kört, hogy egy kicsit ijesztgessük a "népeket"

Szép idők voltak!


2019.01.24. 20:24 Idézet

Ormossy

Fiatal korotok ellenére ez igen mélyen szántó bölcsesség volt részetekről. :)
Bizonyára sokan voltak a ti korosztályotokból is, akiknek egy-egy hasonló eset után már nem adatott meg, hogy az élet múlandóságáról elmélkedjenek... (Annál is kevésbé, mert akkor ugye még nem volt kötelezően előírt védőfelszerelés a bukósisak.) A motorozás soha nem a biztonságról szólt, a motoros a legvédtelenebb közlekedő, mert gyorsabb, mint egy gyalogos, kerékpáros, viszont nem óvja karosszéria az életét sem más jármű, sem nem elég óvatos vezetés, sem egy ehhez hasonló műszaki hiba okozta baleset esetén. Oltári nagy szerencsétek volt. A fiatalság túléléséhez bizony az kell.

És a dohányzás abbahagyását okosan tetted, azt sose késő meglépni. :)


2019.01.24. 17:15 Idézet

Nos, akkor egy újabb történet:

Kb. 1971-ben, egy szép nyári napon barátommal a hátam mögött, elindultunk Egerből Gyöngyösre, ill. a Mátrába. Kerecsend után a 3-as úton botorkáltunk, amikor egy első kerék defektet kapott. A hirtelen nyomáscsökkenés majdnem kicsavarta a kezemből a kormányt, de azért sikerült megtartanom, viszont a motor „koppanástól-koppanásig” kóválygott az úton.

Belegondolni is rossz, hogy mi történik, ha éppen jön szembe egy autó. Szerencsére nem jött, így megúsztuk. Hátunk mögött jött egy autó, ő teljesen lefékezett, és majdnem állva várta meg, hogy mi lesz velünk. Sikerült óvatosan kifékeznem a motort, és megálltunk az út szélén.

Barátommal az első dolgunk volt, hogy leültünk az árokpartra, rágyújtottunk egy cigarettára, és azon viccelődtünk, hogy azért itt üldögélni még mindig jobb, mint egy lemez tepsiben talppal előre. Brrrrr…

(Már kb. 30 éve nem szívom.)

 


2019.01.22. 09:27 Idézet

Persze, hogy nem gond, hát azért van a fórum. Nem csak műszaki kérdéseket lehet itt megbeszélni, bárki írhat bármit, ami Simsonnal kapcsolatos.


2019.01.21. 09:41 Idézet

Örülök, hogy tetszett, majd ha nem gond, írok még később 1-2 hasonló történetet.

Nagyon szerettem a Staromat, - mint ahogyan a mostani gépet is szeretem - sok kedves élmény fűződik hozzá.


2019.01.20. 22:16 Idézet

Ormossy

Köszönjük ezt az élvezetes beszámolót a régi idők élményeiből. :)

Kemény fiatalkorod volt neked is, meg a Starodnak is. :)
A nadrágszíjad meg jó masszív darab, volt valami igazsága nagyapádnak.


2019.01.20. 08:09 Idézet

Egy régi-régi történetet osztanék meg veletek, úgy is alig van mostanában hozzászólás.

Kb. 1972 nyarán lehetett, amikor a barátaimmal úgy döntöttünk, hogy egy napot a Bükkben motorozunk. Két barátom, én és egy ifjú leány indultunk útnak Egerből a Simson Starommal és az Apámtól kölcsön kért Danuviával, amelyet egyik barátom vezetett. Egész nap jót motoroztunk - Bükk-fennsík, Szilvásvárad és környékén, de amikor hazafelé tartottunk, egy igen erős esőbe futottunk bele, és teljesen elázva estünk be egy idős házaspárhoz Szarvaskő mellett (Tardos) egy akkor már használaton kívüli vízimalomba, ahol ők laktak. Szívesen fogadtak minket, megvártuk amíg eláll az eső, megszárítkoztunk, majd indultunk hazafelé. Azaz indultunk volna...

A Danuvia az istennek se akart elindulni. Mindent megpróbáltunk, de nem tudtuk életre kelteni.

Pár évvel ezt megelőzően, barátaimmal egy szíjártónál csináltattunk a farmerunkhoz jó erős, vastag derékszíjat. (Nagyapám mindig azt mondta rá, hogy ez nem nadrágszíj, hanem lószerszám) :-)

Ebből a nadrágszíjból kettőt összeakasztottunk, egyik végét a Simson csomagtartójára hurkoltam, a másikat egyszer áttekerve a barátom a Danuvia kormányához fogta, és így vontattam haza a lerobbant motort, összesen négy személlyel.

Az én nadrágszíjam ma is meg van, itt látható a lap alsó részén:

http://ofk.hupont.hu/2/fotok-tortenetek

 

 

 


[Későbbi] [5255-5236] [5235-5216] [5215-5196] [5195-5176] [5175-5156] [5155-5136] [5135-5116] [5115-5096] [5095-5076] [5075-5056] [5055-5036] [5035-5016] [5015-4996] [4995-4976] [4975-4956] [4955-4936] [4935-4916] [4915-4896] [4895-4876] [4875-4856] [4855-4836] [4835-4816] [4815-4796] [4795-4776] [4775-4756] [4755-4736] [4735-4716] [4715-4696] [4695-4676] [4675-4656] [4655-4636] [4635-4616] [4615-4596] [4595-4576] [4575-4556] [4555-4536] [4535-4516] [4515-4496] [4495-4476] [4475-4456] [4455-4436] [4435-4416] [4415-4396] [4395-4376] [4375-4356] [4355-4336] [4335-4316] [4315-4296] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?