|
[6226-6207] [6206-6187] [6186-6167] [6166-6147] [6146-6127] [6126-6107] [6106-6087] [6086-6067] [6066-6047] [6046-6027] [6026-6007] [6006-5987] [5986-5967] [5966-5947] [5946-5927] [5926-5907] [5906-5887] [5886-5867] [5866-5847] [5846-5827] [5826-5807] [5806-5787] [5786-5767] [5766-5747] [5746-5727] [5726-5707] [5706-5687] [5686-5667] [5666-5647] [5646-5627] [5626-5607] [5606-5587] [5586-5567] [5566-5547] [5546-5527] [5526-5507] [5506-5487] [5486-5467] [5466-5447] [5446-5427] [5426-5407] [5406-5387] [5386-5367] [5366-5347] [5346-5327] [5326-5307] [5306-5287] [5286-5267] [Korábbi]
Péter
Szia!
Egzakt színkódja nincs, abban az időben még nem létezett ilyen egységes rendszer. Én mindig azt mondom, legjobb az épségben megmaradt vázhelyek (váztábla alatt, váznyak, hátsó lámpa alatt, kormányembléma alatt, kormányburkolat belső oldalán) festékrétege alapján színt kevertetni. De ha ez nem járható út, akkor a sötétpiros szín nagyjából megegyezik a RAL 3002-es pirossal, a csontszín(?), valójában tundraszürke (zöldesszürke) árnyalat meg a Toyota Flour Green 1528 kódjelű színnel. Legalábbis a német szakértők ezt állítják.
|
Lfox
Nem befolyásolhatja, hanem befolyásolja is. A porlasztó úgynevezett keverőtorkában (ahol a felszívott benzin apró cseppekre bomolva összekeveredik a beszívott levegővel) kialakuló szívóhatás, a depresszió nagyban függ attól, hogy a porlasztó szívónyílásának, illetve az a mögött elhelyezett légszűrőháznak (szívászaj-csillapító) mekkora a keresztmetszete, mennyire "fogja le" a beáramló levegő útját. Ha megfelelőek a viszonyok, minden rendben. Ha elzáródik a levegő útja, például elpiszkolódott légszűrőpatron miatt, akkor a kelleténél jóval több benzint fog felszívni a motor, túldúsul a keverék (a normál 1 rész benzin:15 rész levegő helyett csak mondjuk 1:13 lesz az arány, amitől már alig tud elégni a tüzelőanyag). Pontosan ezen az elven működnek a levegőtorok-elzáró szívatórendszerek, például a Babettáknál. Ha viszont kisebb ez az ellenállás, a motor nem lesz képes a kellő mennyiségű benzint felszívni, elszegényedik (1:16, 1:17) a keverék. Ez történik olyankor, ha lecsúszik, elszakad a porlasztót és a légszűrőt összekötő gumi, elfelejtik betenni a légszűrőpatront, hiányzó tömítés vagy sérülés miatt tömítetlenné válik a légszűrőház, de akkor is, ha éppen hasraütésszerűen "sportlégszűrőt" tesz föl valamelyik okostojás (utána meg csodálkozik, hogy nem megy vele a motor). A kitört részt valahogyan ki kell javítani, mert ez nemcsak rontja a motor teljesítményét, de ha a "tiszta" oldalon, vagyis a patrtonon túli részen van, akkor ráaádul még szűretlen levegőt is kerül a hengerbe, ami, különösen poros úton haladva, összekarcolhatja a henger és a dugattyú falát. Ez hosszabb idő után teljesítményvesztést, rosszabb esetben dugattyúmegragadást okozhat.
|
Sziasztok! Érdeklődnék, hogy tudna valaki segíteni gyári színkódban? Bordó és csontszínű amire szükségem lenne!
|
Zsoel
Köszi a tanácsot. A levegőszűrőház tetején van egy kb 1 cm-es lyuk ahol kitört a műanyag.Befolyásolhatja a működést vagy nincs jelentősége?
|
Szervusz Józsi!
Jól egyben van a géped, gondolom az oldallemezek csak a szerelés miatt nincsenek a helyükön, mert a csavarjaik megvannak. Látom az első rugóstagok Kisfunfélegyháziak, én is rendeltem onnan egy motorra való porvédőt egy Schwalbéhez A pirosat azért csúnyán telibefújták a motoron, nem kíméle a csavarfejeket sem. Viszont a kormányburkolat és az üzemanyagtartály árnyalata igen jóra sikerült. Még az üléslemezt megadjusztálod aztán nagyvonalakban a külső kész.
|
Lfox
Kézzel, ronggyal, tisztítószerrel meg ilyesmivel nem szabad hozzányúlni a lámpatükörhöz belül, mert minden nyom rajta marad. Ha csak poros belülről, meg lehet próbálkozni a kifúvatásával, esetleg meleg víz + mosószer kombinációjával való kiöblítésével, de ha igen csúnyán bemattult már, pláne rozsdásodni kezdett (a lecsapódó párától ez is előfordul a tükör alsó részén), akkor vagy fel kell újíttatni, vagy ki kell cserélni. Kapható újonnan is, nem pont ilyen, de Starhoz használható fényszóró.
A Jani által írtakat még annyival egészíteném ki, hogy a (természetesen tiszta) sima motor- vagy hajtóműolaj is megteszi a benzines tisztítás után, ha épp nincs légszűrőolajod: belemártod, majd hagyod jól kicsöpögni.
|
A foncsorhoz nem ajánlatos hozzányúlni, mert igen sérülékeny a bevonat. Ha nem vészes a rozsda próbálj meg vele együttélni, de ha mindenképp el akarod tüntetni el kell vinni foncsoroztatni. Én ha koszos foncsorral találkozom szappanos vízzel lötykölöm el, de az a rozsdát nem viszi le.A levegőszűrő drótbetétes, tehát tiszta benzinben elmosva és utána levegővel kifújatva tisztának tekinthető. De a teljes kiszáradása után levegőszűrő olajzó spray-vel be kell fújni, majd a felesleget kicsöpögtetni, hogy felfogja levegőben lévő porszemcséket.
|
Azt szeretném kérdezni hogy az elsőlámpa foncsoráról mivel lehetne eltüntetni ha el lehet a felületi rozsdát?
A levegőszűrőt (még az eredeti van benne) mivel lehet és hogyan kell tisztítani?
|
Zsoel
Igen így van. Van ezekben a motorokban valami szerethető,mindig csodálkozok a formatervezésén a veterán motoroknak,autóknak.Valószínűleg már akkor is "koppintottak" a gyártók egymástól,de mégis megvan az az egyéni stílusa mindegyiknek
|
Lfox
Mindent meg lehet oldani, csak munka és anyagi ráfordítást kérdése. Ezek egyike sem lehetetlen feladat. Ha lelkesedés és kitartás van, akkor minden van.
|
Zsoel
Zsoel
Visszatérve a Stárra. Lesz vele munka bőven, az egyik lábtartó letörve, az ülés alja ramaty, a vezetékelés "mókolt" kivan vezetve a kormánykapcsolóra a "leállító" így lehet levenni a gyújtást stb.... A hátsófékbe rugót kell szerezni valahonnan mert nem húzza vissza a féket ami benne van.
|
TopJoe
Bontottat tudnék venni itthonról is,de kérdéses hogy jó-e.Elvileg találtam az e-bayen megfelelő méretűt de nem ehhez a típushoz van és nem is akar megjönni(kínai). Tényleg lehet kapni eredetit,de amikor megláttam hogy 44 angol Font....
|
Lfox
Esetleg alin komplett mikuni vm22 7. ezer Ft. Igaz másolat de jo lehet. ( főleg, hogy mindent kína gyárt ) |
Zsoel
Értem,akkor megvárom amíg érkezik,mert ígérték hogy lesz fékbowden. A Suzuki tűszelepet pedig igen, én is néztem az ebayen de sajnos az 1985 évjáratúakhoz már nem jó,ha jól láttam a hossza nem azonos.
|
Lfox
Ja, látom, közben TopJoe is gondolt arra, amire én. Mérd meg a két alkatrész paramétereit (hosszúság, külső-belső átmérő, az üléknél a váll átmérője), és kérdezd meg az üzletet, ugyanolyan-e, amit kínálnak. Ha normális a bolt, fognak válaszolni. A puszta hasonlóságra alapozva ne vedd meg, azzal nagyon pofára lehet esni.
|
TopJoe
Köszi! Nagyon hasonlónak tűnik.
|
Lfox
Nem, az teljesen más kialakítású a belső és a külső fékkulcsosnál is.
|
Lfox
Nem valószínű, hogy Magyarországon találsz ilyesmit. Gondolj bele: idehaza 1990 előtt KGST volt, központilag szabályozott, ún. tervgazdálkodással, ezért a járműpark nagy részét a belső piacról származó s z o c i a l i s t a gyártmányok tették ki. Úgynevezett tőkés országokból (Nyugat-Európa, Amerika, Japán) származó személygépkocsikat és motorkerékpárokat hivatalosan nem forgalmaztak idehaza, tehát a kilencvenes évek eleje előtti időkben gyártott ilyen járművek a rendszerváltásig nem hivatalos, államilag szervezett módon kerültek az országba. Vagy magánimport útján, újonnan, illetve alig használtan hozatták be magánszemélyek, vagy pedig külföldi kinttartózkodás során vásárolták és hazatelepülve hozták magukkal. Ez teszi ki a kisebb részüket, nagyobb részben inkább azzal a dömpinggel kerültek be, amely a rendszerváltást követő időket jellemezte: több évtizednyi sz o c i a l i s t a nyomorgás után végre "igazi" nyugati járművek után áhítoztak az emberek, így az élelmes, idejében észbe kapó új vállalkozók ezrével hoztak be mindent, ami nyugati: személygépkocsit, teherautót, buszt, motorkerékpárt. Szinte elözönlötték a piacot, de azért messze nem került az országba annyi 1990 előtti nyugati jármű, amennyit aztán a későbbi időkben a már idehaza megtelepülő, kiépülő márkahálózatok eladtak, azonkívül ezen járművek közül ma már a legfiatalabbak is a harmincas éveiket tapossák, és egyre fogynak.
Mindebből következik, hogy olyan járműtípusokhoz, amelyek nemcsak hogy öregek, de árusításuk idején nem is létezett márkaképviseletük egy adott országban, nem fognak teljes alkatrészbázist tartani abban az országban, mert nem lesz rá kereslet. Magyarul: nem gazdaságos Suzuki RG 125-höz cuccokat tartani idehaza, ha van belőlük 30 darab. Szerencsére a porlasztók általában tipizált darabok, és egyes alkatrészeiket éveken, sőt évtizedeken át is felhasználják, tehát előfordulhat, hogy egy 7 évvel ezelőtti motor Mikuni tűszelepe pont ugyanolyan, mint 1982-ben.
Ha ez az, amire gondolsz, akkor az Ebayen 7-8 ezer forintért is kapsz, amiben benne van a házhoz szállítás is, és 1-2 hét alatt itt van. De a már említett tipizálás miatt lehet, hogy tök más motorokhoz tartozó Mikunikhoz is ugyanilyen szelep és -ülék való, nem tudom, hogy néz ki.
|
Zsoel
A hátsófékbowdent kérdezném még,hogy a Star és a Schwalbe azonos-e?Külső fékkulcsos.
|
[6226-6207] [6206-6187] [6186-6167] [6166-6147] [6146-6127] [6126-6107] [6106-6087] [6086-6067] [6066-6047] [6046-6027] [6026-6007] [6006-5987] [5986-5967] [5966-5947] [5946-5927] [5926-5907] [5906-5887] [5886-5867] [5866-5847] [5846-5827] [5826-5807] [5806-5787] [5786-5767] [5766-5747] [5746-5727] [5726-5707] [5706-5687] [5686-5667] [5666-5647] [5646-5627] [5626-5607] [5606-5587] [5586-5567] [5566-5547] [5546-5527] [5526-5507] [5506-5487] [5486-5467] [5466-5447] [5446-5427] [5426-5407] [5406-5387] [5386-5367] [5366-5347] [5346-5327] [5326-5307] [5306-5287] [5286-5267] [Korábbi]
| |