|
[6210-6191] [6190-6171] [6170-6151] [6150-6131] [6130-6111] [6110-6091] [6090-6071] [6070-6051] [6050-6031] [6030-6011] [6010-5991] [5990-5971] [5970-5951] [5950-5931] [5930-5911] [5910-5891] [5890-5871] [5870-5851] [5850-5831] [5830-5811] [5810-5791] [5790-5771] [5770-5751] [5750-5731] [5730-5711] [5710-5691] [5690-5671] [5670-5651] [5650-5631] [5630-5611] [5610-5591] [5590-5571] [5570-5551] [5550-5531] [5530-5511] [5510-5491] [5490-5471] [5470-5451] [5450-5431] [5430-5411] [5410-5391] [5390-5371] [5370-5351] [5350-5331] [5330-5311] [5310-5291] [5290-5271] [5270-5251] [Korábbi]
Zsoel
Köszi!
Régebben találtam egy videót,nem vagyok oda ezekért a "tuning" dolgokért,de eléggé meglepődtem hogy milyen teljesítmény többletet sikerült kihozni ebből a Scwalbe-ból. 125km/h végsebesség és ilyen gyorsulás?
https://www.youtube.com/watch?v=i3T20paMkVg
|
Medvelac
Olyan nincsen.
Így néz ki egy Star-fékbovden (első féké). A felső vége megy a fékdobon elhelyezett csatlakozócsonk furatába (a kis alátét fel kell hogy üljön a fészek peremén, a gumiharang meg a csonkra megy, védendő a féket portól és víztől). Az egy kb. 4 mm-es furat, simán át kell férnie a bovdenvégnek, és miután átment, utána kell ráhelyezni a hasított diót.
Nem lehet, hogy véletlenül beszorulva maradt a furatban egy régi bovden alátétje, mondjuk bovdenszakadás miatt?
|
Lfox
A kétütemű motor működési elvéből következő sajátossága, hogy a kipufogónyíláson keresztül mindig távozik egy kis el nem égett tüzelőanyag, ezzel együtt pedig (keverékkenésről lévén szó) egy kis olaj is, amely így a kipufogónyílásban és az egész kipufogórendszerben lerakódik. Ez akkor is elkerülhetetlenül így van, ha a keverőolaj a legkiválóbb minőségű, és a pontos arányt alkalmazod. Mivel pedig az olaj nem párolog, hosszabb üzemeltetési idő után egész tisztességes mennyiség fel tud gyülemleni a dobban. Ha abból indulok ki, hogy néz ki az egész motorod, nem is látok benne semmi meglepőt. Önmagában még nem ad okot aggodalomra a jelenség. Időnként ki kell tisztítani a kipufogórendszert.
|
Ormossy
Magasabb fordulaton jellemzően jobban pörög (a változtatható előgyújtású, röpsúlyos vagy vákuumos működésű gyújtóberendezések lényege az volt, hogy magasabb fordulatszámnál automatikusan kissé megnövelték az alapelőgyújtás szögét), ellenben kisebb fordulatszámnál csöröghet és a kelleténél jobban melegedhet. De mivel nincs két egyforma motor, a gyakorlatban kell kikísérletezni, hogy a tiéd mit fog szeretni.
|
Tisztelettel: SEGÍTSÉÉÉÉG!
Kerék rendbe rakva, fék dob esztergálva, fékpofák cserélve.
Gondoltam összerakom, erre az új bovdeneket nem tudom bevezetni a végükön lévő bütykök miatt, amik egyébként eltörpülnek ahhoz képest, mekkora bovdenvéggel kellene rögzítenem belső karba
.
Ilyenkor hogyan tovább, le kell vágnom és csavarosat rárakni? |
starex,
A nagyapámnak Egerben a Dobó utcában volt kis,otor- kerékpár- és varrógép javító műszerész műhelye.
Így azért nem volt nehéz a motor karban tartani. A tanulónak folyamatos feladata volt a Panni "simogatása"
(Az avataromon a műhely mai helyét láthatod, előtte a motorom. Ma egy kávézó működik a helyén.)
|
Ormossy
A Panni is csak olyan motor volt, mint a többi kortársa. A lelketlen használatot megsínylették, de a törődést meghálálták. A Nagypapád motorja szerencsés volt.
Hogy Simsonos dolgot is írjak, ma kisebb társaság (veszélyhelyzeti szabályok szerinti létszám alatt) jött össze a szőlőhegyen,, és ott volt a Star-om is. 1972-ben vette az egyik jelenlévő ugyanilyen motorját, és persze tetszett neki az én gépem is, megcsodálta. Induláskor mondtam, hogy csak egy rúgás kell ám. Úgy is lett
|
Zsoel
Ma lecseréltem a kipufogó könyököt mert a pereme törött volt már.Amikor levettem,azt vettem észre hogy folyik a kipufogóból az olaj(vagy olajos benzin?). Ez minek tudható be,túl dús a keverék? Most fullszintetikus motorolajat használok.
|
Zsoel,
Izgat ez az előgyújtás dolog...
Tapasztalatod szerint hogyan változik a motor teljesítménye, viselkedése, ha pl. 1,6-ra 1,7-re növeled az előgyújtást?
|
Rosszul írtam; 1959-60-tól volt meg a motorja.
|
Nagyapának 1969-70-től egy pont ilyen piros Panni robogója volt, mint az első képen. 1973-ig, haláláig használta napi rendszerességgel.
|
Zsoel,
Köszi az infót.
Nekem jelenleg 1,6 -ra van állítva, stabilan működik, jól megy, de azért a jobbnál is van mindig jobb.
|
Ormossy
Én is vittem oda mágnest 12 évvel ezelőtt, két Pannoniát meg a Simsonomét. Jól megcsinálták.
Ha az előgyújtás értéke túl kicsi vagy túl nagy, az tökéletlen égést eredményez. Túl korai és túl kései gyújtás esetén egyaránt túlhevülés jelentkezik, ami halványszürkére színezi a gyertyát. De állítsd kezédsként 1,5 mm-re, és szerintem azzal nem lesz gond.
|
Zsoel,
Igen, a Fertő utcában.
(Kérdés; hogyan következtetsz a gyertyaképből az előgyújtásra?)
|
Ormossy
Abból a sárga N betűből, amelyik az egyik mágnesszegmensen van. A delejezőműhelyekben szokták ilyen módon megjelölni a kezdő északi pólust, ahonnét aztán körbeindulnak. Budapesten, a Fertő utcában csináltattad?
|
Ormossy
Hűha.Nem is tudom mit mondjak. Köszönöm szépen! A bal oldali tényleg olyan kialakítású mint az enyém,ha lehet akkor azt kérném majd.Valahogy akár itt,vagy emailben,telefonon vegyük fel majd a kapcsolatot,ahogy jobban megfelel.Remélem egyszer tudom majd viszonozni valahogy.
|
Zsoel,
Köszönöm, így már nem ráncos a homlokom.
(A lendkereket én delejeztettem kb. 2 éve, egy másikkal együtt, ami most a motoromon van. Érdekelne, hogy miből jöttél rá?)
|
[6210-6191] [6190-6171] [6170-6151] [6150-6131] [6130-6111] [6110-6091] [6090-6071] [6070-6051] [6050-6031] [6030-6011] [6010-5991] [5990-5971] [5970-5951] [5950-5931] [5930-5911] [5910-5891] [5890-5871] [5870-5851] [5850-5831] [5830-5811] [5810-5791] [5790-5771] [5770-5751] [5750-5731] [5730-5711] [5710-5691] [5690-5671] [5670-5651] [5650-5631] [5630-5611] [5610-5591] [5590-5571] [5570-5551] [5550-5531] [5530-5511] [5510-5491] [5490-5471] [5470-5451] [5450-5431] [5430-5411] [5410-5391] [5390-5371] [5370-5351] [5350-5331] [5330-5311] [5310-5291] [5290-5271] [5270-5251] [Korábbi]
| |