|
[6210-6191] [6190-6171] [6170-6151] [6150-6131] [6130-6111] [6110-6091] [6090-6071] [6070-6051] [6050-6031] [6030-6011] [6010-5991] [5990-5971] [5970-5951] [5950-5931] [5930-5911] [5910-5891] [5890-5871] [5870-5851] [5850-5831] [5830-5811] [5810-5791] [5790-5771] [5770-5751] [5750-5731] [5730-5711] [5710-5691] [5690-5671] [5670-5651] [5650-5631] [5630-5611] [5610-5591] [5590-5571] [5570-5551] [5550-5531] [5530-5511] [5510-5491] [5490-5471] [5470-5451] [5450-5431] [5430-5411] [5410-5391] [5390-5371] [5370-5351] [5350-5331] [5330-5311] [5310-5291] [5290-5271] [5270-5251] [Korábbi]
Lfox,
Ez elég érdekes, mert inkább elszakni szokott az a gumicső, mint szétmállani. (Esetleg valamilyen folyadék okozhatta?)
A porlasztót nem lehet rendesen beállítni a gumi összekötő nélkül, az feltétlenül kell.
|
Gondolom a tökéletesen záró gumicsatlakozó előfeltétele a jó karburátor működésnek.
|
Ormossy,Zsoel köszi!
Zsoel, találkoztál már olyannal,hogy a karburátor és a levegőszűrőház közötti csatlakozó gumi néhány hónap után úgy felpuhuljon és deformálódjon hogy használhatatlan legyen?Ma ahogyan vettem le levegőszűrőházat,akkor tűnt fel hogy szinte akár sem lett volna rajta a gumi,csak úgy lógott mind a két végén.Nem hinném hogy véletlenül a régit raktam volna vissza a legutóbb,mert még az sem nézett ki így.
|
Zsoel,
Igen, így van, nekem is gyakran kellett a hollandit utánhúzni, de ez tavaly nyáron megszűnt. Az óta ugyanis nem a Simson-tömítő karikát (gömbölyű forma) használom, hanem az un. robogó tömítő gyűrűt, ami egy picit vastagabb, és szögletes alakú a metszete. Egész nyáron utána sem kellett húzni.
Két hete leszedtem a kipufogót, megtisztítottam kívül-belül, és új tömítést raktam bele. Remélem ismét kibírja egész nyáron.
|
Lfox
Igen, az a rugóacél-karika a kipufogókönyököt rögzítő hollandi anyát hivatott biztosítani lelazulás ellen.
Ahogy Ormossy képén is látható, a lemez peremén lévő két kis felhajtott fül közé megy be a kipufogócsok oldalán lévő felöntött borda, amitől a lemez nem tud körbefordulni. A két szemben lévő V alakú behajtás pedig az anya koronáján lévő fogazásba ül bele, és ez biztosítja az anyát elfordulás ellen. Legalábbis elviekben, mert a gyakorlatban nem sok haszna van, a lemez ellenére egy idő után (mármint a motor üzemeltetése közben eltelt idő után) óhatatlanul lerázódik az anya, különösen, ha új tömítőalátétet tettünk a hollanderhez, és az fokozatosan deformálódik.
|
Lfox,
Az a rugós nagy alátét a kipufogó hollander biztosító rugója. Teszek fel mindjárt képet a saját gépemről, hogy hogyan kell feltenni, és akkor nem lazul meg a hollander a hengeren.
|
Ormossy
Szinte az utolsó csavarig felhasználtam mindent amiket küldtél,nekem is nagyon jól esett a segítséged. Egyedül a nagy méretű rugós lemez (alátétet?) nem tudtam beazonosítani hogy hová való.
|
-95 százaléka eltávozott, a többit elpárologtattam. Vízen kipróbálva a két oldal egy vonalban lebegett, innentől száraznak tekintettem. Aztán ha mégsem lenne jó jöhet a sűrített levegő:)
|
Zsoel
Ez a sűrített levegős megoldás jó ötlet, legközelebb kipróbálom. Az úszódob két oldala szerencsére nagyobb erő alkalmazása nélkül rugózott annyit, hogy kb a folyadék 90
|
Ormossy
Pedig - ahogy a KRESZ előírja - a gumiabroncsok levegőnyomását legalább havonta egyszer ellenőrizni kell.
|
starex
Nem nyomkodni kell az úszódobot, hanem miután mesterséges lyukat ütöttél rajta (lehetőleg a két félrész forrasztási vonalánál), nagynyomású levegőt kell a lyuk szájával párhuzamosan áramoltatni.
Magyarul: odateszed a kompresszor levegőpisztolyának a hegyét a lyukhoz, és "elfújsz" fölötte. Az ezáltal a dobban fellépő légritkulás (a porlasztó működési elvéhez hasonlóan) szint kirobbantja a benzint, amely vastag permet formájában hagyja el a lyukat, függetlenül attól, hogyan tartod az úszót. A beszivárgott benzin mennyiségétől függően 1-2 perc alatt csontszárazra ki lehet takarítani a dob belsejét, amelyet ezután már légmentesen be lehet forrasztani.
|
És most jöjjön egy tanulságos kis történet, ha megengeditek.
Panaszkodtam az elmúlt hetekben, hogy a motorom a partokon nem akar úgy felmenni, mint régebben. Hamarabb vissza kell kapcsolnom, viszont végsebességben semmi nem változott. Csodálkoztam a változáson, mert semmi nem lett (el)állítva a motoron.
Meg van a megoldás...
Elhanyagoltam a gumik nyomását, mindig úgy voltam vele a benzinkútnál tavasz óta, hogy no, majd a következő tankolásnál megnézem...
Aztán egy hete eljött a következő alkalom: a gumikban 0,4 - 0,6 bar nyomás volt.
(És nem vettem észre...)
Most megfelelő nyomás van mind a két keréknél, és a motorom ugyan úgy robog fel a partokon, mint régebben, nem kell már visszakapcsolni!
Tanulság: nem mindig a motor a hibás.
|
Sarilaci,
Nem kell ez a dicshimnusz, nem olyan nagy dolog ez, és nem szeretem ha dicsérgetnek, mert elpirulok.
(Az a helyzet, hogy amikor a Simsonomat kaptam 6 évvel ez előtt, azt követően összevásároltam egy csomó alkatrészt, főleg jófogásról, vateráról régi, eredeti, de használható alkatrészeket. Aztán rendbe raktam a saját motoromat, és rájöttem, hogy kétszer annyi alkatrészem van, mint amennyit koromnál fogva én már el tudok használni. Én kufárkodni nem fogok ezekkel az alkatrészekkel, pár száz,- vagy max. pár ezer forintos tételek ezek. Nekem jó érzés, ha valakinek segíthetek.)
|
sarilaci
Örülök, hogy megoldódott a problémád! Ormossy tényleg nagyon segítőkész márkatárs. Kívánom, hogy még sokáig tartsa meg ezt a jó szokását!
Ha már ennyire szóba kerültek az úszók, nekem volt a polcon kettő lyukas, gondoltam rendbehozom őket, legalábbis megpróbálom. Mivel fél órás forrásban levő vízben úsztatás sem csalogatott ki szinte semmi keveréket az úszókból a kevés buborék megjelenésének helyénél ütöttem egy látható lyukat a lehető legkisebb facsavar segítségével. Így sikerült végül könnyíteni rajta, majd beforrasztani. Rakok fel képet a két úszóról, ha nem tévedek a bal oldali gyári lehet, a másik pedig a manapság kapható utángyártott a kidolgozottsága alapján.
A kép a forró vízből kivétel után készült. A mesterséges lyuknak nem volt szabad a víz alá kerülnie, mivel akkor újra nőtt a úszóban levő folyadék mennyisége, amit én előtte gondosan kinyomkodtam.
|
sarilaci
Nagyon örülök neki.
|
Üdv Zsoel ! Képzeld megoldodott a gondom. Ormossy segitet ill.segit ! Felajánlott egy uszot s egy benzincsapot önzetlenül minden térités nélkül ! Igy ismeretlenül segiteni NEM semmi . Igazi márkatárs igaz ember . Itt az oldalon is köszönöm neki !!! Mindenkinek szép napot ! Csak ezt akartam elmondani hogy mindenki lássa ilyen is van !
|
sarilaci
Az úszó elején (a két úszódob között) lévő nyelv zár és nyit, a másiknak, amely hátul van, csak az alsó úszóállás határolásában van szerepe.
A névleges zárt méret (az úszóház tömítés nélküli felfekvő felülete és az úszódob alsó síkja közt fejre álítva) 28, a névleges nyitott méret (az előbb említett felületek közt, normál állásban) 32,5 méret, oly módon, hogy teljesen zárt állapotban a kis nyelvvel teljesen be kell nyomni a tűszelep rugózott csapocskáját, és ebben a pozícióban a nyelv és a csap merőlegesen álljon egymásra.
De a mindennapi gyakorolatban, főleg az utángyártott, vacak úszókkal ez inkább csak közelítő kiindulási alap, a pontos benzinszintet szintezőcső segítségével kell belőni.
|
Szerintem a foxpost jó lehet, de melyikbe küldjem. (Mert házhoz szerintem drága lenne.)
(E- mailom: ofk24@icloud.com inkább ott beszéljük meg.)
|
Üdv. Ormossi ! Köszönöm a jelentkezésed ha el is küldenéd nagyszerü volna. Székesfehérvár melett Ösi-be lakom. Mit gondolsz posta levélként esetleg foxpost eljönne ? Nagy segitség lenne s talán tudnám valamivel viszonozni ?Üdv sarilaci
|
[6210-6191] [6190-6171] [6170-6151] [6150-6131] [6130-6111] [6110-6091] [6090-6071] [6070-6051] [6050-6031] [6030-6011] [6010-5991] [5990-5971] [5970-5951] [5950-5931] [5930-5911] [5910-5891] [5890-5871] [5870-5851] [5850-5831] [5830-5811] [5810-5791] [5790-5771] [5770-5751] [5750-5731] [5730-5711] [5710-5691] [5690-5671] [5670-5651] [5650-5631] [5630-5611] [5610-5591] [5590-5571] [5570-5551] [5550-5531] [5530-5511] [5510-5491] [5490-5471] [5470-5451] [5450-5431] [5430-5411] [5410-5391] [5390-5371] [5370-5351] [5350-5331] [5330-5311] [5310-5291] [5290-5271] [5270-5251] [Korábbi]
| |