|
[6210-6191] [6190-6171] [6170-6151] [6150-6131] [6130-6111] [6110-6091] [6090-6071] [6070-6051] [6050-6031] [6030-6011] [6010-5991] [5990-5971] [5970-5951] [5950-5931] [5930-5911] [5910-5891] [5890-5871] [5870-5851] [5850-5831] [5830-5811] [5810-5791] [5790-5771] [5770-5751] [5750-5731] [5730-5711] [5710-5691] [5690-5671] [5670-5651] [5650-5631] [5630-5611] [5610-5591] [5590-5571] [5570-5551] [5550-5531] [5530-5511] [5510-5491] [5490-5471] [5470-5451] [5450-5431] [5430-5411] [5410-5391] [5390-5371] [5370-5351] [5350-5331] [5330-5311] [5310-5291] [5290-5271] [5270-5251] [Korábbi]
Lfox
Ugyan továbbra sem fér a fejembe, hogyan tud ilyen minimális mértékben eldeformálódott síberrugó ilyen tünetet okozni, hogy ezt az egészet leírtad, de legyen. Az a lényeg, hogy megoldódott a gondod.
Most akkor egyáltalán nincs dugó a kormányszarv végében? Avagy van, de nincs rögzítve, vagy mi? Mert az, hogy amennyiben nincs ott a csavarral rögzített, megfelelő kormányvégdugó (na és a központozógyűrű) a kormánycső végén, akkor nem ütközik föl a markolat, az normális jelenség, ne is csodálkozz rajta.. Amikor a csúszka visszatér alaphelyzetbe, és te tekered tovább a markolatcsövet, a belül lévő spirálszalag a csúszka hornyában szépen "levezeti" a kormányszarvról, amennyiben nincsen rögzített dugó.
|
Zsoel
Köszi! Szerencsére megoldódott ez a probléma, a súber rugó nagyon megvolt már viselve ami benne volt és szerintem beleszorult a tolattyúba.Kicseréltem újra a rugót,mostmár rendben lesz ez a része,nem pörög fel. Kaptam tűt is,ahogy írtad 0,4-es méretűt vettem,de egyenlőre benne hagyom a régit. A gázcső is egész jól mükődne,viszont azt nem értem hogy most miért nincs "végállása".Alap állásba vissza tekerve túl fordul,nem akad meg ahol a csúszka a támasztékán felütközik. Mintha átfordulna a csúszkán a gázcső. Sajnos eredeti kormány végdugót még nem sikerült szerezni csak MZ végdugó van,aminek jó lenne a mérete csak rövidebb a kelleténél(nem oda esik a rögzító csavar helye).
|
Lfox
Ha a rugó ki van hordosódva, az okozhat olyasmit, hogy a tolattyú szabad mozgását felfelé gátolja, tehát nem tudsz teljes gázt adni. Azt viszont nem, hogy alsó alaphelyzetbe ne tudjon visszatérni emiatt, legalábbis én nem tartom fizikailag elképzelhetőnek. Az említett magas fordulatszámot a porlasztó szempontjából csakis az okozhatja, hogy a tolattyú alaphelyzetben (a gázmarkolat teljesen visszaengedett állásánál) magasabban marad a kelleténél, így túl nagy keresztmetszetet hagy szabadon maga alatt a keverőcsőben. Ebben a kúpostű minőségének kevés szerepe van, mert a "pörgéshez" inkább levegő kell. (Ha például a tű nélkül raknád össze a porlasztót, a motor be sem tudna indulni a túl sok benzin miatt.) Akármelyik fentebb említett jelű tűt akármelyik pozícióban szereled be egy Star porlasztójába, hogyha egyébként minden más rendben van, ilyen jelenséget nem okoz egyik sem, és a rugó sem. Egész biztosan a levegőtöbblet miatt van a túl magas fordulatszám.
Hogyha pedig nem a tolattyú fennakadása okozza mindezt, akkor még hamislevegő-beszívás miatt lehet. Vagy tömítetlen a forgattyúház (sérült szimeringek a forgattyústengelynél, esetleg tömítési hiba a motortömb két félrésze között; ez elég kellemetlen lehetőség, mert darabokra kell szedni a motort a javításhoz), vagy pedig a henger szívócsonkja és a porlasztó rögzítőkarimája között van valami oltári nagy tömítetlenség. Habár ez se túl életszerű, mert a fals levegőnek inkább az a jele, hogy ha az ember gázt ad, felugrik a fordulatszám, és nagyon lassan akar visszaesni, ha viszont lejjebb ment, le akar fulladni a motor, nincs stabil üresjárás. Hogy beindítjuk a motort, és mindjárt maximális fordulatszámon ordít egy kis tömítetlenség miatt, az nem életszerű. Hiszen azért benzin is kell az égéshez, ugyebár, és ha a tolattyú zárva van (ezzel együtt a kúpostű mélyen belelóg a tűfúvókába), akkor a motor szinte kizárólag az üresjárati fúvóka útján keresztül kap tüzelőanyagot, annak a járatnak pedig túl kicsi az áteresztőképessége a maximális fordulatszám elérésehez.
|
Zsoel
Köszi a gyors választ,sok új dolgot tanulok. Könnyen jár a tolattyú a rugó viszont elég fura,a közepén szinte már majd a másfélszerese az átmérője egy menetetnek, a végéhez képest szinte hordó alakú.Nem is értem hogy gondolhattam hogy jó lesz vele.
|
Lfox
Akkor nincs rendesen a helyén a tolattyú. Van az oldalában egy hosszanti horony, amely arra szolgál, hogy abba az ürejárati állítócsavar vékony csapos vége belemenjen.
Ez a csavar tulajdonképpen egy ütközőcsavar, és a tolattyú alsó végponti magassághelyzetének beállítására szolgál: ha befelé tekered, a tolattyú emelkedik, nő az üresjárati fordulatszám, ha kifelé, akkor ennek a fordítottja. Másrészről viszont a horony vezeték is: az ütközőcsavar imént említett, vékonyra esztergált része a tolattyú minden állásában belenyúlik ebbe a horonyba, és így megakadályozza, hogy a tolattyú a saját tengelye körül körbeforduljon. Ugyanis áramlástani okokból nem mindegy, hogyan áll, a hátsó részén, mint láthattad, egy saroktörés van. Arra gondolok, hogy esetleg az ütközőcsavar nem megfelelő, deformált a vége, túlságosan be van csavarva, akármi, és emiatt a tolattyú nem tud alsó alaphelyzetbe lemenni. Az is lehetséges, hogy az egész tolattyú van eldeformálódva, megsérülve: nem köralakú a keresztmetszete, hanem ovális, emiatt nem tud teljesen szabadon mozogni a helyén (ebben az esetben ki kell cserélni). Szereld ki a porlasztót, az ütközőcsavart, és ellenőrizd a tolattyú szabad mozgását. Normális esetben teljesen körbeforgatva, bármelyik helyzetben könnyedén be kell tudnod nyomni ütközésig, illetve ujjal ki kell tudnod húzni. Ha szorul, akkor ott a baj. Ellenőrizd úgy is, hogy a tolattyút a rugóval és a részterheléstűvel összeszereled, az ütközőcsavart is a szorítórugójával együtt betekered annyira, hogy a csapos rész csak kb. 1,5-2 mm-re álljon ki belül a porlasztóház falából. Helyezd be a tolattyút, rögzítsd a zárócsavarral, és a gázmarkolatot mozgatva ellenőrizd hátulról nézve, hogy szabadon felemelkedik, illetve visszasüllyed-e alaphelyzetbe. Ezt kell látnod, és középen a tolattyúnak szabadon fel-le kell járnia a teljes úthosszon, amikor "gázt adsz", illetve elveszed. (A tolattyúba nálad természetesen be fog menni a gázbovden, a szívató tolattyúját viszont nem kell becsavarni.)
Ha minden rendben van, akkor semmi másra nem tudok gondolni, mint valami oltári nagy hamislevegő-beszívásra, de azt nem tartom nagyon valószínűnek.
|
Ahogyan néztem, a tolattyú rugója "akadt össze"és fent maradt a tolattyú. Szerintem megvan nyúlva,de mivel nem láttam még milyennek kell lennie eredetileg ezért nem állítom biztosan.
|
Zsoel
Köszönöm a választ!
Megpróbáltam a régi tűvel sikerült rögzíteni rajta a tűtartólemezt. Az indiítás után rögtön teljes gázon pörög a motor,pedig nem akad sem a gázkar sem a bovden.Ezenkívül nem regál a karburátor állításra sem.A tű legfelső rovátkájába van rögzítve a tűtartólemez. A tű kúpos felüleletén nem látható sérülés.
|
Zsoel
Igen, később ez beugrott nekem akkor írtam a sikeres hozzászólást. Majd legközelebb jobban meggondolom ha ilyen tiltott dolgokat szeretnék írni
|
starex
Nem tudom, miért, de valami problémája van a G-Portálnak a sz0ciaIista szóval, nem engedi beírni. Már én is többször jeleztem, mikor egy-egy hozzászólásban olyan furcsa tipográfiával voltam kénytelen leírni a szót.
|
Azt hiszem megvan a probléma oka, benne volt a szövegben hogy ,,szoci@ list@"
Talán most sikerül:
FPJ
Mit is mondhatnék... jó döntés
Érdekes amit a vevőjelöltekről írtál. Én eddig úgy gondoltam, hogy egy ifjú titán aki szét akar szadizni egy motrot az cross motorban gondolkodik, a szoci gépektől pedig tart. Mondjuk a kínálatban nincs is 50 ccm-es lábváltós motor, talán a Simson volt az utolsó. Legalábbis én robogókat látok mindenfele azok meg csak aszfalton életképesek, így nem felelnek meg a célra.
|
Zsoel
Előbb megírtam ugyanazt kétszer és mindkétszer el is nyelte a rendszer, ám ha mégis megjelenne kérlek töröld az egyiket és ezt a hozzászólást is ha valamiért ez megmaradna.
|
Zsoel ! Köszönöm gyors válaszod : sarilaci
|
Lfox
A 16N1-es porlasztósorozathoz tartozó részterheléstűk csereszabatosak egymással, a kétlapos tűtartó lemez, illetve maga a levegőszabályozó tolattyú (síber), valamint a tűsfúvóka (az úszóházba lógó hosszú "cső" a porlasztó alsó részén, amelynek a végébe a főfúvóka van becsavarva) pedig a teljes sorozathoz ugyanaz. Így a Star 16N1-6 és az S50 16N1-8 típusú porlasztójának kérdezett alkatrészei átszerelhetők egymásba. Elméletileg! A gyakorlatban azonban ez nem ajánlott, mivel a tűk teljes hossza, a rovátkolástól a kúposodásig számított hossza, valamint a kúpos rész kúpossági aránya különbözik egymástól. Erre azért van szükség, mert az egyes típusok hengerréseinek elhelyezése, kialakítása, vagyis összefoglalóan: a vezérlési diagramjaik különböznek egymástól, továbbá más a kipufogó, más a légszűrőház. Ezért a különböző típusokban más-más főfúvókát és más kúpostűt, sőt, kissé más benzinszintet kellett alkalmazni annak érdekében, hogy az adott motor a tolattyú mozgási útján minden magassági állásban optimális, tehát ~1:15 arányú benzin-levegő keveréket kapjon, hogy azt tökéletesen el tudja égetni, és így az elvárt teljesítményt leadhassa. Vagyis: ha te a Starba beszereled az S50 kúpostűjét, előfordulhat, hogy a tolattyú valamelyik állásában a tű más kúpossága miatt vagy túlságosan elzárja a kiáramló benzin számára a keresztmetszetet (szegény lesz a keverék), vagy éppenséggel túlságosan megnyitja (túldúsul a keverék). Egy biztos: a motor egyik esetben sem fog jól menni. Ezt a különböző kúposságot pedig gyárilag a tűk kódszámmal való megjelölésével tüntették föl. A Simsonokhoz használt BVF porlasztóknál összesen négyféle, 04, 08, 09 és 10 jelű tűt használtak. A Starban 04, az S50-ben 09 jelű van. Sajnos a mindenfelé gyártott silány alkatrészek problematikája itt is visszaköszön, mert összevissza és nagy tűréshatárral gyártanak mindenhol mindenfélét, ezért manapság már a gyakorlottabb szerelő is órákat kínlódik a tiszta új alkatrészekkel azért, hogy összehangolja őket annak érdekében, hogy a motor a teljes fordulatszám-tartományban megfelelően működjön. Emiatt előfordulhat, hogy az ember végül olyan kúpostűt szerel be, teszem azt, egy Starba, amilyen eredetileg az S50-ben volt (csak éppen mélyebbre vagy magasabbra állítva, mellette egy kicsit a benzinszinttel is "csalva"), ehhez azonban nagy szakmai gyakorlat, jó "fül" kell, hogy érezzük, hol, mikor kap túl keveset vagy túl sokat a motor, mivel kell még játszani. Ez sajnos türelemjáték.
Egyszer már írtam neked, hogy a Star/Schwalbe gázmarkolata a spirállemezes, csúszkás kialakítás (nagy súrlódási felület) miatt soha az életben nem fog olyan simán mozogni, mint az S50/S51-é, ahol a bovdent közvetlenül a markolatcsőre csévéled föl, így teljesen másként hatnak az erők és kisebb a súrlódás. Ez az ára annak, hogy a Starnál/Schwalbénál sokkal elegánsabban, rejtve van vezetve a gázbovden, és nem "líg-lóg" a benzintartály mellett, mint az S50/S51-nél. Ez kordivat és formaterv kérdése (volt), együtt kell élni vele. Ha szépen bezsíroztad az alkatrészeket, egyébként könnyen jár a markolat húzás, visszaengedés irányába egyaránt, akkor az úgy jó, többet ne várj el tőle.
|
sarilaci
Szia!
Ez sajnos típushiba, de a szívatót csak egyben lehet cserélni, külön a műanyag nyomórész nem pótolható, mivel egybe van "sütve" a fém karral. A karon van egy alakos lyuk, és gyártáskor abba belefolyik az olvadt műanyag, majd megszilárdul, ez rögzíti a műanyag gombot, hogy később ne tudjon lecsúszni a karról. Ezért utólag külön nem volna lehetséges rátenni, legföljebb házilag lehetne ráfaragni és ráragasztani valamit, de hát az elég gány megoldás.
Komplettan lehet kapni új, jó minőségű, német gyártmányú szívatókart, 5 000 Ft körül van az ára.
https://molnarmotor.hu/termek/simson_star_-_szivato_kar.html
|
FPJ
Örülök a döntésnek. Ezt a beírást sokkal jobb volt olvasni, mint az eladási tervekről szólót. :)
|
Zsoel
Azt szeretném kérdezni,hogy az 50-es Simson sűbertűje és súbertű lepkéje beletehető-e a Stár karburátorába? A sűbertű rovátkás részébe nem lehet rögzíteni a lepkét annyira megvan "nyomorgatva",hogy ki kell cserélni őket. A gázcsővel kapcsolatban lenne még az a a kérdésem hogy hogyan tudnám úgy összehozni,hogy teljesen simán mozogjon? Arra gondolok hogy simán visszatérjen alaphelyztbe,ne kelljen visszafelé forgatni. Mindent elkövettem már,simán mozog a csúszka,rendesen lezsírozva,a bovden megolajozva mégsem az igazi.Gondolom a súber rugó erőssége is befolyásolja,azt is érdemes lenne cserélni?
|
Üdv mindenkinek Lenne egy keresem kérdésem A szivatokar bakelijet hogy potolhatnam Sajna de eltört ill. elporladt.Segitseget köszönöm .sarilaci |
Jó döntés FJP!
(Bár pont én mondom, aki egyszer már eladtam a Simsonomat...) :-)
|
Szevasztok Uraim !
Bár kicsit megkésve,de én is BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNOK mindannyiótok számára.Legyen ez az új év műszaki hibáktól,borulásoktól mentes minden Star tulajdonos részére!!!!!
MÁS:
Úgy döntöttem,és hiszem ,hogy jól tettem,hogy a motor hirdetésemet törlöm Megpróbálom a kedvezőtlen munkát végezni,de a furgont is valószínű megveszem.Azt amúgy is rendbe kell szedni,hogy műszakija legyen,de ráérek,nem hajt a tatár.Pár hónap alatt megcsinálom,azt addíg kiderül,hogyan tovább....De a Simsont nem adom fel! Nézegettem tegnap a gépet,s gondoltam,ennek a motornak az a legjobb,ha nálam van a garázsomban az autó mellett.Néha előszedem,fejlesztek valamit rajta,megyünk egy karikát de az enyém!!!!Semmi esetre sem valami haszonleső nepper,vagy valami hülye gyerek veszi birtokba,aki egy 48 éves motort ugyanennyi óra alatt megöl....
Meg tetszik is a gép nagyon,illetve nem azért dolgoztam rajta,költöttem rá,hogy valaki csak úgy adjon érte némi alamizsnát azt jó napot.Tehát maradok veletek,s úgy érzem ez megkönnyebbülés is a számomra....De jó érzés volt a hirdetést törölni......
Köszönöm,hogy támogattatok,ez is sokat számított a döntésemben!
|
Boldog új évet kívánok mindenkinek,és nagyon köszönöm a sok segítséget (elsősorban Zsoelnek)!
|
[6210-6191] [6190-6171] [6170-6151] [6150-6131] [6130-6111] [6110-6091] [6090-6071] [6070-6051] [6050-6031] [6030-6011] [6010-5991] [5990-5971] [5970-5951] [5950-5931] [5930-5911] [5910-5891] [5890-5871] [5870-5851] [5850-5831] [5830-5811] [5810-5791] [5790-5771] [5770-5751] [5750-5731] [5730-5711] [5710-5691] [5690-5671] [5670-5651] [5650-5631] [5630-5611] [5610-5591] [5590-5571] [5570-5551] [5550-5531] [5530-5511] [5510-5491] [5490-5471] [5470-5451] [5450-5431] [5430-5411] [5410-5391] [5390-5371] [5370-5351] [5350-5331] [5330-5311] [5310-5291] [5290-5271] [5270-5251] [Korábbi]
| |