|
[6210-6191] [6190-6171] [6170-6151] [6150-6131] [6130-6111] [6110-6091] [6090-6071] [6070-6051] [6050-6031] [6030-6011] [6010-5991] [5990-5971] [5970-5951] [5950-5931] [5930-5911] [5910-5891] [5890-5871] [5870-5851] [5850-5831] [5830-5811] [5810-5791] [5790-5771] [5770-5751] [5750-5731] [5730-5711] [5710-5691] [5690-5671] [5670-5651] [5650-5631] [5630-5611] [5610-5591] [5590-5571] [5570-5551] [5550-5531] [5530-5511] [5510-5491] [5490-5471] [5470-5451] [5450-5431] [5430-5411] [5410-5391] [5390-5371] [5370-5351] [5350-5331] [5330-5311] [5310-5291] [5290-5271] [5270-5251] [Korábbi]
Ormossy
Nem, nem, elnézést kérek, a nagy kapkodásban (ötfelé figyeltem éppen, mert alkatrészeket keresgéltem a neten) véletlenül - jelet írtam + helyett. Már kijavítottam. Tehát nem kell olyan szigorúan venni, 1,5-nél kevesebb ne legyen, de 1-2 tizeddel több lehet. Abból indulok ki, hogy az S51 előgyújtása 1,4, az S70-é 1,8 mm, tehát akkor egy 60(63) köbcentire növelt Star esetében is adhatunk egy kicsivel erősebb előgyújtást. Én is így állítottam be a magamét, de majd az üzemelés, a gyertyakép úgyis megmutatja, jó-e. Utólag is lehet korrigálni.
|
Lfox
Nem, sőt, én még nem is láttam ilyet Staron. Amikkel én "személyesen" találkoztam, azokon ez a fajta volt.
Arra ügyelj, hogy ha szemből ránézel a mágnesek felőli oldalra, akkor a reteszhoronyhoz képest kb. 90 °-kal jobbra kell lennie a megszakító emelését végző bütyöknek.
Erre azért kell figyelni, mert a későbbi modelleknél változtattak az alaplap kialakításán, a tekercsek és a megszakító elhelyezésén, ezzel együtt a lendkerékagy kialakításán is. Ugyan a Star forgattyús tengelyére ezeket is föl lehet tenni (az alapméretek, az agy kúpossága, a reteszhorony szélessége ugyanaz), az anyát meg lehet húzni, sőt, még szikra is lesz, csak éppen a bütyök nem ott nyitja a megszakítót, ahol kéne, hanem valahol az alsó holtpont környékén, így a motor nem fog beindulni.
Szerintem fogadd el Ormossy ajánlatát, az ő lendkerekei jók. Bármelyiket választhatod, habár csak a bal oldali olyan, mint a tiéd. Amúgy is jobb állapotúnak nézem, úgy tűnik, valamikor újra is delejezhették.
|
Zsoel,
Köszönöm, tehát ha nagyobb a cm3 akkor picit kisebb legyen az előgyújtás?
|
Ormossy
Akörül, de egy picit visszább is veheteted. 1,5+0,2 mm között lehet.
|
Zsoel
Hát igen,nem tudtam felmérni pontosan hogy milyen állapotban is van a motor amikor elkezdtem javítgatni.Az viszont biztos hogy régen a környéken még utángyártott alaktrészt sem nagyon lehetett kapni hozzá,és addig hajtották amíg szó szerint szét nem hullott. Őszintén szólva én azon is csodálkozok hogy ezeknek a motoroknak van még ép darabja.Használt lendkerekek egész elfogadható árban is vannak,az lenne a kérdésem hogy csak ez a négy ablakos kivitelű a jó,vagy lehet más fajta is?Mire érdemes figyelni?
|
Zsoel,
A Starnak 1,5 mm az előgyújtása. Igaz ez akkor is, ha 60 cm3 a henger rajta?
|
Lfox
Hát, hallod, úgy néz ki a motorod, mint amint a hulladéktelepi aprítógép torkából húztak vissza. Csupa viharvert, használhatatlan alkatrészből áll.
A kondenzátoron lévő lyukat továbbra sem tudom hová tenni, de olyan nagy és szabályos, hogy azt kell mondanom: úgy tűnik, mintha valaki kifúrta volna. Az okát ne kérdezd, nem tudom. Azonkívül alatta a ház is össze van nyomorgatva, szóval ezt nyugodtan eldobhatod.
A lendkerékben meg össze van törve az egyik mágnesszegmens, és könnyen lehet, hogy ez okozza a súrlódást a tekercs vasmagjával. Nem tudom, mitől képes a mágnes így megsérülni, de az áramtermelésben egészen biztosan zavart okoz, mert ebben az állapotában nem olyan mágneses erőteret képez, mint a másik öt szegmens. Én mindenképpen kicserélném, legalább egy jó állapotú használtra. Így kellene kinéznie.
|
Én magam még sosem láttam lyukas kondenzátort, de az álmoskönyv szerint semmi jót nem jelent, ha kilyukadt, akár belső, akár külső hatás miatt történt.
|
Zsoel
Köszi! Mindenesetre a lyuk a kondi felső peremén azt jelenti hogy biztosan kuka ugye? Hát igen a motor kb. 7-8 éve állt,egy csomó alkatrész kókányolva stb a, létező összes hiba előfordul rajta,és én előtte soha nem szereltem motort szóval eléggé belenyúltam.De akkor is rendbe szeretném tenni. Különben szépen hangja van a motorjának.
|
Lfox
Mivel nem tudhatod, ki mindenki gyepálta már azt a motort előtted, lehet, hogy kapott már az élettől, és ki van verődve a fészek. De látatlanul nem tudom megmondani, mi lehet a baj.
A kondenzátorok jók, bármelyikeket választhatod, bár a minőségük, tartósságuk sajnoi eléggé hullámzó.
Féklámpaizzó: 6 V 18 W Ba15s (eredetileg; azonban ha a féklámpatekercset /töltőtekercs/ 21 W-os teljesítményleadásúra cserélted, akkor az alkalmazandó izzó is teljesítményfelvételűre változik!)
Helyzetjelző izzó: 6 V 5 W Ba15s
|
Egy hátsó lámpa izzó és féklámpa izzó pontos méretet is szeretnék kérni még. Köszi!
|
Zsoel
Köszi! Akkor ezért nem értettem miért nem tudom beakasztani a helyére. Vannak csodák ezen a motoron szó se róla. A lendkerék viszont sajnos továbbra is belesúrol valamelyik tekercsbe.Próbáltam kicsit állítani a tekercseken befelé,de nem igazán tudtam rajtuk,és feszegetni sem akartam őket. Az alaplap egy kicsit feszesen ül a helyén mivel eléggé vastagon szigeteltem a gyújtókábelt amikor összetoldtottam,szigetelőszalaggal és zsigorcsővel is de nem hiszem hogy ez lenne a probléma.Hol az egyik.hol a másik tekercsbe súrol bele a lendkerék,mindig amikor levszem és visszarakom,mintha nem központosan lenne a helyén. Valószínű hogy ennek hozadékaként amikor ma visszaraktam a lendkereket más sokadszorra, nem indult a motor,sőt szikrát sem adott.Próbálkoztam még párszor,átnéztem mindent,de szerintem a kondenzátor pukkanhatott el(egy kis lyuk is van a felső fekete színű részén)bár nem tudom jól gondolom-e.lehet hogy más(is) a hiba.A surlódás hatására a termelődött hőtől gondolom ez előfordulhat.A barna-fehér veztékben sincs áram.Ha vennem kell kondenzátort,akkor ez a fajta megfelel?http://www.simson-keletimotor-alkatreszek.hu/hu/kondenzátor
|
Lfox
Az a szívatóbovden nem jó. A Star gyári szívatóbovdenjében nincsen közbülső állítócsavar, csak közvetlenül a porlasztón, ami az indítótolattyú zárócsavarjába van belecsavarva. (A gázbovdenben van, annak viszont a levegőszabályozó tolattyú zárósapkájában nincs csavarja, hanem egy sima fészekbe ül bele a bovdenvég.) Tehát a teljes szívatóbovden EGYETLEN tokból és sodronyhuzalból áll, mely utóbbinak kisebbik diója átfér az állítócsavar furatán, tehát az állítócsavart nem gyártáskor teszik rá, alapból nincsen rajta. (Ahogy lemezharang sincs a bovden végén, mint a Magyarországon kapható sz@rok esetében; nem tudom, honnét szedte ezt a kétbalkezes kisiparos gyártója, soha nem is volt a Star bovdenein olyan harang.)
Ilyen:
|
Zsoel
A szívató bovdennel kapcsolatban már kérdeztem régebben.Valamiért nem tudom beakasztani a helyére,akkor sem ha a leghosszabbra van kiengedve az állítócsavarral.Ha az ellentámaszát beakasztom a helyére akkor kb.2 centiméterre tudom tovább húzni és nem éri el a fészket a bovdenvég még zárt kar állásnál sem. Ha tovább húznám erőltetve akkor már emeli a szívató dugattyúját.Nem jó állásba tettem volna vissza a szívatókart?http://keptarhely.eu/view.php?file=20200418v00s6wefh.jpeg
|
Zsoel
Köszönöm szépen,rendes vagy. Ha minden igaz sikerül szerezni majd egy eredeti kapcsolót,de ha mégsem akkor lehet hogy élek a lehetőséggel.
|
Lfox
Ha elküldöd postán, megnézem, hátha meg lehet javítani.
|
Egyébként elképesztő hogy a régen milyen minőségben tudtak és akartak alkatrészeket gyártani,mindezt a korabeli technikai felszereltséggel.Most pedig szinte selejt selejt hátán,igaz nem is gyári alkatrészek. Viszont a mostani robogókat elnézve a gyáriak sem ütik meg a régi színvonalat.
|
[6210-6191] [6190-6171] [6170-6151] [6150-6131] [6130-6111] [6110-6091] [6090-6071] [6070-6051] [6050-6031] [6030-6011] [6010-5991] [5990-5971] [5970-5951] [5950-5931] [5930-5911] [5910-5891] [5890-5871] [5870-5851] [5850-5831] [5830-5811] [5810-5791] [5790-5771] [5770-5751] [5750-5731] [5730-5711] [5710-5691] [5690-5671] [5670-5651] [5650-5631] [5630-5611] [5610-5591] [5590-5571] [5570-5551] [5550-5531] [5530-5511] [5510-5491] [5490-5471] [5470-5451] [5450-5431] [5430-5411] [5410-5391] [5390-5371] [5370-5351] [5350-5331] [5330-5311] [5310-5291] [5290-5271] [5270-5251] [Korábbi]
| |