|
[6210-6191] [6190-6171] [6170-6151] [6150-6131] [6130-6111] [6110-6091] [6090-6071] [6070-6051] [6050-6031] [6030-6011] [6010-5991] [5990-5971] [5970-5951] [5950-5931] [5930-5911] [5910-5891] [5890-5871] [5870-5851] [5850-5831] [5830-5811] [5810-5791] [5790-5771] [5770-5751] [5750-5731] [5730-5711] [5710-5691] [5690-5671] [5670-5651] [5650-5631] [5630-5611] [5610-5591] [5590-5571] [5570-5551] [5550-5531] [5530-5511] [5510-5491] [5490-5471] [5470-5451] [5450-5431] [5430-5411] [5410-5391] [5390-5371] [5370-5351] [5350-5331] [5330-5311] [5310-5291] [5290-5271] [5270-5251] [Korábbi]
hali!
Ez érdekes én erről a változtattásról amit írtál eddig még nem hallottam és egy kicsit hihetetlen is számomra. Az hogy kicsit másképp néz ki a régebbi lendkerék az oké , de hogy a kúpja más lenne az szerintem kizárt .
Az a lötyögés tapasztaltam már én is főleg ha sérült a kúp a lendkerékben .
Szerintem meg kell hogy egyezzen a star és az sr2 lendkerék kúp része ,de még ilyet nem próbáltam csinálni amire készülsz :)
|
Köszi a választ! De:Nekem 1968 -ban gyártott Starom van,és az 51-es lendkerék kónusza más,lötyög rajta.Más oldalakon olvasható,hogy 1969-ben változtattak a lendkeréken.A kérdés,hogy az SR 2 -é megegyezik-e? Üdv.
|
Üdvözlök én is mindenkit!
A kérdésre válaszolnék .
Szerintem az összes simson főtengely kúpja megegyezik.
A star a pedálos az s50 és s51 is, de majd a többiek is megírják ha erre járnak és olvassák.
|
Üdvözlök minden márkatársat!
Kérdés:Megegyezik-e az SR2 lendkerék kúpja,és a korai Star/1968/?Köszönöm a választ.
|
Köszönöm mindkettőtöknek a válaszokat, tanácsokat.
Megerősödött bennem, hogy én nem fogok neki a javításnak, keresek egy jó szerelőt, nem merem vállalni a kockázatot, főleg akkor nem, ha a rudak nem akarnának egyszerűen kicsúszni.
Még egyszer köszönöm, majd később beszámolok a fejleményekről.
|
Ormossy
Lehet, éppen az a baj. Ha akkor a kinyomórudakat is kicserélték utángyártottakra, lehetséges, hogy mostanra "kinyílt" a végük, mert azoknak a keménysége tapasztalatom szerint elmarad a gyáriakétól, könnyebben megzömülnek a használat során keletkező erőhatásoktól.
|
Ormossy,
Igazán nincs mit! A kuplung leszereléséig még azért megpróbálhatod, de ha valóban annyira szorul a belső pálca, hogy ki sem csúszik akkor én is egy megfelelően felkészült szerelőt javasolnék. Az eddig megtett 20 000 km azért a becsületére válik a motornak, de ennyi km után könnyen előállhat hasonló probléma. Akárhogy is lesz végül a szezon végéig biztosan nem fog eltartani a javítás, annyira nem veszélyes ha ez a probléma;)
|
Starex, Zsoel,
nagyon köszönöm a mindenre kiterjedő válaszaitokat. Sajnos úgy vélem, hogy ebből szerelő műhely lesz, én magam ilyen javításhoz nem merek nekiállni.
Egyébként a motor 7 éve került hozzám, akkor teljes felújítást kapott a blokk, - a kuplung is - és szerencsére eddig nem volt vele baj, pedig több, mint 20.000 km-t mentem vele. Ha vissza gondolok, ezen idő alatt a blokkon csak a berúgókar simmeringet kellet cserélnem. Olajat rendszeresen cseréltem, az szerintem nem okozhatta a bajt. De mindegy is, keresek egy rendes szerelőt, és gyorsan megjavíttatom, mert rövidesen jönnek a jó motorozós idők. :-)
(Ha valakinek a Táboriékon kívül van ötlete, azt szívesen veszem.)
|
Ormossy
Látatlanban nehéz pontosat mondanom, de való igaz: hosszabb üzemeltetési idő után előfordulhat, hogy a tengelykapcsoló kiemelőszerkezetének érintkező felületei eldeformálódnak. A rudak vége megzömül, a kiemelőkar lapolásán berágódásnyomok keletkeznek (különösen akkor, ha már nincs elegendő vagy éppen túl öreg a kenőanyag a hajtóműben, illetve a motor üzemeltetése során nem cserélték azt megfelelő időközönként a hajtóműszekrényben). A bovden nem megfelelő vezetése, kenetlensége, a kenetlen tengelykapcsolókar is okozhat szorulást, akadást a működésben, bár a te esetedben aligha erről van szó. Ahogy starex írta, a kiemelőszerkezet ellenőrzéséhez le kell elereszteni az olajat a hajtóműből (én egy jó alapos, váltott benzines átlötybölést is javasolok ezután, mert különben még sok itt-ott megrekedt olaj fog kifolyni a motorból), leszerelni a berúgó- és sebességváltókart, levenni a bal motorfedelet, és lebontani a tengelykapcsoló nyomólapját (ez utóbbi a legbonyolultabb, mert a nyomórugókat kis csészék és apró keresztcsapok tartják a helyükön, mely utóbbiakat a rugó ellenében le kell nyomni, illetve el kell távolítani, ami a motor beszerelt állapotában még nagy szerelési gyakorlattal is elég nehézkes művelet, a rugók ereje és előfeszítése miatt könnyen elrepülhetnek az alkatrészek). Mindezek után ki lehet emelni a kapcsolótárcsákat is, majd a jármű balra döntésével elvileg ki kell csúszniuk a rudaknak. Ha nem teszik, akkor megvan a probléma gyökere, tényleg szorulnak, viszont egyúttal szívás is van, mert ez azt jelenti, hogy a rudak eltávolításához a teljes motort ki és szét kell szerelni, és a hajtó tengelyt (ami egyúttal egy átmenő csőtengely is) kiemelni, mert csak úgy fogod tudni kiszedni a rudakat, hogy az egyik oldalról egy vékony tüskével kiütöd őket. Ezután már lehet ellenőrizni az állapotukat, szükség esetén cserélni őket, illetve célszerű a kiemelőtengelyt is kihúzni, és az alján lévő lapolást sérülésnyomok szempontjából megvizsgálni.
|
Ormossy
Szerintem egy kis munkával megszüntethető(reszelés), ha az történt amire én gondolok. A szélső pálca a kiemelő kar tengelyéhez ahol hozzáér ott kicsit deformálódik. Ha elvesztette az eredeti kör keresztmetszétének a nagyrészét akkor a kuplungtengelybe becsúszva szorulhat. Vagy a két pálca között lévő golyóval lett valami probléma. Bár ebben nem vagyok biztos, hogy a Star esetében ott golyó van-e, mert S51 Simsonon amit utoljára láttam egy kis hengeres közdarab volt a két nagyobbik pálca között. A deformációra visszatérve a kiemelőkaron is jelentkezhet kopás, ezt viszont nem elég reszelni. Ahhoz hogy ezeket le tudd ellenőrizni le kell szerelni a kuplungfedelet és a kuplung nyomólapját. Ezek után tudod kicsúsztatni a pálcákat(remélhetőleg kicsúsznak), és ekkor a kiemelőkar is kihúzható a blokkból. Nem emléksem biztosításra, elvileg csak a pálcák tartják a helyén.
|
Starex,
Köszönöm a választ. Szerencsére a kuplungot a blokkban még nem kellett babrálnom eddig, nem is szívesen fognék neki, nem értek hozzá.
Mennyire egyszerű a kinyomó pálcák szorulását megszüntetni?
|
Szervusz Ormossy!
Én csak arra tudok gondolni, hogy a kinyomó pálcák szorulnak a kuplungtengely belsejében, ha a bowden vezetéke az eredeti helyén könnyedén mozog. Esetleg az a kar szorul, amelyiket a bowdennel mozgatod a kormányról. De várjuk meg Zsoel kolléga válaszát is, hogy mit szól az esethez
|
Tanácsot kérnék.
A Staromon nagyon erősen kell a kuplung karba kapaszkodnom, hogy behúzzam, magyarul elég szorosan jár.
(Ha bowden két végét kikötöm, nagyon lazán csúszik, egyébként is teflon bowden.)
Hol lehet a hiba, mit tegyek? vagy az én kezem erőtlenebb már...? :-)
|
Belegondolva nem leakadt, hanem beleütközött a csúszkába a gázcső gázadáskor, szóval inkább fordítva, elakadt. Bowden feszítéssel meg lehett volna talán oldani.
|
Ma kiszereltem, és úgy láttam, hogy a gázcsővel semmi probléma, a csúszkán a nút egyik sarka viszont letörött, gondolom ott akadhatott le a spirálról.
Ebben az állásában az alsó részén látszik a hiány. A kopás igazából nem jelentős.
Összeszereltem egy utángyártott csúszkával a gázt, most kicsit szorosan, de működik. A kuplungot kell cserélni, mert hegynek fel gázadás nélkül emelkedik a fordulatszám, bár lehet olaj probléma is, de eleget ment ez a motor a kuplungcseréhez, bár nem hiszem, hogy most lenne az első.
|
Akkor valószínűleg a kopás lesz a ludas. Egyszer sajnos még az eredeti alkatrészek is elfáradnak.
|
Zsoel
Nem, elvileg teljesen gyári alkatrészek. A motoron 52 éves kora ellenére még a kötőelemek többsége eska feliratos. Én szerintem gondos gazdája lehetett, bár lehet a gázkar zsírzására jobban odafigyelhetett volna, ha el van kopva. A motor órájában 43 ezer km van, lehet amúgy is elkopik addigra. Ma vettem új gázkar alkatrészeket, holnap összehasonlítom a gyáriakkal. Ha lényeges mértékű a kopás akkor az egyértelmű lesz. Ha nem, akkor valami más hiba lesz. Az index vezetékei a kormánycső felső részénhaladnak elvileg. A csúszka előtt lévő kis alkatrész ha jól emlékszem fel is emeli a vezetékeket amikor beteszem a helyére. A vezetékeket épp hogy el tudtam vezetni az indexkapcsolóig, ebből gondolom, hogy nem lógnak be a csúszka pályájára.
Aztán lehet, ha újra összeraknám a gyári alkatrészekkel, akkor jó is lenne, de az index fel és leszerelése miatt nem akarok több szétszerelést kockáztatni. A bilux kapcsolóra menő vezetéket így is ki kell cserélnem, azt a behúzása után kurtítottam, most már rövid lenne a szereléshez. Egyrészt ezért nincs index pl a saját Staromon, mert így megspóroltam egy csomó munkát magamnak
|
starex
Szia!
A csúszka és/vagy a gázcső nem utángyártott cucc véletlenül?
|
Sziasztok!
Találkozott már valaki olyannal, hogy a csúszkás gázkar kiakad? Tehát elveszem a gázt váltás előtt, és ahogy húznám újra a gázcső elakad, és nem viszi a csúszkát, így a bowden sem húzza fel a tolattyút a porlasztóban és vége az önfeledt motorozásnak. Ez egyszerű kopástól lehet, vagy mint az esetemben történt az indexesítés miatt szétszerelt gázszerkezetben valami nem került vissza a helyére? A csúszka szerintem ilyenkor kicsúszik a gázcső alól, mert ha lelazítom a gázszektort és a kormány közepe felé elmozdítom akkor rá tudom vezetni a csúszkára a gázcső belsejébe hegesztett lemezspirált csak ilyenkor vigyáznom kell(egy kicsit rá kell húzn a gázt), amikor mindent visszahúzok a helyére, mert ismét kiakad.
|
Most látom, hogy rosszul írtam az e- mail címet... helyesen: ofk24&icloud.com
|
[6210-6191] [6190-6171] [6170-6151] [6150-6131] [6130-6111] [6110-6091] [6090-6071] [6070-6051] [6050-6031] [6030-6011] [6010-5991] [5990-5971] [5970-5951] [5950-5931] [5930-5911] [5910-5891] [5890-5871] [5870-5851] [5850-5831] [5830-5811] [5810-5791] [5790-5771] [5770-5751] [5750-5731] [5730-5711] [5710-5691] [5690-5671] [5670-5651] [5650-5631] [5630-5611] [5610-5591] [5590-5571] [5570-5551] [5550-5531] [5530-5511] [5510-5491] [5490-5471] [5470-5451] [5450-5431] [5430-5411] [5410-5391] [5390-5371] [5370-5351] [5350-5331] [5330-5311] [5310-5291] [5290-5271] [5270-5251] [Korábbi]
| |