|
[6210-6191] [6190-6171] [6170-6151] [6150-6131] [6130-6111] [6110-6091] [6090-6071] [6070-6051] [6050-6031] [6030-6011] [6010-5991] [5990-5971] [5970-5951] [5950-5931] [5930-5911] [5910-5891] [5890-5871] [5870-5851] [5850-5831] [5830-5811] [5810-5791] [5790-5771] [5770-5751] [5750-5731] [5730-5711] [5710-5691] [5690-5671] [5670-5651] [5650-5631] [5630-5611] [5610-5591] [5590-5571] [5570-5551] [5550-5531] [5530-5511] [5510-5491] [5490-5471] [5470-5451] [5450-5431] [5430-5411] [5410-5391] [5390-5371] [5370-5351] [5350-5331] [5330-5311] [5310-5291] [5290-5271] [5270-5251] [Korábbi]
Ormossy
Hát, most mit tegyünk - fogynak az öreg Starok, ne feledjük, 46 éve gyártották le az utolsó példányt. Egyre kevesebbet látni belőlük az utakon (ahogy bármilyen Simsonból is), előbb-utóbb-teljesen ki fognak kopni, sajnos. Akkor pedig már nemigen lesz miről fórumozni. Bizony, maga az oldal is 12 év körül jár már. Én különben igyekszem legalább 2-3 naponta felnézni ide, de hát ha senki nem ír semmit, csak úgy, a magam szórakoztatására nyilván én se fogok írogatni.
Nagyon sajnálom egyébként én is a szomorú sorsodat. Azt mondom, még így is "olcsón" megúsztad; csak az én tágabb ismeretségi körömben öten vesztek oda a vírus miatt az elmúlt egy évben, valamennyien 45-75 év közötti, egészséges(nek tűnő) emberek... Kívánom, hogy mielőbb sikerüljön teljesen felépülnöd, és a következő szezonod sok motorozással teljen.
|
sarilaci!
Köszönöm a jókívánságokat, igyekszem gyógyulni, mert jövőre sokat kell motoroznom, hogy az ez évi lemaradást bepótoljam.
|
Ormossy ! Szomoruan hallom mi történt Veled. Kivánok néked eröt egészséget s mielöbbi gyógyulást !!!! Hajrá simson !
|
Szép napot mindenkinek!
Szomorúan látom, hogy nagyon "leült" a topic. Igaz, én is január 1-én írtam ide utoljára, de mentségemre szolgáljon, hogy sajnos ebben az évben egy km-t sem mentem a szeretett motorommal.
Hiába kívántam mindenkinek jó egészséget, sok balesetmentes km-t, nekem sajnos egyik sem jött be.
Amikor az év elején már arra készültem, hogy ha az idő engedi, rövidesen motorozni fogok, akkor elgázolt a covid...
Március 15-én mentő, - Honvéd Kórház, - lélegeztetőgép... 1 hónap alatt 73-ről 50 kg-ra fogyás, segítség nélkül egy pohár vizet sem voltam képes meginni, felülni-állni-járni nem tudtam.
Most már bottal sikerül jönni menni.
Jövőre majd 2x annyit kell mennem a Starral, hogy kijöjjön az átlag.
|
András
Szia! Pedig vissza kell fordítani a gázcsövet, másként nem fog menni. Mondjuk túlhúzásról még nem hallottam, általában a visszaforgatáskor szokott túlszaladni az alapálláson, de más megoldás akkor sincs, valahogy vissza kell erőltetni a helyére. Legfeljebb letörik a cső belsejében a spirállemez, vagy megsérül a csúszka, de legalább le tudod szedni az indexlámpát. Ezeket az alkatrészeket ki lehet cserélni. Igaz, végszükség esetén a lámpát is ki lehet cserélni. Mindegy, próbáld meg óvatosan visszaforgatni a gázcsövet.
|
Ave!
Elrontottam! Túlhúztam a gázkart. Most nem férek hozzá az index rögzítőcsavarjához. Annélkül meg nehéz a gázcsövet visszaigazítani.
Hol és hogyan kezdjek neki? |
A képeket nem tudok feltenni! E-mail címetkérek! Az enyém locherj@t-online.hu
|
Simson sztár eladó hagyatékból kedvező áron! Kérem nem tudom az árakat! A képen látható Simson alkatrészeket szeretném eladni. Kérem adjanak tanácsot vagy vevő jelentkezését várom!
Tel:06306583625 Személyes átvétel Pécsett!
|
Elég tré megoldás, szó se róla, nem ártana elegánsabban kivitelezni.
A megszakítórugó ereje lényeges, mert ha túl gyönge, bizonytalanná válik a gyújtás, ha meg túl erős, akkor viszont gyorsabban kopik a kalapács emelőbütyke.
|
Zsoel
Lefényképeztem, úgyhogy mutatok a kötésről egy képet:
Ez be volt még tekerve szigetelőszalaggal és úgy volt rajta a bakelit. Pár dolgot kell még rendelnem, lehet ilyen lemezt is bele teszek a csomagba ha itthon nincsen egy plusz darab. Valami oka biztos van, mert a keletnémetek csinálhatták volna hosszabb vezetékkel a gyújtótekercsüket ha akarják. Mondjuk a vezetéket abban az esetben biztos nem lehet külön kicserélni, csak a tekerccsel kompletten.
A megszakítóra visszatérve ennek a frissen beépítettnek erősebbnek tűnik a rugója. Talán ez is javulás önmagában.
|
starex
Biztató hírek. Remélem, sikerül összehozni. Ami az alkatrészek feliratozását illeti, arra ma már sajnos nemigen lehet adni, mert a kínaiak a lehető legszemérmetlenebb módon koppintják át azokat is az eredeti termékekről az általuk gyártott kacatokra. Tehát az, hogy valamin rajta van a "DDR Ruhla", "DDR Pirna", "TGL 26324", "8876.1" vagy egyéb NDK-s felirat vagy gyártási bélyeg, még nem garancia semmire, lassan már csak a legrafináltabb szakértők tudják felismerni, melyik az eredeti új NDK-s termék, és melyik az utánzat. (Persze az előbbiek egyre csak fogynak.)
Az a vezeték-összeforrasztósdi nem igazán szerencsés, mert annak a pici lemezbilincsnek (Sicherheitsfunkenstrecke, szó szerint 'biztonsági szikraköz') a bakelit átvezetővel együtt elviekben fontos szerepe van, a túlterheléstől védi a gyújtótekercset. Azt sajnos nem tudom, hogy a hiánya normál (azaz túlterheletlen) üzemben mennyiben befolyásolja a szikraképződést a gyújtógyertyánál.
|
Zsoel
Megvolt az első kör. Kondenzátor és megszakító lett kicserélve két lépcsőben, hogy legyen egyik és másik csere után is próba. A kondenzátor csere nem hozott változást, a megszakító már igen. Nem lett tökéletes, de lehet vele menni az utcában. Nem pörög tökéletesen, van, hogy rendesen felpörög, van hogy magasabb fordulatszámon akad el. Menet közben visszalő a légszűrőbe a motor. Ez gondolom kicsi előgyújtás miatt lehet. A következő alkalommal megnövelem, de szemre megvol a nyitás kezdetétől a 1,5 mm a felső holtpontig. Lehet, hogy a kontaktus tovább megmarad, viszek multimétert legközelebb. A gyújtás vezetéke a gyújtótekerccsel össze van forrasztva, úgyhogy elvileg az nem a gyári megoldást követi, de jó. A megszakító amit kivettem made in germany feliratos volt, pedig láthatóan új gyártású. Attól tartok amiket így jelölnek azok a kínai darabok. Amit beraktam helyette annak az üllő részén nincs jelölés, de a csomagolásán Taiwan szerepel származási helyként. Remélem ennek ellenére hamarosan jó lesz.
|
Zsoel
Igen, emlékszem erre a történetre. Eléggé tanulságos. Ha leveszem a lendkereket akkor mindenképp átvizsgálom a tekercset is. Nem vagyok biztos a kondenzátorban, mert korábban direkt néztem is, hogy a megszakító szikrázik-e működés közben, de nem láttam semmit. Viszont másik motornál volt már hasonló problémám, ott csak alapjáraton ment a gép a kondenzátor cseréig. A gyújtókábel toldása eléggé érzékeny pontja a gyújtásnak. Könnyű elrontani, és nem is tűnik fel kívülről a probléma. Alapos gyújtás revíziónak néz elébe a Simson.
|
Azért kérdeztem a gyújtótekercset, mert tavaly előfordult egy olyan esetem, hogy a vadonatúj német(!) gyártmányú gyújtótrafó szekunder tekercsének a szála a kivezetéshez közel egyszerűen átütötte a szigetelést, és ívet húzott a lendkerékmágnes agyrésze irányába, ahol a szegecselés van. Nagyon szerencsétlen helyen vezették a huzalt. Műanyag-szigetelésű trafónál még nem tapasztaltam ilyet.
A gyújtókábel-kivezetést is érdemes megnézni, mert pl. a rosszul felhelyezett bilincs is gondot okozhat.
|
Zsoel
Köszi a választ! Ha már kiveszem a gyújtást a kondenzátor cseréjéhez akkor megnézem a gyújtókábel kivezetését is, plusz a megszakítót is átnézem. Az érintkezőkön is lehet talán valami beégés, mondjuk sokat nem ment egyik tulajdonosa sem ezzel a géppel a felújítása óta. Az még hozzátartozik a dologhoz, hogy kb 1-2 hónapja már ment ez a motor, bár nem volt valami acélos a teljesítménye, továbbá kidobálta a kettes fokozatot. Akkor ki lett szerelve a komplett gyújtás is, lehet az átvezető bakelitnél előidéztem a ki és beszereléssel egy új problémát. A motorban amúgy szimmeringek és főtengely csapágyak lettek újakra cserélve. A kuplung tengelyen a kuplung harang alatti 1 mm-es alátét a váltó felől volt beszerelve. Ezt visszatettem a túloldalra, így egyből jó lett a fogaskerekek hézagolása és a sebességváltás is. A kettes kisfogaskerekét az utángyártott helyett egy gyári használtra cseréltem, mert a gyárihoz képest az utángyártott fogaskeréken vastagabbak voltak a fogak. A gyújtótekercs köpperszalagos szigetelésű. Én vettem talán még két éve egy MZA gyújtótekercset, ahhoz hasonlít, de ennek zöldes színű a szigetelése. Az enyémen sárgás, talán csak másik szállítmány volt. Én jó minőségűnek nézem.
|
starex
Szia!
Inkább gyújtásgondra tippelek én is. A kondenzátorokkal rengeteg a gond (legalább öt különböző fajtát próbáltam már újonnan, mindegyik gyártmány problémás), de a megszakítót is érdemes megnézni, megfelelő-e a hézag, illetve nincs-e a kalapácson valami sunyi, vékony repedés, amelytől nem megfelelően emel a bütyök, illetve menet közben "elmászik" a hézag mérete. Ugyanígy érdemes végignézni a gyújtókábelt, mert előfordulhat, hogy van valami szigetelési gond, ahol kúszóáram alakulhat ki: itt kis fordulatszámnál még nem üt át az áram, de magasabb fordulatnál, ahol intenzívebb a gyújtószikra ereje, igen.
A gyújtótrafó egyébként műanyagburkolatú vagy lakkozott köpperszalagos szigetelésű?
|
Szia Zsoel!
A barátom Starjat bütyköljük egy ideje, ami kezd rendbejönni. Ez volt Halitomi gépe. Jelenleg pöccre indul, világít minden izzó, viszont ahogy húzná az ember a gázt visszahőköl. Illetve nem kezd el egyenletesen felpörögni. Felpörög valamennyire, majd mintha levenném a gyújtást visszalassul majd kezdődik újra előről a jelenség. Szívatóval egyből leáll, tehát nem kap keveset. Ha nagyon finoman kezdem el húzni a gázt akkor is ez a jelenség. Magasabb alapjáraton néha kihagy a gyújtás. Alacsony alapjáraton szépen ketyeg. A porlasztón lett állítva benzinszint felfelé és lefelé, de valószínüleg nem ez a problémája, mert ugyanúgy nem veszi a gázt. A főfűvóka az 50-es, az alapjárati viszont 40-es a 35 helyett. Ezzel egyelőre nem foglalkoztunk. Ott tartok, hogy veszek egy új kondenzátort, talán az nem raktároza el a gyújtótekercs energiáját. Bár ahogy néztem, a lendkerék alatt új gyújtótekercs, új megszakító és új kondenzátor rejtőzik, viszont ezekben az utángyártott alkatrészekben nem szabad megbízni. Ki lett próbálva egy másik gyertyával, és ugyanígy hozta a tüneteket, szóval nem a gyertya okozza. Mit gondolsz, jó felé keresgélek, vagy a gyújtás probléma máshogy jelentkezik egy Simsonnál. Látom éppen egy hasonló problémáról folyott az értekezés, de mi a próbautat így meg sem kíséreltük. A blokk mechanikailag rendben van, a váltó és a kuplung alapjáraton szépen működik. A láncot kellett kicserélni, mert a kerekek vonalba állítása után is nagyon ropogott. Most már az is jó.
|
szabopeti85
Szia!
Én itt csináltattam: http://www.borsmagnet.hu/
Sajnos ez budapesti cég, a X. kerületben, a Fertő utcában található. Jómagam személyesen vittem oda a lendkerekeimet, de biztos meg lehet oldani postai úton is. Lényeg, hogy szépen megcsinálták, és nem is volt drága.
|
Sziasztok!
Tud valaki delejezni? Star-om lendítőkereke lemerülőben van.
Ha lehet hajdú-bihar megye és környéke de ha messzebb van az sem gond max. feladom postán. 204483271
Előre is köszönöm.
|
Elvileg az is lehetne, de egyrészt az nem szokott egyik pillanatról a másikra fellépni, másrészt meg az ilyen motor elég nehezen indul be, különösen hidegen. De attól függetlenül megmérheted a sűrítési végnyomás értékét. Ennek legalább 8 barnak kell lennie, de üdvösebb, ha 10 fölött van.
|
[6210-6191] [6190-6171] [6170-6151] [6150-6131] [6130-6111] [6110-6091] [6090-6071] [6070-6051] [6050-6031] [6030-6011] [6010-5991] [5990-5971] [5970-5951] [5950-5931] [5930-5911] [5910-5891] [5890-5871] [5870-5851] [5850-5831] [5830-5811] [5810-5791] [5790-5771] [5770-5751] [5750-5731] [5730-5711] [5710-5691] [5690-5671] [5670-5651] [5650-5631] [5630-5611] [5610-5591] [5590-5571] [5570-5551] [5550-5531] [5530-5511] [5510-5491] [5490-5471] [5470-5451] [5450-5431] [5430-5411] [5410-5391] [5390-5371] [5370-5351] [5350-5331] [5330-5311] [5310-5291] [5290-5271] [5270-5251] [Korábbi]
| |