|
[6210-6191] [6190-6171] [6170-6151] [6150-6131] [6130-6111] [6110-6091] [6090-6071] [6070-6051] [6050-6031] [6030-6011] [6010-5991] [5990-5971] [5970-5951] [5950-5931] [5930-5911] [5910-5891] [5890-5871] [5870-5851] [5850-5831] [5830-5811] [5810-5791] [5790-5771] [5770-5751] [5750-5731] [5730-5711] [5710-5691] [5690-5671] [5670-5651] [5650-5631] [5630-5611] [5610-5591] [5590-5571] [5570-5551] [5550-5531] [5530-5511] [5510-5491] [5490-5471] [5470-5451] [5450-5431] [5430-5411] [5410-5391] [5390-5371] [5370-5351] [5350-5331] [5330-5311] [5310-5291] [5290-5271] [5270-5251] [Korábbi]
Zsoel tudnál adni oyan helyet ahol tudnék rendelni a schwalbimhoz tűt. Üdv Csaba
|
Zsoel
Ma szétbontottam egy Simson kürtöt, de a membrán porszerű szürke réteggel borított. Szerintem teljesen oxidáldott. Valahol hártyaszerűen el is vált az egyik rétege. Ezzel nem fogok ksérletezni, van egy másik, teljesen összelapított burkolatú kürtöm, abból átteszem ebbe a membránt, ha az nem járt ugyanígy. A belseje ilyen tárolási körülmények után még ugye használható marad a szokásos dolgok megtisztítása után? Ez szerintem egy pincében hentergett évtizedekig. A kürt gumi tartója is elég viseltes(száraz és repedezett), azt befújtam gumiápolóval. Remélem nem fogja a színét megváltoztatni, hanem csak beissza, és újra világosabb lesz.
Ilyen a kürt belseje:
|
nagy csaba
Szia!
Nem tudom biztosra, én még nem csináltam ilyesmit, de ha van egy jó állapotú mintád, valószínűnek tartom, hogy annak alapján akkor át lehet alakítani egy hasonló kiindulási darabot olyanra. Csak nagy türelem és kitartás kell hozzá, mert beletelhet egy kis időbe, amíg az ember a mintadarabot mérőeszközzel "letapogatja" és beméretezi, azután pontosan át is másolja. (Nemcsak a hosszúság, a kúposság is különbözik.)
"Hidraulikus csillapítású,300mm a szemek közötti távolság. Fényévekkel jobb a motor stabilitása!!!"
Még jó. A hidraulikus lengéscsillapítást nem lehet egy napon említeni a dörzscsillapítással. Utóbbinak alig mérhető hatása van, viszont a gyártása egyszerűbb, karbantartani nemigen kell (nem folyik el belőle a munkafolyadék), ezért olcsóbb. Azért nem rossz a dörzscsillapítású rugóstag sem, főleg első kerekeknél az is kibírt néhány évtizedet. Még így is fényévekkel jobb, mint a sz*o*c*i*alista piacon egyidejűleg létezett, sokkal primitívebb, csillapítás nélküli Babetta- vagy Komar-rugóstagok, hogy a rugózatla,n merev segédmotorkerékpár-vázakról ne is beszéljek.
|
Szia Zsoel. Újra a tanácsodat szeretném kérni.Pár hozzászólással elöbb részletesen leírtad a különbözö részterhelés tűk közötti méret különbségeket.Mi történne ha pl egy 10-es tűt egyszerüen leröviditenék a 08-as méretére csiszolópapirral? Szerinted ez járható út ha éppen nem kapok csak 10-es tűt? A múltkor kikértem a véleményed a schwalne elsö teleszkóp vásárlásával kapcsolatban ha emlékszel. Vettem egy pár ilyen telót. Brutál drága volt,de a legjobbat akartam.simson-schwalbe-kr51-2-elso-teleszkop-gyari---200523_41. 23000ft volt darabja. Hidraulikus csillapítású,300mm a szemek közötti távolság. Fényévekkel jobb a motor stabilitása!!! Ezt csak tapasztalat megosztása miatt írtam le.
|
Lfox
De a légszűrőedény más, és az megváltoztatja a szívóoldali viszonyokat. Tegyél bele 50-es főfúvókát és 04-es részterheléstűt. Manapság nehéz szerezni, mert a legtöbb üzlet csak egyfajta tűt kínál "Simson - Simson!" felkiáltással (pedig nem, a 16 N1 sorozatú porlasztónak nak négy különböző hosszú és kúposságú tűje van), de kísérletezni kell.
|
Zsoel
Most 67-es főfúvóka van benne,és hozzá való súbertű,abból kiindulva hogy a komplett blokk,henger,és karburátor is egy Schwalbe-ból lett átépítve.
|
Adeebacsi
Szevasz!
Primer áramkör (szemes sarus vezeték és a vasmag között): 1,6 Ohm +/-10 %
(A vezetéket a méréshez le kell kötni a megszakítóról!)
Szekunder áramkör (nagyfeszültségű kivezetés és a vasmag között): 4600 Ohm +/-10 %
|
Lfox
A rosszul záródó tűszelep vagy a lyukas és ettől szép lassan feltöltődő úszódob meg tudja tréfálni az embert, mert egy idő után sunyin feljebb mászik tőle a benzinszint, és akkor már túl sokat kap a motor. Nemcsak túl kevés, de túl sok benzintől is hörög és fuldoklik a motor. (Másként, mint a túl kevésnél, de a laikus vagy a kezdő szerelő összetévesztheti.)
Tényleg, most akkor mekkora főfúvókád van? Mert ez már nekem is zavaros egy kicsit. A porlasztóház lényegében megegyezik Schwalbe és Star között (16N1-5, 16N1-6), csak a benzinbeömlőcsonk kialakítása más, de a Starnak 40 helyett 35-ös üresjárati fúvókára és 50-es főfúvókára, valamint a hozzá való 04 jelű kúpostűre van szüksége, különben a porlasztó "túleteti" a motort.
|
Medvelac
Nehezen tudom elképzelni, hogy annyira tönkremenjenek a helyükön a szimeringek, hogy egyáltalán ne szívjon fel benzint a motor az úszóházból, de ez a legvalószínűbb eshetőség. (Már amennyiben a benzinszint, a fő- és tűfúvóka, üresjárati fúvóka tiszta, átjárható, és a fúvókatű is a tolattyúval együtt mozog.) De elég nehéz látatlanban állítani fel diagnózist.
|
Lfox
Igen, ez is egy lehetséges probléma forrás. Ám én még mindig azt mondom, hogy Star légszűrő dobozhoz 50-es főfúvóka dukál. Ha nem segít egy jó tűszelep a problémádon gondolj majd erre is.
|
starex
Ma megnéztem újra a tűszelepet,és hiába volt jól beállítva az úszószint,egy idő után észre lehetett venni hogy nem zár rendesen a tűszelep.A legutóbb amikor állítottam,nem vártam vele túl sok időt és nem tünt fel hogy nem zár rendesen álandónak tünt a benzin szint ,de mivel csöpögött a karburátor megnéztem újra.Gondolom ez okozhatta első körben a tegnapi problémát,de majd kiderül.
|
Üdv urak! A gyújtótekercs kiméréséhez tud vki referencia értéket? 3-4km utàn dadogni kapkodni kezd a gép majd
teljesen leàll. Egy màsik gyertya berakàsa utàn pöccre indul. Màr tavaly is jelentkezett ez a probléma,új gyertyàt tettem bele( bàr a màsikban sem volt talàn pàr100km) de most újra ugyanez a tünet. Messzebb ìgy nem merek elindulni,gyújtótekercs problémát sejtek. Kondit cseréltem,nem volt vàltozâs. |
Lfox
Milyen a kipufogó gázod? Mert lehet, hogy mégis sokat kap. A főfúvóka ezek szerint 67-es? Próbaképp cseréld 50-re.
|
Zsoel
Ahogy írtam is,Schwalbe motor és karburátor van beépítve a Star vázba de a levegőszűrőház Staré.A súbertűt cseréltem, a főfúvóka még az eredeti benne.Valószerűtlenül bevolt köpve a gyertya,nem értem hogy ezekkel a beállításokkal hogy lehetséges.
|
Zsoel
Na végül csak jó lett az alapjárat mondhatni tökéletes,tényleg a szívó csonk közdarabnál szívott fals levegőt a motor.Próbálgattam kicsit ma ,de egyenlőre nagyon nem jó a karburátor beállítás.Érdekes hogy üresben szépen veszi a gázt,ki is pörög,szép hangja van és vissza is esik a fordulat gyorsan a gázkar vissza engedésekor.Menet közben viszont egyik sebességben sem éri el a max. fordulat negyedét sem és már kezd is fulladni,vagyis nem húz,nem pörög ki a motor.A levegőcsavar 2 és fél fordulatra van kitekerve,a súber pedig középen van.Úgy tűnik mintha nem kapna elég benzint,viszont a gyertyát kivéve,szinte be van köpve a gyertya az elégetlen üzemanyagtól. A benzin szint elméletileg jó,bár nyitott csappnál ettől függetlenül van egy kis csöpögés. A szívatónak jól kellene zárnia mivel cseréltem a tömítő gumiját is.
|
Köszönöm Zsoel!
Azt kaptam amire szükségem volt. Mellékvágány: a megszakító mifelénk a kapcsolók családjába tartozik, azért neveztem annak.
Következő problémám: vadi új karbi, úszó rendben, fúvókák átjárhatóak, mégis elég száraz a gyertya és nem akar röffenni se. A kolléga aki segít és túl egy 350-s Jawa rendberakásán, értetlenül áll az egész előtt. Javaslata alapján beszereztem egy eredeti 16N1-st. Bár felmerült a főtengely szimering probléma. Ötleteket vagy varázsigéket várok segítségül!
Köszönöm. |
Medvelac
Szia!
Nem tudom, miről beszélsz. Sem a Star, sem a többi Simson modell gyújtótekercsén (vagy gyújtótrafóján) nincs semmiféle kapcsoló.
A Star gyújtótekercse (a nagy tekercs az alaplap jobb szélén) belső elhelyezésű, két csavar rögzíti az alaplaphoz. A primer tekercselés kivezetése a megszakítóra van rákötve, a szekunder tekercselés kivezetése pedig a gyújtókábelben folytatódik, amely a pipán keresztül a gyújtógyertyával áll összeköttetésben. Nincs ott semmilyen kapcsoló.
|
Ave!
Ja és Segítség!!
Tudna valaki egy képpel segíteni a gyújtótekercsnél található kapcsoló behelyezésére és bekötésére?
Itt akadtam most el.
Előre is köszi,
András |
Lfox
A Schwalbe főfúvókája és kúpostűje más, mert a légszűrőedényzet is különbözik.
De a leírt jelenség alapján üresjáratban túlságosan kevés benzint kap a motor. Vagy túl kicsi az üresjárati fúvóka, vagy hamis levegőt szív a porlasztófelfogató karimánál.
|
Régebben kérdeztem a karburátor típusát ami 16N1-5 és ugye ez Schwalbe karburátor.Igen mivel ahogy késöbb kiderült a motor is egy Schwalbe-ból lett átültetve a Starba.Persze a fúvóka és a súbertű is ennek megfelelő,csak a levegőszűrő ház Staré. Régen,ahogy írtam is az elmondás szerint egy kis súberes kölcsön karburátorral tökéletes volt a motor.
|
[6210-6191] [6190-6171] [6170-6151] [6150-6131] [6130-6111] [6110-6091] [6090-6071] [6070-6051] [6050-6031] [6030-6011] [6010-5991] [5990-5971] [5970-5951] [5950-5931] [5930-5911] [5910-5891] [5890-5871] [5870-5851] [5850-5831] [5830-5811] [5810-5791] [5790-5771] [5770-5751] [5750-5731] [5730-5711] [5710-5691] [5690-5671] [5670-5651] [5650-5631] [5630-5611] [5610-5591] [5590-5571] [5570-5551] [5550-5531] [5530-5511] [5510-5491] [5490-5471] [5470-5451] [5450-5431] [5430-5411] [5410-5391] [5390-5371] [5370-5351] [5350-5331] [5330-5311] [5310-5291] [5290-5271] [5270-5251] [Korábbi]
| |