|
[6210-6191] [6190-6171] [6170-6151] [6150-6131] [6130-6111] [6110-6091] [6090-6071] [6070-6051] [6050-6031] [6030-6011] [6010-5991] [5990-5971] [5970-5951] [5950-5931] [5930-5911] [5910-5891] [5890-5871] [5870-5851] [5850-5831] [5830-5811] [5810-5791] [5790-5771] [5770-5751] [5750-5731] [5730-5711] [5710-5691] [5690-5671] [5670-5651] [5650-5631] [5630-5611] [5610-5591] [5590-5571] [5570-5551] [5550-5531] [5530-5511] [5510-5491] [5490-5471] [5470-5451] [5450-5431] [5430-5411] [5410-5391] [5390-5371] [5370-5351] [5350-5331] [5330-5311] [5310-5291] [5290-5271] [5270-5251] [Korábbi]
starex
Egy jótállási könyv az, és réges-régen, legalább 3 éve megcsináltam már a szkennelését, utána szóltam is neked - úgy emlékszem, telefonon -, hogy készen van, elviheted, de hát nem jöttél érte. Sőt, akkor sem kérdeztél rá, mikor Attilával voltatok itt (igaz, éppen akkor nekem sem jutott eszembe).
|
Zsoel
Szia!
A napokban a jófogáson nézelődve újra eszembe jutott, hogy van nálad szkennelésre egy hatvanas évek végéről származó használati utasítás kiegészítésem. Érdekes módon épp Farmosról, aminek a neve a jófogást Simson alkatrészek után böngészve mindig előkerül. Bár nekem úgy tűnik, hogy már kiárusítás van. De hogy áll a szkennelés?
|
Sverigedemokraterna
Egyik baráton nemrégiben vásárolt egy Star-t, amin szintén rudazatos volt a hátsó fék megoldása. Azon volt lehetőségem áttanulmányozni ezt a megoldást. A leggyengébb pontnak a beakasztását láttam, mivel ellentétben a bowden dióval, ami pont kétszer olyan erős megtámasztással bír, ebből a fékrúd csak az egyik oldalt használja annál a motornál, ahol néztem, de gondolom ez általános megoldás az ilyen esetekben. A görbítés sem válik hasznára a rendszernek, ez tegnap nem is jutott az eszembe. A régi alapjára S50-esről levágott húzókart illene gázzal hegeszteni, hogy biztos legyen, de a méretével gondok lehetnek, szóval nem olyan egyszerű ez az átalakítás.
|
Sverigedemokraterna
A fék nem barkácsjátszótér, még egy egy segédmotor-kerékpáron sem! Nem kell rajta semmit házilag taknyolgatni, mert nemhogy biztonságosabb lesz a működése, hanem épp ellenkezőleg. A gyártómű sem fékrúddal oldotta meg a pedál és a fékkulcs kapcsolatát ezen a típuson, mert a kipufogó és annak tartója útban van az egyenes vonalú erőhatás kifejtéséhez, valamint a fékpedáltengely végén sem olyan az alváz kiképzése, hogy ennek helye legyen. Kókányolás helyett jó minőségű bovdent kell vásárolni, esetleg csináltatni, a gyárival megegyező paraméterekkel (7 mm-es tok, 2-es sodrony), és üzembiztos lesz, sosem megy tönkre. Vastagsága miatt a hátsó féké az egyik legtartósabb bovden volt ezeken a motorokon, én nem egyszer találkoztam 40-50 éves Starral, Schwalbéval, amelyeken még az eredeti szürke bovden volt, szakadással meg soha.
|
Starex
üdv!
Ezen a fórumon olvastam a váci illetőségű Ormossy márkatárs tollából,hogy a bowdenes hátsó féket,rudazatosra alakította/alakíttatta át.Így biztonságosabb,írta.
A bowdenesek sem rosszabbak,a Jawa Pionyrokon is ez a megoldás,és jó fék van rajtuk.
Tanusítom,mert nekem is van egy Mustang,egy 21-es,és egy 05.
A bajom a belső kulcsos hátsó fékalaplap:nehezebben állítható,nekem szokatlan megoldás.
Lehet külső kulcsos,bowdennel is,de ha már alakítunk,akkor a rudazat nem szakadhat el,az örökös,mint a nyomorúság :D
Persze,kellett hozzá az újabb fajta alaplap,a kulcs,új betétek,a fékpálca,a betéttámasz,amin a kulcs van.Most már összeállt,persze nem korhű,hiszen az én gépem hatvannyolcas,akkor még elöl-hátul belsős féket alkalmaztak.Bármikor visszaalakítható,szerencsére.
Most még a féklámpakapcsolót kell megoldani,aztán...
|
Sverigedemokraterna
A fékrudazattal kiválthatod a gyenge minőségű utángyártott bowdent, viszont a fékpedálon lévő kart is cserélted ugye a féklappal együtt? A rúd mindkét oldalának passzolnia kell. Nekem bowdenes a hátsó fékem, 13 éves utángyártott bowdennel, de tavaly egy vészfékezéskor állóra fékeztem így is a kereket. Csak néztek, hogy csikorog ez az öreg motor. Ezeken a közvélekedés szerint nincs is rendes fék, mert ,,régiszar".
Az igazi motoros idő úgy tűnik, hogy nagyon lassan akar ideérni. Én viszont idén egy rövid, 2-3 km-t mentem már a Starral januárban, amikor enyhébb idők jártak. Nem árt neki, ha mozog kicsit az üzemanyag a rendszerben. Az S51 nem akart beindulni, a hibakeresés helyett inkább elővettem az öreget. Aztán másnap kiderült, hogy csak üzemanyag hiány volt a baj forrása. Tartalékra kellett csak kapcsolni. Ezen a fiatalabb gépen anmgy négy felömlős szett van. Alapjáraton nekem kicsit sokat adagol, de együtt lehet vele élni, és cserébe nagyon megy. Az üzemyanyag szinthez nem akarok nyúlni, majd megpróbálkozom a tű egyel lejebb engedésével.
|
Azaz a nickem Sverigedemokraterna.(bocscs)
|
Starex
Üdv!Igen,túl a beállításon,a hátsó fékalaplap cseréjén,és a hátsó fék rudazatosra alakításán.
Szentségtörés volt ez,de a megbízhatóságot jelentősen növeli,igaz,hogy a belsőshöz is kapható majdnem minden.
Azért tanulva a váci Ormossy -féle példából,mégis bocsánatos bűn.(Neki is ilyen!)
Nemsokára a négy felömlős szettet is felteszem,utána hátha itt lesz már a tavasz,jó motorosidővel!
|
Sverigedemokraterna
Igazán nincs mit! De azóta már biztosan be is állítottad a gyújtását, mert még február elején született a hozászólásod.
Eredeti foncsorokból még lehet találni jó állapotút, maximum ha belefutsz egy szép állapotúba akkor könnyedén kicseréled a Lengyel Wesem-et.
Azért ha a felújítás végén amennyiben jól össze van rakva utána sok probléma nem szokott előfordulni. Onnantól kezdve már lehet menni is vele, nem csak díszmotorok ezek, és mindenki láthatja, hogy a Szimszon megéri a ráfordítást
|
Starex
Mindenkit üdvözlök!
Köszönöm a választ,a fenntartásodnak bizony lehet alapja!
Egy ötvenöt éves motor minden alkatrésze tényleg kopott lehet,főleg,hogy az egyik előző
tulajdonos árkon-bokron kíméletlenül hajtotta,minden karbantartás nélkül,vadászni járt vele,
a vadat is a motorral vitte haza.A motor csak akkor kapott kényszerpihenőt,ha hazafelé menet szondába ütköztek...
A részleges restaurálás már a vége felé jár,még a hátsó fék következik.A lengyel fényszóróbetéttel egész jó lett a világítás,engem azonban kissé zavar az üvegen a wesem felirat,a VEB Fahrzeugelektrik Ruhla DDR helyett.
A régi foncsor fényét vesztette,az üveget levenni nem vállalkoztam.A vaterázott légszűrő házzal a porlasztó is fellélegzett.
A hátsó fék minden része cserés,rugó,új betétek,stb kellenek,a bowdent is érdemes kicserélni.(belső kulcsos)
Szerencsére sok utángyártott alkatrész elérhető,csak óvatosan szabad rendelgetni,nem biztos a minőség,és hallatszik időnként :"már megint jön a futár,már megint a Szimszonhoz!?"
Mindenkinek jó éjt!
|
Szervusz Sverigedemokraterna!
Valahogy úgy van, ahogy írtad, tehát téli álmot aludtunk, viszont már ébredezünk a jó idő közeledtével A gyújtásbeállításodhoz szeretnék hozzátenni egy kicsit, mivel a többi kérdésedre már megkaptad a helyes válaszokat. Kényelem szempontjából nincs ennél jobb megoldás a megszakító hézag és az előgyújtás beállításához, viszont amint leveszed a gyújtásbeállító lendkerékagyat és felszereled a komplett lendkerekedet kicsit meg fognak változni az értékek, hiszen nincsen kettő ugyanúgy kopott lendkerék agy. Ha mindkettő alkatrész gyári új lenne, akkor nem lehet ilyen gond, viszont én azt javaslom, hogy azért a végleges felállásban is ellenőrizd a gyújtást. A csere agyas beállítás egy jó közelítő megoldás, de nem 100%-os. Viszont ha szerencséd van akkor lehet olyan 90-95%-os is, szóval nem akarlak lebeszélni, csak legalább egy megszakító hézagot mérj mielőtt felteszed a gyújtásfedelet.
|
Köszönöm a válaszokat!Közben megjött az "új"légszűrőház,az új lámpabetét is.
Nemsokára érkeznek a hézagolók is.
Utána már csak jó idő kell,és mehet a Star!
Üdvözlet!
|
Sverigedemokraterna
Hali
elnézést kérek de ez nem dugattyú és nem is csapszeg hézagolás hanem hajtókar hézagolás hiszen a hajtókar tud oldalirányban mozdulni ha az említett hézagolók nincsenek beszerelve
sejtettem én már az elején , csak kíváncsi voltam mi jön ki belőle :)
|
Zsoel
Az igen szerint kell a hézagoló?
üdv.
|
Zsoel,Bordó
Az S 51 dugattyúcsapszeg két oldalán egy-egy hézagológyűrűnek kell lennie,melyek a dugattyú központosítását (többek között) biztosítják.Tehát az ötvenegyesbe a hengerszett mellé venni kell ilyen alátétszerű hézagolókat,melyeket több méretben árulnak.Amikor az 51-esemben hengerszettet cseréltem,akkor meg kellett mérni a hajtókar blokkhoz viszonyított helyzetét,és 1-1 mm hézagolót kellett a hajtórúdszem és a dugattyú közé,a csapszegre mindkét oldalról felfűzni.Mit mondjak,elég nehézkes!Nem ártana három kéz hozzá.
Egy webhelyen mintha azt olvastam volna,hogy a Starnál " alul vezetett "a dugattyú,nem kellenek a hézagolók.Ezért kérdezlek benneteket,tapasztalt Starosokat.A négyfelömlös szett S-keletimotor eredetű.
|
Hali !
úgy néz ki a többiek téli álmot alszanak vagy nemtom merre vannak , régebben azért jöttek meg válaszolgattak is a szakemberek .
én a kérdésedre csak kérdéssel tudok reagálni.
vagy inkább írd már meg azt hogy az S51/1-nél a csapszeg-hézagolás hogyan van.
nekem még nem volt ilyen négyfelömlős hengerszettem , de engen érdekelnek ilyesmik
köszi
|
Bocsánat,még egy kérdés!
Nemrég vettem egy négyfelömlős hengerszettet.Ugyanúgy szükséges a csapszeg-hézagolás,mint az S51/1-nél?
Köszönöm a valaszt. |
Bordó
A változtatásról olvashatsz az eredeti Simson nevű oldalon.A valóság is ezt mutatja,van ötvenegyes "schwungrad" itthon,nem passzola Starra!
Vateráztam egy eserkettes l.kereket,azért érdekel a dolog,mert ha csak a közepét használod
a lendkeréknek,akkor sokkal egyszerűbb lesz a gyújtás beállítása!Persze,barbarizmus a szegecsek eltávolítása,de így csak a középrész marad,excenterestől.Nem kell a kis ablakocskán keresztül dolgozni,hanem kényelmesen ellenőrizhetsz,állíthatsz mindent.Segít még az olyan célszerszám is,amelyiket a gyertya helyére lehet betekerni,a dugattyú felső holtpont előtt 1,5 mm pontos meghatározásához.
Sokat bajlódtam a világítással,mert a kapcs.rajzok szerinti vezetékeléssel sehogy sem sikerült,úgyhogy a harmadik szomszéd autóvill.szerelő Schwalbe tulajdonos bácsi kellett a megoldáshoz.Nagyon roncs volt a motor,amikor hozzám került,hiányos,rozsdás...
Na ennyit mára !Mindenkinek jó karbantartást,jó motorosidőt és balesetmentes kilomêtereket kívánok!
|
[6210-6191] [6190-6171] [6170-6151] [6150-6131] [6130-6111] [6110-6091] [6090-6071] [6070-6051] [6050-6031] [6030-6011] [6010-5991] [5990-5971] [5970-5951] [5950-5931] [5930-5911] [5910-5891] [5890-5871] [5870-5851] [5850-5831] [5830-5811] [5810-5791] [5790-5771] [5770-5751] [5750-5731] [5730-5711] [5710-5691] [5690-5671] [5670-5651] [5650-5631] [5630-5611] [5610-5591] [5590-5571] [5570-5551] [5550-5531] [5530-5511] [5510-5491] [5490-5471] [5470-5451] [5450-5431] [5430-5411] [5410-5391] [5390-5371] [5370-5351] [5350-5331] [5330-5311] [5310-5291] [5290-5271] [5270-5251] [Korábbi]
| |