Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[6210-6191] [6190-6171] [6170-6151] [6150-6131] [6130-6111] [6110-6091] [6090-6071] [6070-6051] [6050-6031] [6030-6011] [6010-5991] [5990-5971] [5970-5951] [5950-5931] [5930-5911] [5910-5891] [5890-5871] [5870-5851] [5850-5831] [5830-5811] [5810-5791] [5790-5771] [5770-5751] [5750-5731] [5730-5711] [5710-5691] [5690-5671] [5670-5651] [5650-5631] [5630-5611] [5610-5591] [5590-5571] [5570-5551] [5550-5531] [5530-5511] [5510-5491] [5490-5471] [5470-5451] [5450-5431] [5430-5411] [5410-5391] [5390-5371] [5370-5351] [5350-5331] [5330-5311] [5310-5291] [5290-5271] [5270-5251] [Korábbi]

2021.03.12. 21:51 Idézet

starex

Sajnálom, de ilyen apró méretben nem tudom megítélni. Alig látom, pedig jó a szemem. Küldj egy nagyobb fotót el e-mailben, és oldalról fényképezd, hogy látszódjon a kúpossága: szilagyi.zsolt.imre@gmail.com


2021.03.11. 21:48 Idézet

Zsoel

Újból egy alkatrész kérdésem lenne hozzád. A csatolt képen látható pótlevegő szabályozó csavart küldték nekem egy webáruházból. 5 és 6 mm menettel rendelkező csavarok közül lehetett választani, én az 5 mm-est választottam, annak hosszabb a kúpos része. Ennek ellenére a rövidebbet küldték amint 6 mm menet van. 16N1-5 porlasztóba kellene, de nem tudom jó lehet-e. Én a hosszabbra tippeltem, mert a nagysúberes porlasztókban én a hosszabbal találkoztam eddig, de lehet ez is jó.

A kép remélem jó lesz, csak kicsinyített verziót tudtam berakni, a normálra hibát jelzett a rendszer.


2021.03.05. 21:28 Idézet

Lfox

Hogyne. A fékfolyadék higroszkópikus (nedvszívó) anyag, ami azt jelenti, hogy a légkör páratartalmából vizet vesz fel, és idővel elvizesedik. Ennek és a fékfolyadék természetes öregedésének okán a folyadékot 2-3 évente le kellene cserélni a rendszerben. Ha ez elmarad, a fékfolyadékba került víz korróziós folyamatokat indít el, az alumínium féknyeregben (munkahengerben) is, amitől szabályosan be tud rohadni a dugattyú. Súlyosabb esetben (mély lyukkorróziós nyomok) akár a dugattyú(ka)t vagy az egész féknyerget is el lehet dobni. Ha a motorod már 5-6 éve állt, és valószínűleg előtte sem cserélték már jó ideje a folyadékot, simán elképzelhető, hogy berohadt a dugattyú.

Ha már úgyis megbontottad a fékcsövet, akkor már mindegy: szereld ki a fékpofákat, és akkor egy nagyobb szerszámmal, pl. csőfogóval megszorítva vissza tudod nyomni a dugattyút a helyére (de előtte, ahogy mondtam, a kiálló részt tisztítsd és kend meg).


2021.03.04. 22:30 Idézet

Zsoel

Köszi a gyors választ! A fékcsővet a munkahengerhez csatlakoztató csavart vettem ki amikor próbálkoztam visszatenni a féknyerget,és csavarhúzóval próbáltam vissza nyomni a dugattyúkat ahogy javasoltad is,de meg sem mozdultak.Igaz nem is nagyon mertem erőltetni féltve a betéteket.A motor kb 5-6 éve egyáltalán nem volt használva,lehet hogy ez miatt is beállhatnak ennyire a dugattyúk? 


2021.03.04. 22:02 Idézet

Lfox

Ha a dugattyú(k) könnyen mozog(nak), akkor simán vissza lehet nyomni a pofákat egy méretesebb csavarhúzó segítségével. Lényeg, hogy minél kisebb szögű (laposabb), szélesebb csavarhúzód legyen, és csak óvatosan feszíts be vele a betétek közé, nehogy lepattanjon a sarka vagy megsérüljön a felülete. (Öreg dörzsbetétnél könnyebben előfordul az ilyesmi.) Még jobb, ha vékony, mondjuk 1 mm-es vaslemezből vágsz két megfelelő, kb. a betétfelület méretével megegyező csíkot, és ezt "bélésként" beteszed a pofák közé,  így biztosan nem sérül meg semmi. Ha bizonytalan vagy magadban, inkább így csináld.

Figyelj oda arra is, hogy ha dugattyú(k) nagyon kint van(nak) a munkahengerből, akkor a benyomás előtt tisztítsd le a palástfelületet féktisztító sprayjel és sűrített levegővel, valamint löttyints vagy tiszta ecsettel kenj rá egy kis tiszta fékfolyadékot. Ha ugyanis koszos a dugattyú kiálló része, akkor benyomva megsértheti a porvédő vagy a tömítő karmantyú felületét.
Továbbá ez esetben az is előfordulhat, hogy a főfékhengertartály fedelét le kell venni, hogy a visszaáramló fékfolyadéknak legyen helye tágulni, ne alakulhasson ki túl nagy légnyomás a tartályban, mert akkor az visszanyomja a dugattyú(ka)t alapállásba. Óvatosan mozgasd a csavarhúzót, mert ha esetleg túl sok fékfolyadék felgyűlt már az idők során a rendszerben, akkor túlcsordulhat vagy hirtelen kifröccsenhet a tartályból, amikor a dugattyú(ka)t visszanyomod. Célszerű rátekerni egy vastag rongyot, ami felszívja a folyadékot.


2021.03.04. 21:09 Idézet

Zsoel

Na úgy tűnik a karburátor úszószintet sikerült beállítani az RG-n.Viszont most az első fékkel kapcsolatban szeretnék kérdezni.Ki kellett vennem az első kereket,és úgy szerettem volna visszatenni hogy előtte nem vettem le a féknyerget. A fékpofák annyira összeérnek hogy nem sikerült a tárcsára visszarakni.Az lenne a kérdésem hogy mi ilyenkor a menete a féknyereg visszahelyezésének a tárcsára,hogyan kell a dugattyúkat bentebb tolni?  Köszi!


2021.03.03. 22:31 Idézet

Zsoel

A számlap szerencsére nincs elporladva, mindössze megsárgult. A keret nem volt hiányos, de majd meglátom milyen a gumi alatta, ha lefejtem az üvegről. Azt látom, hogy szinte bárhol tudok venni ha szükséges, ezzel nem lesz sok gondom.


2021.03.02. 19:54 Idézet

starex

Hacsak a keret nem repedezett be, illetve nem állt évekig a napon a motor, akkor a gumigyűrűnek általában nem szokott  baja lenni. (Többnyire csak a lámpaház és az óra közötti külső tömítőgyűrűt eszi meg az idő vasfoga.)

Ha meg olyan körülmények között tárolták, úgyis az egész tönkrement annyira (összerohadt, esetleg szétporlott a számlap), hogy mindenestül ki kell cserélni a fenébe az órát egy újra.


2021.03.02. 19:01 Idézet

Zsoel

Még igazából nem néztem meg mindenhol, csak a bejáratott boltokban kerestem, de eddig nem jártam sikerrel. A lényeg, vagyis a keret szerencsére megvan. A gumi nem tudom milyen állapotú, egyelőre a régi kerettel együtt az tartja egyben az üveget. Majd amikor az elkészül azután megvizsgálom. El szokott az öregedni, vagy a keret elegendő védelmet biztosít neki?


2021.03.01. 21:52 Idézet

starex

Örülök a jó híreknek.

Régebben lehetett kapni magában kilométeróra-üveglapot, nem tudom, most miért nincs. Lehet, csak átmeneti készlethiány.


2021.03.01. 21:24 Idézet

Zsoel

Hétvégén sort kerítettem a km órára, és maradtam a nem szétszedős verziónál. Egy kevés WD40-et kapott alulról is, mert a meghajtásnál is rozsdás volt, de a javát felülről fújtam. Úgy vélem jól sikerült, mivel kézbe véve hirtelen elmozdítva a mutató kilengett, gondolom üzem közben is ilyen szabadon tud majd működni. Tekertem bele úgy 200-300 métert, addig az oldalsó csigakerekek elgendő zsírt vittek fel a kapcsolodó felületekre. Éreztem az elején enyhe megakadást is egy helyen, ez a végére megszűnt. Talán a zsír, talán a spray jutott el a megfelelő helyre. Voltam motorosboltban ma, kérdeztem az üveget de nem tudtak adni, bár számítottam erre. Keresek egy üvegest, akinek van ilyen vastagságú üveglapja és vágatok hozzá. Ha kell esetleg kellene valaki másnak is a fórum olvasói közül akkor írjon, és annyival többet kérek ha odáig jutok.


2021.02.23. 21:09 Idézet

Zsoel

Köszi a választ! Mindenképp óvatos leszek vele, és a csavarokra is ránézek. A számlap valóban sok napfényt kapott az elmúlt évtizedekben. A belsejét nem akarom kibontani, bár holnap majd jobban szemügyre veszem. Elég zártnak tűnt. Majd beszámolok az eredményről.


2021.02.22. 21:18 Idézet

starex

Szia!
Jobban ki lehet tisztítani szétszedve, de ha nem akarsz/mersz hozzányúlni, elég, ha kívülről fújod meg a sprayjel. De nem alulról csináld, inkább felülről felülről, a harang irányából befújva, úgy jobban végigfolyik a tengely mentén a kenőanyag. És nyugodtan fújhatod a számhengerre is, attól nem lesz baja a műanyagnak.
Ha a kenés után, rendesen a házba szerelve is megakad a mutató, akkor nyugodtan hajlíts egy kicsit rajta, persze csak óvatosan.
A számlap egyáltalán nem szabad hogy mozogojon, se kint, se bent, de a csavarok meghúzásával csak óvatosan, mert a megsárgult, esetleg a napfénytől már félig elporladt számlap könnyen megreped.
 


2021.02.22. 19:29 Idézet

Szia Zsoel!

Szétszedtem egy Simson km órát, mivel az üvege el volt repedve. Az óra belseje nem tökéletesen zárt, így gondolom bogarak/pókok bejutottak egy kis koszt és némi hálót hagyva maguk után amit már kitörölgettem a hozzáférhető helyekről. Az lenne a kérdésem, hogy a megbontás nélkül látható száraz belső szerkezetet WD40-el befújva miközben forgatom egy meghajtó spirállal elegendő kenést biztosítok-e neki az elkövetkező 40 évre? A km számláló fogaskerekeire viszont valami vékony zsír nem ártana. Nekem van itthon orsózsírom, ami igazából horgászbotokhoz lett kitalálva, viszont Ormossy fórumtársunk magnó fogaskerekekhez is ajánlotta. Ez is hasonló ahhoz, mivel szintén műanyag alpanyagúak. Jó lesz így, vagy van valami spéci bevált tipped erre? Illetve még egy dolog, a mutatót kézzel elmozdítottam és kb 20 km/h környékén, ahol az egyik számlap rögzítő csavar található elakad. A kérdésem, hogy hozzá szabad-e érnie ahhoz minimálisan, vagy a mutató elgörbülhetett amikor az óra üvege is elrepedt? A szerkezet nem volt rögzítve a ház aljához, ugyanis nem volt rajta az anya, valamiért letekerték. Fölöslegesen nem akarom hajlítgatni, bár nem kéne sokat, mivel minimális érintésre visszatér az alaphelyzetébe. Lehet a kenés után a jelenség is megszűnik, ha könnyebben mozognak a belső alkatrészek, úgyhogy a kenéssel akarom kezdeni. Most belegondolva a két csavaron is megpróbálhatok tekerni, mert a számlap sem volt valami fix. Mennyire mozoghat? Egy kicsit vagy semmit? A házából kivett állapotban néztem ha ez is számít. Talán a helyén merevebb.

Üdv: starex


2021.02.15. 13:31 Idézet

Nyugodtan. Nagyjából mindegyik ilyen túlmelegedésjelző szenzor 120 +/-5 °C-nál zár. Nem hiszem, hogy néhány foknyi eltérés bajt okozna. Az ilyen menetszél hűtötte gyorsasági motorok, mint az RG 125, amúgy sem nagyon hajlamosak túlmelegedésre, az inkább a lassabb járatú terep- vagy  félterepmotorokra jellemző, különösen, ha nincs ventilátor a hűtőjükön. Hacsak nem 40 fokos júliusi melegben araszolgatsz a pesti belváros közlekedési dugóiban.

A tömítettségre figyelj oda, tehát érdemes új tömítőgyűrűt, azonfelől még esetleg egy kis menetzáró folyadékot használni, és csak érzéssel húzd meg a jeladót, mert többnyire rézből készül, a hengerfej meg alumíniumból, és vigyázni kell, nehogy megszakadjon a menet.


2021.02.14. 22:17 Idézet

Zsoel

Olyan kérdésem lenne még,hogy a motornak hiányzik a vízhőfok gombája,helyettesíthetem e más típus,például valamilyen robogó vízhőfok gombájával?Mire érdemes figyelni azon kívül hogy a menet méretének stimmelnie kell?


2021.02.11. 09:24 Idézet

Sajnos japán motorkerékpároknál - de nyugati márkáknál is - ez van. Nemcsak a gyártó által készített saját eredeti alkatrészek lehetetlen árúak (teszem föl, egy félmillió forintot érő 20 éves járműre vagy 300 ezerbe kerül egy új komplett hengerfej, de még egy nyomorult motorfedélért vagy légszűrőházért is szemérmetlenül elkérnek 50-60 ezret), hanem a gyári beszállítók termékei is (pl. Mikuni, Keihin porlasztóalkatrészek, Denso gyújtástartozékok, Stanley lámpák, Nissin fékelemek stb.) méregdrágák. Utángyártott termék többnyire csak kopó-fogyó univerzális alkatrészekből (pl. fékpofa, lánc, lánckerék, tengelykapcsoló-lamella) létezik, régebbi (15-20 évnél régebben befejezett gyártású) évjáratoknál meg már sokszor a gyári készletek is erősen apadóban vannak. Ha ehhez még azt is hozzávesszük, amit a múltkor mondtam, vagyis hogy a rendszerváltás előttről származó modelleknél, amelyeket minálunk sosem forgalmaztak újonnan, eleve mindig is problémás volt idehaza beszerezni a cuccokat, nem csodáld, ha csak kínkeservesen és drágán találsz a gépedhez mindent.

Természetesen az a célja ennek az irreális túlárazásnak, hogy ne javíttasd a gépedet, hanem az első komolyabb meghibásodás esetén vegyél egy újat, de hát Magyarországon nem sok embernek van fölösleges minimum 2-3 millió forintja arra, hogy ötévente új motorkerékpárt vegyen magának.


2021.02.10. 22:30 Idézet

Abban bízok,hogy mivel ennél a típusnál gumírozott a kúp,talán nem verődött ki a fészek furata,vagy éppen a gumi gyűrűnél ereszt át.Köszi mégegyszer,majd leírom mire jutottam.


2021.02.10. 22:12 Idézet

Sajnos az a tűszelep és fészek ami az italmondon van már az újjabb évjáratú Suzuki RG karburátorokhoz készült, a fészek és a tű is hosszabb és a fészek kialakításban is van különbség.Valamikor régen próbáltam már keresgélni,de sehol nem találtam az enyémhez tűszelepet és fészket.Amit ajánlottak,az a katalógusban lévő árért lett volna( 20 ezer forint) ha megrendelik,de ez az ár a motor értékéhez viszonyítva enyhén szólva is röhelyesen drága.Az ebayen találtam végül Kínában gyártott utángyártott tűszelepet,de fészek nem volt hozzá.


2021.02.10. 21:55 Idézet

Önmagában a szeleppel nem mész sokra. Nemcsak a zárókúp kopik, verődik ki a használattól, hanem a beömlőfurat is, amelyet zár. Nézd meg a képen az X-szel áthúzott képet: ahogy ott kinéz a kúp, egy ilyen tűszelepnél hasonló keresztmetszetűvé kophatott a szelepülés furata is. Ezek az alkatrészek, ahol lehet, mindig együtt cserélendők: ha, mint a Simsonnál, tömbként cserélhető az egész, úgy, ha külön van szelep és kiszerelhető szelepülés, akkor meg úgy. Különösen igaz ez arra az esetre, ha a zárókúp még nem gumírozott, mint manapság, hanem fémből van.

Tömítőgyűrűt külön biztosan nem kapsz, de ha tényleg O-gyűrű, akkor az szabványos alkatrész. Meg kell mérni a gyűrűhorony belső átmérőjét és szélességét, és kb. 25 %-kal kisebb benzinálló O-gyűrűt venni hozzá pár forintért. Ha pl. a horony átmérője 5 mm, szélessége 1,25, akkor egy 1x4 mm-es gyűrű jó lesz hozzá (az első szám a vastagság, a második a belső átmérő nagysága).

Az A távolság zárt szelepnél értendő úgy, hogy azt csak az úszó saját súlya nyomja le.


[6210-6191] [6190-6171] [6170-6151] [6150-6131] [6130-6111] [6110-6091] [6090-6071] [6070-6051] [6050-6031] [6030-6011] [6010-5991] [5990-5971] [5970-5951] [5950-5931] [5930-5911] [5910-5891] [5890-5871] [5870-5851] [5850-5831] [5830-5811] [5810-5791] [5790-5771] [5770-5751] [5750-5731] [5730-5711] [5710-5691] [5690-5671] [5670-5651] [5650-5631] [5630-5611] [5610-5591] [5590-5571] [5570-5551] [5550-5531] [5530-5511] [5510-5491] [5490-5471] [5470-5451] [5450-5431] [5430-5411] [5410-5391] [5390-5371] [5370-5351] [5350-5331] [5330-5311] [5310-5291] [5290-5271] [5270-5251] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak