Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[6210-6191] [6190-6171] [6170-6151] [6150-6131] [6130-6111] [6110-6091] [6090-6071] [6070-6051] [6050-6031] [6030-6011] [6010-5991] [5990-5971] [5970-5951] [5950-5931] [5930-5911] [5910-5891] [5890-5871] [5870-5851] [5850-5831] [5830-5811] [5810-5791] [5790-5771] [5770-5751] [5750-5731] [5730-5711] [5710-5691] [5690-5671] [5670-5651] [5650-5631] [5630-5611] [5610-5591] [5590-5571] [5570-5551] [5550-5531] [5530-5511] [5510-5491] [5490-5471] [5470-5451] [5450-5431] [5430-5411] [5410-5391] [5390-5371] [5370-5351] [5350-5331] [5330-5311] [5310-5291] [5290-5271] [5270-5251] [Korábbi]

2020.11.15. 12:03 Idézet

Lfox

Az, hogy mindenféle lánckereket gyártanak hozzá, nem jelent semmit. A piac sok mindennel megpróbálkozik, amire esetleg lehet kereslet. Az biztos, hogy gyárilag erre a motorra csak 14-es első lánckereket szereltek. Egyedül a nagyobb típustárs, az SR4-4 "Habicht" (külföldi piacokon nevezték Star De Luxe-nak is) tengelyére került 13-as fogszámú lánckerék, mivel az négyfokozatú váltóművel rendelkezett, és IV. fokozatában kisebb volt az áttételi arány, mint a Star III. fokozatában. Ezért, hogy a tervezési végsebesség ne lépje túl a 60 km/h-t, a szekunder hajtásban növelték az áttételi arányt azáltal, hogy az első lánckereket kisebbre vették, így a végsebesség picit csökkent (viszont a vonóerő nőtt).

"Igazából szerintem csak az érezhető hogy az 50 feletti sebesség már nem optimális a motornak,akkor sem ha tudja a 65 km/h végsebességet."

Ez így van. A Star utazósebessége kb. 45...50 km/h (magától értetődően a harmadik sebességfokozatban értendő), ott a legkedvezőbb a fogyasztási, kenési, hűtési együttállása. Ez kíméli a motort, valamint szerintem a hangja is itt zenél a legszebben. És mivel - a jelenlegi besorolások szerint - segédmotor-kerékpárról van szó, amely kategóriának ugyebár 45 km/h a legnagyobb megengedett sebessége, nincs is miről beszélni... Aki ennél gyorsabban akar utazni, az vegyen nagyobb motorokerékpárt.


Itt jegyzem meg, hogy elég idegesítő, amikor "felokosított" 50-es, valójában 70-80 köbcentis vagy pláne 50-esként használt, rendszám és papír nélküli 125-ös robogó "hasít előtted vagy 80-nal az úton úgy, hogy szabályosan még kocsival se bírod megelőzni. A magam részéről nem bánnám, ha a rendőrség végre a tökeire lépne azoknak, akik a névleg 50-es vagy ténylegesen 50-es, de felgyorsított robogókkal "száguldoznak" (a 45 km/h-t igen jelentősen túllépve) megfelelő vezetői engedély, biztosítás, rendszám, forgalmi engedély, érvényes műszaki vizsga nélkül a forgalomban.


2020.11.14. 22:02 Idézet

Zsoel

Akkor nem fogok változtatni a lánckerék méretén.Csak azért érdekelt mert pár helyen láttam hogy különböző fogszámú első lánckereket is feltüntetnek Starhoz az eredeti Z14-en kívül.Egyébként a motort a sok segítségednek is köszönhetően, a kiindulási állapotához képest elég tűrhetően sikerült rendbehozni,és nekem már ez is nagy sikernek számít.Igazából szerintem csak az érezhető hogy az 50 feletti sebesség már nem optimális a motornak,akkor sem ha tudja a 65 km/h végsebességet.


2020.11.14. 09:16 Idézet

Lfox

Akkor ne használj NGK-t, nézd meg más gyártók gyertyáit. Vagy pedig próbálj ki belőle kisebb hőértékű típust. Kísérletezni kell, mert a puding próbája az evés. "Távgyógyításban" ennél okosabbat nem tudok mondani.

A gyári hézag a Simsonhoz megfelelő gyertyatípusoknál márkától függetlenül jellemzően 0,6-0,7 mm körül van, mindenképpen állítani kell rajta. Általános szabály, hogy mielőtt egy vadonatúj gyújtógyertyát beszerelsz egy belsőégésű motorba, feltétlenül ellenőrizni kell az elektródhézagot, hogy megfelel-e az adott motorra előírt értéknek.

A lánckerékről emlékeim szerint egyszer már kérdeztél. Ne tegyél rá nagyobbat, nem fog tőle jobban menni a járgány, sőt. Ha a gyári áttétellel a motorkerékpár nem éri el a 60...65 km/h-s végsebességet, akkor valami mással van a gond: villamossági (gyújtás), tüzelőanyag-ellátási (porlasztó) és mechanikai oka (kopottság, szorulás, tömítetlenség, avagy épp eltömődöttség stb.) mind okozhatja, de az, hogy a gyári lánckerékfogszám ne lenne jó, az nem.
És igen, jelenthet problémát a különféle szedett-vedett alkatrészek összeépítése is, akár gyári (de az üzemeltetés során más-másfajta körülmények között elhasználódott), akár utángyártott (rossz anyagminőségű, méretpontatlan) alkatrészekről van szó. Ezt is elmondtam már itt jó néhányszor jó pár embernek.


2020.11.12. 19:39 Idézet

Zsoel

 

Köszi,majd próbálkozok másik új gyertyával is de jelenleg hosszabb táv megtétele után is jónak tűnik a kissebb hőértékű Brisk gyertya és nem is melegedett feltűnően.Őszintén szólva próbáltam másik Ngk 8-as gyertyával és azzal is hasonló dolgot produkált a motor,nem akart rendesen kipörögni,erőtlen volt,nem is értem igazán.A hézagot viszont nem ellenőriztem,gyárilag milyen hézag van beállítva ezeknél a gyertyáknál,lehet eltérés a 0,4 mm-től?

Az első lánckerék mérete,fogszáma érdekelne még.Most 14-es lánckerék van rajta és azt lehet tapasztalni harmadikban hogy 50 felett már elég magas fordulaton dolgozik a motor,de érezhetően ennél a fordulatszámnál jobban kellene mennie (el lehet érni a 60 km/h végsebességet) .Nem tudom hogy ennek van e köze az első lánckerék méretéhez.15-ös lánckerékkel érdemes próbálkozni esetleg? Nem akarok nagyobb sebességet kierőltetni a motorból,nem erről van szó,hanem érezhetően túl magas a fordulatszám a sebességhez viszonyítva,legalábbis "fülre" úgy tűnik nekem. Bár régebben 125 és 150 köbcentis motorjaim voltak és azokhoz mérten mindenképpen szokatlan. Esetleg lehet hogy a Schwalbe blokk( henger)  Star légszűrőház,Star fúvóka és tűszelep kombináció miatt nem jön ki a motor optimális teljesítménye?A kompressziója szerintem nagyon jó a motornak.


2020.11.09. 21:59 Idézet

Lfox

Valószínű, hogy eleve gyári hibás volt a gyertya, vagy rögtön az első beindításkor nyírta ki a motor. A középelektródát szigetelő porcelán hajszálrepedésénél szokott előfordulni ez: látszólag minden rendben, a gyertya tiszta, az elektródhézag jó (ezt egyébként 0,4 mm-re kell állítani, ha esetleg elfelejtetted volna, és a testelektróda belső felületének teljesen párhuzamosnak kell lennie a középelektróda síkjával, erre nagyon kényes a Simson), becsavarva mégis rakoncátlankodik a motor. Nem indul be, ha mégis, akkor dadog, durrog, nem pörög fel, mert a sűrítési nyomás ellenállása miatt a szikra nem a szikraközön, hanem a porcelán oldalán ugrik át, és begyújtja ugyan a keveréket, de az égés nem a megfelelő gócpontból indul ki, emiatt elégtelen a hatásfoka. Tehát jár a motor, de nincs benne köszönet, és ekkor természetesen a gyertya sem tud "kiégni", hiszen a sok elégetlen benzin és olaj lecsapódik a felületén.
Próbálj ki még egy új gyertyát, és ha azzal is az történik, próbálkozz inkább más márkákkal (Brisk, Bosch, Champion, Denso, Isolator, Magneti Marelli), lényeg a menetméret és a magas hőérték. Tapasztalatom szerint tízből csak 7-8 Simson kedveli az NGK B8HS-t, de nem mindegyik; van, amelyik éppen azt szereti, amit ez a másik 7-8 rövid úton hazavág. Furcsa, de így van.

Egyébként a jól beállított motor gyújtógyertyájának klasszikus őzbarna színe is csak hosszabb, magas fordulatszámú üzemeltetés után alakul ki. Egy Simsonnál ez mondjuk legalább 20-25 km-es üzemmeleg motorozást jelent folyamatos 50 km/h-s sebességgel, kint az országúton. Viszont ha ezek után elkezdesz rövid távon, hideg motorral mászkálni vele pár kilométerekre a faluban, városban, akkor ez a jól beállított motor is rövidesen elmocskolja a gyertyát, mert nem tud magas üzemi hőfokon "kiégni". Ha tehát becsavarsz egy új gyertyát, és pár km-es közlekedés után még nem megfelelő a színe, nem kell automatikusan gyújtás- vagy keverékképzési problémára gyanakodni.


2020.11.09. 20:34 Idézet

Zsoel

Szia! Gyújtó gyertyával kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni.Nem régen vettem egy NGK B8HS gyertyát a Starba aminek a hőértéke alapján jónak kellene lennie. Viszont azt vettem észre hogy egyes és kettesben nem pörög ki a motor,sőt szaggat,dadog.Útközben megálltam és ki vettem a gyertyát,ami rendesen be volt köpve,holott ezzel a karburátor beállítással és másik gyertyával előtte nem volt gond.Betettem egy ős régi Brisk super N19C gyertyát amivel utána tökéletesen ment a motor újra,és később kivéve a gyertya színe is azt mutatta hogy minden rendben van. Viszont ennek a Brisk gyertyának a hőértéke jóval alacsonyabb(B4HS nek felel meg),mint az előírt,amilyen elvileg a vett NGK gyertyáé lenne. Mi lehet az oka hogy a kisebb hőértékű gyertyával működik a motor rendesen,és használhatom e hosszabb távon is?Esetleg a hidegebb időjárásnak is lehet köze a dologhoz? Most 95-ös benzin van a tankban.

 


2020.10.18. 19:48 Idézet

Zsoel

Köszi újra a hasznos infókat! Attól tartottam, ha már a rögzító csapok furatait nem bírták tisztességesen egy magasságba fúrni, akkor lehet maguk a tüskék sem passzolnak, és esetleg beleérnek a kuplung fedelébe. Valami akadás volt a blokkban, de lendkerék hiányában ezt a tulajdonos csak otthon tudta tisztázni. A főtengely visszaforgatásával megszűnt a jelenség, tehát nem a váltó-tengelykapcsoló környékén volt a probléma, hanem valószínű, hogy a gyűrűknél. Visszatérve az elhibázott furatokra, mivel beljebb kerültek az agyhoz képest így csúszni nem fog a szerkezet, talán ez a jobbik eset. Hézagoló alátétekkel lehetett volna kiegyenlíteni az eltérést, de mivel ilyesmire nem készültünk ez újra meghosszabbította volna a szerelést, így maradt ahogy kialakult. Ha probléma lenne az üzemelés során belőle a kuplungfedél levétele után könnyen orvosolható, de előbb ki szeretnék próbálni a motort.


2020.10.18. 09:01 Idézet

Medvelac

Legfeljebb akkor, ha az a teljesítményhiány trehány összeszerelésből származik. Egyébként nem. A sebességváltóműben lévő olajnak normális esetben semmiféle befolyása nincsen a motor (a forgattyús hajtómű) működésére.*

A berúgótengely melletti mérsékelt olajszivárgás normálisnak mondható, mivel a tömör berúgótengely külső és a rajta elhelyezett cső keresztmetszetű sebességváltó-tengely belső fala között nincsen tömítés. Az illesztési hézag azonban meglehetősen kicsi, a tengelyek szögelfordulás-tartománya szintén (a berúgótengelyé 90°körül van, a sebességváltó-tengelyé talán még a 30-at sem éri el), tehát jó állapotú tengelyfalak és megfelelő viszkozitású olaj használata mellett az olajveszteség minimális. Túl híg olaj, az alkatrészek kopása, sérülése persze megnövelheti a szivárgás mértékét.
Ellenben a sebességváltó csőtengelyénél szimering van, és az ha elöregszik, megkopik, elszakad a rugója, akkor már nem tömít megfelelően, és ott intenzívebb olajfolyás is jelentkezhet. Rossz hír, hogy ennek kivizsgálásához, illetve a szimering cseréjéhez le kell szerelni a motorfedelet, de akkor legalább már a tengelyek felületét is ellenőrizni tudod.

Az első lánckerék tengelyénél szintén szimering van, egy lemezből préselt, külön felcsavarozott házba besajtolva. Olajszivárgás lehetséges a következő okokból:
- a lemezház alatt lévő tömítés nem tömít megfelelően (le kell szerelni a lánckereket és a házat, megtisztítani a tömítőfelületeket, majd új tömítéssel és tömítőpasztával fel kell szerelni újra a házat)
- a szimering megkopott, megsérült (ki kell cserélni a szimeringet új darabra; egy vékony csavarhúzóval ki lehet fordítani a házból, majd egy megfelelő csődarabbal és kalapáccsal óvatosan és egyenletesen be kell sajtolni az újat, amelynek tömítőélét előzetesen olajjal kell lekenni)
- lelazult a lánckereket rögzítő anya, emiatt a lánckerék alatt lévő, a bordás tengelyvégre húzott tömítőpersely (ugyanis erre fekszik fel a szimering tömítőéle, nem közvetlenül a tengelyre) belső fala nem szorul neki a tengelyvállnak, és a hézagon meg a bordaárkokon keresztül csorog ki az olaj (a lánckerék rögzítőanyája alá új biztosítólemezt kell tenni, az anyát szorosra húzni, majd a lemez ráhajlításával biztosítani)

Én mind a három műveletet elvégezném a helyedben, tehát: lánckerék le, szimeringház le, tisztítás, új tömítés (tömítőpasztával), új szimering, új biztosítólemez (esetleg új anya). Az hozza a legbiztosabb eredményt.

A teljesítményvesztésre sajnos nem tudok biztos megoldást mondani, mert azt ezerféle probléma eredményezheti.
 

* Nem számítva persze az olyan extrém eseteket, ha a betöltött olaj olyan nagy viszkozitású volt vagy úgy besűrűsödött, hogy "lefogja" a tengelykapcsoló-szerkezet és ezáltal a forgattyús tengely forgását is, vagy ha a forgattyús tengely szimeringjei (már) nem tömítenek megfelelően, és hajtóműolaj kerül a forgattyúházba. Ez esetben ugyanis elkeveredik a beszívott benzinnel, majd elég, és ez rontja az égés hatásfokát, gyorsan elkokszosítja a gyertyát, az égésteret, a kipufogórendszert. Viszont a fent leírt helyzetek fennállhatnak akkor is, ha a külső tömítettség tökéletes, tehát kívülről a motoron egy csepp olaj sincsen.


2020.10.17. 17:19 Idézet
Kis műszaki gondom van. Az, hogy a blokk engedi a váltóműolajat mind a berugó tengelynél, mind a meghajtó kisfogaskeréknél, összefügghet azzal, hogy a második sebességfokozatnál leesik a fordulatszám és elfogy az erő? Kevés lenne az olaj? Vagy mi az ördög?

2020.10.15. 22:13 Idézet

starex

Ó, Jézusom, ha legalább kinézetre és méretre megegyeznének az utángyártott alkatrészek a gyáriakkal, az már félig meg is oldaná az alkatrészellátási problémákat. Azért került magasabbra az egyik furat, meg azért lett vastagabb a lemez, mert úgy sikerült. Mert trehány disznók mind, akik leméretezték meg gyártják, és igaz, hogy sz@rt árusítanak, de azt legalább jó drágán. Örülj, hogy valamennyire sikerült összerakni. Elvégre lehetett volna úgy is, hogy a menesztő rá sem megy a bordástengelyre. Eszméletlenül sokszor kell utánalakítgatni ezeket a vacakokat, mielőtt úgy-ahogy használatba veheti az ember.

"Továbbá az S50 kuplung fedele magasabb kiképzésű a Starénál, ennek van valami gyakorlati jelentősége, vagy csak a küllem miatt van?"

Semmi az égvilágon. A kuplungszerkezet meg a tömítőfelület vezetése ugyanaz, csak a szögletesebb vonásokkal kicsit igazodtak a hetvenes évek közepi kordivathoz. Bár szerintem a cirkalmas Simson feliratos fedél sokkal szebb, főleg a keretes változat.


2020.10.15. 20:50 Idézet

Zsoel

Úgy volt ahogy mondtad. A felrakott fedéllel már működött a váltó ma délután. A kuplung agy ki lett cserélve egy bolti újra, de ahogy beraktuk a rögzítő stifteket a helyükre nem volt mindegyik egy magasságban. Ez valami gyenge minőségű alkatrész lehet? Úgy tűnik, hogy a tüskékben a furatok eltérő magasságba kerültek kifúrásra. Továbbá az S50 kuplung fedele magasabb kiképzésű a Starénál, ennek van valami gyakorlati jelentősége, vagy csak a küllem miatt van? Kérdem én azért, hogy nem-e rossz agyat vásárolt a kollégám. Ennek a talpa is vastagabb volt a gyárinál, ami viszont el volt görbülve, így mindenképp cserélni kellett.


2020.10.14. 22:26 Idézet

Zsoel

Köszi a gyors választ! Holnap megpróbáljuk immár a fedéllel. Tudod, ez nem a saját blokkom, így izgulok, hogy biztosan jó legyen Az egyik kuplung rugót rögzítő stift beleszorult a tüskébe, mivel túl vastag, azt fogjuk holnap kitolni a túloldalról, és egy újat vágni helyette. Meg akkor felszereljük üresen a fedelet, a szimmering még úgysem került bele. Ha minden jó készre szereljük. Szerencsére nem erőltettük a szerkezetet, mert ismerem és tudom, hogy nem kell annak akkora nyomás a váltáshoz, de elbizonytalanított. Ha tudtam volna, hogy ennyire sérülékeny akkor mondjuk még ennyire sem próbáltuk volna.


2020.10.14. 21:41 Idézet

starex

Fel kell tenni a fedelet, mert kívülről abban van ágyazva a léptetőkar tengelye.

Ennek

abba a kerek felöntésbe fúrt lyukba kell beleilleszkednie.

A fedél nélkül erőltetve a kapcsolást, a tengely félrebillen, befeszül, és a végére hegesztett léptetőkar nem tudja kellő mértékben megnyomni a kapcsolószerkezetet. Csak úgy szimering és tömítés nélkül tedd fel a fedelet, oly módon, hogy az illesztőhüvelyek a helyükön legyenek, és abba a két furatba kerüljön csavar, gyengén meghúzva, így ellenőrizd a kapcsolószerkezet működését.

És máskor ne próbáld a fedél felszerelése nélkül működésre bírni a kapcsolószerkezetet, mert a féloldalasan megtámasztott léptetőkartengely a rendellenes erőhatással nagyon könnyen eltörheti a belső fészek vékony alumíniumfalát.


2020.10.14. 20:26 Idézet

Zsoel

A kolléga kikaparta a feltűnésmentes kokszréteget és a helyére került minden. Örültünk is, de aztán amikor felraktuk a kuplungot és a váltó kapcsoló alkatrészeket kipróbáltuk a váltást, csak úgy kuplungfedél nélkül. Nem váltott. Illetve az egyest bevette, majd vissza üresbe és annyi volt. A kettes nem ment. Minden alkatrész a helyén van belül, a mechanizmushoz nem is nyúltunk, mert nem látszott rajta semmi rendellenes. Arról feltételeztem, hogy jó. Nagyon nem is tűnik sérülékeny alkatrésznek. A hibajelenség az, hogy egyszerűen nem mozdul eléggé a kapcsoló mechanizmus a blokk belsejében, tehát a határoló csavarokig nem ér el a váltókar mozgatásakkor egyik irányba sem. Szerinted mi kerülhette el a figyelmünket? Úgy gondolom, hogy ha végigmenne az útján, akkor nem lenne semmi probléma. Vagy csak tegyük fel a fedelet és úgy kész is? Még nem találkoztam ilyen hibával.


2020.10.08. 21:21 Idézet

Ja, hát az alap, hogy visszaszerelendő dugattyúnál a gyűrűhornyokat megtisztítjuk. (Főleg a felsőt, mivel az kokszosodik jobban.) Nem is éreztem szükségesnek kitérni rá, annyira magától értetődőnek tartom. Legcélszerűbb egy régi, használt gyűrűt élesre köszörülni, és azt használni kaparószerszámnak, az teljes keresztmetszetében kitisztítja a hornyot.


2020.10.07. 21:28 Idézet

Zsoel

Köszi a választ! Lehetséges, hogy a végén magától megoldódik a probléma mégis. Tegnap gondolkodtam a gyűrű be nem férése dolgon, és lehet, hogy csak alaposabban ki kell kaparni a gyűrűhoronyból a felgyülemlett kormot. Mivel rosszul tömített az utolsó időszakban a felső gyűrű, lehet, hogy csak beégett a korom a horonyba. Ez megmagyarázná azt is, hogy az alsó gyűrű miért passzolt a helyére. Ezt a feltevésemet a tulajnak is továbbadtam, meglátjuk mi lesz az eredménye. Ha rendesen befér a helyére egy próbát mindenképp megér a két új gyűrűs megoldás. Aztán amennyiben mégsem jó, a cserét akár a vázban is el lehet végezni hogyha hengert fúrni és dugattyút kell kompletten cserélni. Tegnap egyébként találtam 3. túlméretes DDR gyűrűket, és elég sokat: https://auto.jofogas.hu/bekes/Simson_gyari_DDR_dugattyu_gyuru_40_75_110481368.htm

Mondjuk nekem pont nem a szükséges méret, de ha a fórumról valaki úgy gondolja, hogy bevásárolna itt a jó lehetőség. Gondolom nem nagyon használtak már ilyen méretű dugókat Simsonokban, így maradhatott meg szinte bontatlanul oly sok éven át. Úgy tippelem, ahhoz hogy ekkorára kelljen fúrni egy Simson hengert kb 100 ezer km-t kellene megtenni a motorral.


2020.10.06. 21:36 Idézet

starex

Ebben sajnos nem tudok segíteni, és szerintem senki más sem. Hacsak nem találsz valahol első túlméretes NDK-s gyűrűkészletet (ami eléggé kilátástalan, úgy érzem), akkor csak az marad, hogy körbenézel az üzletekben, és tolómérővel vagy mikrométerrel megméred a szóban foró túlmérethez való gyűrűt, amit adni tudnak, hogy jó-e a vastagsága.

Én egyébként nem vagyok híve az ilyen dugattyú- és/vagy -gyűrűcserélgetésnek, pláne nem egy ilyen apró motornál. Egy alapméretes vagy túlméretre fúrt Simson-henger és -dugattyú körülbelül 2000 kilométer megtételéig tekinthető újnak. Ha ezen futásteljesímény elérésének ideje alatt megsérül a dugattyú vagy annak gyűrűi, a hengerfurat pedig nem, akkor még ki lehet cserélni őket azonos méretű új alkatrészekre, de ha már többet futott a motor, illetve megsérül a hengerfal, akkor a következő túlméretre kell köszörülni a furatot, és megfelelő méretű dugattyút beépíteni. A gyűrűk és a henger együtt kopnak össze. Hiába nem látszik szabad szemmel, az a hengerfurat már biztosan ovális, illetve néhány század milliméterrel nagyobb a kelleténél. Ha ehhez új gyűrűket szereltek be, fennáll a szúróláng kialakulásának veszélye (a terjeszkedési ütemben az égő tüzelőanyag lángja "átfúj" a gyűrű és a hengerfal között), ami helyi túlmelegedéshez és ezzel dugattyúmegragadáshoz, rosszabb esetben hengersérüléshez vezethet.


2020.10.06. 19:40 Idézet

Zsoel

Újból szükségem lenne a tapasztalatodra. A kollégám Star blokkjának a szerelésekkor adódott egy kis probléma. A DDR-es dugattyún levő gyűrűk csere érettek, de a dugattyú nincs rossz állapotban, így vett hozzá két új gyűrűt. A 40,24 méretű dugattyúhoz tudtak is adni a boltban gyűrűt, amit a hengerbe is belepróbáltak, csak annyi a probléma, hogy a felső gyűrű sehogy sem akar a dugattyúba belesimulni, így jelenleg összerakhatatlan. Az alsó valamiért jó, ha csak azt tettük rá akkor felcsusszant a henger. Az eredetivel összehasonlítva a gyűrű magassága passzol, a mélysége viszont szemmel láthatóan nagyobb. Itthon kapható hozzá a DDR gyűrűvel szabványos gyűrű? Találkoztál már hasonló problémával?
Én szívem szerint nem furatnám meg a hengert, mivel a henger és dugó alig kopott, ráadásul K20-as dugattyút már nem adnak a boltban, csak utángyártott létezik, meg magán hirdetőknél pár eredeti, de aranyáron. Végső esetben viszont maradna a fúrás, ha nem kerül megfelelő gyűrű a horonyba. Azért körülnézek a netes hirdetési oldalakon is, hátha van külön DDR-es gyűrű is.


2020.10.04. 10:23 Idézet

Zsoel ! Igen hátsó teleszkop kellene , sajnos ujra nincs .... szoval egy mindenképpen kellene. Szép napot ! sarilaci


2020.10.04. 09:19 Idézet

Ja, hát ez az első megfogalmazás elég félreérthető volt, én legalábbis úgy értettem, hogy neked van teleszkópod, és egyéb alkatrészeket szeretnél cserébe.


[6210-6191] [6190-6171] [6170-6151] [6150-6131] [6130-6111] [6110-6091] [6090-6071] [6070-6051] [6050-6031] [6030-6011] [6010-5991] [5990-5971] [5970-5951] [5950-5931] [5930-5911] [5910-5891] [5890-5871] [5870-5851] [5850-5831] [5830-5811] [5810-5791] [5790-5771] [5770-5751] [5750-5731] [5730-5711] [5710-5691] [5690-5671] [5670-5651] [5650-5631] [5630-5611] [5610-5591] [5590-5571] [5570-5551] [5550-5531] [5530-5511] [5510-5491] [5490-5471] [5470-5451] [5450-5431] [5430-5411] [5410-5391] [5390-5371] [5370-5351] [5350-5331] [5330-5311] [5310-5291] [5290-5271] [5270-5251] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak