|
[6210-6191] [6190-6171] [6170-6151] [6150-6131] [6130-6111] [6110-6091] [6090-6071] [6070-6051] [6050-6031] [6030-6011] [6010-5991] [5990-5971] [5970-5951] [5950-5931] [5930-5911] [5910-5891] [5890-5871] [5870-5851] [5850-5831] [5830-5811] [5810-5791] [5790-5771] [5770-5751] [5750-5731] [5730-5711] [5710-5691] [5690-5671] [5670-5651] [5650-5631] [5630-5611] [5610-5591] [5590-5571] [5570-5551] [5550-5531] [5530-5511] [5510-5491] [5490-5471] [5470-5451] [5450-5431] [5430-5411] [5410-5391] [5390-5371] [5370-5351] [5350-5331] [5330-5311] [5310-5291] [5290-5271] [5270-5251] [Korábbi]
Az Egri túra időpontja május 7.
Kérem, hogy aki el akar/tud jönni, vegye fel velem a kapcsolatot az orf24(kukac)icloud.com levélcímen, vagy a westel 93egy-1négy1nyolc-as telefonszámon.
|
Zsoel
Köszi a gyors választ! Akkor ezzel nincs mit tenni. Ha egy olyan ráf kerül a kezeim közé ami nagyon oxidált ahhoz én is elhasználom majd. Mondjuk ez a mostani is olyan volt, de már be lett fűzve a magyar küllő. Ezek a pontatlanok szerintem lengyel gyártmányúak a feliratból ítélve. Én úgy vettem észre, általában lehet a lengyel alkatrészekben bízni, de ezeket a küllőket kerülje el mindenki. Az anyák cseréje nekem is eszembe jutott, viszont amit rápróbáltam vékonyabb darabokból egyiknek sem passzolt a menete, pedig azokat is egy-egy küllőről tekertem le, szóval nem voltak megszakítva vagy hasonlóan sérültek.
|
starex
Szia! Nem más típushoz valók, egyszerűen méretpontatlanok. Utángyártott alkatrészek általános minősége... Ekkora szórás van benne: az egyik gyártó küllőanyái jók, a másik meg csak ráfogja, hogy Simsonhoz valók, valójában túl vaskosak. Én is futottam már bele ilyenbe, ismerem.
Én egyébként igenis végigfurkodtam a kerékpánt lyukait, nem akartam új anyákat venni. Igaz, az egy öreg, megviselt kerék volt, a küllőanyafuratok amúgy is eléggé be voltak gyógyulva az oxidáció, szennyeződés miatt, szóval pont rájuk fért a felbővítés.
|
Szia Zsoel!
Belefutottam egy olyanba, hogy rendeltem két kerékhez való küllő szetttet, csak amikor próbáltam volna befűzni az alumínium ráfba kiderült, hogy a küllőanyák nem férnek át a furatokon, mivel 6,5 mm-esek. Nem akartam elkezdeni fúrkálni, inkább vettem a helyi boltban kisebb anyával árult küllőket. Viszont ezt a vastagabbat majd azért felhasználnám, de nem tudom, ez melyik típushoz való. Talán tudsz tippet adni hozzá, vagy esetleg valami selejtet vettem. A küllők hosszúságra stimmelnek, elvileg az átmérőjük is megegyezik a gyárival, csak az anyák erősebbek.
|
Zsoel
Köszönöm újfent az útbaigazítást! Így lesz bekötve.
|
starex
A szövettel szigetelt kivezetés a huzalcséve belső "megcsapolása" (59a), tehát erre kell forrasztani a piros-sárga csíkos vezetéket, amelyik a biztosítótáblán keresztül a töltőberendezésbe megy. A szigeteletlen láb pedig az 59b kapocs, ide kerül a gyújtáskapcsoló hármas csomopótjához futó szürke-piros kábel.
|
Zsoel
Köszi a sgítséget! Megveszem ezt a testelt tekercset. Még jó, hogy nem kezdtem el kísérletezni ezzel a tekerccsel, mert úgy sem lett volna semmi értelme. A másik tekercsnek látom két különböző kivezetése van, gondolom azért, mert nem mindegy mit-hova köt az ember. Melyikre kössem az egyenirányítót és melyikre a világítást?
Ormossy
Gratulálok a nyeregbe való visszatéréshez! Egy szép hosszúságú újrakezdő utat hoztál össze. A májusi túránál már biztos nem lesz probléma a távolság
|
Ormossy
Örömmel halljuk. Köszönjük a jó híreket!
|
Szép napot mindenkinek!
Gyönyörű idő volt felénk, ezért megejtettem a "covid-utáni" első motorozásomat. (Legutóbb 2020. novemberében ültem rajta...)
Nagyszerű érzés volt, az első 50 km.-en barátom is elkisért a Swalbe-val, de én nem értem be ennyivel, a teljes táv 103 km. lett!
Igazán nagyon hiányzott már ez az érzés!
Most már bátrabban szervezem a májusi Eger-túrát.
|
starex
Igen, ez kétlábú, testeletlen. Nem akalmas a régebbi Simsonok 12 V-osításához, mert külön egyenirányító, feszültségszabályozó és villogóautomata tartozik hozzá. Lecsévélni és újratekerni viszont macerás és bizonytalan eredményt ígérő, babra munka. Vegyél inkább újat, azzal jobban jársz. Erre a fajtára van szükséged.
https://futarmotorosbolt.hu/termek//simson-toltotekercs-12v-testelt----6643
|
És ahogy most olvasom, nincs testelve. Továbbra is profi vagy Le kéne testelni a tekercset, vagy vegyek inkább másikat?
|
starex
Egész véletlenül nem Electronic Simsonokba való töltőtekercs ez? Az kétlábú, tehát nincsen letestelve, hanem szigetelten van a vasmag köré csévélve a huzaltekercs, a két kivezetéssel.
|
Szia Zsoel!
Méregettem egy kicsit a hétvégén, és valójában mindegyik kábelen megjelenik a feszültség, de nem ugyanakkora, és nem ugyanakkor. Egyik kábelen magasabbról indul, és egy hangyányival tovább is emelkedik, jelenleg ez van bekötve az egyenirányítóra. Ami a gyújtáskapcsolóra megy, azon kevesebb a feszültség, alapjáraton 3 és 4 V közötti, de elég hamar felszökik 12-13 V-ra, viszont így sem világít az egyik lámpa sem. Arra jutottam rövid gondolkodás után, hogy az új tekercs világító lábához forrasztottam a szín alapján töltö vezetéket, és fordítva, vagyis a világító vezeték ment a töltés helyére. Te biztos, hogy jobban értesz ezekhez, ezért nem változtattam még semmit, mert lehet, hogy inkább más probléma van. Egyébként a gyújtáskapcsoló is új, bár úgy rémlik MZA, és talán így nem lehet vele baj.
|
Szia Zsoel!
Akadt egy problémám egy Schwalbével. Szerinted befolyásolja a hátsó lámpa/km óra világítás működését, hogy a töltőtekercsre a kettő vezetéket hova kötöttem? Ki lett cserélve az egyébként sérült tekercs egy bolti új 12 V-os darabra, de csak a töltés vezetéken ad áramot, világítani nem világít egyik lámpa se. Ma leszereltem a gyújtás alaplapot, hogy biztosan el van törve a forrasztás, de látszólag lent minden rendben, a szigetelő csövet mondjuk odébb kéne húzni a töréshez. Még megnézhetem szakadás kereső funkcióban multiméterrel, mert elsőre csak a törésre gondoltam, meg az utángyártott tekercsek minőségére. Találkoztál már olyannal, ami újonnan rossz volt?
|
Ormossy
Igazán nincs mit! Nincs sok Simsonos fórum, ahol új hozzászólások vannak, így hamar ráleltem Életem során eddig csak kétszer jártam Egerben, ha úgy alakul jelzek és megyek, mert biztos vagyok benne, hogy jó lesz.
|
Starex,
Valóban elírtam a linket, elnézést és köszönöm a javítást!
Ez a jó link:
https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9018778
Természetesen a személyes találkozás a lényeg, de fontosak a jó hangulat és a jó programok is.
|
Ormossy
Megnéztem az indexes Simson fórumon a hozzászólásodat, de a linket szerintem elírtad, mert ez a helyes fórum ha valaki megnézné még: https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9018778&la=160727284
Ennek kicsit nagyobb az olvasóközönsége, bár az utóbbi 5-7 évben ott is visszaesett a forgalom. A budapesti indulás amúgy jó ötet. A 3-as úton motoroztam kb 5 éve, elég nyugodtan lehet haladni, a pálya miatt nincs nagy forgalom, mondjuk én egy 175-ös géppel mentem, ami torzítja kicsit a képet egy Simsonos motorozáshoz képest. Nekem még azért hiányzik egy Győr-Pápa túra, amit tervezek kb két éve. Még a régi úton egy csendesebb, hétvégi időszakban. Ez lenne a hosszútávú próbája a motoromnak.
Azt kívánom, hogy aki ott, vagy privátban visszajelzett Neked, az el is menjen a túrára, már csak azért, mert ha G-portál vagy Index fórumot olvas akkor van elég elszánt az illető, hogy bevállal egy hosszú túrát egy veterán kismotorral, és nem ígérget. Sok esetben még az odaút is megfelel egy kiadós túrának. Bár ahogy olvasom a fő mozgatórugó a személyes találkozás, amit nem pótolhat semennyi képernyő előtt töltött idő. A magam részéről szintén ezt az álláspontot képviselem, tehát a valódit helyezem a digitális elé. Én már csak ilyen maradi vagyok. Napi rendszerességgel ránézek az index bizonyos fórumaira. A kevesebb hozzászólás miatt könyebb az áttekintés. Még van olyan is, amit elkezdtem elolvasni az elejétől. Ez tízezer hozzászólás szám felett meglehetősen hosszadalmas,de hát a simsonstar fórumot is legyűrtem bemelegítésképpen.
|
Szia Starex!
Itt is meghirdettem a túrát és vannak is jelentkezők. Természetesen jeleztem, hogy más hasonló kismotorral is részt lehet venni, nem csak Simsonnal.
https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9012660
Tudom, hogy Neked Eger túl messze van, de az indexen jelentkezett már Szombathely mellől is kollega, aki utánfutóval hozza a gépet Pestig, és innen indul majd. (Sőt, úgy néz ki, hogy ketten együtt jönnek majd a térségből.)
|
Szia Ormossy!
Örülök, hogy jól vagy, hiszen másképp nem terveznél túrát
Nem akarom lebecsülni a simsonstar fórumot, de a biztonság kedvéért azt ajánlom, hogyha eddig nem tetted meg, akkor máshol is hirdesd meg ezt a túralehetőséget, hogy többen értesüljenek róla.
Nekem az Eger távolság igen nagy Simsonnal, így én nem veszek részt a túrán, de azt kívánom, hogy minél többen legyetek rajta! Én úgy tudom elképzelni, hogy vegyes szoci motoros túra lenne, főleg segédmotorokkal, de ha elég sok Simsonos jelezne vissza akkor lehetne szigorítani is a feltételeken
|
[6210-6191] [6190-6171] [6170-6151] [6150-6131] [6130-6111] [6110-6091] [6090-6071] [6070-6051] [6050-6031] [6030-6011] [6010-5991] [5990-5971] [5970-5951] [5950-5931] [5930-5911] [5910-5891] [5890-5871] [5870-5851] [5850-5831] [5830-5811] [5810-5791] [5790-5771] [5770-5751] [5750-5731] [5730-5711] [5710-5691] [5690-5671] [5670-5651] [5650-5631] [5630-5611] [5610-5591] [5590-5571] [5570-5551] [5550-5531] [5530-5511] [5510-5491] [5490-5471] [5470-5451] [5450-5431] [5430-5411] [5410-5391] [5390-5371] [5370-5351] [5350-5331] [5330-5311] [5310-5291] [5290-5271] [5270-5251] [Korábbi]
| |