Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[6210-6191] [6190-6171] [6170-6151] [6150-6131] [6130-6111] [6110-6091] [6090-6071] [6070-6051] [6050-6031] [6030-6011] [6010-5991] [5990-5971] [5970-5951] [5950-5931] [5930-5911] [5910-5891] [5890-5871] [5870-5851] [5850-5831] [5830-5811] [5810-5791] [5790-5771] [5770-5751] [5750-5731] [5730-5711] [5710-5691] [5690-5671] [5670-5651] [5650-5631] [5630-5611] [5610-5591] [5590-5571] [5570-5551] [5550-5531] [5530-5511] [5510-5491] [5490-5471] [5470-5451] [5450-5431] [5430-5411] [5410-5391] [5390-5371] [5370-5351] [5350-5331] [5330-5311] [5310-5291] [5290-5271] [5270-5251] [Korábbi]

2020.08.30. 21:53 Idézet

Üdv a Star tulajok között A porlasztót mindenképp cserélni kellene, 16N1-6 vagy 5 is jó a jelenlegi helyett. Szerintem ha minden más rendben van a motorodon, akkor a sebesség problémádat megoldaná a csere. Nekem is olyan 65-öt tudhat végsebességre, de nem az órája szerint.


2020.08.30. 17:33 Idézet
Sziasztok, Büszke star tulaj lettem pár hónapja, és segítséget szeretnék kérni. Jelenleg a végsebességem 50km/h körül mozog. Szeretném kihozni belőle legalább a gyári 60-65öt, nem azért hogy pályarekordot döntsek, csak amerre járok ott jó lenne az 50-55öt tartni és nem akarom ezt a 40km-t csutkán megtenni. A karbi perpill egy 16n1-8as és előző tulaj által mókolt légszűrő. Szereztem hozzá már gyári műanyagházas légszűrőt de ahoz meg illene a gyári 16n1-6os karbi mivel ott mások a fuvokaméretek és a 1-8as karbival a gyári légszűrő megfullad. Namármost ha szerzek egy 1-6os karbit és felmegy a gyári szűrő akkor nyerek rajta bármit, vagy marad minden és valahol máshol veszik a sebességem? Mit nézzek, állítsak vagy bármi tipp és ötlet? Előre is köszönöm Mato

2020.08.28. 22:16 Idézet

Lfox

Ha ismételten fel kívánod használni a golyóscsapágyat, akkor belső csapágykihúzó.
Ha ez nem szempont, akkor egy megfelelően sarkos és masszív csavarhúzóval ki lehet ütni oly módon, hogy az ellenkező oldali csapágy belső gyűrűjén keresztül támadod meg, és a csavarhúzó sarkát megtámasztod a kiütendő csapágy belső gyűrűjének peremén. (A távtartócső enged ennyi mozgást.) A csavarhúzót felváltva, a gyűrű hol egyik, hol másik oldalára áthelyezve kalapáccsal finoman ütögetni kell, de óvatosan, nehogy a csapágyfészek megsérüljön, és célszerű előzetesen fel is melegíteni a csapágyfészket (kerékagyat.)


2020.08.28. 20:39 Idézet

Zsoel

A kerékcspágyakatt hogyan lehet(mivel) a legegyszerűbben kivenni célszerszám nélkül?Ha már csak az egyik vant bent akkor ki lehet ütögetni a másikat,de amikor még minkettő bent van az érdekelne.A távtártó cső úgy látom nincs benne.

A kilóméteróra spirál cstlakozó vége sérült volt,az okozhatta a problémát,ha ki lesz csrélve szerintem rendben lesz.


2020.08.27. 20:41 Idézet

Ormossy

A spirállal tényleg lehet gond.Amikor először próbáltam az órát akkor sem működött,akkor viszont azért mert teljesen bevolt ragadva az óra tengelye. A hajtást viszont kapta, és megsérülhetett a spirál cstlakozó vége,ez most jutott csak eszembe. A fúrógéppel tényleg kaphatott egy kis rátartást és lehet ezért működött úgy az egyik irányba legalábbis.Szóval veszek majd egy új spirált.


2020.08.27. 19:34 Idézet

Zsoel

Köszi a részletes ismertetőt a kilóméteróráról.Az érdekes az,ahogy írtam is hogy visszafelé vagyis normál működési iránnyal ellentétesen,fúrógéppel meghajtva kitűnően mér az óra,még csak nem is remeg a mutató.Remélem nem Uri Geller delejezte meg valamikor a mágnest. Azért kiveszem majd az órát  és megnézem újra kiszerelt állapotban is. Remélem nem az olajozás okozta a problémát,de muszáj volt megolajozni mert teljesen be volt ragadva a tengelye.Esetleg majd megpróbálok rászólni ha minden kötél szakad hogy múúkodj!


2020.08.27. 08:37 Idézet

TopJoe

Ez nekem új. Hogy a lendkerékben elhelyezett mágnesszegmensek ereje különbözik, erről most hallok életemben először. Én mindig azt hittem, hogy teljesen egyformák (már persze az északi-déli polaritást leszámítva). Nem beszélve arról, hogy ezek a mágnesszegmensek idővel gyengülnek, és nem biztos, hogy mindig ugyanannak a szegmenspárnak az ereje marad a legnagyobb különbségű. Na és mi van, ha újradelejezik a lendkereket?

Nem vonom kétségbe Szabolcs hozzáértését; ha azt mondja, hogy működik így a gyújtás, akkor biztosan úgy is van. Csak hát ez valahogy mégsem olyan egzakt dolog, mint egy átlagos robogónál, ahol a lendkerék palástján ott van az a ráhegesztett kis lemezke, amely pontosan a dugattyú felső holtpontja előtt ér a szilárdan az öntvényhez csavarozott jeladótekercs vasmagjához.

Azért látszik a különbség, ugye? A felénk eső részen ott a kis lemezcsík, baloldalt meg a fekete impulzustekercs, alaplemezén a két csavarlyukkal.
 


2020.08.27. 08:25 Idézet

Lfox

A műsort köszi; én már megnéztem, mert hétfőn véletlenül találkoztam egy simsonos ügyfelemmel, aki ajánlotta nekem, de biztos másokat is érdekel.


2020.08.27. 08:24 Idézet

Lfox

Először is hadd tisztázzak valamit, mert ezt sokan összekeverik: a kilométerórát működtető huzal nem bovden, hanem spirál, tisztességes nevén hajlékony tengely.
A bovden (azaz tokos huzal) egyirányban, nagy menetemelkedéssel összesodort elemi rugóacélszálak nyalábja, amely egy rugóacélszalagból kis menetemelkedésel feltekert, oldalirányba hajlékony, de hosszirányba alig összenyomható, külső védőbevonattal ellátott tokban (esetleg a tokon belül még egy önkenő anyagból készített hüvelyben is) helyezkedik el. A működés helyén a tok két vége szilárd támaszon nyugszik, ilyen módon a sodronyhuzal (megfelelő végekkel ellátva) húzóerő átvitelére alkalmas.

 

 

Ezzel szemben a spirál, azaz a hajlékony tengely rugóacél elemi szálakból, igen kis menetemelkedéssel, több (3-4) rétegben egymás fölé, rétegenként ellenkező irányban feltekercselt menetből áll össze, és feladata nem húzóerő, hanem (megfelelő tengelyvégekkel) forgatónyomaték átvitele. Olyan helyen használják, ahol a kiinduló forgó mozgás és a megforgatandó alkatrész viszonylag nagy távolságra van egymástól, tengelyeik középvonala erősen kitér, nagy szöget zár be, az átviendő forgatónyomaték és kerületi sebesség pedig többnyire nem túl nagy. A különleges tekercselési módnak köszönhetően a tengely minden irányba hajlik, de a forgó mozgás stabil átvitelére - persze, megfelelő kenés mellett - több kanyar (szögtörés) beiktatása mellett is képes.


Ami a kérdésedet illeti, a kilométeróra a mágnesesség keltette örvényáram révén működik. A spirálvég egy olyan tengelyt forgat meg, amelynek felső részére egy felmágnesezett fémkorong van ráerősítve. A mágneskorongra egy könnyűfém harang borul, oly módon, hogy azzal semmilyen ponton nem érintkezik, de a köztük lévő légrés aránylag kicsi, és a harang úgy van csapágyazva, hogy a mágnestől függetlenül szabadon elforoghat, tengelyének felső részére pedig a mutató van rárögzítve. Hogy a mutató visszatérjen a kiindulási helyzetbe, a tengelyhez egy nagyon finom anyagból készített hajszálórarugó csatlakozik.
Amikor a jármű halad, tehát az első lánckerék tengelye forog, a kilométeróra-meghajtás és a spirál révén a mágneskorong forogni kezd; értelemszerűen minél gyorsabban halad a motorkerékpár, annál nagyobb a forgás kerületi sebessége. Ez úgynevezett örvényáramot hoz létre, amelynek erőssége a forgás kerületi sebességével egyenesen arányos. Konyhanyelven: minél gyorsabban forog a tengely, annál erősebben akarja az örvényáram magával ragadni a harangot, és ez egy idő után legyőzi az órarugó erejét, tehát kimozdul a mutató. A kilométeróra-meghajtás úgy van áttételezve, illetve a számlap skálázása úgy van kialakítva, hogy a mutató kitérése által jelölt számérték megfeleljen a jármű haladási sebességének (illetve egy kicsit csal fölfelé, de az szándékos).
Vázlatos keresztmetszet:

 

A problémád valószínűsíthetően a fentiekből fakad. Meggyengült a mágneskorong ereje (az idő múlásával arányosan minden felmágnesezett fém mágneses mezeje veszít az erejéből, és itt kb. 50 éves alkatrészekről beszélünk), emiatt a rugóerővel szemben már nem képes kellő mértékben kimozdítani a harangot. Mechanikai eredetű akadást nehezen tudok elképzelni, ezek az órák szerkezetileg nem szoktak megsérülni évtizedek alatt sem. Hacsak nem arról van szó, hogy a mutató véletlenül átkerült valahogy a 0-nál lévő kis ütközőcsap innenső oldalára, és az nem engedi fölfelé, de azt hiszem, annyira kezdő azért csak nem vagy, hogy ezt ne vennéd észre.
Sajnos ez a mágneses dolog nem javítható baj, ilyen esetben csak a csere jöhet szóba. Azt nem ajánlom, hogy megpróbáld szétszedni a kilométerórát. Ugyan lehetséges, azonban a peremgyűrűt fel kell feszegetni hozzá, és nemcsak azt könnyű eltörni ilyenkor (leheletvékony anyagból van), de az óraüveget is. A belső szerkezete sem szedhető szét roncsolásmentesen, azonkívül jó eséllyel úgysem tudnál mit kezdeni vele a tisztogatáson kívül.


2020.08.27. 08:02 Idézet

Lfox.

Talán még valami...:

A bovden-külső meg van nyúlva, és amikor lent becsavarod a helyére, fent nem ér bele az órába. (Míg, ha a fúróval hajtod meg, önkéntelenül is felfelé tolod.)

Passz, több ötletem nincs.


2020.08.27. 07:49 Idézet

Ormossy

Igen, tökéletesen összeérnek és működik a hajtás,ezért is nem értem.


2020.08.27. 07:33 Idézet

Lfox,

 

A kis lánckeréknél kap a km. óra meghajtó tengely rendesen hajtást? A két kis lemez összeér?


2020.08.26. 21:36 Idézet

A hétvégén volt egy nagyon jó kis műsor a tv-ben veterán motor gyűjtőkről és fanatikusokról.

"Szoci mocik: Ezek voltak a keleti blokk legmenőbb motorjai!"

https://www.youtube.com/watch?v=lULhu1qAPrk


2020.08.26. 15:49 Idézet
Zsoel Irtam egy levelet a gyújtás működésével kapcsolatban és ezt a választ kaptam : A gerjesztő tekercs egyben a jeladó is! A leg határozottabb észak-dél váltású mágnes pár a lendkeréken a jel. Üdvözlettel: Müller Szabolcs Szerinted működhet ?

2020.08.25. 20:50 Idézet

Zsoel

Köszi a világítással kapcsolatos segítséget.

Most a kilóméterórával kapcsolatban szeretnék kérdezni.Az óra maga működik bár eleinte szorult,gondolom a sok éves állás miatt,de megolajoztam a tengelynél és utána már könnyen mozgott .A meghajtása is működik és úgy tűnik hogy nem is kopott,szerintem nincs vele probléma. Összeszerelés után viszont mégsem működött az óra.Kicsavartam a meghajtórészből a bovdent,és befogtam fúrógépbe a bovden végét hogy letudjam valahogy tesztelni.Itt jön egy eléggé furcsa probléma,nem tudttam hogy sírjak vagy röhögjek hirtelen.Normál hajtás irányba nem mozdult az óra mutatója,ellenkező irányba megforgatva viszont "tökéletesen mért". Ettől függetlenül,újra visszakötve a bovdent,a kereket előre és hátra is megforgatva szintén nem mozdult az óra mutatója.A meghajtó részt többször is ellenőriztem és normálisan működik,legalábbis látszólag.A bovden vége is jól illeszkedik a négyszög alakú kialakításba.Mi lehet a probléma?


2020.08.20. 09:44 Idézet

TopJoe

Ezt nem tudom. A váltóáramú kondenzátorkisütéses gyújtáshoz is szükség van egy áramtekercsre (ez táplálja feszültséggel a gyújtórendszert, vagyis olyan, mint a hagyományos trafós Simson-gyújtásnál az alaplapi primer tekercs), meg egy jeladó, avagy impulzustekercsre, amely a megszakítót helyettesíti: a felső holtpont közelében ad jelet a CDI-doboznak, attólé sül ki a kondenzátor, és akkor ugrik át a szikra a gyertyakörömnél. Úgyhogy számomra sem világos, hogyan működik ez a berendezés, Szabolcs kell megkérdezni erről.


2020.08.20. 09:11 Idézet
Zsoel Milyen lehet a Müller féle simson gyújtás ? Fotón ki lett szedve a megszakító. Mi adja a jelet ?

2020.08.19. 22:19 Idézet

starex

Mindenféle elektronikus cuccot készít, nem csak járművillamossághoz. Nem reklámozni akarom őt, de mivel én is sokat szívtam irányjelzőrelé-problémákkal, amíg rá nem találtam az elektronikus reléjére, szeretnék mindenki mást megkímélni attól, hogy az eredeti elektromechanikus vacakokkal küszködjön. (Kivéve persze, ha restaurálásra törekszik.)


2020.08.19. 20:56 Idézet

Zsoel

Akkor ezt az elektromos hibát valóban elírtam, de mentségemre legyen szólva, hogy a köznyelv általában nem ragaszkodik a pontossághoz a fogalmak terén. Mindenesetre ebből okulva a jövőben jobban figyelek rá.

Müller Szabolcs nevével már többször találkoztam elektronikus gyújtásokkal kapcsolatban, de hogy indexreléket is gyárt ez meg sem fordult a fejemben, köszönöm az infót! Írok neki.


2020.08.19. 09:22 Idézet

starex

Többször leírtam már itt: az elektromosság meg az elektronika nem ugyanaz! A Simson Staron - meg úgy általában az S51 B2-4 Electronic típust megelőző Simsonokon - nincs semmiféle "elektronika". A villamos hálózata gyárilag holt egyszerű vasmagos tekercsekből, rézvezetékekből, kapcsolókból, izzókból áll össze. (Egyedül a kondenzátornak meg a töltőberendezésben lévő egyenirányító diódának van úgy-ahogy némi érintőleges köze az elektronikához, de ezek nincsenek integrált áramkörbe helyezve, nem alkotnak egyéb félvezetőkkel együtt összetett, magasabb rendű villamos rendszert, tehát nem lehet őket "elektronikusnak" nevezni.) A problémád szimplán elektromos, avagy villamos jellegű.

Kérdésedre a válasz: én a Müller Szabolcs-féle, valóban elektronikus relét ajánlom, amely a gyári palettáról bármilyen névleges feszültségű, bármekkora teljesítményű és számú  irányjelzőlámpával ellátott Simsonhoz alkalmas, tehát ugyanúgy jó 6 V 1×18 W-hoz, mint 12 V 2×21 W-hoz, és ezen belül bármilyen kombinációhoz. Én már többször rendeltem ilyet, tényleg jó, megbízható cucc, sokkal jobb, mint a gyári relék, azonkívül nem kell rugalmas ágyazásba és függőlegesen elhelyezni, tehát akárhová fel lehet szerelni. Erről van szó:
http://mullerelectronics.hu/jarmuelektronika/me-0012.html

A rendelést e-mailben lehet leadni, a mullerelectronics@gmail.com címen.


[6210-6191] [6190-6171] [6170-6151] [6150-6131] [6130-6111] [6110-6091] [6090-6071] [6070-6051] [6050-6031] [6030-6011] [6010-5991] [5990-5971] [5970-5951] [5950-5931] [5930-5911] [5910-5891] [5890-5871] [5870-5851] [5850-5831] [5830-5811] [5810-5791] [5790-5771] [5770-5751] [5750-5731] [5730-5711] [5710-5691] [5690-5671] [5670-5651] [5650-5631] [5630-5611] [5610-5591] [5590-5571] [5570-5551] [5550-5531] [5530-5511] [5510-5491] [5490-5471] [5470-5451] [5450-5431] [5430-5411] [5410-5391] [5390-5371] [5370-5351] [5350-5331] [5330-5311] [5310-5291] [5290-5271] [5270-5251] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak