|
[6210-6191] [6190-6171] [6170-6151] [6150-6131] [6130-6111] [6110-6091] [6090-6071] [6070-6051] [6050-6031] [6030-6011] [6010-5991] [5990-5971] [5970-5951] [5950-5931] [5930-5911] [5910-5891] [5890-5871] [5870-5851] [5850-5831] [5830-5811] [5810-5791] [5790-5771] [5770-5751] [5750-5731] [5730-5711] [5710-5691] [5690-5671] [5670-5651] [5650-5631] [5630-5611] [5610-5591] [5590-5571] [5570-5551] [5550-5531] [5530-5511] [5510-5491] [5490-5471] [5470-5451] [5450-5431] [5430-5411] [5410-5391] [5390-5371] [5370-5351] [5350-5331] [5330-5311] [5310-5291] [5290-5271] [5270-5251] [Korábbi]
Boldog új évet márkatársak!
|
Minden Simsonos barátomnak boldog új esztendőt, valamint baleset- és szerelés mentes motorozást kívánok!
|
FPJ
Szia!
Jól döntöttél. Hasonló helyzetben én sem adtam volna oda a motort, hiába fizetik ki. (Márpedig a legtöbb ember ilyen helyzetben fütyül rá, mi lesz a járgánya további sorsa, úgyhogy le a kalappal előtted, hogy ellen tudtál állni a pénz csábításának.) Egy ilyen öreg, már nem túl gyakori járgány nem arra való, hogy szétbarmolják, aki krosszozni akar, vegyen krosszmotort. Ha megteheted, hogy ne válj meg mindenáron a géptől, akkor tedd is. Csak egyvalakinél 100 %, hogy olyan lesz a sorsa, amilyet te szeretnél neki, az pedig te magad vagy. Ne kapkodd el.
|
Lfox
Ha a hosszúság jó, akkor nem értem, mi a gond. Az, hogy a kormánycsőbe bújtatás közben meg-megakad a bovden, normális. Néha meg kell vele küzdeni. A hosszú hasítékon át célszerű benyúlni egy csipesszel, és kihúzni a végét. Fejlámpa használata is előnyös, úgy jobban látsz.
A bovdent vedd a legrövidebbre, vagyis teljesen betekerve álljon az állítócsavar. Ekkor állíts be a tolattyú ütközőcsavarjával a kívánt üresjárati fordulatszámot, és ha ez megvan, utána igazítsd hozzá a bovden holtjátékát, ami a tolattyú zárócsavarjának a fészkénél nézve kb. 2...3 mm legyen (természetesen teljesen visszaforgatott gázmarkolat mellett).
A közdarab és a porlasztó felfogatókarimájá között egy 4 mm vastag hőszigetelő bakelitlemez (a bakelit egy, a feltalálójáról elnevezett, fekete színű, hőre keményedő műanyagfajta) van, amelynek az a szerepe, hogy csökkentse a forró henger irányából a hő átterjedését a porlasztókarimára, mert az (lévén jó hővezető tulajdonságú alumínium) a melegtől könnyen megvetemedhetne, ami tömítetlenségi problémákat, hamislevegő-beszívást okozna. A bakelitlemezt mindkét oldalról egy-egy papírtömítés fogja "szendvicsbe", illetőleg a közdarab és a henger szívócsonkja között is papírtömítés van. (A kép jobb egérgombbal nagyítható, de itt is megtalálható.)
|
Szevasztok Uraim !
Nos mivel még van kemény 5 napom a végső döntésem meghozataláig,nem ugrok fejjel a falnak.
Mivel a motort csak a furgon vételárára szántam /olcsó autóról van szó /,s a komolynak számító jelentkezőnek NEMET mondottam,mivel "cross" motort faragna belőle,arra meg nem adom oda 200-ért sem ,ezért tépelődöm......
Lehet ideiglenesen elfogadom a "szar" állást,az majd csak elküdnek némi végkielégítéssel.....Ha nem megveszem ezt a furgont,azt megcsinálom.....
110 ezer lenne,+ minden sallang,műszakistól ,átírásig,meg a szokásos cserék.Már 4 vevőjelöltet elutasítottam,2 az ár okán,2 a leendő felhasználás miatt....
Van 2 személyautóm,de mind 2-re tavaly,meg előtte vertem rá 2-200 ezer forintot,azt darabjáért nem adnának 100-nál többet,ezért azok maradnának.Ford Escort mind 2 nagyon jó gépek,és 95-ös gyártásúak./kombi+ 5 ajtós/.
Majd meglátom,de nem akarom elkótyavetyélni a gépet........
|
Zsoel
Én néztem el,teljesen jó a bowden mérete,csak a kormányba befűzés közben megakadt egy ponton.Azt szeretném most kérdezni,hogy az alapjárat beállításakor(vagy előtt) milyen állásba célszerű állítani a gázbowden állító csavarját? A karburátor leszerelése után láttam hogy a csatlakozó részének a felületére volt "valami" ráégve mintha valamilyen paszta lett volna rajta valamikor.Az lenne a kérdésem hogy ide kell e tömítést tenni,mint ahogyan a közdarab másik oldalán van?Papír tömítésem lenne hozzá.
|
Zsoel,
köszönöm, marad minden a régiben.
|
Ormossy
Egy Simsonnak biztosan nem lesz tőle baja, egyszerű, mint a faék. A magasabb bioetanol-tartalom a személygépkocsik, modern nagy motorkerékpárok bonyolultabb szerkezeti elemeire, illetőleg ezek gumiból, műanyagból vagy különleges fémekből készült részeire lehet káros befolyással: tápszivattyú, befecskendező-szelep, tüzelőanyagnyomás-szabályozó, speciális tömítésanyagok, szimeringek. Ilyesmi nincs a Starban, úgyhogy fölösleges az aggodalom.
|
Ormossy
Úgy tudom, hogy a minimum mennyiség változik majd tehát lehet, hogy eddig is tankoltunk már 10 % etanolos üzemanyagot csak nem hirdették. Én különösebben nem tartok tőle, sokáig ne legyen a tankban az a legjobb. Hosszabb leállás előtt használok 100-as üzemanyagot jelenleg is.
|
Zsoel
Ez is nagy segítség, köszönöm (és a bowdenest is)! Nekem még bezavart a táblázatban mindkét típusnál jelzett 1976-os gyártás. Itt kérdéses, hogy mikor volt a tényleges váltás, hogy mekkora számban készülhetett a régebbi típus abban az évben, de talán nem jelentős mennyiségről van szó.
|
starex
Sajnos pontosabb forrást én sem tudok, de ha a 3 év alatt legyártott 110 ezres darabszámból indulok ki (habár ennek eloszlása arányaiban bizonyára nem volt egyenletes), akkor az a valószínűbb, hogy már 1974 végén legyártották a vázat.
|
Zsoel,
köszönöm a választ. Nem azért akarok nagyobb oktánszámú benzint használni, hogy jobban menjen a motor, hanem azért, mert januártól változik a "normál" benzin összetétele, és azt olvastam, hogy esetleg árthat az öreg motoroknak.
|
Lfox
Nem egyszerű művelet a síber rugót eléggé össze kell nyomni a beakasztáshoz, de ha Star gázbowdened van akkor passzolni fog előbb-utóbb.
Zsoel
A 21:13-kor írt hozzászólásomban sikerült elírnom egy lényeges dolgot, nem az S50 és 51 gázkarja állíthatatlan hanem csak a bowdenjük a Star-éval ellentétben. Ezt kérlek javítsd ha van időd, előre is köszönöm
És kicsit más témában kérném a segítésgedet. Egy TS 250 évjáratának meghatározához /1 tulajdonosként nem tudsz esetleg egy pontosabb forrást mint az MZ klub-os? http://www.mzclubhungary.com/index.php/mz-motorok/mz-tipusok?id=571
1974-75 között nem tudok dönteni. Az adattábla lekopott. 3585435 a vázszám.
|
Valószínűleg valamit én csináltam rosszul.
|
Lfox
Tök más a kettő, nem is hasonlítanak. A jó ég tudja, miért nem passzol nálad a bovden, lehet, hogy házilag készítették valamikor.
Vegyél egy új bovdendt, a gázbovden azon utángyártott cuccok közül való, amiket nagyjából eltaláltak méretileg, többé-kevésbé átalakítás nélkül használható.
|
starex
Igen én is néztem éppen,viszont nem értem akkor hogy miért rövid a bowden.
|
Viszont ahogy látom az 50 és 51-es bowdenek egyik vége kör alakú.
|
Lfox
A Star-Schwalbe gázbowden könnyen megkülönböztethető S50 és S51 gázbowdenektől. Előbbieknél a két bowden vég kiképzése megegyezik, ezzel ellentétben az újabb típusoké a más gázkar miatt az egyik végén hengeres. Az utóbbi motorok gázbowdenjén, ha jól emlékszem, nincs állítási lehetőség sem, csak az SR50-nél, de annak nagyon hosszú a gázbowdene egy Starra.
|
Zsoel
Valójában most látom csak hogy a motornak mennyi apró hiányossága van. A gázbowdennek ami rajta van,úgy tűnik hogy nem jó a mérete,vagy én néztem el valamit nagyon. Próbaképpen befűztem a bowdent a csúszkába és a támasztékba(sikerült bereszelni a helyére) és utána szereltem volna fel a súbert és a duggattyút,de rövidnek bizonyult a bowden,teljesen hosszre állítva is.Valamikor régen 50-es vagy 51-es Simson gázcső és gázház volt rászerelve és elképzelhető hogy a bowden sem Starhoz való. Egyébként van különbség a méretük között? A gázcsövet rápróbálva feltünt hogy mennyire " lóg" a kormányon és elég furának tűnik,bár teljesen összszerelve még nem láttam.
|
[6210-6191] [6190-6171] [6170-6151] [6150-6131] [6130-6111] [6110-6091] [6090-6071] [6070-6051] [6050-6031] [6030-6011] [6010-5991] [5990-5971] [5970-5951] [5950-5931] [5930-5911] [5910-5891] [5890-5871] [5870-5851] [5850-5831] [5830-5811] [5810-5791] [5790-5771] [5770-5751] [5750-5731] [5730-5711] [5710-5691] [5690-5671] [5670-5651] [5650-5631] [5630-5611] [5610-5591] [5590-5571] [5570-5551] [5550-5531] [5530-5511] [5510-5491] [5490-5471] [5470-5451] [5450-5431] [5430-5411] [5410-5391] [5390-5371] [5370-5351] [5350-5331] [5330-5311] [5310-5291] [5290-5271] [5270-5251] [Korábbi]
| |