Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[6210-6191] [6190-6171] [6170-6151] [6150-6131] [6130-6111] [6110-6091] [6090-6071] [6070-6051] [6050-6031] [6030-6011] [6010-5991] [5990-5971] [5970-5951] [5950-5931] [5930-5911] [5910-5891] [5890-5871] [5870-5851] [5850-5831] [5830-5811] [5810-5791] [5790-5771] [5770-5751] [5750-5731] [5730-5711] [5710-5691] [5690-5671] [5670-5651] [5650-5631] [5630-5611] [5610-5591] [5590-5571] [5570-5551] [5550-5531] [5530-5511] [5510-5491] [5490-5471] [5470-5451] [5450-5431] [5430-5411] [5410-5391] [5390-5371] [5370-5351] [5350-5331] [5330-5311] [5310-5291] [5290-5271] [5270-5251] [Korábbi]

2020.07.05. 22:40 Idézet

starex

A részterheléstűk hosszúsága különbözik, legalábbis a gyáriaké. (A legalsó rovátkától a tű hegyéig mérve, +/- 0,2 mm szórással.)

BVF N1-8 , jele: 09 vagy 2A521: 38,3mm

BV N1-11, jele: 10 vagy 2A511: 36,8mm

BFV N1-12 és N1-5, jele: 08 vagy 2A512: 36,2mm

BVF N1-1, N1-3 és N1-6, jele: 04 vagy 2A413: 39,4mm


2020.07.05. 21:59 Idézet

Zsoel

Majd szépen végigkövetem az áram útját, ha szerencsém van, csak oxidáció okozza az akadályt.

A fúvókák elméletileg újak, a méret persze még lehet eltérő, mert ezek már nem DDR gyártmányok, ahogy a síbertű sem. De a tűfúvóka kiverődése még könnyen lehet az oka. Ezen mondjuk tudok korrigálni az üzemanyagszinttel. Majd meglátom. Ha rosszabb lenne, legfeljebb visszaállítom a kiindulási állapotot. Gyári, aszthiszem 04 síbertűről nem lehet tudni méreteket? Elméletileg Star-hoz valót rendeltem annó egyik webáruházból, de lehet S51-hez valót küldenek mindenkinek, mert csak azt gyártják Tajvanon.


2020.07.04. 22:27 Idézet

starex

Az S51-nél már 21 W-os a féklámpatekercs. Az erről a gyújtáskapcsolóra menő (szürke-piros) vezeték egy hármas csomóponthoz csatlakozik, amelyről közvetlenül a féklámpához van vezetve a feszültség (fekete-piros kábel). Ha tehát a féklámpaizzónál nem mérhető, akkor vagy eleve rossz a tekercs, vagy szakadás van a vezetékekben.

Star: nemcsak a magas benzinszint, az - akár szándékoltan, akár véletlenül -  kelleténél nagyobbra "felpiszkált" fúvókák (az üresjárati is!), kiverődött tűfúvóka, megkopott vagy nem megfelelő kúposságú részterheléstű is okozhat ilyen jelenséget.


2020.07.03. 21:28 Idézet

Zsoel

Előbb-utóbb eljön az ideje annak a TS-nek is. Én azt kívánom, hogy jöjjön inkább előbb

S51-ról van szó, bár lehet ennek is 18 W-os a tekercse, de a lámpában 21 W-ot olvastam. Valamiért nem kap plusszot az izzó foglalata, a biztosítékok környékén mehet ennek is a vezetéke, majd oda is be kell néznem, de még nincs a fedélhez kulcs... A fékfedéllel kezdtem, ott már minden érintkezik amikor kell, de ez nem volt elég. Az izzót persze majd kicserélem, a próbára azért bennehagytam volna, de ez ugyebár elmaradt.

A Star-ral is vannak fejlemények, jelenleg a boltokban kapható hátsófék bowden van rajta, aminek valószínüleg a külső háza gyenge, így eléggé megnőtt a pedál útja az elmúlt egy évben, ezért egyik börzén vettem egy méretben passzoló bowdent, ami külsőre erősebb, de a menetes állító hiányzik róla. Ennek a hiányában nem került még fel, a jelenlegi bowdené úgy nézem kicsi. Egyébént rendben működik. Elvisz munkába és haza is hoz, néha megyek vele egy kisebb karikát. Szivató nélkül kell indítani, melegen gázadásra alapáratról kissé lustán pörög fel, lehet túl sok az anyag. A pótlevegőcsavar nem használ sokat. Kifelé tekerve menet közben olyan, mintha elvenne a teljesítményből. Ha lesz fél óra holtidőm 1-2 mm-t megpróbálok csökkenteni az üzemanyagszinten.


2020.07.02. 09:00 Idézet

starex

Ja, hát az azóta is úgy áll. Nyugaton a helyzet változatlan, hogy egy másik klasszikust idézzek. Tényleg nincs időm, sajnos, pedig szívesen foglalkoznék vele.

Olyasvalaki tehette bele azt az izzót a lámpába, akinek fogalma sincs a járművillamosságról, meg a KRESZ-ről sem (az előírások szerint a féklámpa fényerejének legalább négyszeresen kell meghaladnia a helyzetjelző lámpáét). Semmiképpen sem jó megoldás, cseréld ki megfelelő feszültségűre és teljesítményűre.
Egyébként, ha Starról van szó, annak az eredeti féklámpatekercs csak 18 W-os, tehát a hozzá tartozó izzónak is ilyen teljesítményfelvételűnek kell lennie.


2020.07.01. 21:01 Idézet

Zsoel

Ez másnál is jellemző probléma, de az élet nem habostorta ahogy egy klasszikusban is mondják. Csak tudod eszembejutott amikor a Starral Halászin voltam, és a két Simsonod mellett láttam az öcséd ép és egész TS-ét, és hogy mondtad, a sajátodat is összerakod, mert jelenleg felújításra szétszedett állapotban van. Ez már elég régen volt, gondoltam azóta a helyzet változott

Egy más kérdés, Simson féklámpaizzónál a 6 V 21 W helyett alkalmazott 12 V 10 W izzó ügyes pótlás, vagy egyszerűen csak szükségmegoldás? Egy nem működő féklámpás gépen ilyet találtam a búra alatt. Ha jól gondolom a gyári izzóhoz képest jól működő rendszernél a fényereje kissé elmaradna. Én jelenleg csak ilyen csekélységgel foglalkozok motor téren, a blokk jelenleg parkolópályára került, de nem sokáig. Ha alaposan szétnézek talán itthon is lesz ilyen alkatrész, vagy minta.


2020.06.29. 22:36 Idézet

starex

Dehogy. Mások motorkerékpárjait javítom, hát az a munkám. A TS-em körül síri csend van és hullaszag. Amikor időm lett volna rá, pénzem nem volt, most pénzem már lenne, de időm nincs; ez van.


2020.06.28. 22:41 Idézet

Zsoel

Semmi gond. Ha motoros témával foglalkoztál a napokban akkor már a saját TS-ed készül?

Köszi a válszat, és igen, ez a rugó és a csapágy felöli támasztéka nem volt a helyén. A kettő persely megvan. A blokk egyébként nincs rossz állapotban, ami az alkatrészeket illeti. A főtengely csapágyháza mondjuk szolídan pontozva van, de oldalanként kb csak 5 ponttal, ott majd ragasztok ha nagyon laza a furatban a csapágy. A racsni fogai elég jók, ha ott lesz a rugó, ami összenyomja a két fogaskereket nem fog tudni elfordulni egymáson.


2020.06.28. 09:38 Idézet

starex

Bocs a késői válaszért, kicsit el voltam havazódva, az utóbbi napokban meg úgyis olyan nagy csönd volt a fórumon, elfelejtettem idenézni.

A hajtott (lánckerekes) tengelyen először is van egy sűrű fogú fogaskerék (a III. sebességfokozat hajtott fogaskereke), aztán egy ritkább fogú fogaskerék (ez a menesztő; a két fogaskerék racsnis oldalfogazással kapcsolódik össze), amely egy távtartó persely közbeiktatásával van a tengelyen. (Ennek is fontos szerepe van, nem engedi elmozdulni axiálisan a hajtott fogaskereket.) A menesztő fogaskeréken kívülről egy horony van, amelybe egy nyomórugó ül bele, a nyomórugót pedig egy alátét zárja le. Összeszerelt állapotban ez az alátét a távtartó persely és a golyóscsapágy gyűrűje közé szorul, ez biztosítja, hogy az indítószerkezet ne mozduljon el, a nyomórugónak pedig állandó előfeszítése legyen.
Így néz ki a dolog (a hajtott tengelyre itt rá van húzva még egy távtartó persely, de az már a lánckerékhez tartozik, a golyóscsapágyon kívülre kerül):

A berúgótengely itt nincs beszerelve, de az nyilván világos: a tengelyre jön a csavarrugó, mindkét oldalról van egy-egy lyukas távtartó alátét, és félfordulatnyi előfeszítés után az ütközőcsappal támasztod meg.

 

"Aztán beugrott, hogy a racsnihoz tartozó rugót nem találtam a blokkban"

Akinek annyi műszaki érzéke sincsen, hogy akár magától is kitalálja, hogy az a racsnis szerkezet nem fog működni, ha nincs, ami egymáshoz nyomja a fogakat, az inkább ne szereljen motort. Hasogasson fát vagy lapátoljon földet, ahhoz nem kell ész. (Nem rád célzok, hanem aki előzőleg rakta össze a motort.)


2020.06.26. 08:20 Idézet

Aztán beugrott, hogy a racsnihoz tartozó rugót nem találtam a blokkban, ezért nem tudták máshogy, csak tolással indítani a motort. Van ott valami támasz is a rugónak, de megnézem a blokk rajzot, egyéb más megvan-e.


2020.06.25. 22:28 Idézet

Zsoel

Hozzámkerült egy blokk, amit rendbe kéne tennem. A szétszerelés után lehet problémába ütköztem. Gondolom nem elég csak a berúgó fogaskereket cserélnem, ahogy az elődöm tette.

Vagy csak rendesen össze kéne rakni? Elmondás alapján tolásra indult nem rúgásra, de lehet csak valami hézagolót kihagytak ezért forgott el egymáson a két fogaskerék. Régen volt előttem szétszedve ilyen blokk, nem tudom mennyire kéne hegyesnek lenni a körmöknek. Ahogy néztem a boltok kínálatát nem is találni mindegyikből, csak hármas fogaskerék van eladó, de lehet csak felületes voltam. Szerinted hol keressem a hibát? Valamiért ezek nem értek össze.


2020.06.18. 21:16 Idézet

Zsoel

Köszi szépen a részletes magyarázatot!


2020.06.17. 22:35 Idézet

Lfox

Nem hülye.

A válasz: természetesen túldúsulhat, illetve túl is dúsul. A dolog megértéséhez nézzünk egy Simsonéhoz hasonló porlasztót keresztmetszetben. (Ez ugyan MZ-é, de a gyártó ugyanaz, és a berendezés felépítése is nagyon hasonló.)

A porlasztás elvi  lényege az, hogy az úszóházba nyúló tűsfúvóka felül az úgynevezett keverőcsőbe torkollik, amelynek keresztmetszete a levegőszabályozó tolattyúval változtatható, de mindenképpen kisebb, mint a csatlakozókarima felőli vagy a légszűrő felőli oldalon. Ezért a dugattyú által beszívott levegő itt felgyorsul, és emiatt (a Daniel Bernoulli svájci fizikus által leírt, róla Bernoulli-egyenletnek elnevezett törvényszerűség alapján) a nyomása az álló, normál légköri nyomáson lévő levegőéhez képest lecsökken. Minthogy pedig a természetben minden az egyensúlyi állapot elérésére törekszik, a nyomáskiegyenlítődés érdekében az úszóházban lévő benzin felületére ható légköri nyomás "felnyomja" azt a tűfóvákán keresztül a lecsökkent nyomású térbe, ahol a légáram elragadja, és a benzin - a levegővel keveredve - apró cseppecskékre bomlik. Ahhoz, hogy a porlasztás a teljes üzemi fordulatszám-tartományban lehetőleg minél jobban megközelítse a kémiailag tökéletes keverési arányt, mely szerint 1 kg benzin teljes elégetéséhez elméletben 14,7 kg levegő szükséges, a Simson porlasztójánál külön üresjárati rendszert, illetve részterheléstűt (kúpostűt) alkalmaznak, mely utóbbinak kúpossága (a tűsfúvókát keresztmetszetét különböző magassági pozíciókban más és más arányban szabadon hagyva) segít abban, hogy a szóban forgó arányt tartani lehessen.

Na mármost: mindez csak akkor működik az elméleti elképzelésnek megfelelő helyességgel, ha a benzinszint az úszóházban megfelelő, ugyanis minél alacsonyabb a szint, annál kisebb a folyadékoszlop a tűsfúvókában, tehát annál nagyobb az emelési magasság és annál több energiát igényel ennek leküzdése, illetve minél magasabb a szint (folyadékoszlop), annál kisebb az emelési magasság és annál kevesebb energiára van szükség, hogy a tűfóvókat száját elérje a benzin. Vagyis ha túl magasan áll a benzin, akkor ugyanaz a légáram, amely helyes szintnél éppen a kellő mennyiségű benzint emelné föl, a kelleténél jóval több tüzelőanyagot fog "fölrántani". Úgy képzeld ezt el, mintha egy nagyon nagy üst pereménél állnál, amelynek a szájától két méterre van a folyadék, és neked pont egy kétméteres merítőd van, beljebb viszont nem tudsz hajolni, mert mondjuk valami perem akadályoz ebben. Akkor valamennyi folyadékot ki tudsz meríteni ugyan, de éppen csak elérve. Ha viszont egy méterrel magasabban áll a folyadék, akkor egyetlen könnyed mozdulattal is kényelmesen tele tudod tölteni a merítőt.
Csakhogy a motornak nem jó, ha a benzinszint túl magas, mert akkor a szóban forgó 1:14,7 arány elmászik 1:13, 1:12 irányába, és az már csak nagyon nehezen tud elégni. Ugyanúgy nem jó a túl alacsony sem, mert akkor sokkal nehezebben tudja "felhúzni" a légáram a benzint, amelynek így a kelleténél kevesebb lesz a mennyisége. Emiatt fontos, hogy a benzinszint helyesen legyen beállítva.


2020.06.16. 20:44 Idézet

Zsoel

A karburátorral,pontosabban a benzin szinttel kapcsolatban lenne kérdésem.Több helyen is olvastam már az úszó és a benzinszint beállításáról,de engem az érdekelne hogy milyen hatással van a motorra,egy esetleges túl magas benzinszint a karburátotban.Az persze világos hogy pl. folyhat a karburátor egy rosszul záró tűszelepnél,de túldúsulhat ez miatt a keverék,és ha igen,hogyan? Bocs ha hülye a kérdés.


2020.06.15. 20:37 Idézet

Zsoel

Hát igen,az ára kicsit vicces a járgánynak,tényleg múzeumban lenne a helye.Azért elképzeltem amikor Jürgen és a felesége elindultak vele rokon látogatóba.

Készítek majd képet  a lengéscsillapítóról,bár így is fel lehet tenni a kipufogót,de azért nem az igazi.

 


2020.06.15. 09:30 Idézet

Ritka madár errefelé a Simson Duo, Magyarországra nem is került belőle hivatalos import útján; ami itt van, azt magánszemély hozta be.

Szép állapotú járgány, de mindennapi közlekedésre ez ma már nem alkalmas, a mozgásukban korlátozottak már számtalan korszerűbb közlekedési lehetőség között válogathatnak. Inkább csak múzeumba való járműtörténeti érdekességnek jó, ahhoz meg luxusszintű az az ár, amit kérnek érte. Ennyi pénzből már 10 év körüli,  még jó állapotú, komolyabb autókat lehet venni, egy dísztárgyért senki nem fog ennyi pénzt kidobni az ablakon.


2020.06.15. 09:19 Idézet

Lfox

Őszintén szólva, nem tudom. Az alapkivitelű Schwalbék lengéscsillapítói 1977-ig megegyeztek a Staréival, az biztos, tehát ugyanazzal a 300 mm-es dörzscsillapítású rugóstaggal szerelték fel őket. A különleges változatokon (KR51/1 S, KR51/1 K) ugyan hidraulikus rugóstagokat alkalmaztak (amelyekből létezett krómozott csőburkolatú és fekete műanyaghüvelyes változat is), de tudomásom szerint ezek alapszerkezetükben megegyeztek az 1975-től az S50-en, 1980-tól az S51-en alkalmazott rugóstagokkal, amelyek viszont, ha pontosan emlékszem, 340 mm hosszúak szemtől szemig. Fényképezd le, hátha akkor többet tudok mondani.


2020.06.14. 21:19 Idézet

A jófogáson pont ma jelent meg egy igazi Simson kuriózum eladásra felkínálva. Nem akartam hinni a szememnek hogy ilyen létezik,ráadásul alig pár kilóméterre van tőlem.Lehet egyszer megnézem,persze csak kíváncsiságból.

https://auto.jofogas.hu/csongrad/Simson_duo_veteran_105392269.htm


2020.06.14. 16:47 Idézet

Zsoel

Igen,tényleg hosszabbak a lengéscsillapítók,325 mm a  rögzítő csavarok középpontja közötti távolság.Egyébként kivételesen a lengéscsillapítók nem rossz állapotúak.Ezek szerint ezért került egy síkba a lengővilla és a kipufogótartó kar.De hogyan lehetnek hosszabbak a lengéscsillapítók,esetleg Schwalbe-ba valók lennének?


2020.06.10. 22:20 Idézet

Valami ilyesmire gondoltam én is,köszi.Holnap megmérem.


[6210-6191] [6190-6171] [6170-6151] [6150-6131] [6130-6111] [6110-6091] [6090-6071] [6070-6051] [6050-6031] [6030-6011] [6010-5991] [5990-5971] [5970-5951] [5950-5931] [5930-5911] [5910-5891] [5890-5871] [5870-5851] [5850-5831] [5830-5811] [5810-5791] [5790-5771] [5770-5751] [5750-5731] [5730-5711] [5710-5691] [5690-5671] [5670-5651] [5650-5631] [5630-5611] [5610-5591] [5590-5571] [5570-5551] [5550-5531] [5530-5511] [5510-5491] [5490-5471] [5470-5451] [5450-5431] [5430-5411] [5410-5391] [5390-5371] [5370-5351] [5350-5331] [5330-5311] [5310-5291] [5290-5271] [5270-5251] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak