|
[6210-6191] [6190-6171] [6170-6151] [6150-6131] [6130-6111] [6110-6091] [6090-6071] [6070-6051] [6050-6031] [6030-6011] [6010-5991] [5990-5971] [5970-5951] [5950-5931] [5930-5911] [5910-5891] [5890-5871] [5870-5851] [5850-5831] [5830-5811] [5810-5791] [5790-5771] [5770-5751] [5750-5731] [5730-5711] [5710-5691] [5690-5671] [5670-5651] [5650-5631] [5630-5611] [5610-5591] [5590-5571] [5570-5551] [5550-5531] [5530-5511] [5510-5491] [5490-5471] [5470-5451] [5450-5431] [5430-5411] [5410-5391] [5390-5371] [5370-5351] [5350-5331] [5330-5311] [5310-5291] [5290-5271] [5270-5251] [Korábbi]
Zsoel
Inkább az volt a gyanú,hogy az alapjárati fúvóka vagy a járat nem teljesen tiszta.Javult is amikor sikerült kitakarítani mindekettőt,de így sem tökéletes. Nem lehet azt mondani hogy felpörög,vagy hogy nem lehet levinni az alapjáratot,de továbbra is van egy pont ahol még túl magas az alapjárat és hallhatóan keményen is jár a motor,az alatt viszont már leáll. Igazából viszonylag keveset kellene csökkenteni a fordulaton és már jó lenne.A hangja és a motor járása alapján is úgy tűnik hogy valahol "többlet" levegő van.Sok helyen olvastam(itt is) hogy a szimering hiba ,megmutatkozik a füstölésben is,de itt abszolúlt semmi olajra utaló füst nincsen. Tudom hogy látatlanban,de még látva sem biztos hogy egyszerű lenne tanácsot adni.
A világítás viszont most már teljesen jó,kapcsol a tompított és a fényszóró is.
|
Tegnap egy kicsit megjárattam a gépet...
Elmentem Egerbe, voltam Almárban, majd Felsőtárkány Zsuzsa-ház, onnan az erdőn át Cserépfalu, Síkfőkút, Várkút, és aztán a Parádon, a Mátrán keresztül haza.
Jó kis túra volt, nagyon jó idő, és kiválóan működött a motor is.
Összesen 311 km-t mentem.
Ajánlom mindenkinek, jót lehet aludni utána.
|
Lfox
Úgy rémik, egyszer régebben már tisztáztuk, hogy valószínűleg főtengelyszimering-gond van nálad. Teljesen mindegy, melyik oldali, így is, úgy is teljesen szét kell szedni az egész motort a cseréjéhez. A kivételnél semmire nem kell ügyelni, egy nagyobb csavarhúzóval ki lehet fordítani, az újnál meg olyan szerszámmal (csővel) kell besajtolni, amelynek a külső peremátmérője megegyezik a szimeging külső átmérőjével, egyenletesen, hogy a szimering nehogy ferdén befeszüljön. A rugós élek a forgattyús tengely felé nézzenek.
A porlasztónál és a légszűrőnél különben nem jellemző a hamislevegő-szívás, sem a tömítéseknél, sem lelazulás miatt.
|
Zsoel
Mindenképpen fals levegőt szív valahol, mivel karburátor teljesen tiszta.A szívócsonknál,közdarabnál nem lehet,jók a tömítések.Az alapjárat nem vihető le egy bizonyos szint alá,mert vagy leáll,vagy ingadozó kezd lenni. Ha jó eséllyel mégis szimering hiba lesz,akkor melyik oldali ami a sanszosabb lehet? Továbbra is nagyon könnyen indul a motor és nem is füstöl.
Megtennéd hogy leírod hogy mire érdemes figyelni a gyújtás oldali szimering kivétele,és az új berakásakor?
A karburátornál a síber zárósapkájának a menete,vagy méginkább a karburátor menetes része viszont kopott. Művészet normálisan becsavarni,esetleg itt szvhat olyan falsot ami ilyen alapjárati problémát okoz?
|
Zsoel
A levegőszűrő ház tömítetlensége(ha nincs tömítés a két fél darab között) okozhat fals levegő szívást,vagy hibás karburátor beállítást?
|
Zsoel
Így van,ezért is nem értettem a dolgot,viszont ilyen bilux izzót és foglalatot ez előtt még soha nem láttam.Ettől függetlenül fel kellett volna tünnie így utólag.Gyakran elnézek dolgokat mert abban a hitben vagyok hogy tipus azonos,vagy nem sérült alkatrészek vannak a motoron. Szerencsére sokat segítenek ezek az eredeti alkatrész képek,és sikerült is pótolni az érintkezőt.
|
Lfox
Persze, ez törött. Ifjabb korában ilyen volt.
De hát ilyen hibát azért illene fölismerni: ott egy kés, ahová rá van tűzve egy sárga vezeték, belül meg ott a biluxizzó, amelynek van egy "üres" pólusa, és a kettő között nincs semmi - ez így szemmel láthatóan nem kerek dolog, nemde?
|
Zsoel
Köszi a képet! Akkor az enyémről levan törve az egyik érintkezőnyelv mivel az egyik oldalon van csak,és az be van állítva középre,gondolom normál izzóhoz. Jajj.. :)
http://kepkezelo.com/images/abn1dm7s6fsgkt9cu3fc.jpg
|
Lfox
Amikor ilyen kérdéseket teszel föl, jó lenne, ha mindjárt képet is mellékelnél hozzájuk, mert ennyiből nem tudom a választ. Valószínűleg hajlítani kell, de nem biztos, látnom kéne.
Így kell állniuk a foglalat érintkezőnyelveinek.
|
Ormossy
Hát azt én sajnos innen, a számítógép elől nem tudom megmondani, ezernyi oka lehet.
|
Zsoel
Köszi! Úgy tűnik hogy a forrasztásos módszer beválik. Viszont azt nem tudom hogy a bilux izzó jól van a foglalatba rakva(elvileg igen mert csak így passzol a bele) viszont az érintkező nyelv az izzó két érintkezője közé esik,és vagy az egyikkel nem kontaktol vagy a máikkal.Éppen csak a szélükhöz ér hozzá.Hajltani kell a nyelven,vagy eredetileg így kell állnia?
|
És változatlanul nem értem, miért kell most hamarabb visszakapcsolnom az emelkedőkön, mint eddig?
|
Zsoel,
Nem, ellenőriztem, nem lyukas.
|
Ormossy
Nem lehet, hogy kilyukadt az úszód? Mástól nemigen szokott elmászni a benzinszint.
|
Lfox
A hátsó lámpa foglalatának nincsen külön testvezetéke, a lámpatányért a sárvédőhöz rögzítő csavarokon, illetve azok anyáin, végső soron az egész hátsó sárvédőn keresztül testelődik. Tisztítsd meg a szóban forgó csavarokat, illetve vakard meg az érintkező felületeket, hogy mindenhol fémtisztaság legyen. Egyértelműen testhibád van.
A biluxkapcsoló valószínűleg javítható, ahogy mondod, én is szoktam alkalmazni a forrasztást mint anyagpótlási módszert.
|
A biluxkapcsolót jobban megnézve,az egyik érintkezője annyira elvan kopva,hogy nincs kontakt a kapcsolóval.Itt segíthet az hogy az érintkezőre megpróbálok forrasztani egy kis "pöttyet" vagy nincs értelme kínlódni vele?Mert akkor tényleg szerzek egy használt eredeti kapcsolót.
|
Zsoel,
A benzin szivárgás jelentősen mérséklődött, egy hajszálnyit lejebb vettem a benzinszintet? (De mitől lett magasabb, ugyanis eddig nem szivárgott a benzin...)
Az utóbbi napokban azt vettem észre, hogy a motor sík terepen nagyon jól megy, viszont nagyobb partoknaál valamivel hamarabb kell visszaváltanom, mint eddig. Van valami ötleted, hogy mitől lehet? Nem állítottam semmin.
|
Zsoel
Köszi! Hát ez a kompresszió teszt tényleg nem egy emberes mutatvány... :)
A hátsó helyzetjelző test vezetékét is a sárvédőrögzítő csavar alá kell kötni?(most oda van)
Valamiért nem működik a helyzetjelző ha foglalatban van az izzó,pedig alaposan levan tisztítva,jónak kellene lennie e kontaktnak,és mégsem az. Ha csak a vezetékeket érintem az izzóhoz, úgy hogy nincs a foglalatban akkor vígan világít.Teljesen fémtisztára van takarítva a foglalat.
|
Medvelac
Nincs mit.
Az akkumulátor negatív kapcsának a vezetékét a bal legalsó sárvédőrögzítő csavar feje alá kell bekötni, így:
Persze nem ilyen mocskosan, hanem szép fémtisztára meg kell pucolni a furat környékét, ahová a kábelsaru megy, és egyébként is mindenhol ügyelni kell a biztonságos, fémes kapcsolatra.
|
Zsoel!
Köszi a segítséget! Te nyertél. Tényleg beszorult alátét volt, mind a két keréknél.
Most viszont elektromos ügyben kérem a segítséget. Az akksi "-"-át hova kössem?
Mivel amikor megvettem nem volt benne aksi, így vezeték se.
Üdv.: András
|
[6210-6191] [6190-6171] [6170-6151] [6150-6131] [6130-6111] [6110-6091] [6090-6071] [6070-6051] [6050-6031] [6030-6011] [6010-5991] [5990-5971] [5970-5951] [5950-5931] [5930-5911] [5910-5891] [5890-5871] [5870-5851] [5850-5831] [5830-5811] [5810-5791] [5790-5771] [5770-5751] [5750-5731] [5730-5711] [5710-5691] [5690-5671] [5670-5651] [5650-5631] [5630-5611] [5610-5591] [5590-5571] [5570-5551] [5550-5531] [5530-5511] [5510-5491] [5490-5471] [5470-5451] [5450-5431] [5430-5411] [5410-5391] [5390-5371] [5370-5351] [5350-5331] [5330-5311] [5310-5291] [5290-5271] [5270-5251] [Korábbi]
| |