|
[6210-6191] [6190-6171] [6170-6151] [6150-6131] [6130-6111] [6110-6091] [6090-6071] [6070-6051] [6050-6031] [6030-6011] [6010-5991] [5990-5971] [5970-5951] [5950-5931] [5930-5911] [5910-5891] [5890-5871] [5870-5851] [5850-5831] [5830-5811] [5810-5791] [5790-5771] [5770-5751] [5750-5731] [5730-5711] [5710-5691] [5690-5671] [5670-5651] [5650-5631] [5630-5611] [5610-5591] [5590-5571] [5570-5551] [5550-5531] [5530-5511] [5510-5491] [5490-5471] [5470-5451] [5450-5431] [5430-5411] [5410-5391] [5390-5371] [5370-5351] [5350-5331] [5330-5311] [5310-5291] [5290-5271] [5270-5251] [Korábbi]
Köszi Zsoel a választ. Starhoz milyen fötengelyt ajánlasz? MZA-t néztem ki magamnak:http://www.simson-keletimotor-alkatreszek.hu/HU/főtengely-komplett-s50. Szerinted megfelelö? Bocsi,de tele vagyok kérdésekkel és úgy látom itt korrekt válaszokat kapok.Zsoel erröl mi a véleményed?http://www.simson-keletimotor-alkatreszek.hu/HU/simson-star-schwalbe-63ccm-4-felömlős-tuning-szett-mza.Ezzel szemezgetek megéri? 19mm a szívónyilása 16-os karbival is müködne?cazoti?? Elöre vis thx.
|
nagycsaba
Megbízható, jó minőség a Keystone, nyugodtan megveheted, de a magyar Bertával sincs különösebb baj. Vannak, akik szidják, nekem soha nem volt vele gondom, apám S51-ében is az van, és lassan 25 e km-t elment probléma nélkül. (Lekopogom.) Nagyon jó volt a Meteor (olasz) dugattyú is, de azt mostanában nem láttam Simsonhoz, csak robogókhoz. Általános jelleggel elmondható, hogy minél drágább egy dugattyú, annál jobb. A feltűnően olcsó, távol-keleti dugattyúkat jobb inkább elkerülni.
A hullámos feszítőgyűrűt be lehet, de nem szükséges beszerelni, én legalábbis nem szoktam. A jobb minőségű dugattyúkhoz nem is tartozik ilyen. Az alsó kompressziógyűrű alá kell tenni egyébként, és elviekben az a szerepe, hogy amíg a motor hideg, nem érte el az üzemi hőmérsékletet, csökkenti a hézagot a gyűrű és a hengerfal között, amitől hidegen is csöndesebben jár a motor. De szerintem csak a megragadási hajlamot növeli.
|
Köszi a gyors választ Zsoel! Lenne még egy kérdésem!:-) Fúratni akarom a hengert a motoromon.Milyen dugattyút vegyek szerinted, Keystone( Sajos féle) néztem ki.Fórumokon arról mondanak jó véleményeket. Ha ilyet veszek az alsó gyürü alá be kell rakni azt a hullámos gyürüt vagy nagyobb a megragadás veszélye? Elöre is thx a választ!
|
Zsoel
Köszi a választ! Ha lehetőségem lesz rá esztergáltatok oda egy gyűrűt, vagy keresek egy selejtes jobb oldali távtartót amit nem kár átfaragni.
|
nagycsaba
Szervusz, Csaba!
A hidraulikusat azért nem javasolnám, mert bár nem tüntetik föl, de szemmel láthatóan jóval hosszabb a lyuktávja, mint a gyárié (310 mm). Ha beszereled, nagyon magasra tolná az első sárvédőt, amitől úgy nézne ki a motorod, mintha gólyalábon állna.
A második már jobb. Az dörzscsillapítású, olyan, mint a gyári. (A korai, hatvanas években gyártott Starokon, Schwalbékon volt ilyen alul alumíniumburkolatú lengéscsillapító, később áttértek a teljesen műanyag köpenyes változatra.) Ha mindenképpen ebből a kettőből akarsz választani, akkor ezt javaslom.
Viszont szerintem elég drága, tehát ha az ár is szempontot jelent (márpedig miért ne jelentene), akkor tudom ajánlani ezt is:
http://simson-keletimotor-alkatreszek.hu/hu/simson-schwalbe-leng%C3%A9scsillap%C3%ADt%C3%B3-h%C3%A1ts%C3%B3-kr%C3%B3m
Alul-felül műanyag köpenyes, gyárival megegyező méret, annyi, hogy teljesen fekete (a legtöbb lengéscsillapító felső köpenye szürke volt). Ellenben 10 ezer forinttal olcsóbb, mint a Futár Motorosbolt terméke, ami azért nem mindegy. Én már vettem ilyet, és teljesen jó, megbízható.
|
Üdv mindenkinek! Régóta olvasgatom ezt a fórumot,de eddig nem írtam még be. Simson Stárom van. Szeretnék elsö teleszkópokat cserélni ezt a hidraulikus telót néztem ki:https://futarmotorosbolt.hu/termek//simson-schwalbe-star-elso-teleszkop----6477 vagy ezt:https://futarmotorosbolt.hu/termek//simson-schw-star-elso-lengescsillapito-parban-swh----11027 szerintetek melyiket vegyem meg? Föleg Zsoel a te véleményedre lennék kiváncsi. Válaszotokat elöre is köszönöm! Üdv Csaba.
|
starex
A jobb tükör bilincse ugyanolyan, mint a balé, azon nincs semmilyen perem. Hanem valójában ott is van egy központozógyűrű, csak sokkal keskenyebb, mint a rendes méretű.
https://www.guesi-motorradteile.de/index.php/deu/380/2144/c/_/_/?_
De ilyet idehaza biztosan nem találsz, a szoc*i*alista blokkban nem hoztak forgalomba dupla tükörrel felszerelt modelleket, azokat csak nyugatra, tőkés országokba vitték.
|
Zsoel
Ettől tartottam, marad a börzés aprólék túrása, de ezek ritkának számítanak, kicsi rá az esély hogy még találok.
Egy más irányú kérdés. MZ TS-nél ahol van jobb oldalra felszerelve kormányvégtükör így az a távtartó ami vezetné a gázcsövet hiányzik ott mi tartja a gázcsövet? Vagy nem kellene kihagyni ebben az esetben? Esetleg az utángyártott tükörről hiányzik egy perem a gázcsőnek?
TopJoe
Nem alumínium egészen biztos, a dugó és gázcső között levő távtartógyűrű is egyezik a színével.
|
starex
Nem alumínium a szürke dugó ? |
Zsoel
Köszi hogy felhívtad a figyelemet a lehetséges problémákra. Ha házilag készítem a vezetékelést nagyon odafogok figyelni és precízen megcsinálom,de tényleg gondolkodok rajta hogy megvegyem inkább a bolti kábelköteget.
|
starex
Kifejezetten szürkét még nem. Szerintem az utángyártott bézs dugót alapvetően a szürke kormánygumihoz szánták, csak nem találták el a pontos színárnyalatot.
|
Zsoel
Nézegettem nemrégiben a hazai veteránmotoros webáruházak kínálatát szürke kormányvég dugó után de nem látok, csak fekete és vajszínűt. A Staromra bal oldalra egy ilyen kellene, a jobb oldalon megmaradt az eredeti szürke, de a másik oldalra is jó lenne, és még az egyik oldalfedél csavar is ugyanígy áll, tehát hiányzik a párja. A hetvenes évek legelején és talán a hatvanas évek végén használhatták ezt a színt, lehetséges hogy ennek ellenére a régebbi vajszínű létezik csak utángyártottba? Lámpakeretnél az biztos, hogy létezik ez a szín mivel vajszínű helyett olyat küldtek egyszer egyik boltból. De a gépemen abból még a gyári van, az meg tényleg vajszínű, tehát oda meg nem jó. Találkoztál már utángyártott szürke kormányvégdugóval, vagy esetleg hallottál felőle?
|
Lfox
Vagy úgy. Végül is meg lehet oldani házilag is, de az igazán igényes, szakszerű munkához csupaszító (blankoló) és saruszerelő (krimpelő) fogó kell. Szükséges továbbá rengeteg tűző- és néhány szemes saru (4-es, 5-ös, 6-os méretben), illetőleg 0,75 négyzetmilliméter keresztmetszetű sodrott, szigetelt rézvezetékből legalább 8-10 különböző szín (már amennyiben nem akarsz belebolondulni a sok fekete, barna, kék, piros vezeték zűrzavarába, miközben bogozgatod). Ezenkívül kell egy kis-közepes teljesítményű forrasztópáka, hozzá tartozó gyantás ónhuzallal, esetleg forrasztóvízzel, mert a kormánykapcsoló(k)hoz, esetleg irányjelzőkhöz menő vezetékvégeket be kell futtatni cinnel. Valamint kell a kérdezett szigetelőtömlő, különféle méretben. Tisztességesen, igényesen, szakszerűen kell a vezetékhálózatot elkészíteni, a szerelést kivitelezni, mert ez nem játék, különösen, ha akkumulátor is kerül a járműbe. Az alulméretezett vezetéktől, elégtelen szigeteléstől, rosszul kialakított csatlakozási pontoktól (úgynevezett áramátmenetektől: tűzősaru, forrasztott, csavaros kötés stb.) az akkumulátor viszonylag erős árama miatt helyi túlmelegedés alakulhat ki, amitől szélsőséges esetben kigyulladhat a jármű, és garázstűz keletkezhet. Ezért nagyon fontos, hogy mindenhol meglegyen a tiszta, fémes kapcsolat, ahol erre van szükség (beleértve a hálózatba visszakerülő régi egységek, lámpák, kapcsolók érintkező részeinek a megtisztítását is), és mindenhol hibátlan legyen a szigetelés, ahol pedig ez az elvárás (beleértve a vezetékeket a fémlemezen átvezető gumigyűrűket is, nehogy kidörzsölődés és ezzel rövidzárlat lépjen fel). Én úgy gondolom, hogy ha mindent összevásárolgatsz, meg beleölsz egy csomó munkaórát, ugyanott leszel, mintha megvennéd a kész vezetékköteget. De ha van kedved, türelmed, időd hozzá, hogy elbíbelődj vele, hát csináld meg sajátkezűleg, csak, mondom, alapos munkát végezz.
"A tűszelepekben mi a funkciója ezeknek a rugóknak?" Ezt én sem tudom pontosan, mert korábban, a régebbi BVF porlasztóknál létezett rugózatlan szárú tűszelep is. A rugós kivitel tehát gyakorlatilag továbbfejlesztés. De valószínűnek tartom, hogy a rugó közbeiktatásával javult a zárás tömörsége, illetve finomabbá, elmosódottabb átmenetűvé vált a zárás-nyitás, ezáltal az úszó stabilabban tudja tartani a beállított benzinszintet.
|
Vagyis csak a szelepszár látszik ahogy írtad is. A tűszelepekben mi a funkciója ezeknek a rugóknak?
|
Zsoel
Akkor ki kell cserélnem a tűszelepet is,mert a csap simán benyomható mintha nem is lenne benne rugó.
Igen,ilyen műanyagcsőre gondoltam amit Starex linkelt. Nem csak lerohadva van a burkolat hanem az összes vezeték toldozgatva van,gyújtáskapcsoló nélkül. A bilux kapcsolóra van most kötve a gyújtás.Ki akarom cserélni az összes vezetéket,de nem bolti kábelköteget akarok venni hanem házilag készíteni hozzá vezetékeket,ezért is kellene hozzá a burkolat. Azt reméltem azért hogy könnyebben hozzá lehet jutni.
|
starex
Ja! Hát azt gyártáskor húzzák rá a kötegekre, a tűzősaruk miatt utólag nem lehet csak úgy cserélgetni. Többnyire le kell hozzá csípni a sarukat, és aztán újakat feltenni. De ha már olyan állapotban van a kábelköteg, hogy a burkolat "lerohadt" róla, akkor jobb inkább az egészet kicserélni a fenébe, nem érdemes játszadozni a régivel.
|
De már találtam is ahogy rákerestem: https://www.exelektro.hu/Mipolan-cso-5mm
|
Zsoel
Mipolán csőre gondol a kolléga. Én egy pécsi székhelyű webáruházból vettem jó pár éve, de utoljára ott már nem láttam ilyet.
|
Lfox
Igen. A tűszelep maga (tehát a kívül menetes háztól és az ennek végébe csavart beömlőfúvókától eltekintünk) egy belül lyukas kis cső, vagyis a szelepszár, amelynek az egyik végén egy kúp van (ez megy bele a fúvóka nyílásába, vagyis tulajdonképpen ez zárja el a benzin útját), a másik végébe pedig egy rugó és egy csapocska van beleperemezve. Tehát a szár végéből kilógó kis csapot ha benyomod, egy rugó hatására visszaugrik.
Ha nem így van, akkor vagy beszorult a csapocska, vagy annyira lekopott már az úszó ütközőnyelvének a hozzádörzsölődésétől (ez hosszabb üzemidő után előfordulhat), hogy egy szintbe került a szelepszár végével. De eredetileg így néz ki, mint a képen.
Nem értem, milyen csőre gondolsz, nem tudod megmutatni?
|
Zsoel
Az elfelejtettem kérdezni, hogy a kábelköteget összefogó műanyag csövet(kellene előre és hátra is) honnan lenne érdemes beszerezni?
|
[6210-6191] [6190-6171] [6170-6151] [6150-6131] [6130-6111] [6110-6091] [6090-6071] [6070-6051] [6050-6031] [6030-6011] [6010-5991] [5990-5971] [5970-5951] [5950-5931] [5930-5911] [5910-5891] [5890-5871] [5870-5851] [5850-5831] [5830-5811] [5810-5791] [5790-5771] [5770-5751] [5750-5731] [5730-5711] [5710-5691] [5690-5671] [5670-5651] [5650-5631] [5630-5611] [5610-5591] [5590-5571] [5570-5551] [5550-5531] [5530-5511] [5510-5491] [5490-5471] [5470-5451] [5450-5431] [5430-5411] [5410-5391] [5390-5371] [5370-5351] [5350-5331] [5330-5311] [5310-5291] [5290-5271] [5270-5251] [Korábbi]
| |