|
[6210-6191] [6190-6171] [6170-6151] [6150-6131] [6130-6111] [6110-6091] [6090-6071] [6070-6051] [6050-6031] [6030-6011] [6010-5991] [5990-5971] [5970-5951] [5950-5931] [5930-5911] [5910-5891] [5890-5871] [5870-5851] [5850-5831] [5830-5811] [5810-5791] [5790-5771] [5770-5751] [5750-5731] [5730-5711] [5710-5691] [5690-5671] [5670-5651] [5650-5631] [5630-5611] [5610-5591] [5590-5571] [5570-5551] [5550-5531] [5530-5511] [5510-5491] [5490-5471] [5470-5451] [5450-5431] [5430-5411] [5410-5391] [5390-5371] [5370-5351] [5350-5331] [5330-5311] [5310-5291] [5290-5271] [5270-5251] [Korábbi]
Zsoel
Igen én is elektródára gondoltam :) nagyon fáradt voltam amikor írtam. Persze semmi esélye elektródával,bár az anyag nincs szétrohadva körülötte de akkor is kiégne a lemez. Vannak már rajta régi javítások,és tényleg rézzel forrasztották.Majd elviszem egy karosszériáshoz,de köszi hogy felajánlottad a segítséget.
A karburátorral kapcsolatban lenne az a kérdésem még hogy, hogy a tűszelep "pöcke" ezeknél a karburátoroknál nem rugós kivitelű? Mivel az enyémben nincs rugó és ez elég furcsa,bár nem láttam még ez előtt Simson karburátor tűszelepet.
|
Lfox
Alapvetően mindegyik említett eljárás villamos ívhegesztés; amelyikre gondolsz, azt hivatalosan "bevont elektródás kézi ívhegesztésnek" nevezik. De azzal meg se próbáld, nagyobb kárt csinálsz vele, mint hasznot, csak szétégeted ezt a vékony vaslemezt. Még újonnan se menne, nehogy ilyen félig elrohadtan. Akkor már inkább a lánggal hegesztést, esetleg a keményforrasztást (réz vagy ezüst forraszanyaggal) tudnám még javasolni, gázpalackhoz könnyebb hozzájutni, mint hegesztőgéphez. Keress egy jó karosszérialakatost vagy hegesztőt a környékeden, aki ki tudja pótolni a sérült a részeket. Vagy ha nagyon nem találsz senkit, legvégső esetben elpostázhatod nekem is, aztán valamit kezdünk vele.
|
Zsoel
Tényleg nem olcsó,enyhén szólva. Viszonylag türhetően hegesztek,AVI-val vagy CO-val nagyon szépen ki lehetne javítgatni,de sajnos csak ívhegsztőm van. Igazából a zárfül körnéyke vált le teljesen,de körülötte nincs szétporladva az anyag szóval hegeszthető lenne.
|
Lfox
Közben nyomoztam egy kicsit, és felfedeztem, hogy Németországban most már a Starhoz való nyereglemez is kapható újonnan. Sajnos horrorisztikus (átszámítva 20 000 Ft) körüli áron, plusz kb. 5000 Ft postaköltség, szóval ezt csak a fanatikusok vennék meg.
https://www.gabors-mz-laden.de/index.php/deu/1303/39298/c/_/_/?_
És ez még a legolcsóbb hely, mert van, ahol 26-27 ezer forintnak megfelelő euróért árulják. De már az is nagy szó, hogy egyáltalán van. Évtizedekig nem lehetett kapni.
Úgy látszik, odakint észrevették a piaci rést, és valaki elkezdte gyártani. Régebben sokat olvastam keletnémet motoros fórumokat, és ott is nagyon keresték a simsonosok ezeket a rövid nyereglemezeket. Mint már mondtam, sajnos nagyon alulméretezték a tervezői, ez egy igen gyenge pontja az össze klasszikus Simsonnak. Ahhoz képest, hogy kétszemélyes jármű, az ülése 0,8 mm-es lemezből van kipréselve, amihez hozzájött még a silány műbőr huzat. Ez könnyen elöregedett, kirepedezett, és onnantól kezdve a szivacs akadálytalanul szívta be felül az esőt, légköri nedvességet, ami szépen lecsorgott alulra, állandó dunsztban tartva a lemezt, amely így felül rohadt, alul hajladozott. Nem csoda, ha mostanra nagy kincs lett a szép, sérülésmentes ülés a Star, Schwalbe esetében, hiszen a legtöbbet megette az idő vasfoga.
'17 őszén volt a kezemben egy öreg Romet 2330 moped. 15 évig állt üzemen kívül, úgyhogy rendbe kellett tenni a motorját, meg egy kicsit kiglancolni a szükséges részeket, hogy lehessen vele közlekedni. Nos, annak a járgánynak az egyszemélyes nyerge 2-es(!!!) lemezből készült; olyan masszív volt, hogy alig lehetett megtartani egy kézzel. A huzat, a szivacs azon is szétrepedezett, de a fenéklemezen egy szem rozsda, egy milliméternyi repedés nem volt. Semmit nem kellett hegeszteni rajta, kicsit letisztítottam, lefestettem, és már ment is a kárpitoshoz. A Simsonra is ilyesmi ülést kellett volna készíteni, akkor nem ment volna tönkre, de hát spórolni akartak a vasanyaggal.
|
Ormossy
Semmi gond,köszi! A szivacs egész jó állapotban van,már a korhához képest.Ha a lemez ki lesz javítva egész türhető lesz szerintem.
|
Zsoel
Köszi,így is sokat segítettél már. Az ülést ki lehet hegeszteni,igaz kicsit macerás munka lesz,de megéri ha úgy sem jó az utángyártott.
|
Bocsánat, hogy belekotty, de Szentendrén van egy kárpitos, aki kifejezetten motorülések felújításával foglalkozik, nekem is ő csinálta, még a színét is pontosan eltalálta. (Igaz, az ülés lemezt felújítva kérte.) Ha kell, elküldöm az elérhetőségét.
|
Lfox
Akkor sajnos személyesen segíteni nem tudok a lengővillában, mert én halászi vagyok.
A boltban kapható nyeregfenéklemez nem Staré, semmi köze ahhoz. S50/S51, illetve az 1976 előtti nem alapkivitelű Schwalbék, valamint az ezt követő évjáratok összes Schwalbe típusának nyereglemeze, de Starhoz nem jó. Hosszabb is amazénál, meg szögletes végű is, nem hegyes, mint a Staré, sem a szivacs, sem a huzat nem passzolna hozzá.
Ugyan a kompletten kapható ilyen lemezű új nyerget egyben rá lehet szerelni a Starra, de egyrészt - szerintem - irtó ronda, úgy áll rajta, mint tehénen a gatya, másrészt előre is, de főleg hátra a kelleténél jobban túlnyúlik, emiatt a csomagtartón lévő, a jármű állványra húzására szolgáló fogantyú nem fér el tőle, le kell szerelni.
Ez egy eredeti nyereg:
Ez meg egy olyan ülés, amelyiknek a lemezét kérdezted:
Szerintem irtó ótvar látvány. Aránytalan. Én mindenképpen az eredeti ülést menteném meg, ha lehetséges. Szivacsot, huzatot lehet kapni hozzá, habár a szivacs nem öntött, hanem vágott, emiatt felhúzva kicsit csúnyább, mint az eredeti, viszont jóval kényelmesebb.
Egyébként maga az üléslemez elég jó minőségű munka, volt a kezemben ilyen. A megfelelő Simson típusok javításához nyugodtan fel lehet használni. De ha mindenképpen ilyet akarnál a motorodra tenni, inkább kompletten vedd meg az egészet, úgy se drágább, mint alkatarészenként. Mindenképpen kéne hozzá új szivacs és huzat is, azt pedig nem könnyű szépen ráfeszíteni a lemezre. Jobban járnál a komplettal. De még egyszer mondom, én inkább az eredeti nyereg megtartását javaslom. Látni kéne, milyen állapotú az a lemez, nem mindig olyan durva a helyzet, mint amilyennek látszik. Ügyes szakember ki tudja hegeszteni még a reménytelennek látszó darabokat is.
|
Zsoel
Kiskunfélegyházán lakom,vagyis mellette. Az ülés lemez érekelne még,hogy a boltokban kapható utángyártott lemezek milyen minőségűek? Az enyémen lévő elég rossz állapotban van,bár valamikor régen már javították,mert merevítő lemezek vannak hegesztve az alján a két szélére. Végülis még használható lehetne,de a zár füle alatt teljesn eltünt az anyag,körülötte viszont jó. Elvileg ki lehetne hegesztgteni,kérdés hogy van e értelme.
|
Lfox
Hát pedig ha nem a lengéscsillapítók nyikorogtak, akkor csak meg kellene nézni, mi van azzal a tengellyel, ahhoz pedig ki kell műteni.
Merrefelé laksz?
|
Zsoel
Lógás nincs,viszont van egyfajta nyikorgó hangja kissebb mozgatás hatására is ami elég zavaró.Gondolom össze lehet rohadva a tengely és a perselyek és a tengelyt úgy kellene kiműteni belőle. Azt is kétlem hogy melegítés után ki lehetne ütni. A lapolt csavarvéget sem lehet megmozdítani,kulccsal legalábbis nem.
|
Lfox
Örülök neki, csak így tovább!
A kérdésedet illetően az a véleményem, hogy nem sokat. Tapasztalataim szerint a kérdezett szilentgumik rendkívül tartósak, átlagos üzemszerű használat mellett évtizedek alatt sem mentek/mennek tönkre: nem keményednek meg, nem verődnek ki. A hülyegyerekek által baromkodásra, terepmotorozásra, ugratásra, egykerekezésre és hasonlókra használt, szerencsétlen sorsú járművekről perszen nem mondható el ugyanez, de azoknál általában sok minden más is görbül, törik, szakad, tehát ki lehet szűrni. Ha a lengővillát kézzel megmozgatva nincs érezhető lötyögés, kotyogás a villatengelynél, ha berugózva nem jönnek gyanús hangok ugyanonnét, akkor jellemzően nincs értelme hozzányúlni a lengővillák csapágyazásához, nem lesz érzékelhető változás.
|
Zsoel
Lassan haladgat a Stár "felújítás". A hátsófék, a lábtartók,kormánycsapágyak mostmár rendben vannak,a kipugó kitisztítva. Azt szeretném kérdezni hogy a lengővilla első és hátsó szilentek cseréje mennyit javít a lengéscsilapításon és úgy álatalában.Úgy értem van e érezhető javulás valamilyen formában a motor használata közben?
|
sarilaci
Hát most mit csináljak? Nem én találtam ki a benzinek összetételét, az pedig tény, hogy minél nagyobb százalékban tartalmaznak bioetanolt, annál romlékonyabbak.
Egyébként az is igaz, hogy a láncfűrészekben nem szerencsés egy hónapnál tovább benn hagyni a löttyöt. Azoknak ugyanis membrános porlasztójuk van, amely tele van apró furatokkal, és ezekbe még könnyebben "beleköt" a megkocsonyásodott olajos benzin. A benzinmotoros fűnyíró nem annyira kényes, de abban sem ajánlott szezon végétől szezonkezdésig benne tartani a tavalyi benzint. Ősszel ki kell járatni, ki kell önteni a tartályból a maradékot, és tavasszal újra fel kell tölteni friss benzinnel. Láncfűrészt is, fűnyírót is sokat javítok, úgyhogy gyakran találkozom ilyen "benzin-beleromlási" problémával.
|
Zsoel ! Köszönöm bár nem nyugtattál meg hiszen a szezon elején egy tank benzint keverek be és az amedik tart .... A kertigépes szakértö meg azt mondja egy hónapnál tovább ne tegyünk a rotába , fürészbe stb... Hát majd kiderül. Szép napot !
|
sarilaci
Szia!
Nyugodtan lehet használni az E10-est, a motorra nézve nem káros.
Csak arra kell figyelni, hogy a több szerves anyag miatt még az eddigi E5-ösnél is romlékonyabb, tehát hosszabb időre (mondjuk ősztől tavaszig) semmiképpen sem szabad a rendszerben hagyni, mert belerohad a tartályba is, porlasztóba is,valamint alighanem tönkreteszi a benzincsap gumiját. Hónapokig tartó üzemen kívül tartás esetén tehát inkább ereszd le a benzintartály tartalmát, és járasd üresre a porlasztót.
|
Zsoel . Régen voltam itt lehet írtál róla de nem találom az E10 benzint mi a véleményed Használjuk ? Vagy a drágább benzint ? köszönöm a választ . sarilaci |
Találtam képet a fékpedál karról.hát igen ez a csavaros megoldás cseles,de kókányolás. A sérült fékkar miatt így lett megoldva a rögzítése,el is nyíródott a bovden szépen.
|
Zsoel
Köszi!
Új gyújtáskapcsolót veszek majd. Vettem ma pár dolgot,többek között a hátsófékhez bovdent,fékpedál visszahúzórugót. A rugó amit kaptam,szerintem nem lesz jó,legalábbis elsőre próbára,bár nincs összerakva még bovdennel stb.a fék.Sajnos a fékpedálon lévő kar is törött(rá van hegsztve a fékpedál végére) de elméletileg használható legalábbis ideiglensen,mivel a bovden rögzítő helye ép(sajnos az újat nem olcsón mérik). A régi,(szakadt) bovden egy M6-os hosszában bevágott csavarral és a ráhajtott anyával volt rögzítve,az érdekelne hogy ez eredetileg is így van e,vagy valami maszekolás lehet. A pedál visszhúzó rugó hossza amit kaptam 73 mm,nekem úgy tűnik hogy nem lesz jó,ezért kérdezném hogy mekkora a Starhoz való rugó hossza?
|
Lfox
Áh, felejtsd el, ócska, sérült vacak. Nemcsak hogy agyon van oxidálódva, de hiányos is, a kilométeróra-világítás foglalata le van törve róla. Az eredeti megoldás szerint a kilométeróra-tok réselve van (fel van nyitva az oldalfala egy helyen), és ott elölről világítja meg a számlapot az a kis izzó, amelynek a foglalata a gyújtáskapcsolón van elhelyezve. A kapcsolón tehát két foglalata van, egy hátul, az üresjárásjelzőé, meg egy elöl, a kilométeróráé.
Beszerelve:
Vigyázz, mert vannak olyan gyújtáskapcsolók is, amelyeken nincs üresjárati visszajelző (kézikapcsolású KR51/1 Schwalbékhoz), meg olyanok is, amelyeken egyáltalán semmilyen izzófoglalat nincsen (S50/S51 típusok). Csakis olyat vegyél, amilyet a képen mutatok.
Viszont az előfordulhat, hogy a kilométerórádat már cserélték, vagy neked kell kicserélned, és olyan, már későbbi gyártású órád van vagy lesz, amelyiken nem a ház oldala van felnyitva, hanem az alján van egy szabványos csöves nyílás, amelybe Ba7s jelű foglalat illeszkedik. Ebben az esetben nem a gyújtáskapcsolón lévő foglalatot kell felhasználni, hanem egy ilyen típusú külön foglalatot keríteni, és abba megy majd bele a kilométerórát megvilágító izzó. (A pozitív kapcsát persze rá kell kötni az 58 jelű késre a gyújtáskapcsolón, sőt, az is előfordulhat, hogy a kilométeróra fémházát meg valamilyen módon össze kell kötni egy jó fémes testponttal, mert a festékbevonat elszigeteli.)
|
[6210-6191] [6190-6171] [6170-6151] [6150-6131] [6130-6111] [6110-6091] [6090-6071] [6070-6051] [6050-6031] [6030-6011] [6010-5991] [5990-5971] [5970-5951] [5950-5931] [5930-5911] [5910-5891] [5890-5871] [5870-5851] [5850-5831] [5830-5811] [5810-5791] [5790-5771] [5770-5751] [5750-5731] [5730-5711] [5710-5691] [5690-5671] [5670-5651] [5650-5631] [5630-5611] [5610-5591] [5590-5571] [5570-5551] [5550-5531] [5530-5511] [5510-5491] [5490-5471] [5470-5451] [5450-5431] [5430-5411] [5410-5391] [5390-5371] [5370-5351] [5350-5331] [5330-5311] [5310-5291] [5290-5271] [5270-5251] [Korábbi]
| |