Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[6226-6207] [6206-6187] [6186-6167] [6166-6147] [6146-6127] [6126-6107] [6106-6087] [6086-6067] [6066-6047] [6046-6027] [6026-6007] [6006-5987] [5986-5967] [5966-5947] [5946-5927] [5926-5907] [5906-5887] [5886-5867] [5866-5847] [5846-5827] [5826-5807] [5806-5787] [5786-5767] [5766-5747] [5746-5727] [5726-5707] [5706-5687] [5686-5667] [5666-5647] [5646-5627] [5626-5607] [5606-5587] [5586-5567] [5566-5547] [5546-5527] [5526-5507] [5506-5487] [5486-5467] [5466-5447] [5446-5427] [5426-5407] [5406-5387] [5386-5367] [5366-5347] [5346-5327] [5326-5307] [5306-5287] [5286-5267] [Korábbi]

2020.01.13. 23:17 Idézet

Zsoel

 Köszi! Igen,teljesen igazad van,nem lehet kérdéses hogy ki kell cserélni.Bármilyen tipusú Simson kerék megfelelne akkor a kétszeresen keresztezett küllős kivitellel?


2020.01.13. 22:12 Idézet

Lfox

Dehogy használható, Isten őrizz'! Sürgősen cseréld ki azt a kerékagyat, életveszélyes. Az nem hajszálrepedés, hanem konkrétan keresztül van repedve a csapágyfészek fala, két helyen is. Csoda, hogy eddig még nem lett baj belőle. Nem akarok itt fizikai fejtegetésekbe bonyolódni, de elég annyi, hogy a jármű össztömegének (ami veled együtt durván másfél mázsa) a negyedét ez a csapágyfészek viseli,  és körben a fal negyede gyakorlatilag ki van törve. Ez egy időzített bomba: egy-két szándékolatlan belehajtás egy észre nem vett úthibába elég lehet ahhoz, hogy a berepedt darab teljesen kitörjön, majd azután megfelelő körbetámasztás hiányában a fal más helyeken is bereped a külső csapágygyűrű nyomásától, míg aztán egy váratlan pillanatban egyszer csak akkora darab törik ki belőle, hogy azzal már a csapágy is kimozdul a helyéről. Abban a szempillantásban félrebillen az első kerék, és szerencsétlen esetben úgy beékelődik, hogy teljesen leblokkol, kicsúszik, és te elesel a motorral, esetleg épp a mögötted jövő személyautó vagy tehergépkocsi elé borulva... A többire jobb nem is gondolni. Ez persze a lehető legsötétebb forgatókönyv, ami előfordulhat, de törött teherviselő elemekkel, pláne ha azok alumíniumöntvényből vannak (amelyek nemcsak puha anyagúak, de tele lehetnek gyártási feszültségi pontokkal, lunkerekkel /légzárványokkal/, ezért teljesen kiszámíthatatlanul törnek tovább), nem szabad játszadozni, azokat haladéktalanul meg kell javítani vagy ki kell cserélni! De kerékagynál a javítás szóba sem jöhet, eszedbe ne jusson megpróbálni meghegeszte(t)ni, azt ki kell cserélni, méghozzá minél előbb.

A kerékagy belseje a következőképpen épül föl. Kívülről van egy gumigyűrű.

Egy kis kitérő következik. Ez a gyűrű még abból az időből származik, amikor a Start tervezték, akkor még nem léteztek "2RS" jelölésű, vagyis mindkét oldalukon zárt, tömítőgyűrűt tartalmazó golyóscsapágyak. (Ezeket poros, vizes, kenést nem biztosító "külső" helyeken szokták alkalmazni; a tömítőgyűrűk révén magunkban tartják a gyártáskor betöltött kenőanyagot, az nem tud kiverődni forgás közben, így a golyóscsapágy külön kenés nélkül is hosszú élettartamú és karbantartásmentes marad. Ilyet alkalmaznak például személygépkocsik generátorában.) Sima, mindkét oldalról nyitott golyóscsapágyak voltak a kerékagyban eredetileg. Annak érdekében, hogy a kenőanyag a kerékcsapágyakban maradjon, és ezzel egyrészt ne szűnjön meg a kentségük, másrészt a nagy forgási sebességnél kirepülő zsír ne tegye használhatatlannál a fékszerkezetet, ilyen tömítő gumigyűrűt sajtoltak a kerékagy mindkét végébe. Manapság már célszerű inkább 2RS jelű golyóscsapágyakat alkalmazni (én legalábbis ezt használom, ha kerékcsapágyat kell cserélnem), és a gumigyűrű mindkét oldalon el is maradhat. Igen gyakori eset, hogy már eleve nincs is meg vagy egyik, vagy másik; ritkán fordul elő, hogy mind a négy megvan még. (A magam részéről, ha rendelkezésre állnak, én visszateszem őket a 2RS csapágy mellé is.)

Tehát van a gumigyűrű. Azon belül egy golyóscsapágy, azon belül egy távtartó persely (valóban egy közönséges csődarab, a legtöbb motorkerékpár-kerékben ilyen, de hát milyen lenne, csak annyi a funkciója, hogy a két kerékcsapágy közti távolságot megtartsa, és a keréktengely átmehessen rajta), majd a másik oldalon is egy csapágy, amelyet egy horonyba beülő, úgynevezett "belső zégergyűrű" biztosít (ne kérdezd, miért csak az egyik oldalon van, nem tudom), és kívülről megint egy gumigyűrű.

A golyóscsapágy 6201 2RS C3, célszerű jobb minőséget vásárolni belőle (FAG, SKF, Koyo, NTN, Timken). Ha minden kötél szakad, porvédő lemezes csapágy is szóba jöhet, ez "2Z" jelölésű.

A távtartó persely a legtöbb motorosboltban, webáruházban kapható, ahol Simson-cuccokat kínálnak, 500 Ft körül van az ára.
Kerékagy is sok helyen van, ugyan távol-keleti utángyártott, de elfogadható minőség. (ENNÉL bármi csak jobb lehet!) 8-10 ezer forintba kerül, de ha mersz kockáztatni, jó állapotú gyári darabot is lehet kifogni különféle használt cikkeket kínáló oldalakon (pl. Vatera, Jófogás). A nagyobb nehézséget inkább az okozza, hogy a cseréhez szét kell szedni a kereket, majd újra összefűzni, ami a hozzáértőnek sem egyszerű mutatvány, tekintve, hogy a gyártáskor nem alkamaztak a küllők és küllőanyák közt kenőanyagot, így ezek mára jó eséllyel összerohadtak. Szétszereléskor tehát eltörnek, cserélni kell őket, és az új küllők vakító krómfelülete nagyon elüt majd a régi darabok viharvert küllemétől. Célszerű mindet kicserélni, az meg nem olcsó mulatság, mert a 36 darabos anyás küllőgarnitúra olyan 6-7 ezer forint körül van. Nem beszélve a dolog szakmai részéről: a küllőket befűzni és a kereket kicentrírozni szintén nem kezdő motorszerelőknek való móka. Én úgy gondolom, azzal járnál a legjobban (legegyszerűbb és legolcsóbb megoldás), ha sikerülne felhajtanod egy elfogadható állapotú komplett kereket. Hogy első vagy hátsó volt-e eredetileg, az mindegy, mert egyformák (habár a hátsók általában több pofont kapnak az élettől, mivel azok vannak hajtva, és a nagyobb terhet is azok hordják), csak arra kell vigyázni, hogy alufelnis és kétszeresen keresztezett küllős legyen. (Minden egyes küllő két vele azonos oldalon lévő másikat keresztezzen.)

A többi alkatrész így, kép alapján jónak tűnik, a féktányér gyakorlatilag hibátlan, szerintem csak a gumigyűrű sikálta meg egy kicsit körben, amíg megvolt, a fedélbe meg ugyan beleesztergált a kerékagy a távtartórész körül, de ha a távtartó fala nincs megrepedve, akkor az még használható, a sérülés csak szépséghiba, amely kívülről úgysem látszik.


2020.01.13. 19:06 Idézet

Zsoel

 

Kivettem a kereket és igen,a kerékcsapágyak rosszak mindkettő.Nincsenek szétpotyogva de érezhetően van az egyiknek lógása,a másik pedig szorul. Az egyik oldalon volt meg csak a csapágy porvédő gumija,és mindkét csapágy alatt volt kosz is rendesen. Az egyik oldalon a csapágyházon kívülről látszik két hajszálrepedés a palástján és kissebb felütődések a végén. Remélem ettől még használható.Eddig még nem szedtem szét soha Simson kereket és elég bizonytalan vagyok hogy hiányozhat-e alaktrész belőle, ezért csináltam pár képet a szétszedés után. Milyen méretű csapágy való bele potosan? A távtartó persellyel gondban vagyok,mivel ahogy néztem a neten az gyakorlatilag egy cső az 50 és 51-es Simsonoknál. hát ilyet nem találtam.A kerékagyfedél távtartó része látszólag ép,nem volt köszörülve sem.

http://kepkezelo.com/images/i4ooy4tpdw1ztk4ybtk3.jpg

http://kepkezelo.com/images/p85nqabo3nwnn57jro0r.jpg

http://kepkezelo.com/images/jxnsejz8lf29vyjhbjme.jpg

http://kepkezelo.com/images/knzsqyq3i2z7zi7x27ce.jpg

http://kepkezelo.com/images/fv37mczheusyd6dbnpjb.jpg


2020.01.13. 11:30 Idézet

Zsoel,

Szakmai és Simson ismereteidet nem vitatva, most ellent kell, hogy mondjak Neked.

1. A pálcás fék sokkal biztonságosabb, mint a bovdenes. Nekem már szakadt el menet közben hátsó fék bovdenem - pedig eredeti gyári volt! - nem kívánom az érzést senkinek.

2. A pálca teljesen jól el fér, nem ér hozzá semmihez, pontosan állítható.

Én még azzal is megtoldottam az átalakítást, hogy a hátsó agynál kikötöttem a féklámpa kapcsolót - amelyik igen nehezen állítható be pontosan, és gyakran kell(ett) utána állítani, és egy nagyon egyszerű módon, egy Danuvia féklámpa kapcsolóval oldottam meg a kérdést. Az óta - több éve - hibátlanul működik, nem kell soha utánálítani.

Igaz, nem "eredeti gyári" de biztonságosan és jól működik úgy a fék, mint a féklámpa.

Én rendszeresen használom a motort, nem a nappaliban áll, bemutatóra.


2020.01.12. 23:30 Idézet

Ormossy

Kontraproduktív ötlet. Épp hogy veszélyesebb az ilyen utólagos átalakítás. A kipufogó és annak tartója miatt eleve korlátozott a hely azon a részen.

Igazából nincs a Star hátsó fékjével semmi gond, még a belső fékkulcsossal sem (csak a fékpedálerő csökkentése végett alakították át külső fékkulcsosra). Egyvalamit kivéve: ha egyszer elszakad a gyári bovden, a szutykos hajszálvékony, utángyártott vacak sz@rt sem ér. Az eredeti sokkal vastagabb és erősebb volt, ha az ember normálisan használta a féket, évtizedekig is kitartott. Én minden olyan ügyfelemet, akinél Staron, Schwalbén hátsófék-bovdent kellett cserélni, igyekeztem rábeszélni arra, hogy engedjen inkább engem bovdent készíteni, 7 mm-es tokból és 2,5 mm-es sodronyból, az drágább, viszont megbízhatóbb és tartósabb.


2020.01.12. 23:22 Idézet

Lfox

Ha a magyar viszonylatban szerepet játszó típusokat nézzük, akkor csak a Starhoz való a jó, és a belső és külső kiemelésű fékkulcshoz bovden is különbözik, tehát Star, külső.


2020.01.12. 22:21 Idézet

Ormossy

Az én motorom is külső fékkulcsos.Azért érdekel mert kifejezetten Starhoz nem biztos hogy kapok a boltban és akkor rendelenem kell majd.


2020.01.12. 20:26 Idézet

Lfox,

Szerintem csak a Star bovdene jó.

Bár én átalakítottam pálcásra, mert fő a biztonság! 


2020.01.12. 20:10 Idézet

Zsoel

 

Köszi! Hamarosan szétszedem és kiderül. A hátsófék bovdent kérdezném még hogy helyettesíthető-e más simson típuséval,vagy csak a Staré a megfelelő?


2020.01.11. 21:43 Idézet

Lfox

Igen, újítottam már föl más Simson típusokat, továbbá MZ-t, Babettát, Komárt, Jawát, Pannoniát is. Javítás szempontjából meg rengeteg minden megfordul a kezeim között, robogók, kis supermotók, amellett láncfűrész, fűnyíró, meg egyéb kisebb benzinmotoros gép, de 1000 köbcentis sportmotorkerékpáron is dolgoztam már. (Igaz, a kisebb, régebbi motorokat jobban kedvelem.)

Nem szabad, hogy a keréknek axiális játéka legyen. Van egyszer a kerékagyfedél, amelynek a furat környéki része távtartóként van kiképezve, ez felütközik kívülről a villára, belől az egyik golyóscsapágy belső gyűrűjére. A gyűrű felül a kerékagy belsejében elhelyezett távtartóperselyre, az a túloldalon a másik golyóscsapágy belső gyűrűjére, az meg kívülről a féktányérra (ez a kerékagy másik fedele), amelynek a furat környéki része szintén távtartónak van kiképezve. A féktányér pedig kívülről szintén a villának ütközik neki. Ha tehát ezen az egészen átdugod a keréktengelyt, és anyával szorosra húzod, az említett alkatrészek mind keményen egymáshoz szorulnak. Fizikai képtelenség, hogy ott látható tengelyirányú játék alakuljon ki, teljesen függetlenül attól, hogy te a féket bekötötted-e vagy sem, annak ehhez semmi köze. Vagy hiányzik onnét valami, leginkább a távtartó persely, vagy sérült valamelyik alkatrész (pl. leköszörültek valamelyik említett aluöntvény kerékagyfedél távtartó részéből), vagy pedig széthullott a golyóscsapágy a kerékagyban. Egyik se jó, mielőbb fel kell tárni és kiküszöbölni a hibát, mert ez így balesetveszélyes lehet.


2020.01.11. 18:03 Idézet

Zsoel

 

 

 Az első kerék sem marad ki,ott is van hiba.Érezhető és látható is hogy van egy kis oldal irányú lógása.A kerék anya meg van húzva,viszont a fék nincs bekötve.Lehet ez a kerékcsapágy hibája?


2020.01.11. 16:48 Idézet

Zsoel

 

Köszönöm a segítséget. Más típusú motorok szerelésével,restaurálásával is foglalkozol egyébként?


2020.01.10. 23:07 Idézet

Lfox

A kérdezett gyűrű így néz ki:

A Bercse Motornál például, ahonnét a kép való, "kormányvégbetét, Simson Star/Schwalbe/MZ" néven árusítják. Ez az alkatrész szolgál arra, hogy a kormányvégdugó és a gázcső közti távolságot tartsa, vagyis a cső ne tudjon kicsúszni a konzolból, illetve az itt felül lévő vékony perem beül a csőbe, és központozza azt kormányszarvhoz (ami ugye szintén cső) képest. Így nem tud befeszülni a markolat. Nem is értem, hogyhogy nincs nálad meg ez az alkatrész, mert elég széles, legalább 20 mm. Összeszerelve így néz ki:

Annyi a különbség, hogy itt a kormányszarvban nem kormányvégdugó van, hanem irányjelzőlámpa, ugyanis minden Staron az volt eredetileg. Csak az akkori "okos" magyar KRESZ balesetveszély miatt nem engedélyezte a kormánycső végein túlnyúló alkatrészeket, ezért az importőr csak úgy engedte Magyarországra bejönni ezeket a motorokat, hogy az ide szánt példányokról a gyártó előzetesen leszerelte a teljes irányjelző-berendezést, és a kormányszarv végeit a részben a lámpákhoz hasonló kialakítású, de tömör, gombaforma kormányvégdugókkal zárta le. Ezért nehéz idehaza eredeti indexalkatrészeket is találni, mert hivatalos importtal ezek a cuccok sajnos nem voltak rajta a gépeken.
Nem tudom, mekkora az alakváltozás mértéke nálad a gázmarkolatcsőnél, de ha nagyon ovális, akkor jobban jársz, ha inkább kicseréled, mert megszorulhat. Így  is panaszkodtál már rá, hogy nem jár elég könnyedén.

Ami a lábtartót illeti, az sajnos típushiba, elég sérülékeny megoldás. Mindazonáltal javítható lenne jelenlegi formájában is, bár a készen kapható lábtartó is jó megoldás; elég jó minőségű, jól hegeszthető, méretpontos alkatrész, erősítettem már föl olyat az eredeti helyére, de hegesztettem vissza letört eredetit is. Igazából itt nem is a javíthatóság jelenti a nagyobb problémát, hanem a hely. Ez a terület ugyanis a váz lehető legmocskosabb része. Itt gyűlik össze a láncról lecsapódó, a lánckeréktengely által kivert, illetve a blokkból kiszivárgott olaj, valamint a karburátorról, légszűrőházról lecsorgó olajos benzin, a kerekek által felvert por, víz, sár, és mindez együtt undorító, barnásfekete, sűrű masszát alkot, amely vastagon befedi a lábtartó környékét. Így valahogy (és ezek még nem is olyan durva állapotot bemutató képek):

 

Ráadásul hozzá se lehet férni a motor miatt, tehát az a legkevesebb, hogy a motort ki kell szerelni, de ha igazán szép munkát akar végezni az ember, célszerű leszerelni a tartályt, a kormányburkolatot, nyerget, lámpákat, szóval a sérülékenyebb részeket, és a feje tetejére állítani a vázat. Máskülönben nem lesz szép a hegesztés. (Azt célszerű védőgázas ívhegesztéssel /CO-hegesztés), közepes áramerősséggel és huzalelőtolással végezni.) Azonkívül, mondanom sem kell, benzinnel vagy egyéb erős oldószerrel, kemény ecsettel, kefével, sűrített levegővel, amennyire lehet, szép fémtisztára le kell takarítani a sérülés környékét a vázon és a lábtartócső fülének a maradékán is. (A lábtartócsövet, vagy legalább a gumit is célszerű levenni, mert a hőtől megéghet.)

Mutatok még egy-két képet, hogy néz ki az ép lábtartó.

Remélem, ennyi információ birtokában már sikerül megoldani a problémát. Ha még kérdésed van, tedd fel bátran, megpróbálok válaszolni.

 


2020.01.10. 21:56 Idézet

Zsoel

 

Csináltam egy képet a lábtartóról,igaz nem túl jó minőségű a kép: 

http://kepkezelo.com/images/7bylff4cu8dt9jiqdy8t.jpg


2020.01.10. 19:46 Idézet

A központozó gyűrű a végdugó külső karimája? (bocs ha hülyeséget írtam) Elképzelhető hogy ha minimálisan is de eltér a koncentrikus körtől a gázcső vége,akkor lehet probléma a végállásával pl.?


2020.01.10. 19:36 Idézet

Zsoel

Rögzítettem a végdugót,a központozógyűrű nem tudom hogy mi sajnos,vagyis nem ismerem ilyen néven az alaktrészt. Sajnos a gázcső kormányszarv felöli vége eltér a szabályos körtől mivel először elnéztem,és a gumi markolatot fordítva tettem rá.A leszedése közben deformálódott a cső széle,de csak nagyon minimális mértékben a végdugó viszont pontosan passzol bele.

A mai kérdésem a lábtartóval kapcsolatos,mivel a bal oldali le van törve. Egy felcsukható hátsó lábtartó volt rá feleszkábálva egy hosszabb csavarral,és a csavarra húzott csővel.Mivel sajnos nem láttam mostanában Stárt "élőben",ezért elég nehezen tudom rekonstruálni hogy honnan tört le a régi pontosan.Igaz hogy megtaláltam a letört eredeti lábtartót, aminek a csavarral toldott egyenes részei épek. A végén van egy csonk (itt lehetett rögzítve)  ami láthatóan törött, de egyenlőre nem sikerült kiderítenem hogy hová illeszkedne,és hogy hogyan volt rögzítve és azt sem hogy esetleg hiányzik e belőle.A kérdés az lenne hogy érdemes e venni új  lábtartó konzolt,ilyet amit itt találtam pl.:  http://www.simson-keletimotor-alkatreszek.hu/HU/simson-star-lábtartó-cső  vagy javítható elvileg hegesztéssel vagy más módon. Bár őszintén szólva nem tudom hogyan van beépítve ez a lábtartó konzol mivel a motor alá nézve nem "találtam" meg vagy nem látható teljes egésszében.


2020.01.08. 21:53 Idézet

Lfox

Ugyan továbbra sem fér a fejembe, hogyan tud ilyen minimális mértékben eldeformálódott síberrugó ilyen tünetet okozni, hogy ezt az egészet leírtad, de legyen. Az a lényeg, hogy megoldódott a gondod.

Most akkor egyáltalán nincs dugó a kormányszarv végében? Avagy van, de nincs rögzítve, vagy mi? Mert az, hogy amennyiben nincs ott a csavarral rögzített, megfelelő kormányvégdugó (na és a központozógyűrű) a kormánycső végén, akkor nem ütközik föl a markolat, az normális jelenség, ne is csodálkozz rajta.. Amikor a csúszka visszatér alaphelyzetbe, és te tekered tovább a markolatcsövet, a belül lévő spirálszalag a csúszka hornyában szépen "levezeti" a kormányszarvról, amennyiben nincsen rögzített dugó.

 


2020.01.08. 19:26 Idézet

Zsoel

 

Köszi! Szerencsére megoldódott ez a probléma, a súber rugó nagyon megvolt már viselve ami benne volt és szerintem beleszorult a tolattyúba.Kicseréltem újra a rugót,mostmár rendben lesz ez a része,nem pörög fel. Kaptam tűt is,ahogy írtad 0,4-es méretűt vettem,de egyenlőre benne hagyom a régit. A gázcső is egész jól mükődne,viszont azt nem értem hogy most miért nincs "végállása".Alap állásba vissza tekerve túl fordul,nem akad meg ahol a csúszka a támasztékán felütközik. Mintha átfordulna a csúszkán a gázcső. Sajnos eredeti kormány végdugót még nem sikerült szerezni csak MZ végdugó van,aminek jó lenne a mérete csak rövidebb a kelleténél(nem oda esik a rögzító csavar helye).


2020.01.07. 08:18 Idézet

Lfox

Ha a rugó ki van hordosódva, az okozhat olyasmit, hogy a tolattyú szabad mozgását felfelé gátolja, tehát nem tudsz teljes gázt adni. Azt viszont nem, hogy alsó alaphelyzetbe ne tudjon visszatérni emiatt, legalábbis én nem tartom fizikailag elképzelhetőnek. Az említett magas fordulatszámot a porlasztó szempontjából csakis az okozhatja, hogy a tolattyú alaphelyzetben (a gázmarkolat teljesen visszaengedett állásánál) magasabban marad a kelleténél,  így túl nagy keresztmetszetet hagy szabadon maga alatt a keverőcsőben. Ebben a kúpostű minőségének kevés szerepe van, mert a "pörgéshez" inkább levegő kell. (Ha például a tű nélkül raknád össze a porlasztót, a motor be sem tudna indulni a túl sok benzin miatt.) Akármelyik fentebb említett jelű tűt akármelyik pozícióban szereled be egy Star porlasztójába, hogyha egyébként minden más rendben van, ilyen jelenséget nem okoz egyik sem, és a rugó sem. Egész biztosan a levegőtöbblet miatt van a túl magas fordulatszám.

Hogyha pedig nem a tolattyú fennakadása okozza mindezt, akkor még hamislevegő-beszívás miatt lehet. Vagy tömítetlen a forgattyúház (sérült szimeringek a forgattyústengelynél, esetleg tömítési hiba a motortömb két félrésze között; ez elég kellemetlen lehetőség, mert darabokra kell szedni a motort a javításhoz), vagy pedig a henger szívócsonkja és a porlasztó rögzítőkarimája között van valami oltári nagy tömítetlenség. Habár ez se túl életszerű, mert a fals levegőnek inkább az a jele, hogy ha az ember gázt ad, felugrik a fordulatszám, és nagyon lassan akar visszaesni, ha viszont lejjebb ment, le akar fulladni a motor, nincs stabil üresjárás. Hogy beindítjuk a motort, és mindjárt maximális fordulatszámon ordít egy kis tömítetlenség miatt, az nem életszerű. Hiszen azért benzin is kell az égéshez, ugyebár, és ha a tolattyú zárva van (ezzel együtt a kúpostű mélyen belelóg a tűfúvókába), akkor a motor szinte kizárólag az üresjárati fúvóka útján keresztül kap tüzelőanyagot, annak a járatnak pedig túl kicsi az áteresztőképessége a maximális fordulatszám elérésehez.


2020.01.07. 00:02 Idézet

Zsoel

 

Köszi a gyors választ,sok új  dolgot tanulok. Könnyen  jár a tolattyú a rugó viszont elég fura,a közepén szinte már majd a másfélszerese az átmérője egy menetetnek, a végéhez képest szinte hordó alakú.Nem is értem hogy gondolhattam hogy jó lesz vele.


[6226-6207] [6206-6187] [6186-6167] [6166-6147] [6146-6127] [6126-6107] [6106-6087] [6086-6067] [6066-6047] [6046-6027] [6026-6007] [6006-5987] [5986-5967] [5966-5947] [5946-5927] [5926-5907] [5906-5887] [5886-5867] [5866-5847] [5846-5827] [5826-5807] [5806-5787] [5786-5767] [5766-5747] [5746-5727] [5726-5707] [5706-5687] [5686-5667] [5666-5647] [5646-5627] [5626-5607] [5606-5587] [5586-5567] [5566-5547] [5546-5527] [5526-5507] [5506-5487] [5486-5467] [5466-5447] [5446-5427] [5426-5407] [5406-5387] [5386-5367] [5366-5347] [5346-5327] [5326-5307] [5306-5287] [5286-5267] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG