|
[6226-6207] [6206-6187] [6186-6167] [6166-6147] [6146-6127] [6126-6107] [6106-6087] [6086-6067] [6066-6047] [6046-6027] [6026-6007] [6006-5987] [5986-5967] [5966-5947] [5946-5927] [5926-5907] [5906-5887] [5886-5867] [5866-5847] [5846-5827] [5826-5807] [5806-5787] [5786-5767] [5766-5747] [5746-5727] [5726-5707] [5706-5687] [5686-5667] [5666-5647] [5646-5627] [5626-5607] [5606-5587] [5586-5567] [5566-5547] [5546-5527] [5526-5507] [5506-5487] [5486-5467] [5466-5447] [5446-5427] [5426-5407] [5406-5387] [5386-5367] [5366-5347] [5346-5327] [5326-5307] [5306-5287] [5286-5267] [Korábbi]
nagycsaba
Szervusz, Csaba!
A hidraulikusat azért nem javasolnám, mert bár nem tüntetik föl, de szemmel láthatóan jóval hosszabb a lyuktávja, mint a gyárié (310 mm). Ha beszereled, nagyon magasra tolná az első sárvédőt, amitől úgy nézne ki a motorod, mintha gólyalábon állna.
A második már jobb. Az dörzscsillapítású, olyan, mint a gyári. (A korai, hatvanas években gyártott Starokon, Schwalbékon volt ilyen alul alumíniumburkolatú lengéscsillapító, később áttértek a teljesen műanyag köpenyes változatra.) Ha mindenképpen ebből a kettőből akarsz választani, akkor ezt javaslom.
Viszont szerintem elég drága, tehát ha az ár is szempontot jelent (márpedig miért ne jelentene), akkor tudom ajánlani ezt is:
http://simson-keletimotor-alkatreszek.hu/hu/simson-schwalbe-leng%C3%A9scsillap%C3%ADt%C3%B3-h%C3%A1ts%C3%B3-kr%C3%B3m
Alul-felül műanyag köpenyes, gyárival megegyező méret, annyi, hogy teljesen fekete (a legtöbb lengéscsillapító felső köpenye szürke volt). Ellenben 10 ezer forinttal olcsóbb, mint a Futár Motorosbolt terméke, ami azért nem mindegy. Én már vettem ilyet, és teljesen jó, megbízható.
|
Üdv mindenkinek! Régóta olvasgatom ezt a fórumot,de eddig nem írtam még be. Simson Stárom van. Szeretnék elsö teleszkópokat cserélni ezt a hidraulikus telót néztem ki:https://futarmotorosbolt.hu/termek//simson-schwalbe-star-elso-teleszkop----6477 vagy ezt:https://futarmotorosbolt.hu/termek//simson-schw-star-elso-lengescsillapito-parban-swh----11027 szerintetek melyiket vegyem meg? Föleg Zsoel a te véleményedre lennék kiváncsi. Válaszotokat elöre is köszönöm! Üdv Csaba.
|
starex
A jobb tükör bilincse ugyanolyan, mint a balé, azon nincs semmilyen perem. Hanem valójában ott is van egy központozógyűrű, csak sokkal keskenyebb, mint a rendes méretű.
https://www.guesi-motorradteile.de/index.php/deu/380/2144/c/_/_/?_

De ilyet idehaza biztosan nem találsz, a szoc*i*alista blokkban nem hoztak forgalomba dupla tükörrel felszerelt modelleket, azokat csak nyugatra, tőkés országokba vitték.

|
Zsoel
Ettől tartottam, marad a börzés aprólék túrása, de ezek ritkának számítanak, kicsi rá az esély hogy még találok.
Egy más irányú kérdés. MZ TS-nél ahol van jobb oldalra felszerelve kormányvégtükör így az a távtartó ami vezetné a gázcsövet hiányzik ott mi tartja a gázcsövet? Vagy nem kellene kihagyni ebben az esetben? Esetleg az utángyártott tükörről hiányzik egy perem a gázcsőnek?
TopJoe
Nem alumínium egészen biztos, a dugó és gázcső között levő távtartógyűrű is egyezik a színével.
|
starex
Nem alumínium a szürke dugó ? |
Zsoel
Köszi hogy felhívtad a figyelemet a lehetséges problémákra. Ha házilag készítem a vezetékelést nagyon odafogok figyelni és precízen megcsinálom,de tényleg gondolkodok rajta hogy megvegyem inkább a bolti kábelköteget.
|
starex
Kifejezetten szürkét még nem. Szerintem az utángyártott bézs dugót alapvetően a szürke kormánygumihoz szánták, csak nem találták el a pontos színárnyalatot.
|
Zsoel
Nézegettem nemrégiben a hazai veteránmotoros webáruházak kínálatát szürke kormányvég dugó után de nem látok, csak fekete és vajszínűt. A Staromra bal oldalra egy ilyen kellene, a jobb oldalon megmaradt az eredeti szürke, de a másik oldalra is jó lenne, és még az egyik oldalfedél csavar is ugyanígy áll, tehát hiányzik a párja. A hetvenes évek legelején és talán a hatvanas évek végén használhatták ezt a színt, lehetséges hogy ennek ellenére a régebbi vajszínű létezik csak utángyártottba? Lámpakeretnél az biztos, hogy létezik ez a szín mivel vajszínű helyett olyat küldtek egyszer egyik boltból. De a gépemen abból még a gyári van, az meg tényleg vajszínű, tehát oda meg nem jó. Találkoztál már utángyártott szürke kormányvégdugóval, vagy esetleg hallottál felőle?
|
Lfox
Vagy úgy. Végül is meg lehet oldani házilag is, de az igazán igényes, szakszerű munkához csupaszító (blankoló) és saruszerelő (krimpelő) fogó kell. Szükséges továbbá rengeteg tűző- és néhány szemes saru (4-es, 5-ös, 6-os méretben), illetőleg 0,75 négyzetmilliméter keresztmetszetű sodrott, szigetelt rézvezetékből legalább 8-10 különböző szín (már amennyiben nem akarsz belebolondulni a sok fekete, barna, kék, piros vezeték zűrzavarába, miközben bogozgatod). Ezenkívül kell egy kis-közepes teljesítményű forrasztópáka, hozzá tartozó gyantás ónhuzallal, esetleg forrasztóvízzel, mert a kormánykapcsoló(k)hoz, esetleg irányjelzőkhöz menő vezetékvégeket be kell futtatni cinnel. Valamint kell a kérdezett szigetelőtömlő, különféle méretben. Tisztességesen, igényesen, szakszerűen kell a vezetékhálózatot elkészíteni, a szerelést kivitelezni, mert ez nem játék, különösen, ha akkumulátor is kerül a járműbe. Az alulméretezett vezetéktől, elégtelen szigeteléstől, rosszul kialakított csatlakozási pontoktól (úgynevezett áramátmenetektől: tűzősaru, forrasztott, csavaros kötés stb.) az akkumulátor viszonylag erős árama miatt helyi túlmelegedés alakulhat ki, amitől szélsőséges esetben kigyulladhat a jármű, és garázstűz keletkezhet. Ezért nagyon fontos, hogy mindenhol meglegyen a tiszta, fémes kapcsolat, ahol erre van szükség (beleértve a hálózatba visszakerülő régi egységek, lámpák, kapcsolók érintkező részeinek a megtisztítását is), és mindenhol hibátlan legyen a szigetelés, ahol pedig ez az elvárás (beleértve a vezetékeket a fémlemezen átvezető gumigyűrűket is, nehogy kidörzsölődés és ezzel rövidzárlat lépjen fel). Én úgy gondolom, hogy ha mindent összevásárolgatsz, meg beleölsz egy csomó munkaórát, ugyanott leszel, mintha megvennéd a kész vezetékköteget. De ha van kedved, türelmed, időd hozzá, hogy elbíbelődj vele, hát csináld meg sajátkezűleg, csak, mondom, alapos munkát végezz.
"A tűszelepekben mi a funkciója ezeknek a rugóknak?" Ezt én sem tudom pontosan, mert korábban, a régebbi BVF porlasztóknál létezett rugózatlan szárú tűszelep is. A rugós kivitel tehát gyakorlatilag továbbfejlesztés. De valószínűnek tartom, hogy a rugó közbeiktatásával javult a zárás tömörsége, illetve finomabbá, elmosódottabb átmenetűvé vált a zárás-nyitás, ezáltal az úszó stabilabban tudja tartani a beállított benzinszintet.
|
Vagyis csak a szelepszár látszik ahogy írtad is. A tűszelepekben mi a funkciója ezeknek a rugóknak?
|
Zsoel
Akkor ki kell cserélnem a tűszelepet is,mert a csap simán benyomható mintha nem is lenne benne rugó.
Igen,ilyen műanyagcsőre gondoltam amit Starex linkelt. Nem csak lerohadva van a burkolat hanem az összes vezeték toldozgatva van,gyújtáskapcsoló nélkül. A bilux kapcsolóra van most kötve a gyújtás.Ki akarom cserélni az összes vezetéket,de nem bolti kábelköteget akarok venni hanem házilag készíteni hozzá vezetékeket,ezért is kellene hozzá a burkolat. Azt reméltem azért hogy könnyebben hozzá lehet jutni.
|
starex
Ja! Hát azt gyártáskor húzzák rá a kötegekre, a tűzősaruk miatt utólag nem lehet csak úgy cserélgetni. Többnyire le kell hozzá csípni a sarukat, és aztán újakat feltenni. De ha már olyan állapotban van a kábelköteg, hogy a burkolat "lerohadt" róla, akkor jobb inkább az egészet kicserélni a fenébe, nem érdemes játszadozni a régivel.
|
De már találtam is ahogy rákerestem: https://www.exelektro.hu/Mipolan-cso-5mm
|
Zsoel
Mipolán csőre gondol a kolléga. Én egy pécsi székhelyű webáruházból vettem jó pár éve, de utoljára ott már nem láttam ilyet.
|
Lfox
Igen. A tűszelep maga (tehát a kívül menetes háztól és az ennek végébe csavart beömlőfúvókától eltekintünk) egy belül lyukas kis cső, vagyis a szelepszár, amelynek az egyik végén egy kúp van (ez megy bele a fúvóka nyílásába, vagyis tulajdonképpen ez zárja el a benzin útját), a másik végébe pedig egy rugó és egy csapocska van beleperemezve. Tehát a szár végéből kilógó kis csapot ha benyomod, egy rugó hatására visszaugrik.


Ha nem így van, akkor vagy beszorult a csapocska, vagy annyira lekopott már az úszó ütközőnyelvének a hozzádörzsölődésétől (ez hosszabb üzemidő után előfordulhat), hogy egy szintbe került a szelepszár végével. De eredetileg így néz ki, mint a képen.
Nem értem, milyen csőre gondolsz, nem tudod megmutatni?
|
Zsoel
Az elfelejtettem kérdezni, hogy a kábelköteget összefogó műanyag csövet(kellene előre és hátra is) honnan lenne érdemes beszerezni?
|
Zsoel
Igen én is elektródára gondoltam :) nagyon fáradt voltam amikor írtam. Persze semmi esélye elektródával,bár az anyag nincs szétrohadva körülötte de akkor is kiégne a lemez. Vannak már rajta régi javítások,és tényleg rézzel forrasztották.Majd elviszem egy karosszériáshoz,de köszi hogy felajánlottad a segítséget.
A karburátorral kapcsolatban lenne az a kérdésem még hogy, hogy a tűszelep "pöcke" ezeknél a karburátoroknál nem rugós kivitelű? Mivel az enyémben nincs rugó és ez elég furcsa,bár nem láttam még ez előtt Simson karburátor tűszelepet.
|
Lfox
Alapvetően mindegyik említett eljárás villamos ívhegesztés; amelyikre gondolsz, azt hivatalosan "bevont elektródás kézi ívhegesztésnek" nevezik. De azzal meg se próbáld, nagyobb kárt csinálsz vele, mint hasznot, csak szétégeted ezt a vékony vaslemezt. Még újonnan se menne, nehogy ilyen félig elrohadtan. Akkor már inkább a lánggal hegesztést, esetleg a keményforrasztást (réz vagy ezüst forraszanyaggal) tudnám még javasolni, gázpalackhoz könnyebb hozzájutni, mint hegesztőgéphez. Keress egy jó karosszérialakatost vagy hegesztőt a környékeden, aki ki tudja pótolni a sérült a részeket. Vagy ha nagyon nem találsz senkit, legvégső esetben elpostázhatod nekem is, aztán valamit kezdünk vele.
|
Zsoel
Tényleg nem olcsó,enyhén szólva. Viszonylag türhetően hegesztek,AVI-val vagy CO-val nagyon szépen ki lehetne javítgatni,de sajnos csak ívhegsztőm van. Igazából a zárfül körnéyke vált le teljesen,de körülötte nincs szétporladva az anyag szóval hegeszthető lenne.
|
Lfox
Közben nyomoztam egy kicsit, és felfedeztem, hogy Németországban most már a Starhoz való nyereglemez is kapható újonnan. Sajnos horrorisztikus (átszámítva 20 000 Ft) körüli áron, plusz kb. 5000 Ft postaköltség, szóval ezt csak a fanatikusok vennék meg.
https://www.gabors-mz-laden.de/index.php/deu/1303/39298/c/_/_/?_
És ez még a legolcsóbb hely, mert van, ahol 26-27 ezer forintnak megfelelő euróért árulják. De már az is nagy szó, hogy egyáltalán van. Évtizedekig nem lehetett kapni.
Úgy látszik, odakint észrevették a piaci rést, és valaki elkezdte gyártani. Régebben sokat olvastam keletnémet motoros fórumokat, és ott is nagyon keresték a simsonosok ezeket a rövid nyereglemezeket. Mint már mondtam, sajnos nagyon alulméretezték a tervezői, ez egy igen gyenge pontja az össze klasszikus Simsonnak. Ahhoz képest, hogy kétszemélyes jármű, az ülése 0,8 mm-es lemezből van kipréselve, amihez hozzájött még a silány műbőr huzat. Ez könnyen elöregedett, kirepedezett, és onnantól kezdve a szivacs akadálytalanul szívta be felül az esőt, légköri nedvességet, ami szépen lecsorgott alulra, állandó dunsztban tartva a lemezt, amely így felül rohadt, alul hajladozott. Nem csoda, ha mostanra nagy kincs lett a szép, sérülésmentes ülés a Star, Schwalbe esetében, hiszen a legtöbbet megette az idő vasfoga.
'17 őszén volt a kezemben egy öreg Romet 2330 moped. 15 évig állt üzemen kívül, úgyhogy rendbe kellett tenni a motorját, meg egy kicsit kiglancolni a szükséges részeket, hogy lehessen vele közlekedni. Nos, annak a járgánynak az egyszemélyes nyerge 2-es(!!!) lemezből készült; olyan masszív volt, hogy alig lehetett megtartani egy kézzel. A huzat, a szivacs azon is szétrepedezett, de a fenéklemezen egy szem rozsda, egy milliméternyi repedés nem volt. Semmit nem kellett hegeszteni rajta, kicsit letisztítottam, lefestettem, és már ment is a kárpitoshoz. A Simsonra is ilyesmi ülést kellett volna készíteni, akkor nem ment volna tönkre, de hát spórolni akartak a vasanyaggal.
|
[6226-6207] [6206-6187] [6186-6167] [6166-6147] [6146-6127] [6126-6107] [6106-6087] [6086-6067] [6066-6047] [6046-6027] [6026-6007] [6006-5987] [5986-5967] [5966-5947] [5946-5927] [5926-5907] [5906-5887] [5886-5867] [5866-5847] [5846-5827] [5826-5807] [5806-5787] [5786-5767] [5766-5747] [5746-5727] [5726-5707] [5706-5687] [5686-5667] [5666-5647] [5646-5627] [5626-5607] [5606-5587] [5586-5567] [5566-5547] [5546-5527] [5526-5507] [5506-5487] [5486-5467] [5466-5447] [5446-5427] [5426-5407] [5406-5387] [5386-5367] [5366-5347] [5346-5327] [5326-5307] [5306-5287] [5286-5267] [Korábbi]
| |