|
[Későbbi] [2386-2367] [2366-2347] [2346-2327] [2326-2307] [2306-2287] [2286-2267] [2266-2247] [2246-2227] [2226-2207] [2206-2187] [2186-2167] [2166-2147] [2146-2127] [2126-2107] [2106-2087] [2086-2067] [2066-2047] [2046-2027] [2026-2007] [2006-1987] [1986-1967] [1966-1947] [1946-1927] [1926-1907] [1906-1887] [1886-1867] [1866-1847] [1846-1827] [1826-1807] [1806-1787] [1786-1767] [1766-1747] [1746-1727] [1726-1707] [1706-1687] [1686-1667] [1666-1647] [1646-1627] [1626-1607] [1606-1587] [1586-1567] [1566-1547] [1546-1527] [1526-1507] [1506-1487] [1486-1467] [1466-1447] [1446-1427] [Korábbi]
Zsolt85
Szia! Sajnos a rövidebbik küllő pontos méretét így fejből nem tudom, de tényleg kétféle hosszúságú küllő létezik a klasszikus küllős, dobfékes Simson-kerekekhez
A rövidebb fajtát az úgynevezett "einfach gekreuzt" (egyszeresen keresztezett: mindegyik küllő csak egy darab azonos oldalon elhelyezkedő másikat keresztez) küllőzéshez alkalmazták, ez így néz ki:

A hosszabbik pedig a "doppelgekreuzt" (kétszeresen keresztezett: minden egyes küllő két darab vele azonos oldalon lévő másikat keresztez) küllőelrendezéshez való:

Mindkettőt alkalmazták a Starokon, de az egyszeresen keresztezett módszert csak nagyon rövid ideig, a legelső 1 vagy 2 gyártási évben. Pontosan nem tudom, mikor volt a váltás, de az 1968-ban kiadott új SR4-2/1 modelleket már biztosan kizárólag a modernebb küllőzéssel szerelték, tehát az olyan Star, amelyiken gyárilag egyszeres küllő van, nagyon régi, csak SR4-II lehet. Ezt a '70-es évektől már nem alkalmazta a Simson.
Egyébként azért tértek át a kettős küllőzésre, mert jóval kiegyenlítettebb a kerékpánt feszítése, a kerék tartósabb, merevebb, kevésbé hajlamos vetemedésre, csavarodásra, meghajlásra, kevésbé válik instabillá küllőtörés esetén, illetőleg mivel kisebb húzóerő jut egy küllőre, kisebb is az esélye annak, hogy ez bekövetkezzen.
Én így látatlanban nem tudom megmondani, hogy neked melyik küllőre van szükséged, de valószínű, hogy te a teljes hosszát mérted a küllőnek, tehát a hajlítást is. Csak a menetes rész végétől a hajlítás kezdetéig kell mérni, tehát sanszos, hogy a küllőid 143,5 mm-esek voltak, tehát olyanokat kell venni. Az, hogy krómozott-e vagy sem, nem számít, de tapasztalatom szerint érdemesebb krómozottat venni, mert tovább megmarad a csillogása, mint a polírozott rozsdamentes acélé.
Magyarországon sajnos mindenhol elég drága a küllő, de értelemszerűen ott kell beszerezni, ahol arányaiban a legolcsóbb, ezt neked kell eldöntened. :) Nem tudom, hogy 20 euróért van-e, de én tavaly májusban 17 euróért hozattam két garnitúra komplett, krómozott küllőt közvetlenül Németországból, mert akkor itthon nagyon drága volt ugyanez, 8 ezer körül. (Persze nem csak ezt, hanem más alkatrészt is, különben nem érte volna meg.) De úgy nézem, a Simsonbolt elég olcsó e téren, rendeld meg ott.
Index: a relét a benzintartály alatt futó központi csőre felhegesztett lemezfülön kell elhelyezni. Először is kell venni egy relétartót:

(ez komplett, tehát már benne van az indexrelé), de kötve hiszem, hogy Magyarországon találnál ilyet, mivel ezekről a motorokról a korabeli KRESZ-előírások miatt az itthoni forgalmazó leszerelte az indexet. De az S50-S51-eseken lévő tartó is hasonló, szükség esetén hozzá lehet alakítani a Starhoz: úgy kell meghajlítani a lemezfület, hogy a vázon lévő fülhöz igazítva a relétartó függőlegesen állhon, és középvonala egybeesen a vázcső középvonalával.
Aztán szerzel bele relét is (6V, 1×18W); ez gyárilag olyan, hogy szivacskorong van rá rögzítve lent is, fönt is. Így ha az ember benyomja a házba, ott rugalmas, aránylag rezgéscsillapított, és nedvességtől tűrhetően szigetelt helye van.

Felszerelni pedig így kell a relétartót:


(Kattins a képeken jobb egérgombbal, és jelenítsd meg, akkor nagyobb méretben látszanak.)
Az indexek vezetékeit pedig igenis a kormánycsőben kell elvinni, mert máskülönben be sem tudnád kötni őket a helyükre. A kormányvég-indexlámpa kiképzése ugyanis olyan, hogy a dugók helyére kell őket betenni, és a dugaszoló végük lyukas, azon keresztül kell befűzni a vezetékeket - ami nem egyszerű mutatvány, mivel túl hosszúra nem lehet hagyni a kábeleket, tehát kevés a hely a munkához. Célszerű vékony befűződróttal behúzni őket.

Ez a stilizált ábra az ülés felöl nézve. :)
A biztosítéktábla 15/54-es kapcsát összekötötöd az indexrelé 49-es kapcsával (fekete/fehér vezeték - a fehéret a jobb láthatóság kedvéért szürkével helyettesítettem). Ez fogja adni a relének (persze csak bekapcsolt gyújtás mellett) az akkumulátor szufláját. A relé másik, 49-es kapcsától egy fekete vezeték megy az indexkapcsolóhoz (ezt a madzagot a magyarországi motorok vezetéktörzséből kicsípték, de amúgy ott van), a kapcsoló közös pontjára kell kötni. Végül a kormánycső jobb oldalába be kell fűzni egy barna és egy fekete/zöld vezetéket, a bal oldalába meg egy barnát és egy fekete-fehéret (a kormánycsövön a vezetékek kivezetéséhez a kapcsolónál alul egy lyuk van). A kapcsolónál kihúzod őket, a két barnát közösíted, szemet forrasztasz rájuk, és hozzáerősíted a kapcsolót rögzítő csavarhoz: ez adja a testet. A másik két vezetéket meg a kapcsoló L és R pontjához: a fekete/zöld vezetéket az R-hez, a fekete/fehéret az L-hez. A kormányvégekre felszereled az indexlámpákat, bekötöd őket, és kész.
|
Zsolt85
Helló
kétféle küllőméret van. A rövidebb a régebbi fajta amiket a star simsonoknál alkalmaztak, a hosszabb az új fajta amiket az összes többinél pl s51 nél is. A gyár azért váltott mert a rövidebb küllők hamarabb eltörtek. Azt hogy milyet veszel te döntsd el. Ha restaurálni szeretnéd és jobban tetszik a gyári megoldás akkor rövid tipusút vegyél. A kerékagy és a ráf ugyonaz, mindkét fajtát belehet fűzni. Nekem volt már dolgom mindkettővel és ugyonolyan jól szolgált mindkét fajta, csak annyi baj volt a star küllőkkel hogy nemmindegyik bolt.ismerte így a.beszerezni netről érdemes. Az index gyári helyét nem ismerem, de valószínű hogy az elsőlámpában volt.mert ott van csak hely. A vezetékek nek van elég hely a kormánycső körül, 51 esnél se szoktuk a cső belsejében vezetni. |
Hali!
Küllőkről kéne egy kis segítség.Az enyémnek a pontos mérete a hajlított végétől égészen a menetes rész végéig:150mm.Na de azt hiszem nem ez a pontos mérete.Ebbe nem véletlen az a méret való,hogy 143,5mm?Mert itt a simsonbolt oldalán nézegettem őket,ott volt krómozott is.Most akkor melyik méret kéne nekem?Melyiktől érdemes meghozatni inkább?Valamelyiknél tényleg 20 euró a két garnitura anyával együtt?Ha majd indexlámpákat akarok tenni,akkor majd a villogórelének hol lenne a helye?Valahol a lámpafejben van neki valami?Mert ebben nem volt relé.Meg a vezetékeket hogyan kell fellvinni a lámpákig?A kormánycsőben szerintem nemlehet elbujtatni.Köszi előre is.Üdv.
|
István
Szia!
A porlasztót, illetve úgy általában az üzemanyag útját semmiképpen nem árt átnézni, de ha hirtelen jelentkező, egymás után sűrűn ismétlődő kihagyásokról van szó, az inkább gyújtáshibára vall. Gyertya, kondenzátor, gyertyapipában a zavarszűrő ellenállás, esetleg kontakthibák a megszakítón vagy a vezetékek csatlakozásain, ezek a legvalószínűbb hibaokok.
Amennyiben viszont nem erről van szó, tehát lassú időközönként tér vissza egy-egy hosszabb ütemű kihagyás, akkor az alacsony benzinszint, eldugult fúvókák, túl mélyre állított részterheléstű, fals levegő szívása, illetve elégtelen szívóerő okozhat ilyesmit (utóbbi elsősorban a rosszul beszerelt szimeringektől és a tömítetlen forgattyúsháztól vagy a hengertalptól fordulhat elő; remélem, jól szereltétek össze a motort).
|
Mondtam, hogy gyárival az igazi. :)
Nekem is majdnem ugyanilyen a motorom, csak azon 63 ccm-es 4 felömlőcsatornás henger van, viszont a hengerfejtalpat nem esztergáltattam le, csak az égésteret bővíttettem föl a nagyobb furathoz arányosan. (A túl nagy kompresszió nem jó, mert gyorsan hazavágja a hajtórúdcsapágyazást, és csörögni kezd a motor.) Ezekhez is elég lesz az eredeti 50-es főfúvóka. Nincs értelme nagyobbat beletenni, mert a motor így sem tudja hatékonyan földolgozni az üzemanyagtöbbletet, mivel ahhoz a szívó- és kipufogórendszer együttes, összehangolt megváltoztatására volna szükség. (Nem csak az elmélet beszél belőlem: kíváncsiságból megpróbáltam egy 60-as fúvóka beszerelését, de inkább rontotta a motor teljesítményét, mint javította volna: mázoltabb, nyúlósabb lett a járása, nem pörgött olyan élénken és érces hangon.) A bejáratáshoz jó minőségű kétütemű olajból kevert 1:25-ös keveréket tankolj a járgányba 500 km-ig, akkor nem lesz így sem semmi probléma az összecsiszolódással. Ez az 50-es fúvókához is elég lesz, és így a kipufogógáz útja sem fog olyan gyorsan elkokszosodni.
|
István
így látatlanba nemkönnyű megmondani mi a baja. ha a karbik tuti hogy jók, akkor esetleg nézd meg a benzincsapot hogy rendesen folyik-e belőle a benzin, mert az is eldugulhat és amiatt se lehet megfelelő az úszószinted. ha a blokk felvolt újítva akkor a gondolom a szimeringek is jók. ha nem azért rángat mert kihagy a gyújtás, akkor csak a benzinellátással lehetnek gondok
|
Szia kaszask!
Köszönöm az ötletet, de sajnos ezt már próbáltam. Volt otthon egy új karbi is, feltettem azt is a probléma mégis megmaradt. Nagyon fura, ilyennel még nem találkoztam. Sokat gondolkozom rajta, de énis a karburátorra gyanakszom. Először arra gondoltam, hogy sok benzint kap, de akkor a gyertya is fekete lenne, most azon gondolkozom, hogy nem e lehet az, hogy kevés a benzin a karburátorban.
További ötleteknek nagyon örülnék!
|
István
Helló!
szerintem a karbi lessz a bőnös. elvan dugulva. ilyenkor én apró darabokra szoktam szedni és minden rést átfújok kompresszorral. ilyenkor télen előszokott fordulni hogy a ritka használat miatt eldugul.
|
Sziasztok!
Van egy fura problémám és ezért kérek segítséget.
A starom motrja fel lett újítva a nyáron, azóta kb 1000km-ert mentem vele, semmi problámája nem volt .
Most pár hete kezdődött, hogy 2-es, 3-as fokozatban nagyobb gázadásnál rángat.
Átnéztünk mindent. Gyújtás jó, alapjárat tökéletes, gyertya színe szép barna, amilyennek lennie kell, üzemanyag szintje a karbiban jó. A motor hangja is jó, pöccre idúl, üresben ha járatom és nagyobb gázt adok akkor semi különös nem történik.
Elindulok a motorral és 2-es fokozatban már óvatosan kell gázt adnom, mert különben rángat, 3-asban ugyan ez. Ha óvatosan megyek akkor megy, de a végsebessége is lecsökkent,és a gázzal nagyon óvatosan kell bánni 40km/h felett, mert ha jobban odahúzok rángat. A végsebessége így kb 50km//h.
Van ötletetek, hogy mi lehet a baj?
Segítségeteket előre is köszönöm!
|
zsoel
ja és a sport légszürö helyetkapot gyárit nagyon nagy külömség van sokkal faszább!!
|
zsoel
Ugynéz ki kap a star 61cm3 4 felömlös henger hozzáhengerfej sikoltmeg égéstér átalakitás.ehhez hányas fuvokát ajánlasz?mert járatáshoz nem árt ha kicsit töbet kap nem?
|
szia. érdekelne engem alkatrészek:a blokknak a jobb oldali dekni amire a lánc védő megy.és egy ülés tartó vasat ami az egész ülést tartja.de leg fontosabb lenne az oldaldekni kellene!ezen a címen meg találsz előre is köszönettel.
2011.12.28 19:24 Chyry „
Igazatok van, a linket nem jelenítette meg. Megpróbálom újra. Szóval a vas:
http://kepfeltoltes.hu/111228/star_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Kb ilyen állapotban van, annyi kivétellel, h a motorja már pöpec. Ja, és hogy full darabokban van a kaszni.:) A kipufogó is elég gány, és nem eredteti, és a gyújtáskulcs is egy kétállású kapcsolóval van helyettesítve. A vezetékelés nulla. Ja és mint látjátok a festése se épp makulátlan. :) Szóval így néz ki. Kinek mit ér? Nem raktam föl a keres-kínálba, mert először Nektek Szerettem volna megmutatni. Nem vagyok aktív tagja a fórumnak, talán csak akkor írtam ide, mikor megszereztem ezt a motort, de ha nem is napi, de heti rendszereséggel olvaslak Titeket. Tényleg szerettem volna felújítani ezt a vasat, de annyira el vagyok havazva, h nem jutottam a motorján túl. Az asszonytól kaptam egy simó robit, így maradok annál./Tudom szentségtörés:)/
Így kótyavetyére teszem a star vasamat!:)
Üdv: Chyry
|
kaszask
Hát ha te tudsz szerezni legalább 20 mm vastag fékbetétet, akkor végszükség esetén abból is lehet csinálni, de szerintem még a kamionok fékbetétei sem elég vastagok. Meg az is ám a helyzet, hogy a fékbetétek anyaga sem egyforma, és szerintem a keményebb anyag itt nem annyira célszerű, súrlódóbetétnek inkább a puhább anyagok jöhetnek szóba, azoknak jobb a kitapadásuk.
Én úgy rögzítettem a perselyeket, ahogy gyárilag vannak (peremezéssel), de én új munkahengereket is gyártattam, és azoknak a végeit kiesztergáltattam, a műanyag perselyek perem alatti külső falába pedig ferde bemélyítést készíttettem. Ezek után apukám csináltatott még egy két félből álló, satuba fogható peremezőkészüléket is. Ennek annyi a lényege, hogy van egy legalább 50 mm hosszú, vastagabb rúdanyag, mondjuk 35-ös, és ebbe a rúdanyagba pl. 42 mm hosszan beszúrsz egy 17 mm-es furatot, majd 40 mm hosszan felesztergálod 20-asra, végül 42 mm-nél leszúrod. Utána már csak hosszában ketté kell vágni, és akkor ezt a két darabot kapod (én most metszősíkkal vágtam ketté, de nézetben is így fog festeni):

A két félrész közé beteszed a csövet, benne a persellyel, és úgy, hogy a ráhajtóborda felső éle a cső felső élénél legyen, satuban összeszorítod, majd ugyanezt megismétled a készüléket a hossztengelye körül 90°-kal elforgatva is, hogy mindenhol szépen felfeküdjön a peremezés. De mondom, ehhez újak voltak a csövek is meg a perselyek is. Mindenesetre másként nemigen lehet őket rögzíteni, mert a motor egy-egy durvább belengésekor kiugorhatnak a helyükről.
Apukámék egyébként innét szerzik be az anyagot:
Adamex Kft.
8500 Pápa, Korvin u. 9.
Tel: 06 89 312 125, 06 20 958 7774
adamex@adamex.hu
"Súrlódótömbök" néven kell keresni a kiindulási anyagot, de azt nem tudta megmondani, hogy mekkora a legkisebb mennyiség, amennyit árulnak. Írj nekik, és megmondják, minimálisan mennyit tudnak küldeni.
|
Zsoel
azzal főz az ember amilye van.. tudom hogy nem a legjobb megoldás lenne, de biztos összelehetne hozni azokból is.
a műanyag perselyről kérdezném még, hogy te ugyonúgy fogattad bele a csőbe ahogy gyárilag van? Azért kérdem, mert nekem nemigazán akar benne megállni
|
kaszask
Dehogy! Ahhoz ferrodolrúd vagy -hasáb kellene. A fékpofabetét nemcsak túl vékony erre a célra, de be sem lehetne fogni az esztergatokmányba. Ráadásul az anyagminősége is bizonytalan, hiszen a használat során sok erőhatás éri, kopik, túlmelegszik, emiatt romlik a súrlódási tényezője is stb.
Sajnos tényleg nem tudom, hol lehet ilyen anyagot szerezni, de fél 4 felé hazajön az apukám, majd megkérdem tőle, hogy náluk az üzemben honnét szerzik be.
Más: téged is tisztelettel megkérlek, hogy lehetőleg ne használt az Idézés gombot. Sajnos ez a gportal.hu olyan oldal, hogy kifejezett "Válasz erre" opció itt nincsen, csak ez az Idézés funkció. De ez egy elég nagy butaság, mert minek idézni, ha egy hozzászólással alatta úgyis ott van az, amit idézünk... Nem szeretném, hogy itt is olyan röhejes floodolás legyen, mint egyes fórumokon, ahol Ádám-Évától elkezdve az idézet idézete idézetének az idézetét is idézik, aztán azzal van tele (követhetetlenül) az oldal. Ha valakit egy téma előzményei érdekelnek, visszább tud görgetni egy-két oldalt. Ezért mi itt inkább azt a módszert használjuk, hogy a hozzászólás elejére beírjuk annak a fórumtársnak a nevét, akinek a szöveget címezzük, és kész. Ez egyszerű is, egyértelmű is, célszerű is. Köszi!
|
nem nagyobb esztergályos üzemben csináltatnám, hanem haveromnál házilag neki meg fogalma sincs honnét lehet szerezni. szerinted használt fékpofákból nemlehet összehozni valahogy?
2012.01.24 00:49 Zsoel „
Igen, legvalószínűbb, hogy a ferrodolbetét összetört, és beékeli a dugattyút, vagy pedig víz került a hengerbe, és annyira megrozsdált benne minden, hogy emiatt nem mozog rendesen. Szét kellene szedni, de ez veszélyes, mert nagyon könnyen eltörik a hengercső. Ferrodolt nem tudom, hol lehet szerezni, de szerintem egy nagyobb esztergályosüzem, ahol csináltatod, biztosan tud keríteni. Helyettesíteni nem nagyon lehet mivel, mert a ferrodol direkt ilyen célokra lett kitalálva.
|
Igen, legvalószínűbb, hogy a ferrodolbetét összetört, és beékeli a dugattyút, vagy pedig víz került a hengerbe, és annyira megrozsdált benne minden, hogy emiatt nem mozog rendesen. Szét kellene szedni, de ez veszélyes, mert nagyon könnyen eltörik a hengercső. Ferrodolt nem tudom, hol lehet szerezni, de szerintem egy nagyobb esztergályosüzem, ahol csináltatod, biztosan tud keríteni. Helyettesíteni nem nagyon lehet mivel, mert a ferrodol direkt ilyen célokra lett kitalálva.
|
csimpusz
Kemény dolgok ezek! Nagyon szar, ha télvíz idején kell tüzelőt szerezni, ezt tudom. 
De ha kitépsz az oldalborda mellé Salzburgba, akkor mi lesz idehaza a motoroddal? És mi lesz velünk Beagle-lel, ha az egyik "szellemi atya" itthagyja az országot? Remélem, nem végleg költözöl ki!
Válasz:
Kicsit sürű a menetrend igy ritkán tudok feljönni de lesz ez jobb is!!
Tüzelő probléma megoldva félig töltöttem a fatárolót! A motorok miatt ne aggódj szépen betámasztom a garázsba és meg vár az!! De igy most már betudom fejezni !! Nem tervezem hogy sokat kinn leszünk én 10 évre gondoltam!! Utánna már nem akarok dolgozni itthon!! Aggódni nem kell ott is van net tehát ha úgy vesszük nektek mindegy honnét írok! Készre akarom vágni mindkettőt a start is meg swalbee-t is mielőtt kimegyek!! Meghát havonta hazajövünk úgy is!! Akkor majd lehet melátogatlak titeket! De azért örülök hogy jövő hónapba már megtudom rendelni az alkatészeket a mocikhoz és a durva hogy egybe mindent!! Ennyi külömség van a két ország között ! Hietetlen!!
|
Hát Zsoel barátom párom kiment dolgozni Salzburgba és úgy volt hogy leköltözök apámékhoz mivel kevés a tüzelönk is!! Hát nem sokáig birtam a panelt (net az nincs nekik sőt apám öskövület gépén még egy usb port sincs ahová a mobilomat bedugnám modemként) igy hát nem volt más mint fát szerezni és visszacuccolni!! Igy most itt vok hál isten fám is van!! Páromnak is talán sikerülnek a dolgai!!! Aztán megyek ki utánna és majd onnét pötyögök!! Ezek a tervek rémelem meg is valósulnak!! 
|
Helló!
az mitől van hogy a lengéscsillapító munkahengerének dugattyúja szorul? a ferodol szétvan benne törve?az újragyártásához ferodol alapanyagot honnét lehet hozzá szerezni? vagy lehet valamivel helyettesíteni?
2012.01.10 21:19 Zsoel „
legaborgo
Meg lehet próbálni, de ahhoz az kell, hogy:
1. Sérülésmentesen szét tudd szedni a lengéscsillapítót.
2. Ne működjön túl jól, mert akkor nagyon megfogja a gyengébb első rugót.
Ha mindez sikerül, akkor elvileg működik a koncepció, de ha nem sikerül, ne engem szidj. :)
|
[Későbbi] [2386-2367] [2366-2347] [2346-2327] [2326-2307] [2306-2287] [2286-2267] [2266-2247] [2246-2227] [2226-2207] [2206-2187] [2186-2167] [2166-2147] [2146-2127] [2126-2107] [2106-2087] [2086-2067] [2066-2047] [2046-2027] [2026-2007] [2006-1987] [1986-1967] [1966-1947] [1946-1927] [1926-1907] [1906-1887] [1886-1867] [1866-1847] [1846-1827] [1826-1807] [1806-1787] [1786-1767] [1766-1747] [1746-1727] [1726-1707] [1706-1687] [1686-1667] [1666-1647] [1646-1627] [1626-1607] [1606-1587] [1586-1567] [1566-1547] [1546-1527] [1526-1507] [1506-1487] [1486-1467] [1466-1447] [1446-1427] [Korábbi]
| |