Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [2386-2367] [2366-2347] [2346-2327] [2326-2307] [2306-2287] [2286-2267] [2266-2247] [2246-2227] [2226-2207] [2206-2187] [2186-2167] [2166-2147] [2146-2127] [2126-2107] [2106-2087] [2086-2067] [2066-2047] [2046-2027] [2026-2007] [2006-1987] [1986-1967] [1966-1947] [1946-1927] [1926-1907] [1906-1887] [1886-1867] [1866-1847] [1846-1827] [1826-1807] [1806-1787] [1786-1767] [1766-1747] [1746-1727] [1726-1707] [1706-1687] [1686-1667] [1666-1647] [1646-1627] [1626-1607] [1606-1587] [1586-1567] [1566-1547] [1546-1527] [1526-1507] [1506-1487] [1486-1467] [1466-1447] [1446-1427] [Korábbi]

2012.03.18. 15:14 Idézet

Zsoel!

Köszönöm!

Én pedig kinn voltam Szigetszentmiklóson, a börzén, vettem 1-2 DDR-es darabot hozzá, azért olvastam csakmost el.

Nem én akartam kikeverni a festéket, csak dukózni szeretném én. Elvileg mindenem van hozzá, bár gondolkodom, hogy kompresszor helyett egy 6m3 -ös oxigén palackot használok hozzá, szabályozott reduktoron keresztül, az sokkal csendesebb.

csao!


2012.03.18. 13:09 Idézet

Halitomi52

Bocs, válaszolok neked is, csak közben misén voltam, meg ebédeltem.

Itt senki nem foglalkozik azzal, hogy hány éves vagy. Akár 12 éves valaki, akár 60, ha Simson Starja van, akkor a csapatba tartozik, és kész. Mindenkinek jogában áll kérdezni, segítséget kérni, javasolni, megosztani, egyszóval bármiféle olyan tevékenységet végezni, ami a típussal kapcsolatos. Ennyi.

Nagyon kevés Starban van akkumulátor, szinte egyikben sincs, úgyhogy ez nem csoda. Ha a világítótekercsekre lenne kötve a jelzőlámpa, akkor csak fele haszna lenne neki, mivel indítás előtt nem tudnád azonnal ellenőrizni, hogy üresben van-e a váltómű, csak megálláskor lenne értelme.

1. A gyári festékréteg úgynevezett beégetőzománc, amely magas hőmérsékleten keményedik ki. Ez azt jelenti, hogy a fémtiszta alkatrészekre először ráfújtak egy világosszürke alapozóréteget, majd levegős száradás után felfújták rá a zománcréteget, szárítás után lakkozták, majd az egészet "ráégették" kemencében, tehát ez egy egymással szorosan összefüggő, kemény, ellenálló bevonatrendszer. (Csak a napsütésnek nem igazán áll ellen, hiszen, mint tudjuk, elég jellegzetesen kifakult a napfény hatására.) Mindenesetre ezt a festést kromofággal soha az életben nem szeded le, mivel egyszerűen nem oldja föl. A legegyszerűbb itt is a gázperzselést alkalmazni. Csinálsz valami vasakból összerakott emelvényt (hogy ne a földön vagy a betonon kelljen végezni a műveletet), majd disznópörzsölővel szépen leégetsz mindent (a tankot persze előzőleg kiüríted, és legalább egy hétig szellőzteted, leszerelt csappal és levett sapkával). Vigyázatt, túlizzítani nem szabad az alkatrészeket, mert a vékony lemezrészek megdobódhatnak vagy átéghetnek! A festékréteg először megfeketedik, aztán felhólyagosodik, megsárgul, végül halványszürke, fehéres lesz. Ekkor már drótkefével vígan el lehet távolítani, aztán jöhet a drótkorongos gépi csiszolás vagy a homokszórás, majd az oldószeres (nitrohígítós) tisztítás, és máris festhetőek az alkatrészek. Vigyázz azonban, hogy a fémtisztára csiszolás és hígítós tisztítás csak közvetlenül a festés előtt következzen be, mert a fémtiszta felület a szabad levegőn már egy nap alatt is tele lesz rozsdapöttyökkel, amelyek utána a festékréteg alatt is dolgozni fognak, és hamarosan lelökik azt.

2. A teljes sárvédőket kívül-belül ugyanarra a színre fényezték. Gyárilag nem alkalmaztak alvázvédelmet, én azonban ajánlom vagy a sárvédők belső felületének utólagos alvázvédős lekenését, vagy, ami még jobb, a Begle barátom által vázolt módszert, amelyet tavaly én is alkalmaztam a felújításnál. Alapozás, ún. rücsispray-jel való kezelés, majd erre a fényezés. Így a sárvédő belül is ugyanolyan színű lesz, mint kívül, és az esetleges kőfelverődések nem verik le a festékréteget, mert a rugalmas rücsi megvédi ettől a felületet. A bordó szín a tank alatt, a kormánycsövön, a hátsó lámpa gumitalpa mögött és az ülés alatt szokott a legjobb állapotban megmaradni, a zöldesszürke meg a tank első felén, a kormányon meg a kormányembléma alatt. Egyszóval létezik, amit mondasz, sőt elég törvényszerű.

3. A gyári szín olyan, amilyet a Fényezőműhely menüpontban mutatok. Ez egy alapvetően homokszürke árnyalat, zölddel és némi sárgával vegyítve. Ez alatt csak egy egész más árnyalatú szürke alapozóréteg van, tehát banánzöld(?) (gondolom, az éretlen banán színére gondolsz) festék nincs rajta gyárilag. Valami korábbi réteget találhattál akkor. Némelyik öreg Star sokszor egészen elképesztő számú rétegben van átfestve.

4. Nem ismerem Pestnek azt a részét sajnos. De biztos vagyok benne, hogy komolyabb festékboltban tudnak segíteni, vagy akár autófényezőnél is vehetsz ilyen festékeket, biztosan kikeverik neked, ami kell, meg mérnek ki mindenből. Valószínűleg még olcsóbb is, mint üzletben.
A legjobb eredményt amúgy úgy lehet elérni, ha fémtisztára kezeled az alkatrészeket, majd egy komplett bevonatrendszert építesz fel rá, autófestékből (pl. URKI SYSTEM). Egy réteg alapozó, egy réteg kétkomponensű kitöltő szórókitt, két réteg egykomponensű matt bázis szín (ebből minta alapján simán kikeverik neked, ami kell, mindkét színt), egy réteg kétkomponensű lakk. Persze ezek mind egymással kompatibilis termékek legyenek.
Csakhogy mindez roppant költséges móka, cakkompakk 25-30 ezer körül van. Bordóból 8-9 dl készre hígított festék, szürkéből 3-4 dl kell két vékony réteghez, plusz még az alapozó, a kitt, az edzjője, a lakk, annak az edzője, meg hígító a tisztításhoz. És persze kell szűrővel felszerelt kompresszor, meg egy normális szórópisztoly is.

Ha magad kevered ki a festékeket, csak egykomponensűt tudsz csinálni, és rengeteg panccsal jár, amihez csomó többféle festéke össze kell vásárolgatni, tehát az sem túl olcsó. Na meg a végeredmény sem lesz olyan szép.

5. Az említett helyen nincs gyárilag visszajelző lámpa, a tiédet is és az összes ilyet utólag szerelték fel. Az egy kedvelt hely volt, oda szerelték fel a korabeli KRESZ által előírt kék színű fényszóró-visszajelző lámpát. A Staron eredetileg egyetlen visszajelző van, és az a már említett üresjárásjelző lámpa, a gyújtáskapcsoló és a kilométeróra mögött középen.


2012.03.18. 10:07 Idézet

velorexi

A kipufogót lebontom. Meglazítom a bilincseket, leveszem a végdarabot, kihúzom a hangtompító betétet, lehúzom a gumitömítést (a dob és a végdarab között), kihúzom a könyököt. Gázlánggal (disznópörzsölővel) alaposan (enyhe izzásig) leégetem a hangtompító betétet, aztán hátulról a dobba is benyomom a lángot, ugyanígy a végdarabba is. Persze ezt csak több lépcsőben, óvatosan szabad csinálni, nehogy kívülről nagyon elszíneződjön a króm. A kokszréteg, mivel még sok benne az éghető anyag, egy idő után begyullad és magától is égni fog (olyan lesz a kipufogó, mint egy fáklya, de az égést elősegítendő, néha be lehet löttyinteni a szájába egy kics gázolajat vagy petróleumot is (BENZINT SOHASE! NAGYON TŰZ- ÉS ROBBANÁSVESZÉLYES! KÖNNYEN FELGYÚJHATSZ VALAMIT VAGY MEGSEBESÜLHETSZ!) Az a lényeg, hogy a korom- és kokszlerakódás fehér, de legalábbis szürkés színt kapjon - ekkor annyira fellazul, hogy csavarhúzóval, a betétről drótkefével gyönyörűen lekaparható. A kipufogódobban egy fordított kúp (szűkítő) van lemezből, ezen van egy központi lyuk, meg körülötte kisebb blendenyílások. Ezeket hosszú csavarhúzóval, erősebb huzallal lehet tisztítani, a lehulló kormot pedig a kipufogó rázogatásával, puhafa hasábhoz való ütögetésével lehet eltávolítani. Szép tisztára meg lehet pucolni. A betét, mint mondtam, drótkefével szépel letisztítható, ahol nem férni hozzá, ott meg csavarhúzóval kell kapirgálni. Ugyanígy a végdarabot is csavarhúzóval tisztítom, először a végébe behegesztett cső belsejét (ennél vigyázni kell, mert a vége egy kicsit össze van nyomva), aztán a másik oldalról is megkaparom, amennyire lehet. Itt is célravezető módszer lehet a petróleumos kiégetés, mert itt általában összegyűlik a víz, meg mindenféle folyadék, meg egyébként is zárt tér, tehát ez a lángtól nehezebben gyullad be. Azt is szoktam csinálni, hogy begyömöszölök egy rongydarabot, és csavarhúzóval körbemozgatom a kifúvócső körül. Azonkívül, ha már le van szedve a kipufogó, a dugattyú felső holtpontjában óvatosan meg szoktam tisztítani a kipufogócsatornát is.

Miután pedig minden elkészült, a szétszedés fordított sorrendjében szépen összerakom a kipufogót, és élvezem a megkönnyebbült motor érces hangját és élénk viselkedését. :)


2012.03.18. 05:54 Idézet

Még pár kérdés:

Elkezdtem lemaratni a festékerétegeket lemezig KROMOFÁG-gal.

Én idősebb vagyok (már nem 52, mint a felhasználónevemben szerepel, hanem 55), nekem ez jutott eszembe, de jól halad vele a munka.

1. Van-e valami jobb anyag erre a munkafolyamatra, vagy ez a jó. Az eredeti gyárit kicsit nehezen hozza le, az újak szinte "leugranak" tőle (biztos márkás volt).

2. Létezik-e, hogy gyárilag az első sárvédő belseje ki volt festve eredeti színnel? Ott találtam eredetinek látszó bordót, a villa csatlakozástól lefelé haladva, középen, kb 6 cm széles sávban. A szürkészöldből pedig a tank elején leltem fel eredetinek tűnőt, a kámpakeretben lévő részen.

3. Lemaratáskor a szürkészöld alatt egy szinte banánzöld egybefüggő réteget találtam, az lehet hogy alapozó? Pl.: a kormánylemeznél, a matrica alatt. Gondoltam, hogy elég KÓKÁNY módon festették le eőtem, ott lesz eredeti szürkészöld, de pechemre azt levették és átfújták a saját galambszürkéjükkel.

4. Hol érdemes festéket kevertetni, én a IV. kerületben lakom, a víztorony közelében, és milyen márkából kevertessek, hogy tartós legyen? Még az előző évezredben fújtam le autóimet, de azol a festékmárkák már nincsenek, az újakat pedig nem ismerem. És kb melyikből mennyi kellhet?

5. A kormánylemezen, a parkoló lámpa melleltt, balra gyári-e egy visszajelző lámpa? Én ifjú koromban csodáltam a STAR-okat, ami rég volt, de nem rémlik, hogy ez lett volna rajtuk.

Előre is köszönöm a válaszokat!

Mindenkinek további szép napot kívánok!

 


2012.03.18. 05:37 Idézet

Velorexi!

Nincs miért elnézést kérni, mint írtam, énis viccesnek fogtam fel.

Egyébként az összeállítás: fiú 32 év, fiú 31 év, lány 29 év, lány 26 év, lány 11 év.

Eleinte ment a dolog, a végére elfáradtam, "csak" lányok jöttek!

Tényleg semmi probléma!

Csao


2012.03.18. 05:33 Idézet

Zsoel!

Köszönöm az infót!

Nekem nem volt benne akumlátor, amikor vettem, és azt hittem, hogy elég a járó motor ahhoz, hogy világítson.

Széthúzásnaál majd odasasolok, hogy a leírtak megvannak-e.


2012.03.18. 00:58 Idézet
velorexi

Zsoel

A kupofogó kiégetésére milyen "módszert" használtál? Kevéske benzin bele meggyújtva, majd várni, míg elég?
A Starom szerintem sokat állhatott, mert előbb egy koromdugót kellett kiütnünk a kipufogó közepéből, most meg eléggé fekete "lötty" szivárog a végéből.


2012.03.17. 21:25 Idézet

velorexi

Ha az S51 tulajdonságaira vágysz, a Star szétfaragásánál sokkal egyszerűbb, ha veszel egy S51-et. Én nem igazán vagyok oda érte, de azt elismerem, hogy nem rossz gép.

Viszont így, hogy a kényszerű generálozás okán teljesen rendbe lett téve a Starom blokkja, plusz ugye a kipufogót is kiégettem, a szívászajtompítót is letömítettem, a légszűrőt is kipucoltam, állíthatom neked, hogy most simán eléri nyomatékosságban és vonóerőben az átlagos 3 sebességes S51-et. Az alapjárat és a gázreakció nagyon stabil, és 20 km/h-tól már húz harmadikban is.


2012.03.17. 21:21 Idézet

selfdestroyer

Akár a részterheléstű rossz beállítása is lehet, de inkább túl nagy fúvókára vagy eltömődött szívórendszerre gyanakszom. Arra emlékszem, hogy már beszéltünk erről, de arra nem, hogy végül is most milyen beállításokkal közlekedsz.


2012.03.17. 21:19 Idézet

Halitomi52

Az üresjárásjelző lámpa azért világít, mert ha van a rendszerbe kötve feltöltött akkumulátor, akkor - Gyújtás és Világítás kapcsolóállásban - a jelzőlámpa 2 W-os izzójának egyik sarka állandóan az akkumulátor pozitív pólusáról érkező feszültség alatt áll, a másik sarkát pedig a sebességváltó léptetővillájára erősített sárgaréz érintkező az üresjárati fokozatban letesteli. (A testet pedig a jobboldali blokkfélben elhelyezett műanyag szigetelőperselyben lévő alakos érintkezőpálca "továbbítja" egy vezetéken keresztül az izzóhoz.) Így az áramkör záródik, az izzó kigyullad, és világít is mindaddig, amíg:

- 0 vagy Parkolás helyzetbe nem fordítod a gyújtáskulcsot
- be nem kapcsolod valamelyik sebességfokozatot
- ki nem merül az akkumulátor
- ki nem ég az izzó.

 


2012.03.17. 21:14 Idézet
velorexi

Beagle

Köszi az infótkat. :-)
Abból indultam ki, hogy korábban az 51-esem jobban pörgött, alacsonyabb alapjárati fordulatszámot tudtam rajta beállítani, és elég kis fordulaton már 3-asba tehettem a lefulladás veszélye nélkül. Ez a tulajdonság hiányzik most nekem. Vagy inkább csak az első "Szimóm" emléke, amit édesapámtól kaptam? Vagy inkább édesapám?


2012.03.17. 20:08 Idézet

velorexi!

Csatlakoznék Zsoel barátomhoz ,a Star és az S51 összehasonlításában!

Ugyanis a kollégámmal együtt szoktunk motorral melóba járni. Neki egy Simson Sr rollere van,amelyben egy négy sebességes 51-es blokk van gyárilag,nekem pedig (mondanom sem kell) egy '69-es Star-om van. Én szoktam elöl menni és gyorsításkor kicsit "rámfut",de saját bevallása szerint,megelőzni nem tudna! A végsebességünk pedig közel egyforma(az enyém valamalyest több!) Annyi "változtatás történt az én blokkomon (a normál felújításon túl),hogy kb. 60 cm2-re fúrattam,az övé pedig első túlméretes,szintén frissen felújított. Íly módon én sem javaslom a kisérletezgetést,mert nem lesz sokkal jobb,sőt!

Üdv;Zsolt


2012.03.17. 19:50 Idézet
velorexi

Selfdestroyer

Áhá! Értem. Most inkább nem kérdeznék rá, hogy jelen esetben a "picsogás" szót pontosan mire is használtad, mert lassan azt kezdem érezni, hogy nem ugyanazt a nyelvet beszélem, mint ti. 

"Síró, picsogó, óvodába nem való!" :-)
Valami ilyesmi? Nem, ugye?

Részemről épp így szokott kezdődni a kompressziógond, hogy hidegen szépen megy, aztán megy egy darabig melegen is, majd melegen egyszer csak leáll. De a Zsoel által írottak is éppúgy lehetséges tényezők.


2012.03.17. 15:02 Idézet

Velorexi

Hello

Az önpusztító nicknév még jópár évvel ezelőtt a lázadó kamaszkoromból való. A legtöbb helyen ezt használom mivel a Pocok név már foglalt. A Pocok124353674298765123 sorszámú neveket meg úgyis csak elfelejteném. Így maradt ez. Akár valami nagyon mély érzelmes dolognak is bemagyaráhatnám, hogy ez egy rossz világ ahol mindenki pusztítja egymást és saját magát is. De úgy gondolom, hogy ez a picsogás magas iskolája lenne :) és legszívesebben felpofoznám magamat :)

A henger már megérett egy fúrásra az biztos. De eddig a hidegben biztosan ment mindenfele. Mondjuk ereje nem sok van de az élmény ugyanaz... (:

 

Zsoel

Ezzel arra célzol, hogy rakjam lejebb a síber tűt? Sok a benzin? Tavaj összel is lejebb raktuk eggyel. Akkor meg is állt annyira sokat kapott. Ha emlékszel zaklattalak pár emailben ezzel.. :P

 

üdv.: Norbert


2012.03.17. 14:08 Idézet
velorexi

Halitomi52

Elnézést kérek tőled.  A bejegyzésem mögött a feléd való elismerés és az utódok féltése húzódott meg, valamint az a statisztikai tény, hogy háború idején megnövekszik a fiú gyermekek száma. A jövőben tartózkodni fogok a személyes jellegű gondolataim közlésétől. Megint beleestem az írott kommunikáció félreérthetőségének csapdájába.


2012.03.17. 06:19 Idézet

Kedves STAR-osok!

Szeretném megkérdezni Tőletek, hogy mitől világít az üresjárati lámpa. Még mindig nem szedtem szét a váltót, csak a jövő héten szeretném elkezdeni, de előre szeretek tájékozódni, és ezt nem találtam meg sehol.

Előre is köszönet!


2012.03.17. 06:17 Idézet

velorexi

Nem a háborúra készülök, mert én antimillitarista vagyok. A fegyvereket, mint szerkezeteket szeretem célba lőni is szeretek, de táblára, vagy hurkapálcikára.

Egyszerű a magyarázat! 1978-ban még rossz minőségű TV-nk volt. Sokszor volt rossz, és akkor is kellett valamit csinálni! Akkoriban nyugodtan "bruttósítottuk" a gyerekeket, úgy nézett ki, hogy el is fogjuk tudni tartani Őket. A mai világban biztosan egy vagy kettő lenne csak.

Nagyon szeretem a gyerekeket, de sajnálom Őket ebben a világban, ahol annak, aki nem fér hozzá a pixishez, szinte kilátástalan  a helyzete.

Diplomás gyermekeim elég jól elvannak, a többiek is próbálkoznak. Remélem, Nekik azért összejön valami.

Nincs semmi harag a bejegyzésedért, ez a fórum is arról szól, hogy elmodhassa mindenki a véleményét, illetve a tréfálkozásról is.

Én is vidám emberke vagyok!

Üdvözlet mindenkinek!

 


2012.03.16. 23:02 Idézet

velorexi

Az elképzelésed megvalósíthatatlan. Tökmindegy, hogy hosszabb vagy rövidebb egyik hajtórúd a másiknál. Ha számottevően rövidebb a kelleténél, akkor a dugattyú nem éri el a felső holtpontot, nem lesz kielégítő a sűrítés, így a teljesítmény sem, tehát nem nyersz, hanem vesztesz a bolton, ha pedig számottevően hosszabb, akkor túlsűríti a keveréket (aminek következménye kopogásos égés, tönkremenő hajtórúdcsapágyak, rosszabb esetben átégő dugattyútető), vagy akár a hengerfejhez is hozzáérhet a dugattyú, ebben az esetben meg körbe sem forog a főtengely.
De ez csak az egyik probléma. A másik az, hogy megváltozik a vezérlési digagram, vagyis a dugattyú nem úgy fogja nyitni-zárni a réseket, ahogy kellene, illetve nem is fogja teljes keresztmetszetükben kinyitni vagy bezárni ezeket, így nagyon valószínű, hogy nemhogy motorkarakterisztika-javulás következne be, de inkább csak nagyon akadozva fog működni a motor, vagy akár egyáltalán be sem tudod indítani.

A hajtókar és a dugattyú hossza, a henger paraméterei, a csatornák nyílásainak elhelyezése egy bonyolult, sok tervezést és kísérletezgetést igénylő folyamat végeredményeként lettek meghatározva, amit nem lehet csak úgy módosítgatni. Az S51 hajtókarját (főtengelyét) az S51 dugattyújához és hengeréhez méretezték, nem a Starhoz. Éppen azért pörgősebb az némileg, mert a motor megkonstruálását rengeteg elméleti számítás és kísérlet előzte meg, aminek során ezt igyekeztek elérni. Ennek során új hengert, nagyobb fővúvókával felszerelt, módosított porlasztót és nagyobb légszűrőházat társítottak a motorhoz.
(A Sperber is azért jóval erősebb és nyomatékosabb a Starnál, mert egészen más a hengere és ezáltal a vezérlése, illetve egy bazinagy, jól megtervezett légszűrő edényzet van a tank alatt elrejtve, és nem azért, mert nagyobb a hengerűrtartalma, mint sokan tévesen gondolják.)

Különben ha minden oké a Starral, nem sokban marad el egy háromsebességes S51-től (végsebességben a négysebességestől sem, csak az jobban gyorsul, mert sűrűbb a fokozatkiosztása). Tudom, mert nem eggyel mentem már, ilyennel is, olyannal is, sőt tizenéves koromban versenyeztem is egy-két nagyszájú S51-es kortársammal, akik lenézték az "ósdi" Start (aztán csak lestek, mikor megerőltetés nélkül tartottam a lépést a motorjukkal, ráadásul az enyém még csak túl sem melegedett).


2012.03.16. 21:23 Idézet
velorexi

Zsoel

Így van, ahogy gondolod. A két hajtórúd hossza nem egyezik. A hétvégén terveztem konkrétan lemérni, de nem fogok odaérni időben. Ha majd megvagyok a méretekkel, megírom. Az 51-es pörgősségét szeretném kicsiholni a Starból.

És igen, az alábbi képen "ábrázol" eszköz érdekel, de megfeszített buzgalommal. Annak ellenére, hogy azt olvastam róla, hogy magasabb fordulaton eléggé hajlamos a vibrációra.  


2012.03.16. 21:11 Idézet

velorexi

Kéne a burádnak, mi? :)


[Későbbi] [2386-2367] [2366-2347] [2346-2327] [2326-2307] [2306-2287] [2286-2267] [2266-2247] [2246-2227] [2226-2207] [2206-2187] [2186-2167] [2166-2147] [2146-2127] [2126-2107] [2106-2087] [2086-2067] [2066-2047] [2046-2027] [2026-2007] [2006-1987] [1986-1967] [1966-1947] [1946-1927] [1926-1907] [1906-1887] [1886-1867] [1866-1847] [1846-1827] [1826-1807] [1806-1787] [1786-1767] [1766-1747] [1746-1727] [1726-1707] [1706-1687] [1686-1667] [1666-1647] [1646-1627] [1626-1607] [1606-1587] [1586-1567] [1566-1547] [1546-1527] [1526-1507] [1506-1487] [1486-1467] [1466-1447] [1446-1427] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG