|
[Későbbi] [2386-2367] [2366-2347] [2346-2327] [2326-2307] [2306-2287] [2286-2267] [2266-2247] [2246-2227] [2226-2207] [2206-2187] [2186-2167] [2166-2147] [2146-2127] [2126-2107] [2106-2087] [2086-2067] [2066-2047] [2046-2027] [2026-2007] [2006-1987] [1986-1967] [1966-1947] [1946-1927] [1926-1907] [1906-1887] [1886-1867] [1866-1847] [1846-1827] [1826-1807] [1806-1787] [1786-1767] [1766-1747] [1746-1727] [1726-1707] [1706-1687] [1686-1667] [1666-1647] [1646-1627] [1626-1607] [1606-1587] [1586-1567] [1566-1547] [1546-1527] [1526-1507] [1506-1487] [1486-1467] [1466-1447] [1446-1427] [Korábbi]
velorexi
Ha engem kérdezel, én nem ajánlom ezt a vaterás gumit. Ami a formáját illeti, S51-re elmegy, de Staron elég furcsán nézne ki. Mellesleg, apukám S51-én nagyon hasonló mintázatú gumi van, lehet, hogy pont ugyanilyen, és eléggé imbolyog rajta a gép. Pedig a felújítás óta ez van rajta, és a kerekek újjáépítéséhez teljesen új acélfelniket és vadiúj küllőkészletet szereztem be, nem kevés pénzért, és természetesen gyönyörűen ki is centíroztam a kész kereket - mégis sokkal bizonytalanabb az úttartása, mint az én Starjaimé (pláne a No. 2-é). Ez még akkor is igaz, ha a vázak különböző konstrukciós kialakítását is figyelembe veszem.
Ráadásul (de ez csak magánvéleményem) nekem nem rokonszenves az olyan eladó, aki kihangsúlyozza, hogy a vételárat eddig és eddig az időpontig akarja megkapni. Bakker, egy eladó nem írhat le ilyet. Aki venne, annak a kezében abszolút értékű pénz van, hiszen 4000 Ft Pesten is 4000, meg Bivalyb@sznádon is annyi; az ember bármit megvehet rajta, ami ennyibe kerül. Az eladó által kínált dolog viszont csak az ő számára ér annyit, amennyit kér érte, s amit aztán vagy megadnak, vagy nem. A megadás érdekében pedig jobb helyeken fényesre nyalják a vásárolni szándékozó hátsó felét, nem pedig feltételeket szabnak neki.
Különben miért nem találsz Heidenau gumit? Tessék:
http://www.mofaker.hu/termek/2_3-4-16_Kopeny_36B_K30_TT_Heidenau__004100
A Mofaker nagykereskedő, itt érdemes megvenni, mivel a vidéki városok motorosboltjaiban bőven ráteszik a maguk hasznát, és ott 8-10 ezer Ft körül van az ára egy darab abroncsnak. Kicsit itt is drágult ugyan tavalyelőtt óta, de postaköltséggel együtt is még mindig bőven kijössz 13-14000 Ft-ból, a különbséget pedig, amely a régi, ócska gumik és az új Heidenau K30 közt van, zongorázni lehet. A mindenféle távol-keleti Deestone meg Vee Rubber meg hasonló gumik meg sem közelítik a Heidenau minőségét, az áruk meg nem sokkal olcsóbb. Ha ilyet teszel föl, nem kell attól félned, hogy kiszalad alólad a motor, mert ez a gumi úgy tapad az aszfaltra, mint a pióca; az első 50-100 km-en érezhetően vissza is fogja a motorodat. Szerintem nagyon megéri rá beruházni, nemcsak az eredeti külső, de a jó vezetési tulajdonságok (és ezzel együtt a biztonság) miatt is.
Az 50 km/h-val ne foglalkozz, az valami elírás. Német oldalakon 100 km/h szerepel, az én motorjaimon is ilyen köpenyek vannak, simán elviselik a 60-70 km/h-t, nem esnek szét. :)
Képbeillesztés:
Fel kell tölteni a beilleszteni kívánt képfájlt egy ilyen jellegű oldalra (pl. http://kepfeltoltes.hu). Ezután kimásolod a kép hivatkozást, rákattintasz a Kép ikonra, a Hivatkozásba beilleszted a linket, a szélességet pedig 300-ra állítod (így nem csúszik szét az oldal). Majd nyomsz egy Rendben gombot, és kész. A Kép megjelenítése jobbgomb-kattintásos menüpont a Firefoxnál van, mert én azt használom. Explorernél nem tudom, mi a helyzet.
"Elévittem centíroztatni a főtengelyt: kiderült hogy, a két sonka átmérője nem ugyanaz a méret, viszont készen van a javított kipufogómenet."
Komoly... akkor az tuti nem gyári főtengely, hanem valami utánzat. De nem úgy volt, hogy vettél új hengert? Mit akarsz akkor javíttatni?
Egyébként ma jöttem haza a barátnőméktől, akik 87 km-re laknak, ami durván kétórás út, ha 45-50-nel megyek. Vasárnap délután mentem, természetesen az újonnan összerakott Starral. :) Ez volt a "főpróba". Elég jól muzsikált, Győr után (ide kb. 40 km, plusz a korábbi 20 km, amit már beleraktam a motorba, tehát összesen 60 km-en volt túl ekkor) már kezdett kimondottan jól húzni. Viszont a főtengely rettenetesen rázott. Ahogy erre számítottam is, a főtengely kialakítása egészen más, mint a gyárié, így a kiegyensúlyozottága is hagy némi kívánnivalót maga után. Győr felé félúton már nem éreztem az alsótestemet meg a kezeimet, annyira erős vibrációk jöttek az ülésről meg a kormányról. Ez nem vicc, szó szerint elzsibbadt a t*köm. Elég sz... volt. Valahogy azért kibekkeltem az utat. Visszafelé már jobb volt, érdekes módon nem rázott annyira. Valahogy az is bejáratódott, ámbár fizikai magyarázatot nemigen találok rá. Így tehát már benne van nagyjából 5 üzemóra és 200 km. Elég jól bejáratódott ez idő alatt, szépen duruzsol, egészséges, érces, jó hangja van, csörgés nélkül, továbbá van benne "kraft" és nyomaték: most vígan felmegy az olyan emelkedőkön is hármasban, ahol korábban kettesben is szenvedett, főleg ellenszélben. Persze nem kínoztam: amikor nagyon leesett a fordulat, inkább visszakapcsoltak kettesbe, és magasabb fordulattal közlekedtem, hogy legyen kenés (természetesen 1:25-ös keveréket használok most, hadd kormozódjon el megint a kipufogó :) ). Szóval a rezgésektől eltekintve ez idáig nincs különösebb problémám a forgattyústengellyel.
|
Zsoel
Van igazságod, ahogy felénk mondják. Én is azt használom, mert más nincs. Nem találok Heidenau gumit. Az alábbi linken szereplőhöz mit szólsz?
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_motor_robogo_quad/gumi_felni/gumiabroncs/simson_sportos_aszfalt_gumi_uj_2_75_16_1565772872.html
Korábban a porlasztóval kapcsolatban lehet, hogy nem voltam egyértelmű, de a mondat egyik része csak az úszóházra vonatkozott, a másik (a csavaros) pedig a házra.
Hogyan tudok ide képet beilleszteni, hogy a felbontás ne legyen nagy, viszont elérhető legyen mégis a nagyítás?
A lejjebbi robbantott ábránál nekem nem ajánlja fel a "megjelenítés" opciót. Másik lapon nyitom meg.
Elévittem centíroztatni a főtengelyt: kiderült hogy, a két sonka átmérője nem ugyanaz a méret, viszont készen van a javított kipufogómenet.
|
velorexi
Aha... mindig tanul valami újat az ember. De azért nem kéne így leszólni a tolómérőt. Oké, hogy az esztergályosok inkább mikrométerrel meg mérőhasábokkal dolgoznak, de attól még sokszor a tolómérő a leggyorsabb, leghatékonyabb eszköze a fémipari méréseknek.
|
Zsoel
Saccvas = tolómérő. Így nevezte az esztergályos ismerősöm, mert szerinte csak annyit ér; valami közelítő érték megsaccolására.
|
tibi65
Szívesen. Sok sikert az összeszereléshez!
|
legaborgo
Ebben a helyzetben az első lánckerék a legfontosabb, hiszen arra "ugrik fel" a lánc, tehát amíg nincs abból is új, elég fölösleges próbálgatni. Bár így legalább máris kiderült a probléma gyökere. :)
Az utángyártott alkatrészek sajnos sokszor ilyen kétes minőségűek... ez van. Mondjuk nem mind és nem mindig, mert pl. amit én vettem tavaly, az tökéletes (bár az a honlap szerint Németországból származott).
Láncból csak 114-es van. A Schwalbéhoz is, S51-hez is az kell. Mivel többől lehet kevesebbet csinálni, fordítva azonban nem, ezért kizárólag ilyet adnak, és le kell belőle venni négy szemet. Vékony acéltüske és kalapács segítségével könnyen megoldható. Le is lehet kicsit köszörülni a kiütni kívánt lánccsap fejét, úgy még egyszerűbb a művelet.
|
kedves zsoel köszönöm a részletes válaszodat
|
Zsoel
A lánchajtás teljes cseréje mellett döntöttem. Ma vettem hátsó lánckereket, csapágyat, láncot. Sajnos egyenlőre a 14 fogas elsőre várnom kell.
Azért így is összeraktam a kíváncsiság miatt és rosszabb lett, már hátul is ugrált a lánc. A teljes szétszedés után gondolkodom, hogy a régi hátsó kerékre térek vissza. Ez az utángyártott sz* fogainak letörése egyenletlen, a csapágya mélyebben ül és így két alátétre van szükség, hogy az illesztő láncszem ne üssön a bakelit védőhöz.
Legalább a lánc megbízható cseh minőség. Hozzáértő idős kisiparostól vásároltam, de nem tudom.hogy miért 114 szemest adott. Nekem csak 110-re volt szükségem.
Egyébként a fő problémát azt hiszem megtaláltam. Az első lánkerékben 8-as van kb 1,5 mm kitéréssel. A szétszedés előtt talán 2 km-t mentem a motorral és nem tűnt fel a csapnivaló hajtás.
|
penge
Szia!

Jobb egérgomb, megjelenítés, nagyítás.
A berúgótengelyre mindkét oldalra egy-egy ugyanolyan távtartó gyűrű jön; ezeken két kis lyuk van átellenben, könnyen azonosíthatóak. Értelemszerűen a berúgó tekercsrugót is a tengelyre kell szerelni: az egyik fülét a blokkba, a másikat az indító fogasívben lévő furatba kell akasztani, majd az óramutató járásával ellenkező irányba tett fél fordulattal előfeszíteni, és az ütköző csapszeggel megtámasztani.
A hajtott tengelyre jön a harmadik fokozat hajtott kereke és az indítókerék (ezeken kilincsmű van, amelynek fogai egymásba kapcsolódnak). Az indítókerékbe csúszóperselyt kell helyezni, majd egy nyomórugó és egy nyomóaalátét következik.
|
sziasztok!
szeretném megkérdezni nem e tudnátok segíteni!?
széthúztam a blokkot hogy kicseréljem a berugótengelyt! nehezen jött szét és szétesett! van két hézagoló és két rugó azt szeretném megtudni hogy azok hova valók!? ez egy simson star motor. ha valaki tud segítsen ha lenne műszaki rajz az lenne a legjobb! előre is köszönöm!
|
tibi65
Szia!
Nem feszszabályzó, hanem töltőberendezés, mert nem szabályoz, csak töltőáramot korlátoz. A töltőberendezést és a biztosítéktáblát is a váz homlokcsövére kell szerelni, a lámpafejben. Alulra jön függőlegesen a töltő, két rögzítőcsavarral (amelyek közül a felső alá a testkábelek szemei kerülnek), majd fölé keresztbe a biztosítéktábla, alatta a derékszögű tartóvassal, egy csavar által rögzítve.
|
velorexi
Az úszóházon nincsen állítócsavar, az a porlasztótesten van. De gyárilag a 16N1-6-on is recézett hengeresfejű kúpos állítócsavar van. Ha hernyócsavar, akkor az későbbi sorozatról származik, nem eredeti.
A felpontozást nagyon óvatosan végezd, apró kráterecskéket ütve, és MINDIG ÁTLÓSAN üss be egy-egy pontpárt, különben nem lesz központos a dolog.
"nem tudtam úgy rátenni a saccvasat, hogy azonos helyen (vagy síkban?) a két sonka "szineljen" egymással. Elviszem centíroztatni, így semmi esetre sem rakom vissza bele. Lehet, hogy a fészek is ezért verődött ki.!! Meg lehet, hogy azért is, mert a felső tűgörgőnél nem volt hézagoló!! Ezt "felénk" egyszerűen csak koptató-nak hívják, és többször találkoztam már ennek hiányával." Ezt nem értem. Mi az a saccvas?
"Rá kellett jönnöm, hogy a főtengelycsapágy és szimmering közötti üres részt nem kell hézagolókkal kitölteni, mert a blokk-közép és a főtengely megmunkálásának távolsága adja meg a méretet néhány tizedmilliméter különbséggel" Előfordulhat. Attól függ, hogy milyen alkatrészekből van összeépítve, mekkora tűrésekkel.
|
legaborgo
"Az első lánckereket nem vettem le. Ha kopott okozhat ilyen problémát?" Okozhat, de cserélni mindig csakis együtt szabad a két lánckereket és a láncot, mivel ellenkező esetben a kopott alkatrész(ek) hamar tönkreteszi(k) a többit.
"A láncot lehet fordítva betenni?" Ha előzőleg sokáig üzemelt a lánc, és nagy megterheléseknek volt kitéve, akkor igen, ez is okozhatja a jelenséget, mivel a lánccsapok egyik irányba kissé eldeformálódnak. Arra nem gondoltam, hogy a láncot is kiszedted.
Szívesen. Nézd meg akkor a motortartókat is. Bizony,a felújítás alapvető kiindulási pontja, hogy a festék eltávolítása előtt vagy után mechanikai hibák szempontjából átnézzük a vázrészeket, és kiküszöböljük ezeket.
|
tiszteletem mindenkinek
szeretnék kérdezni.starom felújitása során komplet elektromos felújitást is végzek.a problémám a következő nem tudom hová kerül a feszszabályzo és a bizti tábla és hogy kell rőgziteni köszonom a segitséget.
|
Zsoel!
A motortartók kissé el vannak görbülve pont abba az irányba, ami rontja az egyenes láncfutást.
A motor elszenvedett régebben egy kis balesetet (régi tulajnál) lábtartót is hegeszteni kellett.
Kösz az ötleteket, megpróbálom visszagörbítgetni, persze jobb lett volna mindez a festés előtt!
|
Zsoel
Köszönöm, megint alapos és részletes voltál.
Találtam otthon 2 úszóházat. Az egyikben nagy meglepetésemre 50-es fúvóka volt az indító helyén. Ezt felhasználva (mert a bolba még mindig nem jött meg) raktam össze az N1-6-os porlasztót, amit előtte vízkőoldóval és meleg vízzel tisztítottam meg. Ebben inkább hernyócsavar van a levegőszabályzó helyén, nem olyan, mint az N1-5-ösön.
A legújabb szerzemény Star blokkban sajna a főtengely-csapágy fészkét kénytelen leszek felpontozni, mert igen lazácska szegény. A főtengely csapágyrésze sem az a húde, szinte kézzel rácsúszott az MGM csapágy. Az volt benne, (én ártatlan vagyok :-)) meg az "eredeti" fémházas szimmering. Valamint nagy örömömre a lendkerék felől volt "szórótárcsa" is. A főtengelyt nem kell felújítani, nem kottyan, viszont szerintem egyéb gond van vele: nem tudtam úgy rátenni a saccvasat, hogy azonos helyen (vagy síkban?) a két sonka "szineljen" egymással. Elviszem centíroztatni, így semmi esetre sem rakom vissza bele. Lehet, hogy a fészek is ezért verődött ki.!! Meg lehet, hogy azért is, mert a felső tűgörgőnél nem volt hézagoló!! Ezt "felénk" egyszerűen csak koptató-nak hívják, és többször találkoztam már ennek hiányával. A kipufogómenet viszont javításra szorul, aztán fúratni kellene.
Rá kellett jönnöm, hogy a főtengelycsapágy és szimmering közötti üres részt nem kell hézagolókkal kitölteni, mert a blokk-közép és a főtengely megmunkálásának távolsága adja meg a méretet néhány tizedmilliméter különbséggel.
Jól gondolom?
|
Zsoel
Az első lánckereket nem vettem le. Ha kopott okozhat ilyen problémát?
A motort blokkostúl kivettem és vissza tettem, de a szilentgumit és perselyt nem szedtem ki a blokkból.
A láncot lehet fordítva betenni? Számít az iránya? A zárószemnél tudom, de nem is ott ugrik.
|
legaborgo
Cserélted valamelyik alkatrészt (első lánckerék, hátsó lánckerék, lánc)? Helyesen szerelted fel az első lánckereket (a kiemelkedő rész van kívül)? Beraktad az első és hátsó motorfelfüggesztési pontoknál a szilentgumit és a perselyt? Ha minden válaszod igen, még akkor is megpróbálkozhatsz azzal, hogy kicsit "csalsz", és némileg elfordítod a hátsó kereket, hogy egyenesbe kerüljön a látsz. Lehetséges, hogy kissé el van görbülve a váz motortartó része, csak eddig nem vetted észre.
|
Halitomi52
Egész jó ötlet ez az oxigénpalack, csak szerintem fényűzés erre elpazarolni a drága oxigént. :) Ha nem akarsz magad kevergélni a festékekkel, akkor én ezt javaslom neked, amit írtam. Igaz, hogy kicsit mélyen kell érte a zsebedbe nyúlnod, viszont legalább szép és tartós lesz az eredmény.
Milyen eredeti cuccokat vettél a Starhoz?
|
Zsoel! Vagy aki tud segíteni!
Most kezdek a végére érni a 73-as Star-om felújításának.
Eddig egész jól rájöttem, mi hogyan volt a szétszerelés előtt. A hátsó lánckerekes hajtás összerakása után valami nem stimmel. Üresben hajtva kézzel a hátsó kereket, a lánc az első kis lánckeréken félremegy. (Fel-fel ugrik a lánc a keréken) Mintha a kis kerék és a lánc nem lenne egy egyenesben. A fogak a lánc motor felé eső oldalába bele-bele akad. Már mindent beállítottam - első-hátsó kerék egy egyenesben van, 2 cm-es láncfeszesség rendben.
Szétszedés előtt nem csinálta. (Lazább és feszesebb lánc esetén is csinálja)
Mindent a kis kézikönyv képei és leírása alapján próbáltam összerakni. Valaki már találkozott a problémával?
|
[Későbbi] [2386-2367] [2366-2347] [2346-2327] [2326-2307] [2306-2287] [2286-2267] [2266-2247] [2246-2227] [2226-2207] [2206-2187] [2186-2167] [2166-2147] [2146-2127] [2126-2107] [2106-2087] [2086-2067] [2066-2047] [2046-2027] [2026-2007] [2006-1987] [1986-1967] [1966-1947] [1946-1927] [1926-1907] [1906-1887] [1886-1867] [1866-1847] [1846-1827] [1826-1807] [1806-1787] [1786-1767] [1766-1747] [1746-1727] [1726-1707] [1706-1687] [1686-1667] [1666-1647] [1646-1627] [1626-1607] [1606-1587] [1586-1567] [1566-1547] [1546-1527] [1526-1507] [1506-1487] [1486-1467] [1466-1447] [1446-1427] [Korábbi]
| |