|
[Későbbi] [3346-3327] [3326-3307] [3306-3287] [3286-3267] [3266-3247] [3246-3227] [3226-3207] [3206-3187] [3186-3167] [3166-3147] [3146-3127] [3126-3107] [3106-3087] [3086-3067] [3066-3047] [3046-3027] [3026-3007] [3006-2987] [2986-2967] [2966-2947] [2946-2927] [2926-2907] [2906-2887] [2886-2867] [2866-2847] [2846-2827] [2826-2807] [2806-2787] [2786-2767] [2766-2747] [2746-2727] [2726-2707] [2706-2687] [2686-2667] [2666-2647] [2646-2627] [2626-2607] [2606-2587] [2586-2567] [2566-2547] [2546-2527] [2526-2507] [2506-2487] [2486-2467] [2466-2447] [2446-2427] [2426-2407] [2406-2387] [Korábbi]
Zsoel
Mz-vel kapcsolatban kérném a segítségedet. Sajnos több órás keresgélés után sem talátam olyan ES 125 kapcsolási rajzot (remélem, a TS ugyanaz, arról néztem), ami segíteni bekötni a töltés-ellenőrző lámpát. Tudnál ilyet mutatni, vagy tudnád esetleg a színeket hozzá?
Köszönöm.
Velo
|
Zsoel
Valóban egészséges hangja volt a motornak,és lehet hogy csak a kimaradt 15 év motorozás mondatja velem hogy gyenge a gép.Igazából a 3. fokozattal van a gondom amit üveghangig húzatott 2-es után tudok kapcsolni.Tisztában vagyok azzal is hogy a mai forgalom ritmusát ezek a gépek már nem tudják felvenni.Arról hogy a hengertalpba ilyen jelölések vannak beütve arról pedig lövésem sem volt.Nyilván akkor olyan méretet kértem volna./akkor még volt/Talán említettem hogy van még egy 0 Km-es ős hengerem,ahhoz megvan a gyári dugó is,csak annak a kipucsonkja más szögben törik meg.Szerintem KR50-é vagy valamelyik korai Staré lehet.Nem tudom hogy próbáljak eszkábálni ahhoz egy könyököt vagy legyek türelemmel a jelenlegihez?Majd az idő eldönti.
|
maggio65
Igen, emlékszem, hogy a hengered NDK-s új, ezzel "eldicsekedtél", de a dugattyúról nem esett szó.
A henger alapmérete valóban 40,00, de ez a megmunkálás pontosságától függően sikerülhet bővebbre is, szűkebbre is. A henger talpába van beleütve a tűrés: -1, 0, +1, ezek rendre 39,99, 40,00, 40,01 mm-es átmérőket jelölnek. Tehát a te hengerednek elvileg kerek 0-snak kell lennie. De bevallom neked őszintén: mikor szereltem a motorodat, erre nem figyeltem, hiszen tudtam, hogy új henger és új dugattyú van rajta. Az én feladatom az volt, hogy a motort használhatóvá varázsoljam, és a szimeringeknek utánanézzek, tehát erre koncentráltam, és azt, hogy mekkora illesztési hézag van az általad szerzett henger és dugó között, nem ellenőriztem le. Sajnos, erre az egyre nem gondoltam, pedig összemérhettem volna. De egyébként nem gondolnám, hogy nagyobb lenne az illesztési hézag a kelleténél, mert szép hangja volt a motorodnak, és ment is.
|
Csikos
Nem gond, az is könnyen cserélhető. :)
|
Zsoel
Érdemi különbséget nem találok a lábvédővel ill. nélküle haladásnál,szerintem nem foghatom rá a gyengus teljesítményt.A dugó minősége sem lehet gond mert ebbe még régi készletről sikerült K20-as anyagból eredetit szerezni.A henger is vadi új alapméretes DDR-es,szintén a múltból.Ami esetleg hunyó lehet hogy a dugót külön vettem,nem a hengerhez volt.Na én a hengert 40.00mm-nek számoltam és tolómérővel is annyit mértem de tudom hogy ezt pontosan csak tapintó mérőórával lehet megmérni amit nem tudtan szerezni.Ehhez a 40.00-hoz számoltam 0.03-al kisebb dugót azaz 39.97-es került bele.Ezért egy kicsit bizonytalan vagyok az illesztést illetően,nem tudom az az alap 40.00 mennyire annyi.Mi erről a véleményed?
|
Zsoel
Kicseréltem a fúvókákat és meg is oldották a problémát, szépen ketyeg(ett) a motor.
Csak most valószínüleg a kondi adta meg magát :D
|
maggio65
Igen van egy szép gyári kék kalapácslakk Bervus is a háznál, annyira szép állapotban maradt meg, hogy vétek lenne átfesteni. Talán ilyen minőségű kalapácslakk festéket nem is lehet manapság kapni. Azt a motort kosárban vettük, nagyjából meg is volna hozzá minden ami hiányzott csak idő nincsen rá, ezért még nem önjáró.
A Pannidat mesélted itt nálunk is Zsolti, ahogy emlékszem az is teljesen gyári volt, és ment is szépen ahogy kell. Pedig akkoriban már az is veteránnak számított. Hiába, ami jó az jó! A legtöbb gyári gyújtótekercs mostanra feladta a harcot, a zöld Bervába viszont sikerült egy jól működő darabot szerezni, ez a lelke ezeknek a kis gépeknek, meg a kicsi gyertyahézag.
De visszatérve a Starokhoz, az enyémben kb 200-250 km lehet, reménykedem benne, hogy idővel kisimul, mert 50-nél sokkal rázósabb mint 40-nél, persze lehet hogy ez is természetes, csak nekem nincsen összehasonlítási alapom. Amúgy érzem hogy menne 50 fölött is vígan, de az ördög nem alszik, én meg nem akarok neki esélyt adni egy kellemetlen megszoruláshoz. Tavasszal lesz egy nagyobb gurulásom Zsoelhez nekem is, szóval a kilométerek gyűlnek majd benne, meglátom milyen lesz. Ha már ott vagyok Halásziban, egy szakvéleményt én is kérek majd róla.
|
maggio65
Sajnálattal olvasom, hogy úgy látod: nem az igazi a motorod. Pedig ősszel, mikor itt volt nálam, én szép ígéretesnek láttam, nagyon vígan gyorsult. (Persze akkor még 45 fölé én sem mertem vinni, hiszen a bejáratás még a legelején volt.) 500 kilométer után már teljesen élénknek kellene lennie (bár a teljes bejáratási táv inkább 1500-2000 km).
Majd megnézzük. Lehet, hogy csak pl. arról van szó, hogy a a téli állásban víz gyűlt össze az úszóház alján, és az nem engedi megfelelően áramolni a benzint. Meg hát én mondtam neked előre, hogy az a nagy felületű lábvédő lemez nagyon vissza fogja vetni a menetteljesítményt. (A Schwalbe éppen ezen okból erősebb 2 tized lóerővel, és még így is gyérebbül megy, mint a Star.)
Na és persze egy felújított Star olyan már sosem lesz, mint egy gyári állapotú, azzal nem is lehet összehasonlítani, ezt sajnos tudomásul kell vennünk; elég, ha csak a silány minőségű utángyártott dugattyúkra gondolunk.
|
wischint
Szia!
Robbantott ábra:
http://logout.hu/dl/upc/2009-07/220580_rob3gturbo2.jpg
"Mit érdemes hozzá beszerezni?" Ez attól függ, mekkora mértékű "belenyúlást" tervezel a motorba. Tömítéskészlet és valamilyen olaj- és hőálló tömítőpaszta mindenképpen szükséges lesz.
|
starex
Ha jól emlékszem van nektek egy eredeti kék kalapácslakk festésű Bervátok is,na azzal megint csak lehetne villantani.Nekem anno volt egy szép Pannim,azt is megnézték mindenhol és végül egy Starra cseréltem el.Egyébként a motorom teljesítményével én sem vagyok elégedett,szerintem jobb erőben kellene lennie függetlenül a bejáratástól.Nekem is az a 40-45 Km-es tartomány ami még jól esik neki,ha onnan meghúzatom egy emelkedő vagy szembeszél miatt,már gyanús zajok csilingelések jönnek az erőforrás felől a frászt hozva rám.A rugalmassága,gyorsulása is elég gyalázatos pedig már kb. 500 Km van benne.Csak reménykedem hogy lesz ez ennél jobb is.A másik 69-es Starom jobb erőben van pedig azon semilyen felújítás nem volt.De ha nem lesz jobb majd megmutatom Zsoel dokinak véleményezze,úgyis készülök hozzá.
|
Sziasztok!
Régi Simson Starom felújítását tervezem, és az első feladat a berugókar tengelyének cseréje lesz. Van esetleg valakinek a blokkról rajza, ami segíthetne a szétszedésben-összerakásban. Illetve valószínűleg akkor már tömítéseket is fogok cserélni. Mit érdemes hozzá beszerezni?
Köszönöm a segítségeteket!
Tibi
|
maggio65
Hát van itthon pár olyan darab, amit nem láttam a börzén. Az volt a terv, hogy bemotorozok a zöld Bervával, de csak ma lett megcsinálva hozzá egy jó kuplungbowden, szóval ez most elmaradt. A nyáron már voltam vele Győrben, szóval bírná az utat. Majd az ősszel.
Felébresztettem a Start téli alvásából. Elsőként lecseréltem a külsőgumikat aztán le is teszteltem őket. A gép szépen futott, 45-50-el is szaggattam vele az aszfaltot néhol. Még bejáratós szóval csak óvatosan, nem szabad hajkurászni. Néha kap egy kis benzinfröccsöt, hogy még véletlenül se akarjon megragadni. Stabil 40 km/h-val haladva 3-asban gázadásra csak 3-4 másodperc után indul meg, de gondolom ez a bejáratás alatt természetes.
|
Csikos
Főfúvóka: 50 (az adatok a fúvókák belső átmérőjére vonatkoznak, és század milliméterben értendők)
Tűsfúvóka: 215 (négy keresztirányú furattal a hengeres részen, a kétfuratú nem jó!)
Alapjárati fúvóka: 35
Indítófúvóka: 50
A részterheléstű jele: C4.
A fúvókáknak teljesen épeknek kell lenniük, a tűsfúvóka felső részén (ahol a kúpostű mozog benne) és a kúpostűn nem lehet feltűnő ovális kopottság. A porlasztó hátsó karimáján lévő három segédlevegő-csatornának kifogástalanul tisztának kell lennie, nemkülönben a dúsító- és alapjárati csatornáknak. Az alapjárati keverék beállítására szolgáló kúpos csavar kúprésze sem lehet kopott, sérült, valamint a levegőszabályozó tolattyú sem; utóbbinak szigorúan a vezetett irányban szabad csak mozognia, nem fordulhat el.
Ügyelni kell rá, hogy a tűszelep könnyen járjon és tökéletesen zárjon, azonkívül az úszótest sértetlen legyen, ne legyen horpadt, deformálódott, lyukas (ha fülünkhöz tartva megrázzuk, nem lötyöghet benne benzin).
|
Igen 16n1-6-os tutira csak akkor ezekszerint az mer mág volt piszkálva. Tudnál pontos fúvókaméreteket mondani mert akkor azt még a héten kipróbálom.
|
Csikos
Nem gyáriak, pontosabban: nem a Starhoz gyáriak. Az az alapjárati fúvóka kapásból 5 századdal nagyobb a kelleténél, mert az Schwalbéhoz való, összhangban a nagyobb szívászajtompító edénnyel. A Star alapjárati fúvókája 35-ös. Az egyik oka máris megvan, miért kap sokat a motorod. Egyáltalán: BVF 16N1-6 az a karburátor?
Feltételezem, hogy a jármű 1968 utáni gyártású, és műanyag légszűrőházas.
|
Szerintem gyáriak lehetnek Még a jó öreg bvf embléma rájuk van nyomva az alapjáratin látszik az írás hogy 40es de a többit nem tudom.
Vissza pakoltam ezeket a régieket, mert amit most vettem "készlet" néven kifejezettem a 16n1-6os karbihoz annak köze sincs a gyári méretezéshez. 60as főfúvókát küldtek példának okáért :D
Viszont alapjárati fúvókát jó méretet küldtek legalább is jó van ráírva, de mikor beraktam a karbiba folyamatosan agyonszívta magát.
|
Milyen méretűek vannak benne?
|
Zsoel
Hali!
Akkor a porlasztónál lesz a gond, mivel a gyújtást most állítottam be amikor összeraktam a blokkot.
Még a fúvókákra gyanakszok.
|
Csikos
Szia!
Valószínűleg sokat kap, tehát vélhetően porlasztóbeállítási gondja lesz. De ezzel az is együtt járhat, hogy a gyújtási időpont sem tökéletes, túl későn nyit a megszakító.
|
Hali szakik :)
Az lenne most a kérdésem, hogy tudjátok e mi az oka annak, hogy indulásnál mikor odahúzok a Staromnak először úgy tesz mintha megfulladna aztán mégis meggondolja magát és felpörög.
Ez a hiba azóta fent áll mióta megvettem a motort és a most megejtett motorfelújítás se oldotta meg a problémát.
Köszi a választ előre is!
|
[Későbbi] [3346-3327] [3326-3307] [3306-3287] [3286-3267] [3266-3247] [3246-3227] [3226-3207] [3206-3187] [3186-3167] [3166-3147] [3146-3127] [3126-3107] [3106-3087] [3086-3067] [3066-3047] [3046-3027] [3026-3007] [3006-2987] [2986-2967] [2966-2947] [2946-2927] [2926-2907] [2906-2887] [2886-2867] [2866-2847] [2846-2827] [2826-2807] [2806-2787] [2786-2767] [2766-2747] [2746-2727] [2726-2707] [2706-2687] [2686-2667] [2666-2647] [2646-2627] [2626-2607] [2606-2587] [2586-2567] [2566-2547] [2546-2527] [2526-2507] [2506-2487] [2486-2467] [2466-2447] [2446-2427] [2426-2407] [2406-2387] [Korábbi]
| |